Faktury - problem z nadpłatą.

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: habish »

Dlaczego faktury w wersji papierowej, lub e-faktura w postaci blankietu do wydrukowania nie uwzględnia nadpłat na koncie?

Oto przykład:
Obrazek

Faktura wystawiona na 261,93zł.
Nadpłata 110zł
Do zapłaty pozostaje 151,93zł
A tymczasem na blankiecie do przelewu jest pełna kwota 261,93zł.
To jest podgląd mojego pliku PDF z e-fakturą, znajomy który ma faktury papierowe zauważył ostatnio taki sam problem.

W Plus Online jest rozliczane poprawnie:
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: Krzysiek_Plus »

Na fakturze również jest pozycja "Łącznie do zapłaty po wystawieniu bieżącego rachunku" i ta kwota uwzględnia nadpłaty/zaległości.
patryk7588 pisze:A tymczasem na blankiecie do przelewu jest pełna kwota 261,93zł.
Na blankiecie jest zawsze kwota na którą została wystawiona bieżąca faktura, bez uwzględnienia nadpłat czy też zaległości.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
amaryl556
Szalony PlusManiak
Posty: 200
Rejestracja: 12 wrz 2013, o 15:50

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: amaryl556 »

Krzysiek_Plus pisze:Na fakturze również jest pozycja "Łącznie do zapłaty po wystawieniu bieżącego rachunku" i ta kwota uwzględnia nadpłaty/zaległości.
patryk7588 pisze:A tymczasem na blankiecie do przelewu jest pełna kwota 261,93zł.
Na blankiecie jest zawsze kwota na którą została wystawiona bieżąca faktura, bez uwzględnienia nadpłat czy też zaległości.
Nie jest problemem skorygowanie blankietu o pomniejszenie nadpłaty. Tak miałem u innego operatora. Blankiet wpłaty opiewał na kwotę pomniejszoną o nadpłatę.
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: Magda_Plus »

amaryl556 w Plusa Klient może zadecydować co mamy zrobić z nadpłaconą kwotą. Klient może ją przeznaczyć na poczet przyszłych rachunków, może również zażądać jej zwrotu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bob608
PlusManiak
Posty: 54
Rejestracja: 7 paź 2014, o 11:02

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: bob608 »

Magda_Plus pisze:amaryl556 w Plusa Klient może zadecydować co mamy zrobić z nadpłaconą kwotą. Klient może ją przeznaczyć na poczet przyszłych rachunków, może również zażądać jej zwrotu.
Niestety tak nie jest,
operator od razu decyduje, żeby kwota nadpłaty zaliczona została na poczet przyszłych opłat.
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4064
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: sl@w_es »

bob608 pisze:(...) operator od razu decyduje, żeby kwota nadpłaty zaliczona została na poczet przyszłych opłat.
Jeśli nie złożyłeś Dyspozycji zwrotu nadpłaty na konto bankowe to standardowo nadpłata rozliczana jest na następnej fakturze. Operator nie ma obowiązku pytać co zrobić z nadpłatą - to sam abonent powinien zadbać o swoją kasę jeśli nie chce rozliczania nadpłaty w kolejnych fakturach.
Nie rozumiem jednak po co bawić się w jakieś zlecenia dla przelewu kilku zł?
U mnie standardowo co jakiś czas występuje nadpłata w granicach 200 zł i mam gdzieś ustawienie żądania zwrotu na konto; po prostu nie widzę sensownego powodu. Na koncie bankowym z tych złotówek i tak nic nie będę miał, więc po co takie wygłupy?
Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, aby którykolwiek z moich wierzycieli "zapomniał" o mojej nadpłacie. Dodam, że w taki sam sposób podchodzę do wszystkich moich zobowiązań.

@ „bob608”,

chcesz zmienić tę sytuację i otrzymać gotówkę na konto wejdź na Plus online zakładka PłatnościNarzędzia i usługi dla płatności i rozwiniętego menu wybierz Dyspozycja zwrotu nadpłaty na konto bankowe.

Interesują Cię inne sposoby zwrotu nadpłaty? Zapoznaj się z artykułem FAQ Plus na stronie:
http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... _faqid=294
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
bob608
PlusManiak
Posty: 54
Rejestracja: 7 paź 2014, o 11:02

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: bob608 »

niestety jesteś w błędzie
zgodnie z zapisem Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez POLKOMTEL Sp. z o.o. dla Abonentów § 13 Reklamacje i sposoby dochodzenia roszczeń punkt 6.g zaliczenie nadpłaty na poczet przyszłych opłat może nastąpić wyłącznie na wniosek abonenta bo to są jego pieniądze. Pomimo złożenia wniosku o zwrot nadpłaty na moje konto za pośrednictwem Plus online i tak Polkomtel nie oddał mi moich pieniędzy na konto tylko zaliczył na poczet przyszłych opłat. Jak ktoś chce kredytować pana Zygmunta i jego rodzinę to jego wola. Nawet 1PLN to też pieniądz.
xibri
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 12 cze 2015, o 13:42

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: xibri »

Zaprzeczasz sam sobie.

Operator standardowo zalicza nadpłatę na poczet przyszłych należności, chyba że abonent złoży dyspozycję odnośnie nadpłaty. Może to być żądanie zwrotu, bądź, na przykład, życzenie przekazania jej na cele charytatywne.
Z moich doświadczeń - żądanie zwrotu realizowane jest bezproblemowo, oczywiście zgodnie z warunkami operatora - czyli opóźnieniem wynoszącym bodajże 7 dni roboczych.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: Ewa_Plus »

bob608,
- czy dyspozycję zwrotu wysłałeś przed wystawieniem kolejnej faktury?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bob608
PlusManiak
Posty: 54
Rejestracja: 7 paź 2014, o 11:02

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: bob608 »

informacja o nadpłacie na moim koncie pojawiła się w niedzielę 28 czerwca 2015r. około 8 rano i niezwłocznie wypełniłem za pośrednictwem Plus online dyspozycję zwrotu nadpłaty na konto bankowe. 29 czerwca o 8:25 dostałem SMSa "Uprzejmie informujemy, iż zlecenie "Dyspozycja nadpłaty na konto bankowe" dla konta numer 1555XXXX nie zostało zrealizowane ponieważ brak nadpłaty Plus". Pieniądze pobrane są własnością operatora niezależnie od sposobu wejścia w ich posiadanie, a ze swoją własnością nie można się rozstawać. Faktury korygujące operator wystawił 3 czerwca 2015r. Fakturę bez odliczenia nadpłaty wystawiona została 27 lipca 2015r. Abonament mam rozliczany 25 dnia miesiąca.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: Ewa_Plus »

bob608,
- przepraszam wobec tego za zaistniałą sytuację.
Czy nadpłata dalej jest widoczna na Twoim koncie w Plus online?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bob608
PlusManiak
Posty: 54
Rejestracja: 7 paź 2014, o 11:02

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: bob608 »

Ewa_Plus pisze:bob608,
- przepraszam wobec tego za zaistniałą sytuację.
Czy nadpłata dalej jest widoczna na Twoim koncie w Plus online?
Niestety nadpłata była widoczna tylko przez chwilę.
Sprawa już nieaktualna bo nadpłata poszła do następnej faktury.
Od wystawienie faktury korygującej do faktycznego rozliczenia równo 40 dni.
Po co zapis w regulaminie o wniosku na przekazanie nadpłaty na poczet przyszłych zobowiązań skoro operator się do tego zapisu nie stosuje i robi jak mu wygodnie.
Jedyne co zostało to niesmak.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Faktury - problem z nadpłatą.

Post autor: Ewa_Plus »

bob608 pisze:Po co zapis w regulaminie o wniosku na przekazanie nadpłaty na poczet przyszłych zobowiązań skoro operator się do tego zapisu nie stosuje i robi jak mu wygodnie
- takie zlecenia są przez nas realizowane. Trudno mi powiedzieć, dlaczego w Twoim przypadku stało się inaczej :oops:
Jeszcze raz najmocniej przepraszam za kłopot.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ciur01
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 13 sty 2017, o 16:34

Transfer numeru a zwrot nadpłaty

Post autor: ciur01 »

Witam,
Sprawa wygląda następująco. W październiku zmarł mój ociec na którego był numer w Plus na abonament. W związku z tym, że użytkownikiem numeru byłem ja, nie chciałem go stracić i "przetransferowałem" go na siebie w listopadzie. Opłaciłem ostatni rachunek, który był na mojego ojca oraz następny, który był już na mnie. Zauważyłem jednak, że w obu rachunkach "dubluje się" okres dwóch tygodni, co oznacza, że dwa razy została mi naliczona opłata za ten czas. Zadzwoniłem na infolinię, gdzie przekazano mi, że należność na kolejnym rachunku zostanie pomniejszona o wysokość nadpłaty. Niestety nic takiego nie miało miejsca. Przeglądając "rozliczenie konta" dołączone do rachunku znalazłem informację, że aby zagospodarować w pożądany sposób nadpłatę należy skontaktować się z Sekcją Obsługi Płatności. Tak też uczyniłem. Wysłałem tam pismo z prośbą o skierowanie nadpłaty na rachunek bankowy. Dziś otrzymałem odpowiedź, że do realizacji zwrotu nadpłaty potrzebne są:
- akt poświadczenia dziedziczenia lub prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku,
- dyspozycja zwrotu nadpłaty wraz z podpisami wszystkich spadkobierców.
Oczywiście rozumiem, że takie jest prawo i Plus potrzebuje ww. dokumentów do wypłaty pieniędzy na konto.
Moje pytanie: Czy istnieje możliwość "zagospodarowania" nadpłaty w inny sposób bez konieczność przekazania do Plusa wspomnianych dokumentów? Np. wskazać aby nadpłata została wykorzystana do uregulowania należności z moich przyszłych rachunków?
Nadpłata jest w wysokości ok. 40 zł, a zorganizowanie ww. dokumentów u notariusza przewyższa tę kwotę kilkukrotnie, więc jest to dla mnie zupełnie nieopłacalne.
Liczę na Państwa pomoc, z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2017, o 18:50 przez Magda_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie wątków
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Transfer numeru a zwrot nadpłaty

Post autor: Magda_Plus »

ciur01 rozwiązania danej kwestii zostało przedstawione w piśmie jakie otrzymałeś. Nie ma alternatywnego postępowania w tej sprawie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ