Zerwanie umowy

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Qbeq13
Nowy
Posty: 5
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 17 wrz 2015, o 20:54

Zerwanie umowy

Post autor: Qbeq13 »

Witam. Chciałbym się otrzymać informacje na temat zerwania umowy przed jej końcem. Umowa zawarta rok temu, pozostał jeszcze rok. Umowa (49.99) zawarta wraz z telefonem w promocyjnej cenie (telefon: samsung galaxy trend plus - także furory nie robi). Posiadam pakiet wymienny minut/na gb/na sms. Za każdym razem po przekroczeniu limitu przychodził sms informujący. Lipiec, sierpień - nie dostałem żadnego sms'a o przekroczeniu i rachunek na miesiąc był ponad 200 zł. W tym miesiącu nagle sms informujący o przekroczeniu limitu przyszedł. Plus zarabia tak na swoich klientach? W sumie fakt, jakieś 300 zł dodatkowe... Ale czy to na tym polega? Proszę o informacje, jeżeli zdecyduje się zerwać umowę 12 miesięcy przed jej końcem czy poniosę jakieś konsekwencje?
BAss25
Prawie PlusManiak
Posty: 33
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 07:27
Lokalizacja: Kraków

Re: Zerwanie umowy

Post autor: BAss25 »

Na umowie masz rabat jaki ci przyznali. Podziel to na okres umowy i zobacz ile masz rabatu na miesiac. Ten wynik pomnoz przez okres ktory ci zostal do konca umowy i taka masz kare :)
Qbeq13
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2015, o 20:54

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Qbeq13 »

Nie widze na umowie tego jaki mam rabat, mam tylko napisane "kara umowna 2500 PLN" mam rozumieć, że to jest kara, gdybym teraz zerwał umowe?
moo.
PlusManiak
Posty: 102
Rejestracja: 30 gru 2014, o 04:06
Lokalizacja: Opole

Re: Zerwanie umowy

Post autor: moo. »

Qbeq13 pisze:Nie widze na umowie tego jaki mam rabat, mam tylko napisane "kara umowna 2500 PLN" mam rozumieć, że to jest kara, gdybym teraz zerwał umowe?
Twoja kara umowna na chwilę obecną wynosi 1250 zł.
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Magda_Plus »

Qbeq13 jeśli zdecydujesz się na wcześniejsze rozwiązanie umowy, wówczas my jako operator mamy prawo naliczyć opłatę z tytuły wcześniejszej rezygnacji. Jej wysokość liczona jest proporcjonalnie do ilości miesięcy pozostałych do zakończenia się umowy na czas oznaczony, tak jak podpowiedzieli Ci to moo. i BasS25.
Żeby upewnić się co do jej wysokości proponuję Ci przesłanie zapytania poprzez kanał autoryzowany.

Czy interweniowałeś lub składałeś reklamację w tej sprawie?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2015, o 19:05 przez Magda_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawienie słowa naliczymy na naliczyć (wcześniejsze zmieniało brzmienie zdania)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Qbeq13
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2015, o 20:54

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Qbeq13 »

Magda_Plus pisze:Qbeq13 jeśli zdecydujesz się na wcześniejsze rozwiązanie umowy, wówczas my jako operator mamy prawo naliczymy opłatę z tytuły wcześniejszej rezygnacji. Jej wysokość liczona jest proporcjonalnie do ilości miesięcy pozostałych do zakończenia się umowy na czas oznaczony, tak jak podpowiedzieli Ci to moo. i BasS25.
Żeby upewnić się co do jej wysokości proponuję Ci przesłanie zapytania poprzez kanał autoryzowany.

Czy interweniowałeś lub składałeś reklamację w tej sprawie?
Jaki jest sens składania reklamacji czy interweniowania? Zasłonicie się tym, że to z przyczyn niezależnych od was i jak ja mam się bronić? Tymbardziej, że nie trzymam sms'w miesiącami bo muli telefon...
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Magda_Plus »

Qbeq13 pisze:Jaki jest sens składania reklamacji czy interweniowania? Zasłonicie się tym, że to z przyczyn niezależnych od was i jak ja mam się bronić? Tymbardziej, że nie trzymam sms'w miesiącami bo muli telefon...
Dobrze rozumiem, że próbowałeś wyjaśnić kwestię braku SMS-a?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Qbeq13
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2015, o 20:54

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Qbeq13 »

Magda_Plus pisze:
Qbeq13 pisze:Jaki jest sens składania reklamacji czy interweniowania? Zasłonicie się tym, że to z przyczyn niezależnych od was i jak ja mam się bronić? Tymbardziej, że nie trzymam sms'w miesiącami bo muli telefon...
Dobrze rozumiem, że próbowałeś wyjaśnić kwestię braku SMS-a?
Myślmy logicznie.. Składam reklamacje w kwestii braku SMS'a i proszę mi powiedzieć jak Pani na to reaguje? Znając życie, Wy nie będziecie mięli nic z tym wspólnego tylko będzie to moja wina.
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Magda_Plus »

Qbeq13 pisze:Myślmy logicznie.. Składam reklamacje w kwestii braku SMS'a i proszę mi powiedzieć jak Pani na to reaguje? Znając życie, Wy nie będziecie mięli nic z tym wspólnego tylko będzie to moja wina.


Chodziło mi o ustalenie tego czy udało Ci się wyjaśnić przyczynę braku SMS-a, który dostawałeś i dzięki, któremu byłeś zorientowany jak wygląda Twoje użycie w pakiecie abonamentowym. Istotne jest ustalenie powodów, zaistniałej sytuacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ksyho
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 2 wrz 2014, o 08:30

Re: Zerwanie umowy

Post autor: ksyho »

Śledź ten wątek: http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f=100&t=19873

Nie jest możliwe żądanie od klienta kary umownej. Możliwe jest tylko domaganie się przez operatora zwrotu przyznanej ulgi, a o niej najpewniej nie ma wzmianki w umowie. W w/w wątku przedstawiciel Plusa uprawia gimnastykę słowną przekonując, ze kara umowna = wysokość przyznanej ulgi, co w oczywisty sposób nie jest prawdą.
Qbeq13
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2015, o 20:54

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Qbeq13 »

Magda_Plus pisze:
Qbeq13 pisze:Myślmy logicznie.. Składam reklamacje w kwestii braku SMS'a i proszę mi powiedzieć jak Pani na to reaguje? Znając życie, Wy nie będziecie mięli nic z tym wspólnego tylko będzie to moja wina.


Chodziło mi o ustalenie tego czy udało Ci się wyjaśnić przyczynę braku SMS-a, który dostawałeś i dzięki, któremu byłeś zorientowany jak wygląda Twoje użycie w pakiecie abonamentowym. Istotne jest ustalenie powodów, zaistniałej sytuacji.
Proszę mi powiedzieć jak mam wyjaśnić przyczynę braku sms, skoro nie mam możliwości sprawdzenia tego. Sms'y usuwam na bieżąco. Proszę mi wytłumaczyć.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Zerwanie umowy

Post autor: habish »

Operator sprawdzi czy SMSy wysłane zostały przez system, i problem leży po stronie twojego telefonu, czy w ogóle nie zostały wysłane, i problem jest z systemem obsługującym te wiadomości.
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Magda_Plus »

Qbeq13 zgodnie z tym co napisał Ci partryk7588, istnieje możliwość sprawdzenia tego czy dany SMS został wysłany przez nasz system, czy problem leży po stronie Twojego aparatu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
fenixx
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:18

Kara umowna - wypowiedzenie umowy z winy operatora

Post autor: fenixx »

Witam.

Czy jest gdzieś w regulaminie zapis że kara umowna nie może być egzekwowana przez abonenta w przypadku zerwania umowy z winy operatora?

Według KC każda ze stron może domagać się wypłaty kary umownej jeśli w umowie jest określona jej kwota.

Niestety Plus leci sobie w kulki, nie mam zamiaru dłużej "współpracować" z firmą która co miesiąc, co fakturę próbuje naliczać dodatkowe opłaty wzięte z chmur. Każda reklamacja składana przeze mnie jest rozpatrywana pozytywnie ale Plus niczego się nie ucząc co miesiąc powtarza sytuacje.

DOŚĆ!
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Magda_Plus »

fenixx
fenixx pisze:Niestety Plus leci sobie w kulki, nie mam zamiaru dłużej "współpracować" z firmą która co miesiąc, co fakturę próbuje naliczać dodatkowe opłaty wzięte z chmur. Każda reklamacja składana przeze mnie jest rozpatrywana pozytywnie ale Plus niczego się nie ucząc co miesiąc powtarza sytuacje.


Kiedy podpisałeś umowę? O jakich opłatach piszesz dołączonych do faktury, na które składasz reklamacje?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ