Faktura

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Faktura

Post autor: Marta_Plus »

Witaj Bumblebee,

która pozycja na fakturze lub rachunku szczegółowym budzi Twoje wątpliwości?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mekong
PlusManiak
Posty: 53
Rejestracja: 26 sie 2013, o 16:16

Re: Faktura

Post autor: mekong »

Dzień dobry,
nie chcę zakładać nowego tematu, więc podłączę się pod ten – moje pytania dotyczą właśnie faktur.
Otrzymałem SMS-y od Polkomtela oraz na ostatniej fakturze widnieje następującą informacją:

„Informujemy, ¿e 30.09.2017 r. zostanie wyłaczona usługa e-rachunek. Rachunki od pazdziernika 2017 r. beda
wysyłane w formie papierowej. Zaktualizuj swój adres do korespondencji. Rachunek szczegółowy bedzie płatny
5.04 zł brutto. Wiecej informacji: http://www.plus.pl/uslugi/platnosci

W moim Plus Online Mobilnym widzę włączone następujące usługi:
- Elektroniczny obraz faktury,
- Rachunek szczegółowy

Pobierając z Plus Online (przez stronę www) obraz faktury, drugim plikiem są tzw. Detale, czyli wykaz szczegółowego użycia.

Pytanie 1
Czy Rachunek szczegółowy to ten załącznik do faktury i jest to tzw. e-rachunek, o którym mowa w SMS? Czy muszę wyłączyć w Plus Online ten rachunek szczegółowy (wykaz użycia), aby nie pobierało od października tej kwoty?
Pytanie 2
Czy dobrze rozumiem, że wyłączenie tej usługi spowoduje, że nie będzie już załącznika o nazwie „Detale”?
Pytanie 3
Czy istnieje konieczność włączenia Zielonej faktury, skoro mam włączony Elektroniczny obraz faktury?
Proszę o łopatologiczne wyjaśnienie - chyba przede wszystkim definicji, ci i jaki dokument Państwo nazywacie e-rachunkiem?
Dziękuję!
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Faktura

Post autor: Marta_Plus »

Witaj mekong,
na początek wyjaśnię Ci usługę e-rachunku, czyli elektronicznego obrazu faktury. Innymi słowy jest to udostępniony w formie elektronicznej, w aplikacji Plus online podgląd faktur VAT i rachunku szczegółowego, czyli billingu. Dla Klienta indywidualnego aktywacja e-rachunku oznaczała rezygnację z otrzymywania faktur w formie papierowej.
mekong pisze:Pytanie 1Czy Rachunek szczegółowy to ten załącznik do faktury i jest to tzw. e-rachunek, o którym mowa w SMS? Czy muszę wyłączyć w Plus Online ten rachunek szczegółowy (wykaz użycia), aby nie pobierało od października tej kwoty?
Rachunek szczegółowy to szczegółowy wykaz połączeń i SMS-ów (billing), to nie tzw. e-rachunek, lecz forma dokumentu ze względu na poziom prezentowania szczegółów. Sama faktura VAT nie zawiera takich danych, jak na billingu. Aby uniknąć dodatkowej opłaty można wyłączyć rachunek szczegółowy lub aktywować e-fakturę, dzięki której też papierowe faktury nie będą przychodzić. Instrukcję włączenia tej formy rachunku znajdziesz tutaj: http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... faqid=4246. Dodatkowo możesz też otrzymywać faktury na e-maila, czyli aktywować Zieloną fakturę: https://www.plus.pl/uslugi/zielona-faktura.
Marta_Plus pisze:Pytanie 2Czy dobrze rozumiem, że wyłączenie tej usługi spowoduje, że nie będzie już załącznika o nazwie „Detale”?
Jeśli wyłączysz rachunek szczegółowy, to nie będziesz miał dostępu do tego załącznika Detale, czyli billingu. Aby zachować bezpłatne billingi/ szczegółowy wykaz świadczonych usług, to zalecam włączenie e-faktury.
Marta_Plus pisze:Pytanie 3Czy istnieje konieczność włączenia Zielonej faktury, skoro mam włączony Elektroniczny obraz faktury?
Nie ma oczywiście takiej konieczności, lecz zgodnie z otrzymaną wiadomością ten elektroniczny obraz faktury, czyli e-rachunek zostanie wyłączony. Zalecam zatem rozważenie wcześniejszych opcji. ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mekong
PlusManiak
Posty: 53
Rejestracja: 26 sie 2013, o 16:16

Re: Faktura

Post autor: mekong »

Bardzo dziękuję Marta_Plus za szczegółowe informacje.
Nadal mam pewien mętlik - reasumując jest tak: e-rachunek to właśnie obraz faktury (wraz z bilingiem), który obecnie mam dostępny w postaci pdf w Plus Online. Aż nie chce mi się wierzyć, że od października będą znowu wysyłane zwykłe papierowe faktury?
Jak wspomniałem - mam od lat włączony Elektroniczny obraz faktury (oraz Rachunek szczegółowy), pobieram je przez Plus Online www - i właśnie to przestanie być już dostępne? Zrezygnuję oczywiście z bilingu (jeśli będzie płatny), ale nadal nie wiem co muszę aktywować, aby od października otrzymywać lub pobierać dokument finansowy - fakturę w pdf? W dowolny sposób - strona www (najlepiej), mail.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Faktura

Post autor: Marta_Plus »

mekong,
mekong pisze:reasumując jest tak: e-rachunek to właśnie obraz faktury (wraz z bilingiem), który obecnie mam dostępny w postaci pdf w Plus Online. Aż nie chce mi się wierzyć, że od października będą znowu wysyłane zwykłe papierowe faktury? Jak wspomniałem - mam od lat włączony Elektroniczny obraz faktury (oraz Rachunek szczegółowy), pobieram je przez Plus Online www - i właśnie to przestanie być już dostępne?
Tak, to ten obecny Twój elektorniczny obraz faktury, który zgodnie z otrzymaną wiadomością SMS zostanie wyłączony, a rachunki od października 2017 r. będą wysyłane w formie papierowej.

Aby jednak
mekong pisze:od października otrzymywać lub pobierać dokument finansowy - fakturę w pdf
należy aktywować fakturę w wersji elektronicznej dostępną na Plus online, czyli tzw. e-fakturę (pomimo podobnej nazwy z przedmiotowym e-rachunkiem nie jest to ta sama funkcjonalność). Udostępniany tam billing będzie wówczas bezpłatny i nie będziesz musiał z niego rezygnować.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mekong
PlusManiak
Posty: 53
Rejestracja: 26 sie 2013, o 16:16

Re: Faktura

Post autor: mekong »

Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. Aktywowałem e-fakturę w Plus Online poprzez stronę www. Co ciekawe, przed jego aktywacją była dostępna usługa e-rachunek (włączona). Po aktywacji e-faktury (czyli "Zielonej faktury"), ta opcja z wykazu usług zniknęła. Zakładam, że przejście na tę formę, automatycznie dezaktywuje e-rachunek? Nie muszę coś jeszcze "klikać"?
W aplikacji mobilnej Plus, w pozycji Usługi i pakiety dla płatności mam aktywne:
- Zielona faktura,
- Rachunek szczegółowy,
- Wykaz bieżącego użycia.
Czy mogę założyć, że teraz nie spotka mnie niespodzianka w październiku?
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Faktura

Post autor: Marta_Plus »

mekong,
mekong pisze: Po aktywacji e-faktury (czyli "Zielonej faktury"), ta opcja z wykazu usług zniknęła. Zakładam, że przejście na tę formę, automatycznie dezaktywuje e-rachunek? Nie muszę coś jeszcze "klikać"?
Abyś jeszcze miał świadomość, że e-faktura to nie Zielona faktura, ale różnica polega tylko na tym, że w tej drugiej masz dodatkowo fakturę wysyłaną na maila.:) Dokładnie tak, nie musisz już w nic klikać - jest OK.

Zatem powinny być już tylko same miłe niespodzianki. ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mekong
PlusManiak
Posty: 53
Rejestracja: 26 sie 2013, o 16:16

Re: Faktura

Post autor: mekong »

Jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienia i pomoc. Chyba to wszystko już jest "ogarnięte" :->
darekkkkkk
Prawie PlusManiak
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2017, o 17:07

Plush - nieprawidłowe naliczanie opłat na fakturach

Post autor: darekkkkkk »

No, widzę że Polkomtel utrzymuje formę - otrzymałem dzisiaj trzecią z rzędu fakturę z błędnie naliczonymi opłatami. Oczywiście wszystkie na niekorzyść abonenta.
Nie sposób nie postawić następujących pytań:
1. czy systematyczne wystawianie faktur i żądanie zapłaty od abonentów kwot, które nie wynikają z umowy to polkomtelowski model biznesowy?
2. czy Polkomtel jest zainteresowany naprawieniem tego błędu (oczywiście zakładam, że to błąd systemowy a nie celowe działanie) w sytuacji, w której działa ze świadomością tego błędu - Polkomtel uznawał wcześniejsze reklamacje dot. dokładnie tych samych błędów a lektura forów jasno pokazuje, że problem dotyka wielu abonentów?
3. skąd przekonanie, że żaden organ władzy państwowej lada moment nie zapyta i nie rozliczy ich z działań, które rodzą skutki ewidentnie naruszające interes konsumentów?
4. czy ostatecznie Polkomtelowi opłaca się biznes obciążony takimi nieprawidłowościami (wizerunkowymi, finansowymi ect)?
Ostatnio zmieniony 14 sie 2017, o 11:38 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłam do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plush - nieprawidłowe naliczanie opłat na fakturach

Post autor: Ewa_Plus »

darekkkkkk,
- przepraszam za te komplikacje. Błędy systemowe czasem się zdarzają. My ze swojej strony robimy wszystko, żeby jak wszelkie nieprawidłowości zostały wyjaśnione. Czy posiadasz może numer zgłoszenia reklamacyjnego? Postaram się przyśpieszyć rozpatrzenie Twojej sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
pho
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2012, o 22:07

Ja+ 49,99

Post autor: pho »

Hej, podpisałem niedawno przedłużenie umowy z opcją ja+ 49,99 czyli abonament powinien wynosić 49,99 + rata za telefon 33 zł. Więc w sumie 82,99 a otrzymałem już drugi rachunek na kwotę 103+ zł, o co w tym może chodzić, dlaczego tak jest ?
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2017, o 09:10 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie wątków-przeniosłam post do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Faktura

Post autor: Marta_Plus »

Witaj pho,
czy faktury otrzymujesz wraz z rachunkiem szczegółowym? W tabeli na pierwszej stronie faktury VAT widnieje opłata za abonament oraz usługi, z jakich korzystałeś: połączenia i SMS-y wykonane w kraju, inne usługi. Która pozycja budzi Twoją wątpliwość?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
pho
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2012, o 22:07

Re: Faktura

Post autor: pho »

Wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek

Mój niepokój budzi to, że abonament to ja+ 49,99 a pobierana opłata jest jak za abonament ja 69,99 ;) Dlatego coś mi tu nie gra. To już druga taka faktura.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Faktura

Post autor: Marta_Plus »

pho,
dziękuję za screen. Proponuję, abyś przesłał maila w opisanej sprawie pod adres: bok@plus.pl podając swój numer telefonu. Pracownik mający wgląd na konto, zweryfikuje kwestionowaną zawyżoną opłatę za abonament. Prześlij proszę mi potem numer referencyjny zgłoszenia - przyśpieszę odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
micholr
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 9 lip 2017, o 16:54

Duet i e-faktura

Post autor: micholr »

Witam.Pytanie moje do specjalistów:Czy jest możliwość aktywacji e-faktury na dodatkowych kartach w "duet"?Karta główna byłaby bez e-faktury ,a pozostałe umowy dodatkowe z aktywną e-fakturą?Dziekuję za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017, o 12:52 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie wątków: przeniesienie postu do istniejącego wątku.
ODPOWIEDZ