roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

substytut,
substytut pisze:
Czyli dla umowy zawartej przed ta data doplaty nie obowiazuja?

Doprecyzuję - opłaty wynikające z decyzji Prezesa UKE dla umów zawartych przed wspomnianą datą nie obowiązują.
Natomiast w poniższym przypadku:
substytut pisze:Nawet jesli przebywa się więcej za granicą niż w kraju? (chcę się upewnić). Dziękuję
Polkomtel stosuje Politykę Uczciwego Korzystania, dlatego też mogą zostać naliczone opłaty z powodu niewłaściwego lub niestandardowego korzystania z Roamingu Regulowanego. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: http://www.plus.pl/uslugi/roaming#AbonamentOplaty.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
torre24
Szalony PlusManiak
Posty: 245
Rejestracja: 24 sty 2016, o 20:55

Re: roaming

Post autor: torre24 »

Jestem w tej chwili w Turcji. Karta jak zwykle nie loguje się do żadnej sieci LTE.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

torre24,

telefon był wyłączany i włączany? Jeśli masz taką możliwość, proszę o sprawdzenie jak sytuacja wygląda po przełożeniu karty SIM do innego aparatu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
oldboy59
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 13 lip 2018, o 21:29

Roaming

Post autor: oldboy59 »

Posiadam telefon Wiko Lenny 2 .Wczoraj przyjechałem do Niemiec i niestety mam nieaktywna kartę .Zgłosiłem problem do Plusa odpowiedzieli że ROAMING mam włączony,i nic więcej nie mogą mi pomóc.Może cos w ustawieniach mam porąbane?W Polsce wszystko działalo.Jestem laikiem w tych sprawach :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 16 lip 2018, o 09:31 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłam do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
torre24
Szalony PlusManiak
Posty: 245
Rejestracja: 24 sty 2016, o 20:55

Re: roaming

Post autor: torre24 »

Oczywiście, że był wyłączany.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

oldboy59,
- czy masz w naszej sieci numer abonamentowy, czy na kartę?

torre24,

- sprawdzałeś status usługi Roaming i Rozmowy międzynarodowe w Plus online lub mobilnej wersji tej aplikacji?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bierka88
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 24 wrz 2014, o 11:26

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: bierka88 »

Witam, nie mogę się połączyć z żadna siecią poza granica Polski. Aktualnie przebywam w Niemczech. Próbowałem łączyć się automatycznie i manualnie. Mam tez wszystkie transfery danych, roaming itp włączone. Problem dotyczy nr 8xx xxx xxx.Jaka może być przyczyna?Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 lip 2018, o 09:39 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Przeniosłam do istniejącego wątku. / Ukryłam nr telefonu.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj bierka88,
- wygląda na to, że masz nieaktywne usługi: Roaming i Połączenia Międzynarodowe.
Jeśli znasz swoje e-hasło, to mógłbyś włączyć powyższe usługi samodzielnie. Wystarczy zalogować się (po wi-fi) do mobilnego Plus Online.

Inną opcją jest kontakt z Działem Obsługi Klienta. Możesz to zrobić mailowo, pisząc przez ten formularz: http://www.plus.pl/zadaj-pytanie. Pamiętaj tylko, żeby w wiadomości podać swój numer telefonu oraz dane umożliwiające weryfikację (imię i nazwisko, nr PESEL). Jeśli podałbyś nam później tutaj nr zgłoszenia (będzie w formacie #1234) to moglibyśmy przyśpieszyć realizację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
damptak
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 27 lip 2018, o 14:30

Naciąganie przy roamingu przez pocztę głosową

Post autor: damptak »

Witam, po powrocie z urlopu z Egiptu otrzymałem fakturę o ponad 150 zł wyższą niż powinna być. Jak dostałem bilingi okazało się że wszystko jest nabite przez pocztę głosową. Gdyby Plus wcześniej w jakikolwiek sposób informował klientów o tym nie miałbym pretensji ale z tego co widzę masa ludzi ma ten sam problem dzięki czemu Plus może wszystkich nabijać w butelkę dzięki swojej poczcie głosowej. Prosił bym o pomoc czy da się z tego jakoś wybrnąć. A na przyszłość trzeba przejść do innej sieci i mieć święty spokój.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2018, o 15:58 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniosłam do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj damptak,
- informacje o opłatach związanych z Pocztą Głosową zamieszczone są na naszej stronie dot. Roamingu oraz w naszym FAQ.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
cedero
Szalony PlusManiak
Posty: 242
Rejestracja: 21 mar 2013, o 11:35

Re: roaming

Post autor: cedero »

Witam, chciałbym się upewnić czy obecnie Pakiet Atlantycki obejmuje Turcję? Na stronie:
http://www.plus.pl/uslugi/roaming#AbonamentPromocje Turcja nie jest wymieniona ale np. w regulaminie:
https://www.plus.pl/documents/16/125657 ... ulamin.pdf już tak.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Witaj cedero,
cedero pisze: chciałbym się upewnić czy obecnie Pakiet Atlantycki obejmuje Turcję?
tak, zgodnie z regulaminem promocji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
t3ch
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 12 maja 2018, o 13:01

Re: roaming

Post autor: t3ch »

Proszę Państwa pierwszy raz w tym roku od 7 dni jestem na dłużej niż dzień za granicą na terenie Unii Europejskiej. Dziś (16.08.2018) otrzymałem takiego SMSa:

"W ciagu ostatnich 30 dni zaobserwowalismy przewazajace uzycie uslug w Roamingu Regulowanym. W zwiazku z tym od dnia 16.08.2018 bedziemy naliczac dodatkowe oplaty w Roamingu Regulowanym wynikajace z Decyzji Prezesa UKE: polaczenie wykonane 0,07 zl/min, polaczenie odebrane 0,05 zl/min, transmisja danych 4,66 zl/GB. Oplaty te nie beda naliczane, jesli w ciagu 30 dni bedziesz zarowno wiecej przebywac jak i korzystac ze wszystkich uslug poza Roamingiem Regulowanym (w tym w Polsce) lub gdy zaczna byc naliczane dodatkowe oplaty roamingowe wynikajace z Polityki Uczciwego Korzystania. Wiecej na plus.pl/roaming."

Pakiet na Internet mam niewykorzystany zostało mi wciąż 1,9 GB w pakiecie roamingowym.
Dzisiejszego dnia mam naliczoną kwotę ponad abonament 1,80 zł.

Z tego co mi wiadomo jest to niezgodne z obecnym prawem, że po tak krótkim czasie zaczęliście mi naliczać opłaty mimo że mam aktywny pakiet, poza tym dziś otrzymałem informację że dziś zaczęliście naliczać opłaty. Zgodnie z ustaleniami Komisji Europejskiej oraz Zasadami uczciwego korzystania:

"W ramach zasad uczciwego korzystania Twój operator może przez okres 4 miesięcy monitorować i sprawdzać Twój sposób korzystania z roamingu. Jeżeli w tym okresie spędzasz więcej czasu za granicą niż we własnym kraju oraz jeżeli częściej korzystasz z usług w roamingu niż z usług krajowych , Twój operator może się z Tobą skontaktować i poprosić o wyjaśnienie Twojej sytuacji. Będziesz mieć na to 14 dni. Jeśli nadal będziesz spędzać więcej czasu za granicą niż we własnym kraju i jeśli będziesz nadal częściej korzystać z usług w roamingu niż z usług krajowych, Twój operator może zacząć naliczać dodatkową należność za Twoje wykorzystanie roamingu."

Sprawa zgłoszona na bok@plus.pl. Próbowałem coś wskórać telefonicznie, ale Pani mi powiedziała, że nic nie może zrobić dopóki za miesiąc nie otrzymam faktury z naliczoną kwotą, i wtedy dopiero mogę kolejny raz zadzwonić bo do tej pory nikt nie widzi ile czasu jestem za granicą, ile mi zostało pakietu i jakie mam zużycie. Wtedy też zostanie złożona reklamacja, na której odpowiedź Plus będzie miał 30 dni, po której (o ile zostanie pozytywnie rozpatrzona) moja księgowa będzie miała dodatkowy dokument do zaksięgowania jako "korekta faktury". Nie wiem jak to rozumieć, ale wygląda po tej rozmowie to tak, że w Plusie nie pracują ludzie tylko roboty, a ludzie tylko są w stanie przeczytać to co zostanie wydrukowane na fakturze :) Poza tym, jak mam swobodnie korzystać z telefonu przez najbliższy miesiąc skoro cały czas są naliczane opłaty za rozmowy i Internet? Z tego co wiem jest domyślny limit na roaming 250 zł.

W związku z tym że opłaty są ciągle naliczane, a ja służbowo korzystam z telefonu i Internetu, proszę o niezwłoczne wyjaśnienie sytuacji, poprawienie błędu i korektę nadpłaty.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

t3ch,
t3ch pisze:Sprawa zgłoszona na bok@plus.pl.
czy posiadasz numer zgłoszenia?

Jeśli sprawa dotyczy bieżącego okresu rozliczeniowego i naliczonych opłat weryfikacja ich będzie możliwa na fakturze VAT po zamknięciu cyklu rozliczeniowego. Jeżeli zostaną niesłusznie naliczone opłaty, to będzie możliwość złożenia reklamacji. Informacje jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... macj%C4%99. Jesli podasz nam numer zgłoszenia postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
t3ch pisze:Z tego co wiem jest domyślny limit na roaming 250 zł.
Tak, każdy nasz Klient ma domyślnie założony limit 250 zł na użycie danych w roamingu. Jest to zabezpieczenie przed wysokimi kosztami za internet. Klient może zmienić (obniżyć lub podwyższyć) albo całkowicie usunąć ten limit.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
t3ch
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 12 maja 2018, o 13:01

Re: roaming

Post autor: t3ch »

@Basia_Plus: Nr zgłoszenia to: #219991, dziękuję za wyjaśnienie i chęć pomocy.
ODPOWIEDZ