roaming
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Nowy
- Posty: 2
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 25 sty 2018, o 13:29
Re: reklamacja
Niestety ale reklamacje są źle rozpatrywane. Pierwsze wprowadzają w błąd na infolinii gdy pyta się o naliczanie roamingu a pozniej doliczają kwoty. Przez niekompetencje konsultantów i ich błędne odpowiedzi przychodzą wysokie rachunki i nawet reklamacja nie pomoże. W orange za to samo anulowali opłatę za roaming w ciągu 48 godzin a tutaj nawet (prawdopodobnie nawet nie odsłuchali rozmow z konsultantem) wymineli temat. Sprawe zakończę prawdopodobnie w sądzie gdyż wszystkie rozmowy zawsze nagrywam ;]
Ostatnio zmieniony 25 sty 2018, o 14:38 przez Joanna_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do właściwego wątku i działu.
Powód: Przeniesiono do właściwego wątku i działu.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22378
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: roaming
Exandros,
opisz proszę sprawę i wraz z danymi i numerem telefonu prześlij przez ten formularz. Następnie podaj tutaj numer zagadnienia.
opisz proszę sprawę i wraz z danymi i numerem telefonu prześlij przez ten formularz. Następnie podaj tutaj numer zagadnienia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Roaming Plusa w Niemczech.
Witam,
przez kilka dni korzystałem z roamingu w Niemczech i spostrzegłem, że przy włączonej transmisji danych komórkowych telefon po zakończeniu rozmowy głosowej wylogowywał się z sieci. Było to zauważalne, ponieważ ponowna rejestracja w sieci trwa dłuższy czas. Korzystam z iPhone 6 Plus i IOS 11.2.6. Czy Wam też tak to działa? Czy może znowu problem jest na styku Plus – Apple, a smartfony z Androidem śmigają, aż miło?
Pozdrawiam, Tomek z Wałcza.
przez kilka dni korzystałem z roamingu w Niemczech i spostrzegłem, że przy włączonej transmisji danych komórkowych telefon po zakończeniu rozmowy głosowej wylogowywał się z sieci. Było to zauważalne, ponieważ ponowna rejestracja w sieci trwa dłuższy czas. Korzystam z iPhone 6 Plus i IOS 11.2.6. Czy Wam też tak to działa? Czy może znowu problem jest na styku Plus – Apple, a smartfony z Androidem śmigają, aż miło?
Pozdrawiam, Tomek z Wałcza.
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 sty 2018, o 11:14
Re: roaming
Witam, w moim planie taryfowym w pakietach mam dostępny limit roamingowy na internet do 2GB. Czy to oznacza, że przebywając np. w Wielkiej Brytanii mogę korzystać z internetu mobilnego do 2GB bez dodatkowych kosztów? W Plus online w zakładce Twoje aktywne pakiety widnieje taka informacja.
Pozdrawiam
Łukasz
Pozdrawiam
Łukasz
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3135
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: roaming
Witaj lukasz_cichon,
Jeśli sprawa dotyczy numeru głosowego, to taki limit roamingowy został Ci przyznany. Po wykorzystaniu jednostek z tego pakietu DATA, pobierana będzie opłata dodatkowa w wysokości 0,03 zł za 1 MB.lukasz_cichon pisze:Czy to oznacza, że przebywając np. w Wielkiej Brytanii mogę korzystać z internetu mobilnego do 2GB bez dodatkowych kosztów?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 sty 2018, o 11:14
Re: roaming
Tak, dotyczy numeru głosowego z pakietem internetowym 8GB, i do tego 2GB pakiet roamingowy.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3135
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: roaming
lukasz_cichon,
dziękuję za potwierdzenie, więc jest tak, jak napisałam wcześniej.
dziękuję za potwierdzenie, więc jest tak, jak napisałam wcześniej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 sty 2018, o 11:14
Re: roaming
Ok, dziękuje za informacje Pozdrawiam
Re: roaming
Pytałem wczesniej o to czy po osiągnięciu 2GB w roamingu stopuje automatycznie dostęp do internetu. Otrzymałem odp, że nie, że zaczyna naliczać opłaty. Natomiast w plusonline mam Usługi i pakiety-Limit roamingowy 2,00 Aktywny. To jak to jest ? Muszę pilnować danych ?
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5188
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: roaming
pawelpp,
po wykorzystaniu danych z pakietu DATA w UE w danym okresie rozliczeniowym opłata wyniesie 0,03 zł za 1 MB. Pakiet odnawia się wraz z nowym okresem rozliczeniowym.
po wykorzystaniu danych z pakietu DATA w UE w danym okresie rozliczeniowym opłata wyniesie 0,03 zł za 1 MB. Pakiet odnawia się wraz z nowym okresem rozliczeniowym.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: roaming
Witam
Znów jestem w USA i znów jest problem. Tym razem nie mogę zalogować się do usługi. Nie znajduje mi żadnej sieci, w efekcie nie mogę dzwonić, smsować i nie działa mi internet. Co gorsze nie działa mi nawet wifi, bo nie może dobić się do strony connectivitycheck.gstatic coś tam. Wypunktuję co się udało zbadać:
- restart nie pomaga - wielokrotnie restartowany
- roaming jest włączony - roaming działa, kilkamaście godzin temu miałem przesiadkę w UK i tam wszystko działało poprawnie
- to nie wina telefonu - karta sim przekładana do innego - kolegi, na którym nie ma tego problemu i jest tu ze mną w USA - tak samo nie działa w jego telefonie
- karta sim kolegi, włożona do mojego telefonu znajduje od razu jakąś sieć i się do niej loguje
- to nie wina ustawień telefonu - jest włączone automatyczne wyszukiwanie sieci i automatyczny wybór technologii (2g,3g,lte) - zresztą test z kartą kolegi pokazuje, że to nie wina mojego telefonu
- w listopadzie byłem w usa i wtedy był problem z naliczaniem kasy za internet, zablokowano mi usługi rozmów sms i internet w usa. Po powrocie do Polski złożyłem reklamację. Reklamacja została rozpatrzona - podejrzewam, że to może być jakoś związane. Może nie zostało coś odblokowane w ramach tej reklamacji. W Polsce i w UK działało poprawnie.
Zależy mi na szybkim rozwiązaniu - nie za kilka dni, bo wtedy będę już w Polsce. Dodatkowo mam wykupiony pakiet atlantycki 1GB, aktywny od wczoraj. A nie mogę z niego korzystać. W ogóle poruszanie się po nowym jorku bez internetu jest mocno utrudniony. A nie mamy w planie wszędzie razem z kolegą chodzić, tak abym korzystał z jego internetu.
Zadzwoniłem na infolinie i zrobiono tam zgłoszenie serwisowe. Bardzo proszę o nadanie priorytetu temu zgłoszeniu. Za 2 godziny ruszamy z hotelu, a internetu brak :((. Nr zgłoszenia serwisowego - 1494936
Znów jestem w USA i znów jest problem. Tym razem nie mogę zalogować się do usługi. Nie znajduje mi żadnej sieci, w efekcie nie mogę dzwonić, smsować i nie działa mi internet. Co gorsze nie działa mi nawet wifi, bo nie może dobić się do strony connectivitycheck.gstatic coś tam. Wypunktuję co się udało zbadać:
- restart nie pomaga - wielokrotnie restartowany
- roaming jest włączony - roaming działa, kilkamaście godzin temu miałem przesiadkę w UK i tam wszystko działało poprawnie
- to nie wina telefonu - karta sim przekładana do innego - kolegi, na którym nie ma tego problemu i jest tu ze mną w USA - tak samo nie działa w jego telefonie
- karta sim kolegi, włożona do mojego telefonu znajduje od razu jakąś sieć i się do niej loguje
- to nie wina ustawień telefonu - jest włączone automatyczne wyszukiwanie sieci i automatyczny wybór technologii (2g,3g,lte) - zresztą test z kartą kolegi pokazuje, że to nie wina mojego telefonu
- w listopadzie byłem w usa i wtedy był problem z naliczaniem kasy za internet, zablokowano mi usługi rozmów sms i internet w usa. Po powrocie do Polski złożyłem reklamację. Reklamacja została rozpatrzona - podejrzewam, że to może być jakoś związane. Może nie zostało coś odblokowane w ramach tej reklamacji. W Polsce i w UK działało poprawnie.
Zależy mi na szybkim rozwiązaniu - nie za kilka dni, bo wtedy będę już w Polsce. Dodatkowo mam wykupiony pakiet atlantycki 1GB, aktywny od wczoraj. A nie mogę z niego korzystać. W ogóle poruszanie się po nowym jorku bez internetu jest mocno utrudniony. A nie mamy w planie wszędzie razem z kolegą chodzić, tak abym korzystał z jego internetu.
Zadzwoniłem na infolinie i zrobiono tam zgłoszenie serwisowe. Bardzo proszę o nadanie priorytetu temu zgłoszeniu. Za 2 godziny ruszamy z hotelu, a internetu brak :((. Nr zgłoszenia serwisowego - 1494936
Re: roaming
Witaj rafal.h,
- dziwna sytuacja. Poprosiłam już dział techniczny o pilne zajęcie się Twoim zgłoszeniem.
- dziwna sytuacja. Poprosiłam już dział techniczny o pilne zajęcie się Twoim zgłoszeniem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: roaming
Ciekaw jestem dlaczego tak sie dzieje, ze pomimo tego ze na liscie partnerow roamingowych , jest powiedzmy 3 operatorow , a zalogowac sie da tylko do jednego .
To o czym koledzy pisza w poprzednich postach to jaknajbardziej jest prawda , zwykle jeden operator jest tylko dostepny, czasem dwoch i ZAWSZE ktorych jest niedostepny (pomimo tego ze znajduje sie na liscie partnerow roamingowych)
Jedyne wytlumaczenie dla mnie to "network balance" w momencie kiedy jedna z sieci wyczerpuje ilosc polaczen od wizytorow ( osob zza granicy) wtedy staje sie niedostepna , i nie mozna sie do niej zalogowac.
Kolega ktory byl w USA i nie umial zalogowac sie do zadnej z sieci prawdopodobnie mogl spotkac sie z sytuacja kiedy to operator zagraniczny mial juz za wiele polaczen od wizytorow (z Polski ) i zablokowal dalsze logowania w celu unikniecia przeciazenia.
Myslal ze kolejny operator wezmie na siebie takie polaczenia , ale w tym wypadku tez byl przeciazony .
Te liczby pewnie sa bardzo duze i umowy roamingowe z pewnoscia zawieraja konkretne liczby polaczen od wizytorow . Natomiast liczba abonentow stale rosnie i rosnie tez ruch turystyczny , wiec doswiadczamy takich niemilych sytuacji.
Odpowiedzia naszego operatora bedzie z pewnoscia cos w stylu "Problem z podlaczeniem do sieci operatora zagranicznego byl po stronie operatora zagranicznego , wiec problem nie lezal po stronie Plus GSM" Istotnie , tam lezal problem ALE to Wy macie umowe z partnerem roamingowym , a nie uzytkownik ,, a po drugie to my mamy umowe z Wami a nie z nimi.
Przykladkowo : kupujac karte pre-paid u operatora zagranicznego problem znika ... laczac sie rodzima komorka z karta PLUS czesto mamy problemy .
To moja teoria , takie mam przeczucie ze tak wlasnie to wyglada , prawdy sie nie dowiemy gdyz takie umowy stanowia tajemnice Polkomtela , (wzajemne rozliczanie i ilosc maksymalnych polaczen)
Tym koncze moja opowiesc . Pozdrawiam
To o czym koledzy pisza w poprzednich postach to jaknajbardziej jest prawda , zwykle jeden operator jest tylko dostepny, czasem dwoch i ZAWSZE ktorych jest niedostepny (pomimo tego ze znajduje sie na liscie partnerow roamingowych)
Jedyne wytlumaczenie dla mnie to "network balance" w momencie kiedy jedna z sieci wyczerpuje ilosc polaczen od wizytorow ( osob zza granicy) wtedy staje sie niedostepna , i nie mozna sie do niej zalogowac.
Kolega ktory byl w USA i nie umial zalogowac sie do zadnej z sieci prawdopodobnie mogl spotkac sie z sytuacja kiedy to operator zagraniczny mial juz za wiele polaczen od wizytorow (z Polski ) i zablokowal dalsze logowania w celu unikniecia przeciazenia.
Myslal ze kolejny operator wezmie na siebie takie polaczenia , ale w tym wypadku tez byl przeciazony .
Te liczby pewnie sa bardzo duze i umowy roamingowe z pewnoscia zawieraja konkretne liczby polaczen od wizytorow . Natomiast liczba abonentow stale rosnie i rosnie tez ruch turystyczny , wiec doswiadczamy takich niemilych sytuacji.
Odpowiedzia naszego operatora bedzie z pewnoscia cos w stylu "Problem z podlaczeniem do sieci operatora zagranicznego byl po stronie operatora zagranicznego , wiec problem nie lezal po stronie Plus GSM" Istotnie , tam lezal problem ALE to Wy macie umowe z partnerem roamingowym , a nie uzytkownik ,, a po drugie to my mamy umowe z Wami a nie z nimi.
Przykladkowo : kupujac karte pre-paid u operatora zagranicznego problem znika ... laczac sie rodzima komorka z karta PLUS czesto mamy problemy .
To moja teoria , takie mam przeczucie ze tak wlasnie to wyglada , prawdy sie nie dowiemy gdyz takie umowy stanowia tajemnice Polkomtela , (wzajemne rozliczanie i ilosc maksymalnych polaczen)
Tym koncze moja opowiesc . Pozdrawiam
Re: roaming
Witam
Poprzedni problem został rozwiązany. Dziękuję za wsparcie.
Niestety mam kolejny. To niebywałe, przez kilkanaście lat nie miałem absolutnie żadnych problemów z Plusem, a w przeciągu pół roku to już trzeci raz. Do rzeczy.
Miałem pakiet atlantycki 1GB. Pod koniec pobytu w USA dostałem sms-em z numeru 8802 informację, takiej treści:
"Wyczerpałeś pakiet danych. Jeżeli nie masz innego pakietu transmisja danych zostanie zablokowana do czasu aktywacji kolejnego pakietu lub wysłania SMSa 'Odblokuj ATL' na numer 8802"
Nie wysłałem żadnego smsa o odblokowanie na numer 8802. Pomimo zapewnienia w komunikacie, że transmisja danych zostanie zablokowana, wyłączyłem transmisję danych na telefonie.
Pół godziny później dostałem smsa z numeru 119119 o treści:
"Nastąpiła blokada połączeń w związku z wysoką kwotą wykorzystanych usług. Prosimy o kontakt pod płatnym nr:+48601102655".
Gdy miałem możliwość z wykorzystaniem wifi zalogowałem się przez aplikację Plus online i sprawdziłem stan konta. Do zapłaty 495,64zł za internet za granicą.
Treść smsa jest zgodna z tym jak ta usługa działa, co jest opisane w regulaminie pakietu:
"2. Po wykorzystaniu liczby MB w ramach uruchomionego Pakietu/Pakietów dalsza transmisja danych zostaje zablokowana do końca czasu obowiązywania pakietu. Aby zdjąć blokadę Abonent może:
a. Wysłać SMS o treści „Odblokuj ATL” na numer 8802. Blokada zostanie zdjęta niezwłocznie.
b. Zakupić nowy pakiet Atlantycki, bądź inny działający w kraju, w którym znajduje się Klient i posiadający odpowiednią
funkcjonalność (zgodnie z regulaminem owego pakietu). Blokada zostanie zdjęta w momencie uruchomienia pakietu (o północy czasu polskiego)
3. Po wykorzystaniu liczby MB w ramach uruchomionego Pakietu/Pakietów opłaty za transmisję danych naliczane są zgodnie
z Cennikiem właściwym dla taryfy /promocyjnego planu cenowego, z którego korzysta Abonent, chyba, że Abonent posiada inny aktywny pakiet transmisji danych w roamingu międzynarodowym".
Proszę o potwierdzenie, że moja interpretacja jest poprawna: transmisja danych powinna zostać zablokowana, bez mojej intencji odblokowania, powinna pozostać zablokowana, skoro transmisja jest zablokowana po wyczerpaniu pakietu, to poza pakietem, żadna transmisja nie powinna się odbyć, a tym samym, żadne opłaty nie powinny zostać naliczone.
Reklamację można zgłosić dopiero po zakończeniu okresu rozliczeniowego?
Pozdrawiam
Poprzedni problem został rozwiązany. Dziękuję za wsparcie.
Niestety mam kolejny. To niebywałe, przez kilkanaście lat nie miałem absolutnie żadnych problemów z Plusem, a w przeciągu pół roku to już trzeci raz. Do rzeczy.
Miałem pakiet atlantycki 1GB. Pod koniec pobytu w USA dostałem sms-em z numeru 8802 informację, takiej treści:
"Wyczerpałeś pakiet danych. Jeżeli nie masz innego pakietu transmisja danych zostanie zablokowana do czasu aktywacji kolejnego pakietu lub wysłania SMSa 'Odblokuj ATL' na numer 8802"
Nie wysłałem żadnego smsa o odblokowanie na numer 8802. Pomimo zapewnienia w komunikacie, że transmisja danych zostanie zablokowana, wyłączyłem transmisję danych na telefonie.
Pół godziny później dostałem smsa z numeru 119119 o treści:
"Nastąpiła blokada połączeń w związku z wysoką kwotą wykorzystanych usług. Prosimy o kontakt pod płatnym nr:+48601102655".
Gdy miałem możliwość z wykorzystaniem wifi zalogowałem się przez aplikację Plus online i sprawdziłem stan konta. Do zapłaty 495,64zł za internet za granicą.
Treść smsa jest zgodna z tym jak ta usługa działa, co jest opisane w regulaminie pakietu:
"2. Po wykorzystaniu liczby MB w ramach uruchomionego Pakietu/Pakietów dalsza transmisja danych zostaje zablokowana do końca czasu obowiązywania pakietu. Aby zdjąć blokadę Abonent może:
a. Wysłać SMS o treści „Odblokuj ATL” na numer 8802. Blokada zostanie zdjęta niezwłocznie.
b. Zakupić nowy pakiet Atlantycki, bądź inny działający w kraju, w którym znajduje się Klient i posiadający odpowiednią
funkcjonalność (zgodnie z regulaminem owego pakietu). Blokada zostanie zdjęta w momencie uruchomienia pakietu (o północy czasu polskiego)
3. Po wykorzystaniu liczby MB w ramach uruchomionego Pakietu/Pakietów opłaty za transmisję danych naliczane są zgodnie
z Cennikiem właściwym dla taryfy /promocyjnego planu cenowego, z którego korzysta Abonent, chyba, że Abonent posiada inny aktywny pakiet transmisji danych w roamingu międzynarodowym".
Proszę o potwierdzenie, że moja interpretacja jest poprawna: transmisja danych powinna zostać zablokowana, bez mojej intencji odblokowania, powinna pozostać zablokowana, skoro transmisja jest zablokowana po wyczerpaniu pakietu, to poza pakietem, żadna transmisja nie powinna się odbyć, a tym samym, żadne opłaty nie powinny zostać naliczone.
Reklamację można zgłosić dopiero po zakończeniu okresu rozliczeniowego?
Pozdrawiam
Re: roaming
Witaj rafal.h,
- dobrze interpretujesz. Reklamację niesłusznie naliczonych opłat składa się zawsze po wystawieniu f-ry, czy po zakończeniu cyklu. Ale jeśli masz zablokowany niesłusznie telefon, to powinniśmy zacząć działać już teraz. Zgłoszenie możesz wysłać na bok@plus.pl. Jak otrzymasz numer zgłoszenia, to podeślij nam tutaj, postaramy się przyśpieszyć.
- dobrze interpretujesz. Reklamację niesłusznie naliczonych opłat składa się zawsze po wystawieniu f-ry, czy po zakończeniu cyklu. Ale jeśli masz zablokowany niesłusznie telefon, to powinniśmy zacząć działać już teraz. Zgłoszenie możesz wysłać na bok@plus.pl. Jak otrzymasz numer zgłoszenia, to podeślij nam tutaj, postaramy się przyśpieszyć.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ