roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
rafal.h
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 28 lis 2017, o 08:23

Re: roaming

Post autor: rafal.h »

Witam
Telefonu szczęśliwie nie mam zablokowanego. Ze zgłoszeniem poczekam zatem do zakończeniu cyklu i wtedy podam tutaj nr zgłoszenia. Dziękuję.
agn_z
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 7 maja 2018, o 11:59

problem z reklamacją napisaną przez konsultanta PLUS

Post autor: agn_z »

Witam,

piszę z nadzieją na pomoc. Widzę na forum wątki dotyczące reklamacji dużych rachunków za roaming, jednak ja mam problem z samym procesem reklamacji. Moja reklamacja roamingu została złożona za mnie przez konsultanta PLUS za moją zgodą, ale z jego inicjatywy. Uważam,że jego "pomoc" zniweczyła moje szanse na pozytywne rozpatrzenie mojej sprawy, a od odrzucenia reklamacji, jak się okazuje, nie ma odwołania. Co mogę w tej sytuacji zrobić? Poniżej szczegółowy opis problemu.

Będąc w kwietniu przez 10 dni poza granicami UE odblokowałam roaming żeby trzykrotnie w pilnej sytuacji użyć przez chwilę internetu. Raz dotyczyło to użycia google maps (byłam świadoma że będzie w tym wypadku zużycie danych jest duże) i dwukrotnie wysłania/odebrania kilkuzdaniowej wiadomości przez Facebook Messanger. Danych starałam się używać bardzo uważnie, bo wiem, jakie taryfy obowiązują. Ostatniego dnia pobytu, tuż przed wyjazdem dostałam wiadomość, że moja usługa może zostać zablokowana lub mogę zostać poproszona o zaliczkę ponieważ mój rachunek za telefon wynosi już blisko 600 zł. Zauważyłam wtedy, że odbiór danych włączył mi się przypadkiem, co w smartfonach z ekranem dotykowym nie jest nieprawdopodobnym wypadkiem.

Po powrocie do Polski zgłosiłam się osobiście do konsultantów PLUS z pytaniem, co oznacza wiadomość o możliwości odcięcia mi usługi/zażądania zaliczki, i czy mogę dostać wgląd w szczegóły zużycia danych. Pierwszy konsultant dał mi jednorazowe hasło do e-faktury, co nie miało sensu, bo miesiąc się jeszcze nie skończył i faktura nie była jeszcze wystawiona. Przy następnej wizycie inny konsultant wyjaśnił mi, że problem wynikł najprawdopodobniej z dużego zużycia danych przy włączaniu internetu w jakimkolwiek celu po dłuższym niekorzystaniu także z wifi -i automatycznego ściągania aktualizacji aplikacji, czemu nie można zapobiec. Zaproponował natychmiastowe zgłoszenie reklamacji, którą sam sformułował przy użyciu mojego konta internetowego i odczytał mi na głos. Jako uzasadnienie reklamacji podał po prostu "nieumyślne zużycie danych", twierdząc, że jest to częsty problem i reklamacje są rozpatrywane pozytywnie. Wobec przedstawienia sprawy jako rutynowej zgodziłam się.25 kwietnia (nadal przed wystawieniem faktury) dostałam odrzucenie reklamacji z uzasadnieniem, że opłaty zostały naliczone prawidłowo (bez jakiegokolwiek odniesienia do umyślnego bądź nieumyślnego zużycia danych) i informacją, że od tej decyzji nie ma odwołania (poza zewnętrznymi instancjami).

Uważam, że zostałam wprowadzona w błąd przez konsultanta, który nie poinformował mnie o możliwości poproszenia o umorzenie części opłaty po dokładnym zapoznaniu się z fakturą
(połowę rachunku stanowią pozycje zdecydowanie niezwiązane ze świadomym używaniem przeze mnie internetu i mogę je w tym momencie, mając już fakturę, wskazać), tak jak doradzono np klientowi na tym forum tutaj http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=98&t=22977.[b] Nie ostrzegł mnie też, że od odrzucenia reklamacji nie można się odwołać, warto więc zawrzeć od razu całą dokumentację i szczegółowo opisać problem. Pozostaje mi podejrzewać, że umyślnie wykorzystał moją naiwność i zmarnował możliwość złożenia reklamacji, która mogłaby odnieść skutek.[/b]

Oczywiście sama jestem sobie winna - nie powinnam w ogóle odblokowywać internetu, bo najwyraźniej nie ma sposobu na bezpieczne korzystanie z niego w takich sytuacjach (dodatkowe pakiety też nic nie dają, skoro - jak otwarcie poinformował mnie konsultant - większość pakietu zostanie i tak natychmiast spożytkowana na aktualizacje). Nie powinnam też była zaufać konsultantowi i pozwolić mu na złożenie reklamacji w moim imieniu, skoro na złożenie reklamacji usługi mam rok czasu. Jako wieloletnia klientka PLUSa nie zgadzam się jednak absolutnie z zaistniałą sytuacją i uważam, że miałam prawo do poważnego potraktowania mojej sprawy.

Czy naprawdę nie ma możliwości odwołać się od tej decyzji poza zewnętrznymi instancjami? Jeśli faktycznie taka możliwość nie istnieje, to chciałabym przynajmniej oficjalnie poskarżyć się na udzielenie mi dezorientujących informacji w lubelskim salonie PLUS.

Będę bardzo wdzięczna za pomoc
Ostatnio zmieniony 7 maja 2018, o 14:33 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniosłam do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
largo
Szalony PlusManiak
Posty: 554
Rejestracja: 6 lis 2016, o 10:45
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: problem z reklamacją napisaną przez konsultanta PLUS

Post autor: largo »

Poza sadem niem mozliwosci odwolania sie od decyzji. Pozostaje jedynie wnioskowac o rozbicie tego na ew raty. Na przyszlosc polecam pisac samemu reklamacje niz zdawac sie na "fachowe" oko specjalistow z salonu.

Co do aktualizacji app lub systemu jest opcja wylaczenia tego a to ze korzystalo sie z internetu to trzeba sie liczyc z oplatami za roaming tym bardziej poza EU.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj agn_z,
- czy podczas pobytu za granicą otrzymywałaś SMS-y informujące o wykorzystaniu np. 40% limitu (lub 80%, 100%)?
Chodzi o to, że o ile nie wyłączałaś usługi Limiter Data lub nie zmieniałaś limitu (teraz lub w przeszłości), to dostęp do transmisji danych powinien zostać zablokowany po osiągnięciu progu 250 zł.

Szczegółowy opis działania usługi Limiter Data znajdziesz tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
agn_z
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 7 maja 2018, o 11:59

Re: roaming

Post autor: agn_z »

Ewa_Plus dziękuję za odpowiedź, ale jest ona zupełnie nie na temat. Nie włączyłam takiej usługi, bo nie wiedziałam o jej istnieniu. Na przyszłość też nie jestem zainteresowana, bp nie zamierzam już od Plusa kupować żadnych usług - na pewno nie przedłużę u Was abonamentu. Moje pytanie (i tytuł przeniesionego tu bez sensu posta) dotyczyło procedury reklamacyjnej i możliwości złożenia odwołania wobec padnięcia ofiarą dezinformującego konsultanta. Jaki ma sens składanie reklamacji, zanim otrzyma się fakturę? Do tego nie ma po niej śladu, bo nie dostałam jej wydruku, a - okazuje się - choć reklamacja została wysłana z konta internetowego, nie zachowuje się na nim jej kopia. Takie podpuszczanie klienta uważam za zwykłą manipulację uniemożliwiającą złożenie właściwej reklamacji, na pewno nie świadczenie profesjonalnej pomocy.
agn_z
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 7 maja 2018, o 11:59

Re: roaming

Post autor: agn_z »

largo - owszem, nie każdy jest jednak "plusomaniakiem", a sposób, w jaki naliczane są te opłaty służy grabieniu naiwnych i ludzi którzy nie śledzą tematu (i liczą się z zapłaceniem kilkudziesięciu złotych za włączenie messangera w celu wysłania kilku krótkich wiadomości tekstowych, ale nie z zapłaceniem złotych 600). Do salonu nie przyszłam z reklamacją tylko z prośbą o dostęp do billingu i pytaniem o co chodzi w enigmatycznym SMSie dotyczącym groźby wstrzymania usługi. Do złożenia pseudoreklamacji namówił mnie sam konsultant, twierdząc, że jest uzasadniona i takie reklamacje są praktykowane (niezależnie od tego, czego w idealnym świecie klienci powinni być świadomi). Wobec brania "specjalistów" z salonu PLUSa w cudzysłów obecni na tym forum przedstawiciele firmy powinni się wstydzić. Poszłam po poradę w zaufaniu, że jako wieloletnia klientka zostanę potraktowana rzetelnie. Nie chcę mieć z tą firmą więcej nic wspólnego - pozostaje tylko przestrzec innych potencjalnie naiwnych.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: roaming

Post autor: habish »

Piszesz serio czy jaja sobie robisz?
Sama, umyślnie włączyłaś Internet będąc za granicą i na co liczyłaś, że tam usługi są za darmo? Teraz winy szukasz u wszystkich tylko nie u siebie.
Funkcjonalność o której pisała Ewa jest domyślnie aktywna, jeśli rachunek przekracza wartość ustaloną w Data Limiter to reklamuj błędne działanie tej usługi.
Wyślij e-mail na adres bok@plus.pl, w tytule wpisz Reklamacja a następnie opisz całą sytuację.
Awatar użytkownika
largo
Szalony PlusManiak
Posty: 554
Rejestracja: 6 lis 2016, o 10:45
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: roaming

Post autor: largo »

Za granica korzysta sie z WiFi a nie transmisji... wiekszosc hoteli czy knajpek udostepnia juz siec...

Nie ma co szukac winnych trzeba bylo przed wyjazdem sie dowiedziec... a obsluga salonu ma czasem takie pojecie co mowi jak .....
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: roaming

Post autor: TomPL »

"bo najwyraźniej nie ma sposobu na bezpieczne korzystanie z niego w takich sytuacjach (dodatkowe pakiety też nic nie dają, skoro - jak otwarcie poinformował mnie konsultant - większość pakietu zostanie i tak natychmiast spożytkowana na aktualizacje). " - jak pisał largo, w telefonie można ustawić, że aktualizacje maja się dokonywać tylko gdy jesteś w zasięgu wi-fi. Ta informacja może ci się przydać także, gdy przeniesiesz się z Plusa do innej sieci!
Natomiast Ewa_Plus chce ci pomóc w ograniczeniu kosztów tej "pomyłki" wykorzystując fakt, że system powinien wysłać ostrzeżenie po przekroczeniu kwoty 250zł. Jeśli nie wysłał, to masz pełne prawo reklamować (i będzie to zupełnie inna reklamacja!), że nie dostałaś ostrzeżenia i żądasz ograniczenia opłaty z 600 do 250zł. Chyba warto?
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

agn_z,

- na początek chciałam odnieść się do informacji na temat usługi Limiter Data. Ta usługa nie wymaga aktywacji. Każdy nasz Klient ma domyślnie założony limit 250 zł na użycie danych w roamingu. Jest to zabezpieczenie, właśnie przed takimi sytuacjami, aby nieświadomie nie nabić sobie dużych kosztów. Limit ten każdy Klient może zmienić (obniżyć lub podwyższyć) albo całkowicie usunąć. Usługa ta działa w ten sposób, że na telefon wysyłane są powiadomienia SMS informujące o wykorzystaniu 40%, 80% lub 100% limitu. Przy tym ostatnim jest także informacja, że wysyłając SMS-a o treści ODBLOKUJ na nr 8802 można zdjąć limit.
Stąd moje pytanie, czy podczas pobytu za granicą otrzymywałeś takie powiadomienia dotyczące limitu i czy wyłączałaś ten limit SMS-em. Jeśli nie było powiadomień i sama też nie zdejmowałaś limitu, to wówczas wskazywałoby na nieprawidłowości po naszej stronie, a tym samym była by podstawa do anulowania niesłusznie naliczonych opłat.

W innym wypadku mogę zasugerować jedynie ponowne złożenie reklamacji i z uwagi na długoletnią współpracę z prośbą o umorzenie części należności lub rozłożenie na raty. Jak już Panowie przede mną pisali, reklamację możesz wysłać mailowo na adres: bok@plus.pl a następnie podać mi nr zgłoszenia, co pozwoli mi na przyśpieszenie realizacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
torre24
Szalony PlusManiak
Posty: 245
Rejestracja: 24 sty 2016, o 20:55

Karta Plus nie łączy się z LTE w roamingu.

Post autor: torre24 »

Dzień dobry. Od jakiegoś czasu (zeszłego roku) mam problem z moim numerem w roamingu. Otóż wszystko działa, tylko nie można zalogować się do sieci LTE. Problem miałem w Niemczech i Czechach. Rekonfiguracje, restarty, zmiany w APN, interwencje w BOK nie przynoszą skutku. Karta sprawdzana na dwóch aparatach. Cóż to może być?
Ostatnio zmieniony 10 maja 2018, o 11:57 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono wątki- podobny temat
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

torre24,
- trudno teraz powiedzieć, co to mogło być. Teraz jesteś w Polsce, jak rozumiem?
Jeśli sytuacja się powtórzy, to jeszcze podczas pobytu za granicą daj nam znać. Najlepiej przez formularz podsyłając swój numer telefonu, lokalizację, operatora, do którego jesteś zalogowany, model telefonu, w którym sprawdzałeś działanie SIM, screen'a z bieżącą konfiguracją. Poprosimy wówczas dział techniczny o weryfikację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
torre24
Szalony PlusManiak
Posty: 245
Rejestracja: 24 sty 2016, o 20:55

Re: roaming

Post autor: torre24 »

Jestem w Czechach. Zalogowany jestem do O2, ręcznie próbuje wybrać każdą sieć z LTE po kolei i na każdej mam info, że nie można połączyć, spróbuj ponownie później. Telefon LG G6, ustawienia standard, poprawki z BOK nie dały rezultatu więc wróciłem do ustawień standardowych. Wcześniej to samo było na Honor 8 z Plus teraz LG G6 z brandem Play.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

torre24,

spróbuj jeszcze przelogować aparat (wył./wł.) i sprawdź, czy możesz połączyć się z LTE.
Jeśli ta czynność jednak nie rozwiąże problemu, to podeślij proszę pozostałe informacje, o które prosiła Ewa_Plus poprzez powyższy formularz. Przekażemy Twoją sprawę do naszych techników.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
torre24
Szalony PlusManiak
Posty: 245
Rejestracja: 24 sty 2016, o 20:55

Re: roaming

Post autor: torre24 »

Dam sobie spokój, dziś ostatni dzień umowy.
ODPOWIEDZ