roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Exandros
Nowy
Posty: 2
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 25 sty 2018, o 13:29

Re: reklamacja

Post autor: Exandros »

Niestety ale reklamacje są źle rozpatrywane. Pierwsze wprowadzają w błąd na infolinii gdy pyta się o naliczanie roamingu a pozniej doliczają kwoty. Przez niekompetencje konsultantów i ich błędne odpowiedzi przychodzą wysokie rachunki i nawet reklamacja nie pomoże. W orange za to samo anulowali opłatę za roaming w ciągu 48 godzin a tutaj nawet (prawdopodobnie nawet nie odsłuchali rozmow z konsultantem) wymineli temat. Sprawe zakończę prawdopodobnie w sądzie gdyż wszystkie rozmowy zawsze nagrywam ;]
Ostatnio zmieniony 25 sty 2018, o 14:38 przez Joanna_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do właściwego wątku i działu.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22362
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: roaming

Post autor: Joanna_Plus »

Exandros,

opisz proszę sprawę i wraz z danymi i numerem telefonu prześlij przez ten formularz. Następnie podaj tutaj numer zagadnienia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Tomalin
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 27 paź 2017, o 16:35

Roaming Plusa w Niemczech.

Post autor: Tomalin »

Witam,
przez kilka dni korzystałem z roamingu w Niemczech i spostrzegłem, że przy włączonej transmisji danych komórkowych telefon po zakończeniu rozmowy głosowej wylogowywał się z sieci. Było to zauważalne, ponieważ ponowna rejestracja w sieci trwa dłuższy czas. Korzystam z iPhone 6 Plus i IOS 11.2.6. Czy Wam też tak to działa? Czy może znowu problem jest na styku Plus – Apple, a smartfony z Androidem śmigają, aż miło?
Pozdrawiam, Tomek z Wałcza.
lukasz_cichon
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2018, o 11:14

Re: roaming

Post autor: lukasz_cichon »

Witam, w moim planie taryfowym w pakietach mam dostępny limit roamingowy na internet do 2GB. Czy to oznacza, że przebywając np. w Wielkiej Brytanii mogę korzystać z internetu mobilnego do 2GB bez dodatkowych kosztów? W Plus online w zakładce Twoje aktywne pakiety widnieje taka informacja.

Pozdrawiam
Łukasz
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Witaj lukasz_cichon,
lukasz_cichon pisze:Czy to oznacza, że przebywając np. w Wielkiej Brytanii mogę korzystać z internetu mobilnego do 2GB bez dodatkowych kosztów?
Jeśli sprawa dotyczy numeru głosowego, to taki limit roamingowy został Ci przyznany. Po wykorzystaniu jednostek z tego pakietu DATA, pobierana będzie opłata dodatkowa w wysokości 0,03 zł za 1 MB.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lukasz_cichon
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2018, o 11:14

Re: roaming

Post autor: lukasz_cichon »

Tak, dotyczy numeru głosowego z pakietem internetowym 8GB, i do tego 2GB pakiet roamingowy.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

lukasz_cichon,

dziękuję za potwierdzenie, więc jest tak, jak napisałam wcześniej. ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lukasz_cichon
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2018, o 11:14

Re: roaming

Post autor: lukasz_cichon »

Ok, dziękuje za informacje ;-) Pozdrawiam
pawelpp
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 11 mar 2018, o 02:30

Re: roaming

Post autor: pawelpp »

Pytałem wczesniej o to czy po osiągnięciu 2GB w roamingu stopuje automatycznie dostęp do internetu. Otrzymałem odp, że nie, że zaczyna naliczać opłaty. Natomiast w plusonline mam Usługi i pakiety-Limit roamingowy 2,00 Aktywny. To jak to jest ? Muszę pilnować danych ?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

pawelpp,

po wykorzystaniu danych z pakietu DATA w UE w danym okresie rozliczeniowym opłata wyniesie 0,03 zł za 1 MB. Pakiet odnawia się wraz z nowym okresem rozliczeniowym.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
rafal.h
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 28 lis 2017, o 08:23

Re: roaming

Post autor: rafal.h »

Witam
Znów jestem w USA i znów jest problem. Tym razem nie mogę zalogować się do usługi. Nie znajduje mi żadnej sieci, w efekcie nie mogę dzwonić, smsować i nie działa mi internet. Co gorsze nie działa mi nawet wifi, bo nie może dobić się do strony connectivitycheck.gstatic coś tam. Wypunktuję co się udało zbadać:
- restart nie pomaga - wielokrotnie restartowany
- roaming jest włączony - roaming działa, kilkamaście godzin temu miałem przesiadkę w UK i tam wszystko działało poprawnie
- to nie wina telefonu - karta sim przekładana do innego - kolegi, na którym nie ma tego problemu i jest tu ze mną w USA - tak samo nie działa w jego telefonie
- karta sim kolegi, włożona do mojego telefonu znajduje od razu jakąś sieć i się do niej loguje
- to nie wina ustawień telefonu - jest włączone automatyczne wyszukiwanie sieci i automatyczny wybór technologii (2g,3g,lte) - zresztą test z kartą kolegi pokazuje, że to nie wina mojego telefonu
- w listopadzie byłem w usa i wtedy był problem z naliczaniem kasy za internet, zablokowano mi usługi rozmów sms i internet w usa. Po powrocie do Polski złożyłem reklamację. Reklamacja została rozpatrzona - podejrzewam, że to może być jakoś związane. Może nie zostało coś odblokowane w ramach tej reklamacji. W Polsce i w UK działało poprawnie.

Zależy mi na szybkim rozwiązaniu - nie za kilka dni, bo wtedy będę już w Polsce. Dodatkowo mam wykupiony pakiet atlantycki 1GB, aktywny od wczoraj. A nie mogę z niego korzystać. W ogóle poruszanie się po nowym jorku bez internetu jest mocno utrudniony. A nie mamy w planie wszędzie razem z kolegą chodzić, tak abym korzystał z jego internetu.

Zadzwoniłem na infolinie i zrobiono tam zgłoszenie serwisowe. Bardzo proszę o nadanie priorytetu temu zgłoszeniu. Za 2 godziny ruszamy z hotelu, a internetu brak :((. Nr zgłoszenia serwisowego - 1494936
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj rafal.h,
- dziwna sytuacja. Poprosiłam już dział techniczny o pilne zajęcie się Twoim zgłoszeniem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
flat
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 1 lis 2015, o 14:17

Re: roaming

Post autor: flat »

Ciekaw jestem dlaczego tak sie dzieje, ze pomimo tego ze na liscie partnerow roamingowych , jest powiedzmy 3 operatorow , a zalogowac sie da tylko do jednego .

To o czym koledzy pisza w poprzednich postach to jaknajbardziej jest prawda , zwykle jeden operator jest tylko dostepny, czasem dwoch i ZAWSZE ktorych jest niedostepny (pomimo tego ze znajduje sie na liscie partnerow roamingowych)

Jedyne wytlumaczenie dla mnie to "network balance" w momencie kiedy jedna z sieci wyczerpuje ilosc polaczen od wizytorow ( osob zza granicy) wtedy staje sie niedostepna , i nie mozna sie do niej zalogowac.

Kolega ktory byl w USA i nie umial zalogowac sie do zadnej z sieci prawdopodobnie mogl spotkac sie z sytuacja kiedy to operator zagraniczny mial juz za wiele polaczen od wizytorow (z Polski ) i zablokowal dalsze logowania w celu unikniecia przeciazenia.
Myslal ze kolejny operator wezmie na siebie takie polaczenia , ale w tym wypadku tez byl przeciazony .

Te liczby pewnie sa bardzo duze i umowy roamingowe z pewnoscia zawieraja konkretne liczby polaczen od wizytorow . Natomiast liczba abonentow stale rosnie i rosnie tez ruch turystyczny , wiec doswiadczamy takich niemilych sytuacji.

Odpowiedzia naszego operatora bedzie z pewnoscia cos w stylu "Problem z podlaczeniem do sieci operatora zagranicznego byl po stronie operatora zagranicznego , wiec problem nie lezal po stronie Plus GSM" Istotnie , tam lezal problem ALE to Wy macie umowe z partnerem roamingowym , a nie uzytkownik ,, a po drugie to my mamy umowe z Wami a nie z nimi.

Przykladkowo : kupujac karte pre-paid u operatora zagranicznego problem znika ... laczac sie rodzima komorka z karta PLUS czesto mamy problemy .

To moja teoria , takie mam przeczucie ze tak wlasnie to wyglada , prawdy sie nie dowiemy gdyz takie umowy stanowia tajemnice Polkomtela , (wzajemne rozliczanie i ilosc maksymalnych polaczen)

Tym koncze moja opowiesc . Pozdrawiam
rafal.h
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 28 lis 2017, o 08:23

Re: roaming

Post autor: rafal.h »

Witam
Poprzedni problem został rozwiązany. Dziękuję za wsparcie.

Niestety mam kolejny. To niebywałe, przez kilkanaście lat nie miałem absolutnie żadnych problemów z Plusem, a w przeciągu pół roku to już trzeci raz. Do rzeczy.

Miałem pakiet atlantycki 1GB. Pod koniec pobytu w USA dostałem sms-em z numeru 8802 informację, takiej treści:
"Wyczerpałeś pakiet danych. Jeżeli nie masz innego pakietu transmisja danych zostanie zablokowana do czasu aktywacji kolejnego pakietu lub wysłania SMSa 'Odblokuj ATL' na numer 8802"

Nie wysłałem żadnego smsa o odblokowanie na numer 8802. Pomimo zapewnienia w komunikacie, że transmisja danych zostanie zablokowana, wyłączyłem transmisję danych na telefonie.

Pół godziny później dostałem smsa z numeru 119119 o treści:
"Nastąpiła blokada połączeń w związku z wysoką kwotą wykorzystanych usług. Prosimy o kontakt pod płatnym nr:+48601102655".

Gdy miałem możliwość z wykorzystaniem wifi zalogowałem się przez aplikację Plus online i sprawdziłem stan konta. Do zapłaty 495,64zł za internet za granicą.

Treść smsa jest zgodna z tym jak ta usługa działa, co jest opisane w regulaminie pakietu:
"2. Po wykorzystaniu liczby MB w ramach uruchomionego Pakietu/Pakietów dalsza transmisja danych zostaje zablokowana do końca czasu obowiązywania pakietu. Aby zdjąć blokadę Abonent może:
a. Wysłać SMS o treści „Odblokuj ATL” na numer 8802. Blokada zostanie zdjęta niezwłocznie.
b. Zakupić nowy pakiet Atlantycki, bądź inny działający w kraju, w którym znajduje się Klient i posiadający odpowiednią
funkcjonalność (zgodnie z regulaminem owego pakietu). Blokada zostanie zdjęta w momencie uruchomienia pakietu (o północy czasu polskiego)
3. Po wykorzystaniu liczby MB w ramach uruchomionego Pakietu/Pakietów opłaty za transmisję danych naliczane są zgodnie
z Cennikiem właściwym dla taryfy /promocyjnego planu cenowego, z którego korzysta Abonent, chyba, że Abonent posiada inny aktywny pakiet transmisji danych w roamingu międzynarodowym".

Proszę o potwierdzenie, że moja interpretacja jest poprawna: transmisja danych powinna zostać zablokowana, bez mojej intencji odblokowania, powinna pozostać zablokowana, skoro transmisja jest zablokowana po wyczerpaniu pakietu, to poza pakietem, żadna transmisja nie powinna się odbyć, a tym samym, żadne opłaty nie powinny zostać naliczone.

Reklamację można zgłosić dopiero po zakończeniu okresu rozliczeniowego?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: roaming

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj rafal.h,
- dobrze interpretujesz. Reklamację niesłusznie naliczonych opłat składa się zawsze po wystawieniu f-ry, czy po zakończeniu cyklu. Ale jeśli masz zablokowany niesłusznie telefon, to powinniśmy zacząć działać już teraz. Zgłoszenie możesz wysłać na bok@plus.pl. Jak otrzymasz numer zgłoszenia, to podeślij nam tutaj, postaramy się przyśpieszyć.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ