Vivaldi,
- jak najbardziej jest to sprzedaż ratalna. Zgodnie z art. 583 Kodeksu Cywilnego sprzęt jest wydawany kupującemu przed całkowitym spłaceniem ceny.
Art. 583
§ 1. Sprzedażą na raty jest dokonana w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaż rzeczy ruchomej osobie fizycznej za cenę płatną w określonych ratach, jeżeli według umowy rzecz ma być kupującemu wydana przed całkowitym zapłaceniem ceny.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
To jest leasing lub wypożyczenie, zresztą nawet konsultant przyznał mi w tym względzie racje to nie są raty gdyż przez ten czas telefon nie jest moją własnością.
Czyli skoro nie jest moją własnością nie muszę go odbierać a jeśli odbiorę mogę w każdej chwili zwrócić jej właścicielowi czyli Plusowi to chyba logiczne i zgodne z prawem.
Odbiorę jak kupie czyli w momencie spłacenia rat to przecież logiczne.
Nie ja ustalałem regulamin nie moja wina że jest on jaki jest. Zgodnie z tymże regulaminem telefon jest własnością plusą więc zgodnie z tymże regulaminem jak i prawem plus powinien go przechowywać do czasu aż przestanie być jego właścicielem i wydać go nowemu właścicielowi.
Zgodnie z prawem i regulaminem jeśli Plus nie wywiąże się z tego obowiązku mogę domagać się opłaty za magazynowanie tegoż sprzętu jeśli mimo mojego sprzeciwu zostanie mi on wydany.
Jeśli tak nie jest powinno być to wyraźnie napisane, a wypożyczenie nie powinno być nazywane sprzedażą ratalną gdyż jest to świadome wprowadzanie w błąd potencjalnych klientów.
No nie bardzo, sprzęt jest wypożyczany, leasingowany lub jest to jakiś inny rodzaj umowy cywilnej.
Udostępniony sprzęt jest własnością plusa wiec zgodnie z prawem mogę go zwrócić. Wiec absolutnie nic nie jest wyjaśnione we wcześniejszych postach są to tylko urywki z regulaminu. A pytanie o własność i co ze sprzętem można robić a co nie jest jak najbardziej zasadna. Wygląda jak by ten cały regulamin był niezgodny z prawem.
Wiec proszę o jasną odpowiedz telefon jest czy nie jest moją własnością. Z rozmowy z konsultantem i po przeczytaniu regulaminu jasno wynika że moją własnością nie jest. Skoro jest własnością plusa jakie są moje prawa ?
Vivaldi
- do momentu spłaty rat telefon pozostaje własnością Polkomtel. Nie mniej jednak w tym czasie możesz go normalnie użytkować. Możesz również raty spłacić wcześniej i wtedy telefon staje się Twoją własnością.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Czyli skoro jest własnością Polkomtela zgodnie z prawem mogę go zwrócić i Polkomtel nie ma prawa mi tego odmówić.
Polkomtel w świetle tego musi go przechować do czasu spłaty rat lub po zapłaceniu ostatniej raty wydać nowy egzemplarz.
Jeśli tego nie zrobi mogę zwrócić się do sądu lub rzecznika praw konsumenta o ukaranie sieci, mogę też naliczyć koszty magazynowania telefonu. Wszystko to wynika z wymogów prawa i waszego regulaminu.
Podsumowując Plus świadomie wprowadza w błąd swoich klientów oferując im sprzedaż ratalną która sprzedażą ratalną nie jest telefon co najwyżej jest wypożyczany.
Plus nie chce też spełnić swoich obowiązków względem swojego sprzętu do czego zobligowany jest przez prawo. Regulamin pisany był w sposób taki aby zabezpieczyć interesy sieci Plus jednak to działa w obie strony i sieć usilnie stara się tego nie zauważać co jak by nie patrzyć jest po prostu oszustwem i powinien zająć się tym UOKiK.
Rozumiem też że w myśl regulaminu mogę wypożyczony telefon użytkować przez kilka miesięcy następnie zwrócić bez żadnych konsekwencji ?
Przy przedłużeniu umowy wziąłem telefon - wiadomo, na raty.
Konsultant, telefonicznie zapytany o sposób realizowania płatności rat oznajmił, że na fakturze pojawi się odpowiednia pozycja dotycząca raty i łącznie z opłatą za abonament będzie stanowić całkowitą kwotę zobowiązań miesięcznych.
Obecnie minął termin wymagalności spłaty drugiej raty a na fakturach nie ma o tym wzmianki.
Ponadto, na koncie widniała nadpłata w wysokości przewyższającej kwotę raty, nie została ona jednak rozliczona w systemie ratalnym - system przeznaczył ją na kolejne zobowiązania wynikające z abonamentu.
Z uwagi na powyższe mam wnioskować, że Plus nie chce pieniędzy za telefon?
Ewentualnie możliwe, że owy konsultant trochę rozminął się z prawdą i system ratalny rządzi się innymi regułami.
Nie chcę doczekać się sytuacji blokady telefonu bądź innych tym podobnych następstw.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2017, o 10:59 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:Dołączyłam do istniejącego wątku.
grego,
- wysłałam interwencję w Twojej sprawie. Przy najbliższej fakturze powinno być już OK. - to znaczy będzie bieżąca rata + 2 zaległe. Przepraszam za kłopot.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ