Zmiana terminu (nie długości!) okresu rozliczeniowego bez PZ

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
koziolku
Nowy
Posty: 4
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 11 cze 2017, o 06:24

Zmiana terminu (nie długości!) okresu rozliczeniowego bez PZ

Post autor: koziolku »

Dzień dobry.

Chciałbym rozwiązać sprawę która dla wielu jest bzdurą, a dla mnie jest istotna i uważam że operator powinien dysponować środkami umożliwiającymi możliwie szybkie załatwienie tejże.

Od kilku miesięcy próbuję mocować się z Plusem ws. zmiany terminu rozpoczynania się kolejnych okresów rozliczeniowych (z 25. na 1. dzień miesiąca). Nie mam zamiaru uruchamiać usługi Polecenie zapłaty, bo w moim banku jest to usługa płatna (w przeciwieństwie do zwykłych przelewów), poza tym rezygnacja z tejże usługi to mimo wszystko proces wymagający pewnego działania. Chciałbym zmienić termin rozpoczynania się kolejnych okresów rozliczeniowych (i pilnować go przy ew. przedłużeniu, aby nie "zszedł" na inny dzień), ponieważ:
  1. łatwiej mi opłacać faktury (mam na to kilka dni więcej w nowym miesiącu);
  2. chcę sam dbać o to, kiedy wysyłane są pieniądze do Polkomtela (jak też innych usługodawców);
  3. wszelkie pakiety odnawiane byłyby 1. dnia każdego miesiąca.
Targany emocjami, wczytałem się w obowiązujące mnie regulaminy (Ja+Abonament 119,99 ze smartfonem, umowa podpisana w drugiej połowie października 2015 przez kanał Internet). Jest tam napisane, że okres rozliczeniowy wynosi jeden miesiąc, ewentualnie że nie można zmienić okresu rozliczeniowego.

Teraz ważna, moim zdaniem, rzecz. Jak rozumiem, w sprawach nieuregulowanych RŚU należy odnosić się do zapisów w obowiązującym prawie. Artykuł 385, paragraf 1 Ogólnych przepisów o zobowiązaniach umownych Kodeksu Cywilnego zakłada, że kwestie niejednoznaczne (zwłaszcza takie, które rażąco naruszają dobro konsumenta albo na które klient nie miał wpływu) należy rozpatrywać na korzyść konsumenta.

Postanowienia umownego odnośnie okresu rozliczeniowego nie mogłem zmienić, a przynajmniej nie miałem tego świadomości (mogłem zmienić pośrednio, poprzez odesłanie kuriera i przyjęcie go później, ale czy wtedy operator miałby dla mnie model aparatu który chciałem nabyć?). W mojej interpretacji regulaminowa niemożność zmiany okresu rozliczeniowego tyczy się jego długości ("okres rozliczeniowy wynosi jeden miesiąc"), nie terminu. Uważam ponadto, że ze względu na różne okoliczności przedsiębiorcy powinni umożliwić klientom zmianę terminu rozpoczynania się okresów rozliczeniowych, zerowania pakietów, naliczania faktur. Niechby równocześnie, o co też mi chodzi.

Plus od trzech reklamacji nie udziela mi zgody na zmianę o którą proszę. Przez tę zmianę zdarza mi się nie płacić rachunków terminowo, przez co dostaję noty windykacyjne. Wyraźnie przy tym ignoruje wszystko powyższe, o czym nie omieszkałem napisać w ramach kontaktu z operatorem. W moim mniemaniu, ponieważ zapis w regulaminie jest nieprecyzyjny, operator powinien dostosować się do mojej prośby. Ma takie techniczne możliwości, bo zmienia terminy abonentom korzystającym z polecenia zapłaty albo przedłużającym umowy. Ma taki prawny obowiązek, bo do rozpatrywania nieprecyzyjnych zapisów na korzyść klienta obliguje go prawo (a gdyby ta kwestia była również uregulowana, to moim zdaniem nie byłoby to korzystne dla klienta). W moim przypadku natomiast odrzucane są wszelkie argumenty - tak merytoryczne jak i prawne.

Proszę zatem innych klientów o poradę (ew. skorygowanie mojego toku myślenia), a konsultantów Plusa o sprawdzenie mojego przypadku. N-ry zagadnień reklamacyjnych: 170325-000455, 170404-000874, 170608-001318.

PS: Przykład kwestii rozwiązanej w ten sposób na korzyść klienta - akurat nie u Plusa, ale przy użyciu tych samych mechanizmów. Przykład tego, że można działać na korzyść klienta.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Zmiana terminu (nie długości!) okresu rozliczeniowego be

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj koziolku,

zweryfikuję tę kwestię i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Zmiana terminu (nie długości!) okresu rozliczeniowego be

Post autor: Basia_Plus »

Witaj koziolku,

uzyskaliśmy informację, że zmiana okresu rozliczeniowego może zostać zrealizowana tylko w przypadku uruchomienia Polecenia Zapłaty.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
koziolku
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2017, o 06:24

Re: Zmiana terminu (nie długości!) okresu rozliczeniowego be

Post autor: koziolku »

Dodam jeszcze jedną rzecz dla potomnych.

Przejrzałem swoją umowę i nie ma tam słowa o tym, jaki jest okres rozliczeniowy. W regulaminie nie stoi nic o braku możliwości zmiany tegoż. Plus ma techniczną możliwość zmiany okresu rozliczeniowego.

Myślę, że te trzy przesłanki i informacje z pierwszego postu w tym wątku dają każdemu abonentowi (który ma odpowiednio skonstruowaną umowę) możliwość walczenia o swoje przed sądem. Ponieważ zmykam z Plusa, nie mam jak tego sprawdzić - niemniej myślę że warto się o to starać, bo po prostu jeśli np. ktoś zmienia pracę albo po prostu zmieniają mu się dochody z innych powodów, to uważam że każdy podiot powinien się dostosować do klienta który chce współpracować.

Dajcie znać potomnym, jeśli coś ugraliście.

Szkoda tylko, że trzeba tyle walczyć...
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Zmiana terminu (nie długości!) okresu rozliczeniowego be

Post autor: habish »

Nie myślałeś o tym aby włączyć Polecenie Zapłaty, zmienić okres rozliczeniowy a następnie wyłączyć PZ?
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: Zmiana terminu (nie długości!) okresu rozliczeniowego be

Post autor: TomPL »

Przecież myślał: "Nie mam zamiaru uruchamiać usługi Polecenie zapłaty, bo w moim banku jest to usługa płatna (w przeciwieństwie do zwykłych przelewów), poza tym rezygnacja z tejże usługi to mimo wszystko proces wymagający pewnego działania. "
koziolku
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2017, o 06:24

Re: Zmiana terminu (nie długości!) okresu rozliczeniowego be

Post autor: koziolku »

patryk7588 pisze:Nie myślałeś o tym aby włączyć Polecenie Zapłaty, zmienić okres rozliczeniowy a następnie wyłączyć PZ?
Nie, z kilku powodów:
  • usługa "Polecenie Zapłaty" w wielu bankach lub wariantach ROR jest płatna, a czasem w ogóle nieobecna ("migruj do PlusBankui"? tia...);
  • nie mam kontroli nad tym, kiedy pieniądze są ściągane z konta ("o kur, zdjęli mi z konta, nie mam na chleb!", zamiast "będę miał notę odsetkową, trudno", albo jeszcze lepiej: "dobrze, że termin płatności dopiero za kilka dni")
Przepraszam, że wyolbrzymiam i piszę jak dla debila, ale nie piszę do konkretnego użytkownika - po prostu, najwyraźniej osoby decyzyjne odpowiedzialne za wdrażanie tego typu kwestii nie przewidziały, że komuś może być potrzebna zmiana takich bzdur.
ODPOWIEDZ