Teraz jest 23 lip 2018, o 10:49

Zostaw Kontakt





Problem z prędkością internetu w HSPA (ROZWIĄZANE)

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

Crasher78

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 21 cze 2018, o 16:32
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Xperia Z5 Compact

Problem z prędkością internetu w HSPA (ROZWIĄZANE)

Post21 cze 2018, o 17:20

Witajcie,
Przed wszystkim dzień dobry wszystkim obecnym. Chciałem dopytać o problem, który pojawia się od roku, od chwili zmiany taryfy i uruchomienia usługi LTE.

W lipcu ubiegłego roku przedłużyłem umowę z PLUS'em - moja aktualna taryfa to JA+ Moja Firma 69, korzystam z telefonu Sony Xperia Z5 Compact. Mój problem dotyczy prędkości internetu podczas połączenia HSPA oraz 3G. Zazwyczaj łączę się z siecią we Wrocławiu, okolice ul. Bocznej lub Krucza/Mielecka, jednak problem utrzymuje się również w innych lokalizacjach.

Problem polega jak pisałem na prędkości. Podczas połączenia LTE sieć śmiga szybko i bezproblemowo. Jednak podczas połączeń HSPA oraz 3G prędkość internetu spada do 3, 4 KB na sekundę. Prędkość jest taka sama niezależnie od tego z jakich usług korzystam (Youtube, FB, Chrome, Uber, Mapy, Sklep Google). Myślałem, że może to problem z telefonem, dlatego przełożyłem kartę do Z3 Compact mojej żony. Problem się utrzymywał. Niezrażony postanowiłem przełożyć kartę do Samsung Galaxy Tab A.10 - również to samo. Po factory resecie obu telefonów Z5 Compact i Z3 Compact problem taki sam. Postanowiłem przełożyć kartę żony (ta sama taryfa w Plus GSM) do mojego aparatu tj. Z5 Compact. W tej samej lokalizacji jej prędkość wynosiła od parudziesięciu do kilkuset KB/s podczas połączenia HSPA.

Dzisiaj dowiedziałem się od konsultanta, że moje zgłoszenie zostało zakończone, Plus po swojej stronie nie widzi problemu. Zasugerowano mi wymianę karty SIM w Salonie. Wymiany dokonałem. Po wymianie karty problem się utrzymuje - także w innych urządzeniach (Z3 Compact, Galaxy Tab A.10). Ponownie dokonałem zgłoszenia, otrzymało numer C00000001514785.

A mi opadają ręce, czy faktycznie mogę robić coś nie tak? Proszę o podpowiedzi...

Edyta: Problem nie jest powiązany z limitem danych w sieci - pojawia się tak pod koniec jak na początku okresu rozliczeniowego.
Ostatnio edytowano 26 cze 2018, o 21:31 przez Crasher78, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 4783
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 84 razy
    Otrzymał podziękowań: 527 razy

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

Post22 cze 2018, o 10:39

Witaj Crasher78,
- poprosiłam dział techniczny o pilną weryfikację tej sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Ewa_Plus otrzymał podziękowanie od
Crasher78(26 cze 2018, o 20:16)
Offline
Avatar użytkownika

Crasher78

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 21 cze 2018, o 16:32
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Xperia Z5 Compact

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

Post22 cze 2018, o 11:29

Dziękuję, za interwencję, czy ktoś ma jeszcze mieć jakiś pomysł dotyczący ewentualnych moich błędów?
Offline
Avatar użytkownika

Crasher78

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 21 cze 2018, o 16:32
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Xperia Z5 Compact

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

Post26 cze 2018, o 12:09

Dzień dobry raz jeszcze. Problem został rozwiązany, ale tylko w teorii. Poprzednie zgłoszenie zostało zamknięte, z informacją, że w poprzednim okresie rozliczeniowym został przekroczony limit danych i na numer został nałożony "lejek". I teraz już powinno być okej. Niestety, limit nie został przekroczony (w poprzednim miesiącu wykorzystałem jakieś 15 gb z 21 gb dostępnych w usłudze). Ponadto problem trwa od lipca ubiegłego roku, ale jedynie przy połączeniu 3G i HSPA - przy LTE "lejek" nie działał.
Na chwilę obecną mam informację, że jest już po problemie, co jest nieprawdą. Trwa w najlepsze, także po ponownym uruchomieniu telefonu. Prędkość maks 8 KB/s. Założyłem nowe zgłoszenie numer C00000001516189, z prośbą o interwencję.

Powoli zaczynam mieść dość serwisu technicznego Plus GSM. Pomoże ktoś?
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 769
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 7 razy
    Otrzymał podziękowań: 105 razy

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

Post26 cze 2018, o 15:03

Witaj Crasher78,

poprosiłam dział techniczny o ponowne przyjrzenie się zgłoszeniu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Marta_Plus otrzymał podziękowanie od
Crasher78(26 cze 2018, o 20:15)
Offline
Avatar użytkownika

Crasher78

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 21 cze 2018, o 16:32
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Xperia Z5 Compact

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

Post26 cze 2018, o 20:15

Do godziny 20stej zgłoszenie zostało zakończone po raz kolejny. Tym razem jak się okazało, po raz pierwszy trafiłem w rozmowie na kogoś z działu obsługi technicznej. Pan z obsługi wyjaśnił, że resetuje systemowo ustawienia internetu. Następnie zalecił wyłączenie telefonu, wyjęcie karty sim oraz ponowne włączenie. Po jego interwencji sieć zaczęła działać z normalna prędkością. Jeżeli ktoś będzie doświadczał tych samych objawów to proponuję to samo postępowanie.
Dziękuję.
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 4783
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 84 razy
    Otrzymał podziękowań: 527 razy

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA (ROZWIĄZANE)

Post27 cze 2018, o 09:11

Crasher78,
- to bardzo dobra wiadomość. Cieszymy się, że finalnie udało się rozwiązać problem z 3 G na Twoim numerze :)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Powrót do Plus Abonament - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 40 gości