Strona 1 z 1

Problem z prędkością internetu w HSPA (ROZWIĄZANE)

: 21 cze 2018, o 18:20
autor: Crasher78
Witajcie,
Przed wszystkim dzień dobry wszystkim obecnym. Chciałem dopytać o problem, który pojawia się od roku, od chwili zmiany taryfy i uruchomienia usługi LTE.

W lipcu ubiegłego roku przedłużyłem umowę z PLUS'em - moja aktualna taryfa to JA+ Moja Firma 69, korzystam z telefonu Sony Xperia Z5 Compact. Mój problem dotyczy prędkości internetu podczas połączenia HSPA oraz 3G. Zazwyczaj łączę się z siecią we Wrocławiu, okolice ul. Bocznej lub Krucza/Mielecka, jednak problem utrzymuje się również w innych lokalizacjach.

Problem polega jak pisałem na prędkości. Podczas połączenia LTE sieć śmiga szybko i bezproblemowo. Jednak podczas połączeń HSPA oraz 3G prędkość internetu spada do 3, 4 KB na sekundę. Prędkość jest taka sama niezależnie od tego z jakich usług korzystam (Youtube, FB, Chrome, Uber, Mapy, Sklep Google). Myślałem, że może to problem z telefonem, dlatego przełożyłem kartę do Z3 Compact mojej żony. Problem się utrzymywał. Niezrażony postanowiłem przełożyć kartę do Samsung Galaxy Tab A.10 - również to samo. Po factory resecie obu telefonów Z5 Compact i Z3 Compact problem taki sam. Postanowiłem przełożyć kartę żony (ta sama taryfa w Plus GSM) do mojego aparatu tj. Z5 Compact. W tej samej lokalizacji jej prędkość wynosiła od parudziesięciu do kilkuset KB/s podczas połączenia HSPA.

Dzisiaj dowiedziałem się od konsultanta, że moje zgłoszenie zostało zakończone, Plus po swojej stronie nie widzi problemu. Zasugerowano mi wymianę karty SIM w Salonie. Wymiany dokonałem. Po wymianie karty problem się utrzymuje - także w innych urządzeniach (Z3 Compact, Galaxy Tab A.10). Ponownie dokonałem zgłoszenia, otrzymało numer C00000001514785.

A mi opadają ręce, czy faktycznie mogę robić coś nie tak? Proszę o podpowiedzi...

Edyta: Problem nie jest powiązany z limitem danych w sieci - pojawia się tak pod koniec jak na początku okresu rozliczeniowego.

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

: 22 cze 2018, o 11:39
autor: Ewa_Plus
Witaj Crasher78,
- poprosiłam dział techniczny o pilną weryfikację tej sprawy.

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

: 22 cze 2018, o 12:29
autor: Crasher78
Dziękuję, za interwencję, czy ktoś ma jeszcze mieć jakiś pomysł dotyczący ewentualnych moich błędów?

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

: 26 cze 2018, o 13:09
autor: Crasher78
Dzień dobry raz jeszcze. Problem został rozwiązany, ale tylko w teorii. Poprzednie zgłoszenie zostało zamknięte, z informacją, że w poprzednim okresie rozliczeniowym został przekroczony limit danych i na numer został nałożony "lejek". I teraz już powinno być okej. Niestety, limit nie został przekroczony (w poprzednim miesiącu wykorzystałem jakieś 15 gb z 21 gb dostępnych w usłudze). Ponadto problem trwa od lipca ubiegłego roku, ale jedynie przy połączeniu 3G i HSPA - przy LTE "lejek" nie działał.
Na chwilę obecną mam informację, że jest już po problemie, co jest nieprawdą. Trwa w najlepsze, także po ponownym uruchomieniu telefonu. Prędkość maks 8 KB/s. Założyłem nowe zgłoszenie numer C00000001516189, z prośbą o interwencję.

Powoli zaczynam mieść dość serwisu technicznego Plus GSM. Pomoże ktoś?

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

: 26 cze 2018, o 16:03
autor: Marta_Plus
Witaj Crasher78,

poprosiłam dział techniczny o ponowne przyjrzenie się zgłoszeniu.

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA - od roku.

: 26 cze 2018, o 21:15
autor: Crasher78
Do godziny 20stej zgłoszenie zostało zakończone po raz kolejny. Tym razem jak się okazało, po raz pierwszy trafiłem w rozmowie na kogoś z działu obsługi technicznej. Pan z obsługi wyjaśnił, że resetuje systemowo ustawienia internetu. Następnie zalecił wyłączenie telefonu, wyjęcie karty sim oraz ponowne włączenie. Po jego interwencji sieć zaczęła działać z normalna prędkością. Jeżeli ktoś będzie doświadczał tych samych objawów to proponuję to samo postępowanie.
Dziękuję.

Re: Problem z prędkością internetu w HSPA (ROZWIĄZANE)

: 27 cze 2018, o 10:11
autor: Ewa_Plus
Crasher78,
- to bardzo dobra wiadomość. Cieszymy się, że finalnie udało się rozwiązać problem z 3 G na Twoim numerze :)