Problem z prędkością internetu w HSPA (ROZWIĄZANE)
: 21 cze 2018, o 18:20
Witajcie,
Przed wszystkim dzień dobry wszystkim obecnym. Chciałem dopytać o problem, który pojawia się od roku, od chwili zmiany taryfy i uruchomienia usługi LTE.
W lipcu ubiegłego roku przedłużyłem umowę z PLUS'em - moja aktualna taryfa to JA+ Moja Firma 69, korzystam z telefonu Sony Xperia Z5 Compact. Mój problem dotyczy prędkości internetu podczas połączenia HSPA oraz 3G. Zazwyczaj łączę się z siecią we Wrocławiu, okolice ul. Bocznej lub Krucza/Mielecka, jednak problem utrzymuje się również w innych lokalizacjach.
Problem polega jak pisałem na prędkości. Podczas połączenia LTE sieć śmiga szybko i bezproblemowo. Jednak podczas połączeń HSPA oraz 3G prędkość internetu spada do 3, 4 KB na sekundę. Prędkość jest taka sama niezależnie od tego z jakich usług korzystam (Youtube, FB, Chrome, Uber, Mapy, Sklep Google). Myślałem, że może to problem z telefonem, dlatego przełożyłem kartę do Z3 Compact mojej żony. Problem się utrzymywał. Niezrażony postanowiłem przełożyć kartę do Samsung Galaxy Tab A.10 - również to samo. Po factory resecie obu telefonów Z5 Compact i Z3 Compact problem taki sam. Postanowiłem przełożyć kartę żony (ta sama taryfa w Plus GSM) do mojego aparatu tj. Z5 Compact. W tej samej lokalizacji jej prędkość wynosiła od parudziesięciu do kilkuset KB/s podczas połączenia HSPA.
Dzisiaj dowiedziałem się od konsultanta, że moje zgłoszenie zostało zakończone, Plus po swojej stronie nie widzi problemu. Zasugerowano mi wymianę karty SIM w Salonie. Wymiany dokonałem. Po wymianie karty problem się utrzymuje - także w innych urządzeniach (Z3 Compact, Galaxy Tab A.10). Ponownie dokonałem zgłoszenia, otrzymało numer C00000001514785.
A mi opadają ręce, czy faktycznie mogę robić coś nie tak? Proszę o podpowiedzi...
Edyta: Problem nie jest powiązany z limitem danych w sieci - pojawia się tak pod koniec jak na początku okresu rozliczeniowego.
Przed wszystkim dzień dobry wszystkim obecnym. Chciałem dopytać o problem, który pojawia się od roku, od chwili zmiany taryfy i uruchomienia usługi LTE.
W lipcu ubiegłego roku przedłużyłem umowę z PLUS'em - moja aktualna taryfa to JA+ Moja Firma 69, korzystam z telefonu Sony Xperia Z5 Compact. Mój problem dotyczy prędkości internetu podczas połączenia HSPA oraz 3G. Zazwyczaj łączę się z siecią we Wrocławiu, okolice ul. Bocznej lub Krucza/Mielecka, jednak problem utrzymuje się również w innych lokalizacjach.
Problem polega jak pisałem na prędkości. Podczas połączenia LTE sieć śmiga szybko i bezproblemowo. Jednak podczas połączeń HSPA oraz 3G prędkość internetu spada do 3, 4 KB na sekundę. Prędkość jest taka sama niezależnie od tego z jakich usług korzystam (Youtube, FB, Chrome, Uber, Mapy, Sklep Google). Myślałem, że może to problem z telefonem, dlatego przełożyłem kartę do Z3 Compact mojej żony. Problem się utrzymywał. Niezrażony postanowiłem przełożyć kartę do Samsung Galaxy Tab A.10 - również to samo. Po factory resecie obu telefonów Z5 Compact i Z3 Compact problem taki sam. Postanowiłem przełożyć kartę żony (ta sama taryfa w Plus GSM) do mojego aparatu tj. Z5 Compact. W tej samej lokalizacji jej prędkość wynosiła od parudziesięciu do kilkuset KB/s podczas połączenia HSPA.
Dzisiaj dowiedziałem się od konsultanta, że moje zgłoszenie zostało zakończone, Plus po swojej stronie nie widzi problemu. Zasugerowano mi wymianę karty SIM w Salonie. Wymiany dokonałem. Po wymianie karty problem się utrzymuje - także w innych urządzeniach (Z3 Compact, Galaxy Tab A.10). Ponownie dokonałem zgłoszenia, otrzymało numer C00000001514785.
A mi opadają ręce, czy faktycznie mogę robić coś nie tak? Proszę o podpowiedzi...
Edyta: Problem nie jest powiązany z limitem danych w sieci - pojawia się tak pod koniec jak na początku okresu rozliczeniowego.