Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeniami
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- PlusManiak
- Posty: 81
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:55
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Czyli jednym słowem potwierdzają się kuluarowe pogłoski że Plus obniża w kolejnych lokalizacjach standard, bo zaczęły się totalne oszczędności.*
*Oczywiście kosztem klientów.
*Oczywiście kosztem klientów.
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Januszowice, gmina Zielonki pod Krakowem - od kilku miesięcy pogorszony sygnał sieci, a od kilku tygodni praktycznie nie da się rozmawiać - połaczenia są przerywane, albo przekaz jest niewyraźny i ciężko zrozumieć rozmówcę. Sprawdzone na 3 telefonach i 2 kartach SIM (abonamentowych). Sygnał niestabilny, często co kilka-kilkanaście sekund następuje przełączenie między sektorami/pasmem. Problem dotyczy zarówno pasma 2G jak i 3G (LTE nigdy nie złapałem). Ustawienie jednego pasma ma sztywno też nie pomaga. Poziom sygnału skacze zwykle pomiędzy -95dBm a -103dBm w 3G i około -98dBm do -102dBm w 2G. Proszę o sprawdzenie ustawień anten /parametrów nadajnika CID 21554 / CID 14, LAC 21500, RNC 2351 w 3G oraz CID 21551 / CID 25633 w 2G.
- Przemek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1261
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
spawik , złożyłem do odpowiedniego działu prośbę o analizę pracy najbliższych nadajników (tzw. BT22155 w miejscowości Wielka Wieś, BT20001w Modlnicy oraz BT22563 w Zielonce). Dam znać, gdy uzyskam jakieś informacje w tej sprawie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Dziwny problem z wykonywaniem połączeń
Witam, nie wiem w którym wątku zadać to pytanie więc zadam tu, z nadzieją że uzyskam jakąś pomoc. Otóż od jakiegoś tygodnia mam problem z wykonywaniem połączeń (do wszystkich, bez wyjątku - sieci Plus, Play, Orange, stacjonarne itp... nie ma znaczenia) ale ten problem nie występuje ciągle, a od czasu do czasu.
Początkowo myślałam, że to wina karty SIM lub (jak mi zasugerowano w punkcie Plusa) po prostu smartfona (Xperia), który miał już 2 lata i miał prawo zacząć szwankować. Ale wina karty SIM odpadała ze względu na fakt, że nadal mogłam wysyłać smsy no i normalnie działają połączenia przychodzące.
Nie mniej jednak sugerując się tym, co powiedziano mi w punkcie Plusa doszłam do wniosku że to wina smartfona - kupiłam więc nowiutki sprzęt, zmieniłam przy okazji kartę (z micro sim na nano sim), a zatem mam teraz: totalnie nowy sprzęt i nową wymienioną kartę nano SIM. I co?... i... pierwszy dzień było wszystko ok, mogłam wszędzie dzwonić ale już drugiego dnia okazało się, że jednak problem nadal występuje!!! Objawy są takie, że przy próbie wykonania jakiegokolwiek połączenia jest po prostu CISZA a po dłuższej chwili jeden króciutki sygnał i połączenie zostaje zerwane. Czasem coś się "odblokowuje" i nagle wszystko zaczyna działać dobrze, normalnie wykonuję połączenie a potem znowu jest ta zwiecha i np. przez kilka godzin nic, zero. Ale smsy działają, w obie strony.
Nie wiem czy moja lokalizacja ma znaczenie ale jestem w Gdańsku, w samym centrum miasta więc wątpię żeby to były jakieś problemy z siecią (tym bardziej że chyba by mnie o tym powiadomiono w punkcie Plusa?! uniknęłabym zakupu nowego sprzętu )
Co to może być i jak mogę ten problem rozwiązać?? Zadzwoniłabym na infolinię ale... nie mogę dzwonić ;)
Aha - mam abonament na firmę, wszystko opłacane rzecz jasna na czas... jeśli to ma jakieś znaczenie.
P.S. Zasięg mam - 2,3 kreski ale jest, nie znika.
EDYCJA:
Czy mogę prosić specjalistów o odpowiedź?? Ta sprawa robi się coraz bardziej denerwująca. Płacę dość wysoki abonament, i nie mogę wykonywać połączeń, chciałabym rozwiązać ten problem jak najszybciej.
Początkowo myślałam, że to wina karty SIM lub (jak mi zasugerowano w punkcie Plusa) po prostu smartfona (Xperia), który miał już 2 lata i miał prawo zacząć szwankować. Ale wina karty SIM odpadała ze względu na fakt, że nadal mogłam wysyłać smsy no i normalnie działają połączenia przychodzące.
Nie mniej jednak sugerując się tym, co powiedziano mi w punkcie Plusa doszłam do wniosku że to wina smartfona - kupiłam więc nowiutki sprzęt, zmieniłam przy okazji kartę (z micro sim na nano sim), a zatem mam teraz: totalnie nowy sprzęt i nową wymienioną kartę nano SIM. I co?... i... pierwszy dzień było wszystko ok, mogłam wszędzie dzwonić ale już drugiego dnia okazało się, że jednak problem nadal występuje!!! Objawy są takie, że przy próbie wykonania jakiegokolwiek połączenia jest po prostu CISZA a po dłuższej chwili jeden króciutki sygnał i połączenie zostaje zerwane. Czasem coś się "odblokowuje" i nagle wszystko zaczyna działać dobrze, normalnie wykonuję połączenie a potem znowu jest ta zwiecha i np. przez kilka godzin nic, zero. Ale smsy działają, w obie strony.
Nie wiem czy moja lokalizacja ma znaczenie ale jestem w Gdańsku, w samym centrum miasta więc wątpię żeby to były jakieś problemy z siecią (tym bardziej że chyba by mnie o tym powiadomiono w punkcie Plusa?! uniknęłabym zakupu nowego sprzętu )
Co to może być i jak mogę ten problem rozwiązać?? Zadzwoniłabym na infolinię ale... nie mogę dzwonić ;)
Aha - mam abonament na firmę, wszystko opłacane rzecz jasna na czas... jeśli to ma jakieś znaczenie.
P.S. Zasięg mam - 2,3 kreski ale jest, nie znika.
EDYCJA:
Czy mogę prosić specjalistów o odpowiedź?? Ta sprawa robi się coraz bardziej denerwująca. Płacę dość wysoki abonament, i nie mogę wykonywać połączeń, chciałabym rozwiązać ten problem jak najszybciej.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2016, o 12:30 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono wątki -ten sam temat, połączono posty.
Powód: połączono wątki -ten sam temat, połączono posty.
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5188
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Witaj nati707 ,
czy problem występuje zarówno w 2G jak i 3G?
czy problem występuje zarówno w 2G jak i 3G?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Tego niestety nie wiem, i nawet nie mam pojęcia jak to sprawdzić? Mam cały czas włączone LTE...Basia_Plus pisze:Witaj nati707 ,
czy problem występuje zarówno w 2G jak i 3G?
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5188
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
nati707,
wybierz proszę menu Ustawienia - Więcej sieci - Sieci komórkowe - Tryb pracy sieci i tu zmień na tylko GSM i sprawdź czy problem z połączeniami nadal występuje.
wybierz proszę menu Ustawienia - Więcej sieci - Sieci komórkowe - Tryb pracy sieci i tu zmień na tylko GSM i sprawdź czy problem z połączeniami nadal występuje.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Ok - zmieniłam, i teraz połączenia wychodzące działają (mam nadzieję że na stałe, nie chwilowo - bo wcześniej samo się też "naprawiało" chwilowo a potem znowu się psuło). Ale czy to znaczy, że teraz nie będzie działać LTE? Czy stale ma być przełączone na "tylko GSM"?Basia_Plus pisze:nati707,
wybierz proszę menu Ustawienia - Więcej sieci - Sieci komórkowe - Tryb pracy sieci i tu zmień na tylko GSM i sprawdź czy problem z połączeniami nadal występuje.
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5188
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
nati707,
Spróbuj jeszcze zmienić w ustawieniach telefonu Tryb pracy sieci na LTE/GSM i daj znać czy problem nadal występuje.
jeżeli został wybrany Tylko GSM, to niestety nie.nati707 pisze:Ale czy to znaczy, że teraz nie będzie działać LTE?
Spróbuj jeszcze zmienić w ustawieniach telefonu Tryb pracy sieci na LTE/GSM i daj znać czy problem nadal występuje.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Ok... już chyba pomału zaczynam rozumieć co tu się dzieje. Zauważyłam następującą prawidłowość:
1. Gdy przełączam na tryb "tylko GSM" albo "tylko WCDMA" albo "automatyczny GSM/WCDMA" - zasięg 5 kresek, mogę wykonywać połączenia
2. Gdy przełączam na tryb ""Automatyczny GSM/WCDMA/LTE" - zasięg nagle spada do zaledwie 2 kresek, nie mogę wykonywać połączeń wychodzących, tylko sms i przychodzące.
Jak to rozwiązać? Problem nie tkwi we sprzęcie, bo tak jak wcześniej pisałam - był on obecny w moim poprzednim smartfonie i jest obecny nadal w nowym, na Androidzie 6.0.
1. Gdy przełączam na tryb "tylko GSM" albo "tylko WCDMA" albo "automatyczny GSM/WCDMA" - zasięg 5 kresek, mogę wykonywać połączenia
2. Gdy przełączam na tryb ""Automatyczny GSM/WCDMA/LTE" - zasięg nagle spada do zaledwie 2 kresek, nie mogę wykonywać połączeń wychodzących, tylko sms i przychodzące.
Jak to rozwiązać? Problem nie tkwi we sprzęcie, bo tak jak wcześniej pisałam - był on obecny w moim poprzednim smartfonie i jest obecny nadal w nowym, na Androidzie 6.0.
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5188
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
nati707,
prześlij proszę swój numer telefonu przez ten formularz.
EDYCJA:
Podaj proszę dokładną lokalizację, w której problem występuje.
prześlij proszę swój numer telefonu przez ten formularz.
EDYCJA:
Podaj proszę dokładną lokalizację, w której problem występuje.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Wysłałam, czy ktoś się ze mną skontaktuje w tej sprawie? Z góry dziękuję.
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5188
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
nati707 ,
wiadomość dotarła - dziękuję. Sprawdź pocztę.
wiadomość dotarła - dziękuję. Sprawdź pocztę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Coś wiadomo?Krzysiek_Plus pisze:
EDIT:
marmat, sprawę przekazałem do weryfikacji.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
marmat, nasz technik będąc w Rzeczycy nie miał problemu z uzyskaniem połączenia w LTE, mimo to czekamy jeszcze na wykonanie bardziej szczegółowych logów z tej lokalizacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ