Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeniami

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
marmat
PlusManiak
Posty: 98
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 19 gru 2012, o 11:44

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: marmat »

No to chyba coś nie tak jest z ustawieniami, ponieważ mam w linii prostej 1.29km do nadajnika, a nawet na podwórku nie łapie LTE. W domu już nie mówiąc. Rozmawiając z mieszkańcami, pytałem też nikt nie łapie LTE. A nadajnik stoi wysoko, nad wsią.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: Krzysiek_Plus »

marmat, a czy masz ustawiony prawidłowy APN w urządzeniu w którym korzystasz (jakie urządzenie, jaka taryfa)?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
marmat
PlusManiak
Posty: 98
Rejestracja: 19 gru 2012, o 11:44

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: marmat »

Chodzi o smartfony, które bez problemu obsługują LTE, tam gdzie to lte faktycznie jest dostępne. (w miastach np)
Ostatnio zmieniony 5 wrz 2016, o 20:38 przez marmat, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: Krzysiek_Plus »

marmat, to jeśli na karcie jest również taryfa głosowa to powinien być ustawiony APN: plus przy innym nie nastąpi połączenie w LTE.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
marmat
PlusManiak
Posty: 98
Rejestracja: 19 gru 2012, o 11:44

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: marmat »

Ale to nie chodzi o to że telefony nie mają apnów, bo je mają. Inaczej nie zadawałbym pytaniami forum w tym dziale.
Wytłumaczę prościej: jadę do miasta, włączam dane i cieszę się szybkim internetem LTE. Wracam do domu, włączam dane i niestety nie nie mam zasięgu LTE.
Powtórzę również że mam do nadajnika 1.29km w linii prostej, nadajnik stoi na górze nad wsią, a mieszkańcy nie mają zasięgu LTE. (mają apny - nie jest to kwestia sprzętu).
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: Krzysiek_Plus »

marmat, ale rozumiem, że to osobiście weryfikowałeś w ostatnich dniach? Czy sprawdzałeś również w bliższej odległości BTS'a?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
marmat
PlusManiak
Posty: 98
Rejestracja: 19 gru 2012, o 11:44

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: marmat »

Krzysiek_Plus pisze:marmat, ale rozumiem, że to osobiście weryfikowałeś w ostatnich dniach? Czy sprawdzałeś również w bliższej odległości BTS'a?
Odkąd zostałem poinformowany na forum, że na wieży w pobliżu miejsca gdzie mieszkam jest dostępne LTE, sprawdzam to niemal codziennie. Będąc w pobliżu nadajnika - 50-100 metrów faktycznie telefon łapie sygnał LTE. Oddalając się od nadajnika już niestety gubi sygnał. To są moje pomiary osobiste.
Natomiast rozmawiając z mieszkańcami wsi, która to leży 1-1,5 km od nadajnika nikt nie łapie sygnału LTE, czy to posiadacze modemów HUAWEI czy smartfonów.
Być może problem jest z ustawieniami samego nadajnika, że sygnał nie dociera na dół - do wsi (jak już wspominałem nadajnik jest na górce nad wsią).
Dodam, że jak udam się na przeciwległe (do tego z nadajnikiem) wzgórze sygnał LTE pojawia się, ale z oddalonego o 7km w linii prostej nadajnika, który stoi w miejscowości Olbięcin
jack4x4
PlusManiak
Posty: 81
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:55

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: jack4x4 »

Widzę że Specjaliści Plusa wrócili z wakacji i znowu pojawiają się na forum. Dlatego przypominam, że w mojej lokalizacji po awarii z przed kilku miesięcy nadal prawie nie ma zasięgu.

Po trwającej wiele tygodni interwencji techników nadal jest znacznie gorzej niż było przed awarią, ale przedstawiciele Polkomtela czują się rozgrzeszeni, bo przecież:

"wszelkie dostępne rozwiązania zostały już wdrożone"

I co gorsza, choć operator nie dostarcza usługi na odpowiednim poziomie w moim miejscu pracy, jestem zmuszony umową płacić mu abonament jeszcze przez ponad 2 lata.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: Krzysiek_Plus »

jack4x4 pisze:Widzę że Specjaliści Plusa wrócili z wakacji i znowu pojawiają się na forum. Dlatego przypominam, że w mojej lokalizacji po awarii z przed kilku miesięcy nadal prawie nie ma zasięgu.
Nie stwierdzono żadnej awarii, BTS z którego korzystałeś przez cały ten czas działał prawidłowo (obsługiwał innych użytkowników itp).

Sam zaś poziom sygnału nie jest stały i jest zależy o wielu czynników i uwarunkowań zewnętrznych (niezależnie od działania/ustawień BTS'a), w tym geograficznych (np.: wysokie budynki wokoło, ukształtowanie terenu) i urbanistyczne (np. typ zabudowy, odległość do okna) miejsca w którym użytkownik się znajduje, zmienności naturalnych warunków propagacji fal radiowych (np. pogorszenie wynikające z warunków atmosferycznych) oraz odległość od najbliższego nadajnika i aktualne obciążenia stacji nadawczo-odbiorczych wynikające z okoliczności, więc nie ma stałej odległości która gwarantuje bezproblemowe korzystanie.
jack4x4 pisze:Po trwającej wiele tygodni interwencji techników nadal jest znacznie gorzej niż było przed awarią, ale przedstawiciele Polkomtela czują się rozgrzeszeni, bo przecież:
"wszelkie dostępne rozwiązania zostały już wdrożone
Tak, technicy już zweryfikowali wszystkie możliwości, ustawienia anteny były zmieniane kilkakrotnie, niestety jak sam zauważyłeś nie miało to wpływu na poprawę sygnału w Twojej lokalizacji.

EDIT:
marmat, sprawę przekazałem do weryfikacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jack4x4
PlusManiak
Posty: 81
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:55

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: jack4x4 »

Krzysiek_Plus pisze: ...
Nie stwierdzono żadnej awarii, BTS z którego korzystałeś przez cały ten czas działał prawidłowo (obsługiwał innych użytkowników itp).

Sam zaś poziom sygnału nie jest stały i jest zależy o wielu czynników i uwarunkowań zewnętrznych (niezależnie od działania/ustawień BTS'a), w tym geograficznych (np.: wysokie budynki wokoło, ukształtowanie terenu) i urbanistyczne (np. typ zabudowy, odległość do okna) miejsca w którym użytkownik się znajduje, zmienności naturalnych warunków propagacji fal radiowych (np. pogorszenie wynikające z warunków atmosferycznych) oraz odległość od najbliższego nadajnika i aktualne obciążenia stacji nadawczo-odbiorczych wynikające z okoliczności, więc nie ma stałej odległości która gwarantuje bezproblemowe korzystanie.
W takim razie jakim cudem było znacznie lepiej przez kilka lat do awarii?
jack4x4 pisze: Tak, technicy już zweryfikowali wszystkie możliwości, ustawienia anteny były zmieniane kilkakrotnie, niestety jak sam zauważyłeś nie miało to wpływu na poprawę sygnału w Twojej lokalizacji.
Tak jak już podejrzewałem, sygnał po naprawie awarii jest nadal sporo gorszy niż przed awarią, bo wzgórza udzielające naszą dolinę od nadajnika musiały się przesunąć. Po prostu zjawiska paranormalne, może drugi trójkąt bermudzki?
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: Krzysiek_Plus »

jack4x4 pisze:W takim razie jakim cudem było znacznie lepiej przez kilka lat do awarii?
Trudno powiedzieć, jak już wspomniałem wcześniej pogorszenie może wynikać z uwarunkowań zewnętrznych np.: zewnętrzne źródło zakłóceń wpływające na propagacje fal w tym rejonie itp.
jack4x4 pisze:Tak jak już podejrzewałem, sygnał po naprawie awarii jest nadal sporo gorszy niż przed awarią, bo wzgórza udzielające naszą dolinę od nadajnika musiały się przesunąć. Po prostu zjawiska paranormalne, może drugi trójkąt bermudzki?
Jak już wspomniałem w poprzednim poście, ogólnie nie stwierdzono żadnej awarii na tym BTS. Technicy weryfikowali tylko jego prace i ustawienia anteny w stosunku do poprzedniego okresu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jack4x4
PlusManiak
Posty: 81
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:55

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: jack4x4 »

Krzysiek_Plus
Czyli dla przedstawicieli Plusa to zupełnie normalne, że standard usług w danej lokalizacji ulega znacznemu pogorszeniu i po przeprowadzeniu bezskutecznych rutynowych czynności sprawdzających, wystarczy uznać że po prostu tak musi być. Gratuluję Polkomtelowi dobrego korporacyjnego samopoczucia.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: Krzysiek_Plus »

jack4x4, jak już wyjaśnialiśmy w poprzednich postach:
Magda_Plus pisze:Wszelkie dostępne rozwiązania zostały już wdrożone.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jack4x4
PlusManiak
Posty: 81
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:55

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: jack4x4 »

Czyli rozumiem, że jako klienci Plusa możemy się spodziewać, że będzie coraz gorzej, bo skuteczne rozwiązania są w nowej strategii korporacji niedostępne.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni

Post autor: Krzysiek_Plus »

jack4x4, udzieliliśmy już wyczerpujących odpowiedzi w tej sprawie w wcześniejszych postach.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ