Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeniami
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- PlusManiak
- Posty: 98
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 19 gru 2012, o 11:44
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
No to chyba coś nie tak jest z ustawieniami, ponieważ mam w linii prostej 1.29km do nadajnika, a nawet na podwórku nie łapie LTE. W domu już nie mówiąc. Rozmawiając z mieszkańcami, pytałem też nikt nie łapie LTE. A nadajnik stoi wysoko, nad wsią.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
marmat, a czy masz ustawiony prawidłowy APN w urządzeniu w którym korzystasz (jakie urządzenie, jaka taryfa)?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Chodzi o smartfony, które bez problemu obsługują LTE, tam gdzie to lte faktycznie jest dostępne. (w miastach np)
Ostatnio zmieniony 5 wrz 2016, o 20:38 przez marmat, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
marmat, to jeśli na karcie jest również taryfa głosowa to powinien być ustawiony APN: plus przy innym nie nastąpi połączenie w LTE.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Ale to nie chodzi o to że telefony nie mają apnów, bo je mają. Inaczej nie zadawałbym pytaniami forum w tym dziale.
Wytłumaczę prościej: jadę do miasta, włączam dane i cieszę się szybkim internetem LTE. Wracam do domu, włączam dane i niestety nie nie mam zasięgu LTE.
Powtórzę również że mam do nadajnika 1.29km w linii prostej, nadajnik stoi na górze nad wsią, a mieszkańcy nie mają zasięgu LTE. (mają apny - nie jest to kwestia sprzętu).
Wytłumaczę prościej: jadę do miasta, włączam dane i cieszę się szybkim internetem LTE. Wracam do domu, włączam dane i niestety nie nie mam zasięgu LTE.
Powtórzę również że mam do nadajnika 1.29km w linii prostej, nadajnik stoi na górze nad wsią, a mieszkańcy nie mają zasięgu LTE. (mają apny - nie jest to kwestia sprzętu).
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
marmat, ale rozumiem, że to osobiście weryfikowałeś w ostatnich dniach? Czy sprawdzałeś również w bliższej odległości BTS'a?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Odkąd zostałem poinformowany na forum, że na wieży w pobliżu miejsca gdzie mieszkam jest dostępne LTE, sprawdzam to niemal codziennie. Będąc w pobliżu nadajnika - 50-100 metrów faktycznie telefon łapie sygnał LTE. Oddalając się od nadajnika już niestety gubi sygnał. To są moje pomiary osobiste.Krzysiek_Plus pisze:marmat, ale rozumiem, że to osobiście weryfikowałeś w ostatnich dniach? Czy sprawdzałeś również w bliższej odległości BTS'a?
Natomiast rozmawiając z mieszkańcami wsi, która to leży 1-1,5 km od nadajnika nikt nie łapie sygnału LTE, czy to posiadacze modemów HUAWEI czy smartfonów.
Być może problem jest z ustawieniami samego nadajnika, że sygnał nie dociera na dół - do wsi (jak już wspominałem nadajnik jest na górce nad wsią).
Dodam, że jak udam się na przeciwległe (do tego z nadajnikiem) wzgórze sygnał LTE pojawia się, ale z oddalonego o 7km w linii prostej nadajnika, który stoi w miejscowości Olbięcin
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Widzę że Specjaliści Plusa wrócili z wakacji i znowu pojawiają się na forum. Dlatego przypominam, że w mojej lokalizacji po awarii z przed kilku miesięcy nadal prawie nie ma zasięgu.
Po trwającej wiele tygodni interwencji techników nadal jest znacznie gorzej niż było przed awarią, ale przedstawiciele Polkomtela czują się rozgrzeszeni, bo przecież:
"wszelkie dostępne rozwiązania zostały już wdrożone"
I co gorsza, choć operator nie dostarcza usługi na odpowiednim poziomie w moim miejscu pracy, jestem zmuszony umową płacić mu abonament jeszcze przez ponad 2 lata.
Po trwającej wiele tygodni interwencji techników nadal jest znacznie gorzej niż było przed awarią, ale przedstawiciele Polkomtela czują się rozgrzeszeni, bo przecież:
"wszelkie dostępne rozwiązania zostały już wdrożone"
I co gorsza, choć operator nie dostarcza usługi na odpowiednim poziomie w moim miejscu pracy, jestem zmuszony umową płacić mu abonament jeszcze przez ponad 2 lata.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Nie stwierdzono żadnej awarii, BTS z którego korzystałeś przez cały ten czas działał prawidłowo (obsługiwał innych użytkowników itp).jack4x4 pisze:Widzę że Specjaliści Plusa wrócili z wakacji i znowu pojawiają się na forum. Dlatego przypominam, że w mojej lokalizacji po awarii z przed kilku miesięcy nadal prawie nie ma zasięgu.
Sam zaś poziom sygnału nie jest stały i jest zależy o wielu czynników i uwarunkowań zewnętrznych (niezależnie od działania/ustawień BTS'a), w tym geograficznych (np.: wysokie budynki wokoło, ukształtowanie terenu) i urbanistyczne (np. typ zabudowy, odległość do okna) miejsca w którym użytkownik się znajduje, zmienności naturalnych warunków propagacji fal radiowych (np. pogorszenie wynikające z warunków atmosferycznych) oraz odległość od najbliższego nadajnika i aktualne obciążenia stacji nadawczo-odbiorczych wynikające z okoliczności, więc nie ma stałej odległości która gwarantuje bezproblemowe korzystanie.
Tak, technicy już zweryfikowali wszystkie możliwości, ustawienia anteny były zmieniane kilkakrotnie, niestety jak sam zauważyłeś nie miało to wpływu na poprawę sygnału w Twojej lokalizacji.jack4x4 pisze:Po trwającej wiele tygodni interwencji techników nadal jest znacznie gorzej niż było przed awarią, ale przedstawiciele Polkomtela czują się rozgrzeszeni, bo przecież:
"wszelkie dostępne rozwiązania zostały już wdrożone
EDIT:
marmat, sprawę przekazałem do weryfikacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
W takim razie jakim cudem było znacznie lepiej przez kilka lat do awarii?Krzysiek_Plus pisze: ...
Nie stwierdzono żadnej awarii, BTS z którego korzystałeś przez cały ten czas działał prawidłowo (obsługiwał innych użytkowników itp).
Sam zaś poziom sygnału nie jest stały i jest zależy o wielu czynników i uwarunkowań zewnętrznych (niezależnie od działania/ustawień BTS'a), w tym geograficznych (np.: wysokie budynki wokoło, ukształtowanie terenu) i urbanistyczne (np. typ zabudowy, odległość do okna) miejsca w którym użytkownik się znajduje, zmienności naturalnych warunków propagacji fal radiowych (np. pogorszenie wynikające z warunków atmosferycznych) oraz odległość od najbliższego nadajnika i aktualne obciążenia stacji nadawczo-odbiorczych wynikające z okoliczności, więc nie ma stałej odległości która gwarantuje bezproblemowe korzystanie.
Tak jak już podejrzewałem, sygnał po naprawie awarii jest nadal sporo gorszy niż przed awarią, bo wzgórza udzielające naszą dolinę od nadajnika musiały się przesunąć. Po prostu zjawiska paranormalne, może drugi trójkąt bermudzki?jack4x4 pisze: Tak, technicy już zweryfikowali wszystkie możliwości, ustawienia anteny były zmieniane kilkakrotnie, niestety jak sam zauważyłeś nie miało to wpływu na poprawę sygnału w Twojej lokalizacji.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Trudno powiedzieć, jak już wspomniałem wcześniej pogorszenie może wynikać z uwarunkowań zewnętrznych np.: zewnętrzne źródło zakłóceń wpływające na propagacje fal w tym rejonie itp.jack4x4 pisze:W takim razie jakim cudem było znacznie lepiej przez kilka lat do awarii?
Jak już wspomniałem w poprzednim poście, ogólnie nie stwierdzono żadnej awarii na tym BTS. Technicy weryfikowali tylko jego prace i ustawienia anteny w stosunku do poprzedniego okresu.jack4x4 pisze:Tak jak już podejrzewałem, sygnał po naprawie awarii jest nadal sporo gorszy niż przed awarią, bo wzgórza udzielające naszą dolinę od nadajnika musiały się przesunąć. Po prostu zjawiska paranormalne, może drugi trójkąt bermudzki?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Krzysiek_Plus
Czyli dla przedstawicieli Plusa to zupełnie normalne, że standard usług w danej lokalizacji ulega znacznemu pogorszeniu i po przeprowadzeniu bezskutecznych rutynowych czynności sprawdzających, wystarczy uznać że po prostu tak musi być. Gratuluję Polkomtelowi dobrego korporacyjnego samopoczucia.
Czyli dla przedstawicieli Plusa to zupełnie normalne, że standard usług w danej lokalizacji ulega znacznemu pogorszeniu i po przeprowadzeniu bezskutecznych rutynowych czynności sprawdzających, wystarczy uznać że po prostu tak musi być. Gratuluję Polkomtelowi dobrego korporacyjnego samopoczucia.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
jack4x4, jak już wyjaśnialiśmy w poprzednich postach:
Magda_Plus pisze:Wszelkie dostępne rozwiązania zostały już wdrożone.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
Czyli rozumiem, że jako klienci Plusa możemy się spodziewać, że będzie coraz gorzej, bo skuteczne rozwiązania są w nowej strategii korporacji niedostępne.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z zasięgiem / Brak zasięgu / Problem z połączeni
jack4x4, udzieliliśmy już wyczerpujących odpowiedzi w tej sprawie w wcześniejszych postach.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ