Teraz jest 24 cze 2018, o 02:43

Zostaw Kontakt





Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 285 razy

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post8 sty 2018, o 10:39

jacek300, podaj proszę lokalizację (miejscowość, ulica), w której korzystasz z internetu. Czy używasz też z aplikacji do mierzenia siły sygnału? Jeśli masz takie dane to również poproszę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post8 sty 2018, o 11:11

Daniel wg mnie tutaj nie chodzi o lokalizację chyba że to chodzi o jakiś element z core sieci, który obsługuje stacje bazowe z Małopolski.
Przykładowo takie testy wykonałem dzisiaj około godz, 06:30 w Jordanowie, ul Rynek z wykorzystaniem aplikacji RFBenchmark i speedtest (Ookla) => wynik speedtest (download 0,36Mbps - zawsze gdy występuje problem jest to wartość z przedziału 0,35-0,36Mbps). Będąc w tym samym miejscu wł i wyłączyłem tryb samolotowy i transfer (download) wzrósł do 8,66Mbps. Poziom sygnału (3G) wg aplikacji RFBenchmark wynosił wtedy -68dBm.

Dokładnie taka sama sytuacja występuje np w Krakowie, ul. Rakowicka stąd wnioskuję, że problem jest w jakimś elemencie corowym Waszej sieci.
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 285 razy

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post8 sty 2018, o 14:42

jacek300, podeślij proszę screeny z aplikacji ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post8 sty 2018, o 16:45

W załączeniu zrzuty ekranu z aplikacji speedtest (ookla) w sytuacji gdy występował problem (2018-01-08 godz. 06:22)
Załączniki
2018-01-08_not_ok2.jpg
2018_01_08_not_ok1.jpg
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post8 sty 2018, o 16:52

... i zrzut ekranu z aplikacji RFBenchmark po "przelogowaniu" telefonu.

Daniel jeżeli jest taka potrzeba to mogę podesłać więcej zrzutów z kolejnych dni bo w moim przypadku problem występuje kilka razy dziennie. Wygląda to jakby sesja się zamrażała (transfer jest wtedy zawsze na stałym poziomie ~0,35Mbps) => tak jak pisałem pomaga przelogowanie telefonu.

Testy robiłem na:
Moto G2 (XT1072) => Android 6
Neffos X1 Lite => Android 7

9 sty 2018, o 10:41

Daniel, możecie teraz sprawdzać. Każdy pomiar speedtest ookla 0,37Mbps. IP: 31.0.44.25, Kraków ul. Rakowicka.
Załączniki
2018-01-08_ok.jpg
Ostatnio edytowano 9 sty 2018, o 10:45 przez Daniel_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: połączenie postów - proszę nie pisz post pod postem, tylko używaj opcji Zmień
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 285 razy

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post9 sty 2018, o 10:42

jacek300
jacek300 napisał(a):mogę podesłać więcej zrzutów z kolejnych dni
Poproszę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post9 sty 2018, o 20:42

Daniel podsyłam wyniki pomiaru z speedtest Ookla z dzisiejszego dnia
Załączniki
2018_01_09_not_ok.jpg
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post9 sty 2018, o 20:45

oraz aplikacji RFBenchmark
Załączniki
2018_01_09_not_ok1.jpg
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post9 sty 2018, o 20:50

...
Załączniki
2018_01_09_not_ok2.jpg
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post9 sty 2018, o 20:51

...
Załączniki
2018_01_09_not_ok3.jpg
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post9 sty 2018, o 20:53

...
Załączniki
2018_01_09_not_ok4.jpg
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1513
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 364 razy

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post10 sty 2018, o 11:21

jacek300, włącz proszę tryb LTE i wykonaj testy. Jak wtedy wyglądają wyniki? Wlej screeny.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post10 sty 2018, o 22:30

Michał zmieniłem dzisiaj w ustawieniach telefonu preferowany tryb sieci na 4G nie zdążyłem jednak wykonać testów. Potestuję jutro w ciągu dnia i podeślę wyniki wieczorem.
LTE to inna technologia (inne zasoby) więc tutaj problem z zamrażaniem transferu może być niewidoczny. Ponadto każde połączenie przychodzące czy wychodzące będzie powodowało, że telefon przeloguje się do 3G więc ciągle warunki (zasoby po stronie sieci) będą się zmieniały.

Zauważyłem dzisiaj (przed włączeniem LTE) bardzo ciekawą kwestię (może Was naprowadzi na jakiś trop), a mianowicie w sytuacji gdy wystąpił problem (zamrożenie transferu na poziomie 0,35Mbps) wyłączyłem/włączyłem transfer danych (bez włączania/wyłączania trybu samolotowego) i po takim zabiegu transfer w aplikacji speedtest od razu podskoczył do poziomu ~10Mbps.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1513
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 364 razy

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post11 sty 2018, o 10:56

jacek300, zdaję sobie z tego sprawę. Jednak Twoje dotychczasowe wypowiedzi mogą sugerować, że pasmo 3G jest mocno obciążone w tym rejonie. A to może powodować, że korzystanie z internetu jest w 3G niekomfortowe. Chwilowe skoki transferu w testach, również mogą się zdarzać w takim przypadku. Stąd moja prośba o testy w LTE. Przy korzystaniu z LTE, przelogowanie telefonu do 3G, na czas rozmowy, jest z punktu widzenia użytkownika niezauważalne i odbywa się tylko na czas połączenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

jacek300

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 8 sty 2018, o 08:40
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plush na kartę
  • Model telefonu: Neffos

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post11 sty 2018, o 20:52

Michał na wstępie odniosę się do przelogowania telefonu z LTE do 3G w czasie połączeń głosowych. Napisałeś, że jest to dla niezauważalne - zgadza się i z tym nie polemizuję.
Pisząc o tym miałem na myśli fakt, że przerywana jest sesja internetowa w LTE (ponieważ jest przelogowanie do 3G) i po zakończeniu połączenia głosowego następuje ponowne zalogowanie telefonu do LTE i nawiązanie nowej sesji => jest to więc tak naprawdę wyłączenie i ponowne załączenie transferu danych w LTE co jak pisałem w poprzednim poście również rozwiązywało problem zamrożonego transferu danych. Dlatego pisałem, że w sytuacji aktywnego w telefonie trybu LTE warunki ciągle będą się zmieniały i sesje będą ciągle przerywane.

Ale do rzeczy ponieważ mój problem dotyczy transferu w 3G a nie w technologii LTE.
Podsumowanie moich dzisiejszych/kilkugodzinnych testów:
- telefon zalogowany tylko do sieci LTE
- w czasie testów nie było żadnego połączenia głosowego co spowodowałoby przelogowanie telefonu do 3G
- telefon znajdował się w tym samym miejscu

W takiej konfiguracji nie ma żadnego problemu z transferem. Wszystkie pomiary speedtest Ookla są zbliżone i utrzymują się na poziomie (download) ~20Mbps.
Poniżej podsyłam wyniki z testów.

Odnośnie Twojej sugestii, że pasmo 3G może być mocno obciążone w moim rejonie - możliwe, że tak jest (myślę, że dysponujecie odpowiednimi statystykami więc możecie to łatwo zweryfikować) ale to nie jest powodem moich problemów.
Po pierwsze analogiczna sytuacja jest w różnych częściach południowej Małopolski (o czym pisałem w poprzednim postach).
Po drugie jak wytłumaczysz fakt, że w momencie zamrożenia transfer mierzony aplikacją Ookla jest zawsze w zakresie 0,35-0,37Mbps?
Po trzecie zawsze pomaga przelogowanie telefonu lub, jak ostatnio zauważyłem wyłączenie i ponowne włączenie transferu danych w telefonie (nie zmieniając umiejscowienia telefonu) => transfer (download )od razu wzrasta do poziomu ~10Mbps. Taki stan utrzymuje się przez 1godz/2godz. i ponownie następuje zamrożenie transferu do poziomu 0,35-0,37Mbps.

Testy które przeprowadziłem dzisiaj w trybie LTE potwierdziły tylko, że takie rozwiązanie może być wyłącznie rozwiązaniem tymczasowym problemu zamrażania transferu w sieci 3G z uwagi na fakt, że:
Po pierwsze każdy może zmienić ustawienia w telefonie i wybrać preferowany tryb sieci 3G co spowoduje, że będzie miał problem z zamrożeniem transferu.
Po drugie zakładam, że znaczna część użytkowników może dysponować smartfonami bez trybu LTE i w przypadku tych klientów niestety nie jest możliwe rozwiązanie tego problemu.

Reasumując mam zasadnicze pytania:
1) Czy przeprowadziliście analogiczne testy (dla prepaid bo w abonamencie ten problem może nie występować)?
2) Czy udało się Wam ten problem odtworzyć?
3) Czy możecie wysłać technika do mnie w celu potwierdzenia występujących nieprawidłowości związanych z zamrożeniem transferu w sieci 3G?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Mix/Plus na Kartę - Oficjalny dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości