Nękanie przez windykacje na nowej karcie SIM

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
landerdaf
Nowy
Posty: 2
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 4 cze 2018, o 14:09

Nękanie przez windykacje na nowej karcie SIM

Post autor: landerdaf »

Witam,

Napiszę wpierw że żadnych długów nie mam ani nie miałem.

Zakupiłem nową kartę plusa dnia 29.05, po uruchomieniu karty otrzymałem 3 smsy, jeden od Plusa dotyczący zaległej zapłaty za energię elektryczną, oraz 2 inne z firm windykacyjnych.

Tego samego dnia otrzymałem również 2 telefony od firm windykacyjnych próbujących się skontaktować z jakąś Panią która ten numer miała przede mną.

Na zapewnienie że jest to mój nowy numer, usłyszałem abym przesłał ZAŚWIADCZENIE, że jestem prawowitym użytkownikiem tego numeru - oczywiście odmówiłem, nie zamierzam wysyłać nigdzie swoich danych.

Przez następne dni otrzymywałem ponownie smsy na przemian z telefonami.
Co ciekawe otrzymałem również telefon od ... "Plusa" w którym to Pan również próbował skontaktować się z tą Panią, zapytałem czy nie mają systemu aby sprawdzić czyj to numer, w końcu jestem ich nowym klientem. Odpowiedzi nie uzyskałem.

Poszedłem do salonu Plusa zapytać się o moje opcje, usłyszałem od kierowniczki salonu, że nie mają jak mi pomóc i jak chcę... to mogę sobie kupić kolejną kartę....

Postanowiłem złożyć reklamację, jako że jestem w Polsce na wakacjach; nękanie przez windykatorów i brak jakiejkolwiek pomocy od Plusa bardzo mnie rozdrażnił.

W reklamacji zwróciłem się o zwrot 15 złotych zwrotu za kartę, jak również wymianę numeru na nowy.

Dziś ponownie, dzwoniła do mnie firma windykacyjna... otrzymałem odpowiedź również z działu reklamacji.

"W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 01.06.2018 informujemy, że opisana sytuacja jest niezależna od Polkomtel, zmiana numeru za opłatą 61.50 zł. Plus Reklamacje."

Jutro wybieram się do UOKiK, zobaczymy jak to się dalej potoczy.
Ostatnio zmieniony 4 cze 2018, o 21:20 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesienie do oficjalnego działu
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Nękanie przez windykacje na nowej karcie SIM

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj landerdaf,

zmiany numeru w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix, jest usługą płatną: https://bok.plus.pl/system/templates/se ... a%20numeru. W przypadku numeru bez zobowiązań (umowy), kupno nowego zestawu startowego jest chyba dobrym rozwiązaniem. Jeżeli zdecydowałbyś się na taką alternatywę, to wówczas prześlij proszę krótki opis sytuacja, wraz numerami i danymi, przez ten formularz. Następnie podaj mi tutaj numer tego zagadnienia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
landerdaf
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 4 cze 2018, o 14:09

Re: Nękanie przez windykacje na nowej karcie SIM

Post autor: landerdaf »

Skontaktowałem się z Urzędem Komunikacji Elektronicznej, okazuje się że jednak mam prawo do darmowej zmiany numeru...

Reguluje to art 69 prawa telekomunikacyjnego + plus jakieś tam podpunkty.

Otrzymałem tam informację, abym wysłał wniosek do Plusa wraz z opisem sytuacji oraz ŻĄDANIEM zmiany numeru.

Co do odrzuconej reklamacji również będę się odwoływał, z tym że muszę poczekać na odpowiedź pisemną, wtedy to prześlę otrzymany dokument wraz z opisem całej sytuacji do UKE, która dalej pokieruje tą sprawą.

Dziękuję.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nękanie przez windykacje na nowej karcie SIM

Post autor: Ewa_Plus »

landerdaf,
- w tej sytuacji prosiłabym o przesłanie zgłoszenia w sprawie zmiany numeru przez ten formularz. Pamiętaj, żeby w treści podać swoje dane (imię i nazwisko, adres). Następnie podaj nam tutaj numer referencyjny tego zgłoszenia, jaki otrzymasz w odpowiedzi (będzie on w formacie #123456). Przyśpieszymy realizację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
marekkalisz19
PlusManiak
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2014, o 12:09

Re: Nękanie przez windykacje na nowej karcie SIM

Post autor: marekkalisz19 »

Miałem to samo, też wydzwaniali do mnie z windykacji i oczywiście kochany Plus umył rączki (Plus Mix) ;) Jak to nie wina operatora że przydziela takie numery do nowych umów to kogo? :D
ODPOWIEDZ