Strona 5 z 11

Re: Reklamacja w Plusie-zniechęcanie czy zdobywanie danych k

: 1 sty 2017, o 22:59
autor: Pugilares
Nie przejmuj się. W zeszłym roku składałem reklamację w formie pisemnej w salonie Plusa. Po paru dniach przyszedł SMS, że reklamacja wpłynęła, numer sprawy i aby oczekiwać na odpowiedź. Na razie minęły 3 miesiące i odpowiedź jeszcze nie nadeszła. Czekam dalej.

Re: reklamacja

: 2 sty 2017, o 11:32
autor: Joanna_Plus
alaska,

informacje na temat sposobu złożenia reklamacji jak i danych, które reklamacja musi zawierać, znajdują się w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych:
3. Wszystkie reklamacje dotyczące Usług świadczonych na podstawie Umowy można zgłaszać telefonicznie do Działu Obsługi Klienta, faksem lub pisemnie na adres: Polkomtel sp. z o.o. - Reklamacje, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa, pocztą elektroniczną na adres bok@plus.pl, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
6. W reklamacji Abonent Na Kartę zobowiązany jest wskazać:
a. imię i nazwisko oraz adres zamieszkania albo nazwę oraz adres siedziby Abonenta na Kartę;
b. przedmiot reklamacji;
c. reklamowany okres;
d. dodatkowo, w przypadku reklamacji dotyczącej wartości Użycia, Abonent Na kartę zobowiązany jest wymienić kwestionowaną kwotę;
e. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
f. numer przydzielony Abonentowi Na Kartę, którego dotyczy reklamacja;
g. kwotę odszkodowania lub zwrotu innej należności- w przypadku gdy Abonent Na Kartę żąda ich wypłaty;
h. sposób ewentualnego zwrotu należności, tj. (i) poprzez zwiększenie Wartości konta (zaliczenie na poczet przyszłych należności); lub (ii) zwrot na rachunek bankowy wskazany przez Abonenta Na Kartę; lub (iii) wypłatę na adres wskazany przez Abonenta Na Kartę;
i. podpis Abonenta Na Kartę - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.

Re: reklamacja

: 3 sty 2017, o 09:57
autor: areczek1683
W przypadku kiedy operator nie udziela informacji lub jest to za długo . Zgłaszamy skargę do UKE :
https://www.uke.gov.pl/kontakt/
wypełniamy i elektronicznie wysłane.
UKE uzyska odpowiedz do 14 dni .
Warto też co do Plusa informować UOKIK.

Re: reklamacja

: 3 sty 2017, o 11:05
autor: Magda_Plus
Pugilares masz numer sprawy? Podaj mi, go proszę poprzez ten formularz. Postaram Ci się pomóc w uzyskaniu odpowiedzi.

Re: reklamacja

: 4 sty 2017, o 07:37
autor: alaska
Joanna_Plus pisze:alaska,

informacje na temat sposobu złożenia reklamacji jak i danych, które reklamacja musi zawierać, znajdują się w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych:

Nie wątpię, że żądając podania adresu opieracie się na przepisach.. podstawą jest regulamin, który został stworzony przez Plusa :-) Równie dobrze możecie zamieścić tam zapis uzależniający rozpatrzenie reklamacji od podania nr buta.
Nawet ustawa antyterrorystyczna jest łagodniejsza i nie wymusza ujawnienia adresu przy rejestracji nr.

Kolejna rzecz, jeśli już domagacie się danych adresowych a reklamacje nie spełniające tego warunku są z automatu odrzucane, dlaczego na formularzu udostępnionym na stronie nie jest to w żaden sposób zaznaczone? Dlaczego klient korzystający z tego formularza o konieczności podania adresu dowiaduje się dopiero z "odpowiedzi" BOK, co oczywiście przeciąga sprawę? Czy nie szkoda czasu konsultantów, którzy zamiast zajmować się weryfikowaniem problemu tracą go na taśmowe wysyłanie maili: Proszę uzupełnić dane (jakby tej informacji nie można było umieścić w formularzu na etapie jego składania). Taki system obsługi reklamacji, bezsensownie przeciągający załatwienie sprawy, ma chyba na celu zniechęcenie klienta

Re: reklamacja

: 4 sty 2017, o 11:30
autor: Joanna_Plus
alaska,

regulaminy są tworzone na podstawie i zgodnie z wymaganiami aktów prawnych: http://www.cik.uke.gov.pl/reklamacje/re ... abonenckie.
Formularz zadaj pytanie, nie służy tylko do składania reklamacji. Jeżeli pytasz np. o szczegóły jakieś oferty, to podanie takich danych w tym przypadku absolutnie nie jest potrzebne.

Re: reklamacja

: 4 sty 2017, o 15:48
autor: Pugilares
Magda_Plus pisze:Pugilares masz numer sprawy? Podaj mi, go proszę poprzez ten formularz. Postaram Ci się pomóc w uzyskaniu odpowiedzi.
Dziękuję za ofertę pomocy. Tak, mam numer sprawy, jednak przyjąłem zasadę, że reklamacje załatwiam normalną oficjalną drogą. Posługując się moimi danymi osobowymi nie może być inaczej. Nie rozumiem też dlaczego reklamacja załatwiana normalnie, oficjalnie, w formie pisemnej nie może być załatwiona do końca. To już drugi taki przypadek w historii mojej współpracy z Plusem - reklamacja przyjęta, nadany numer sprawy i na tym koniec.

Re: reklamacja

: 4 sty 2017, o 16:26
autor: Joanna_Plus
Pugilares,

powyższą kwestię możesz wyjaśnić również kontaktując się mailowo bądź telefonicznie z naszym BOK.

Re: reklamacja

: 5 sty 2017, o 08:06
autor: alaska
regulaminy są tworzone na podstawie i zgodnie z wymaganiami aktów prawnych: http://www.cik.uke.gov.pl/reklamacje/re ... abonenckie.


Widać każdy operator stosuje się do innych aktów prawnych. Niedawno składałam reklamacje u konkurencji, zgłoszenie przez system zarządzania kontem (niedostępne w Plusie dla użytkowników na kartę). Nikt nie żądał ode mnie adresu a pomimo tego reklamacja została przyjęta i nawet pozytywnie załatwiona.

Formularz zadaj pytanie, nie służy tylko do składania reklamacji. Jeżeli pytasz np. o szczegóły jakieś oferty, to podanie takich danych w tym przypadku absolutnie nie jest potrzebne.


No ja myślę :-D Skoro jednak ten sam formularz służy również do składania reklamacji to powinna się tam znaleźć informacja, jakie dane są potrzebne, żeby reklamacja została przyjęta i rozpatrzona. Trwa akcja rejestrowania nr, media ostrzegają przed nieuczciwymi operatorami, którzy wykorzystują okazję do wyciągania od klientów dodatkowych danych. Klient może być przekonany, że skoro rejestracja nr nie wymaga adresu, nie ma powodu żeby podawać go przy reklamacji, która idzie przecież drogą elektroniczną a nie tradycyjną pocztą. Fakt że w oficjalnym formularzu Plusa brakuje rubryki-nazwisko i adres tym bardziej wprowadza w błąd. Co to za problem umieścić na stronie informacje:
*obowiązkowe przy składaniu reklamacji

Re: reklamacja

: 5 sty 2017, o 11:15
autor: Joanna_Plus
alaska,

Twoją sugestię przekazałam do właściwych osób.

Re: reklamacja

: 7 lut 2017, o 16:18
autor: Pugilares
Trzymajcie mnie!
15 listopada 2016 roku złożyłem reklamację dotyczącą jednego z moich numerów Plus na kartę. Sprawa dotyczy tego, że gdy tel. jest wyłączony to dzwoniący słyszy niewłaściwy sygnał. Zamiast komunikatu "abonent ma wyłączony aparat..." słychać sygnał błędu w sieci. Reklamację złożyłem w formie pisemnej w salonie Plusa w Warszawie. Otrzymałem kserokopię pisma z potwierdzeniem wpływu w dniu 15 listopada. Wcześniej, w październiku składałem inną reklamację dot. innego mojego numeru. Do 25 stycznia nie dostałem żadnej odpowiedzi na tą reklamację z 15.11.2016, więc 25 stycznia 2017 r. wysłałem drogą elektroniczną uprzejmą prośbę o ustosunkowanie się do reklamacji z dnia 15 listopada 2016 roku. Załączyłem skan pisma z 15.11.2016 z pieczątką "Wpłynęło dnia...". Dziś dostałem e-mailem wiadomość, że w dniu 23 listopada 2016 r udzielona została mi odpowiedź pisemna na reklamację, podany zostaje nr pisma i informacja, że kopia jest w załączeniu do maila. Jednak załącznika brak. Z dalszej treści wynika, że sprawa dotyczy innego numeru... A przecież specjalnie dosłałem kopię pisma, w którym jest napisane, jakiego numeru dotyczy reklamacja. W dalszej treści maila jest informacja, żeby nie odpisywać na niego, ponieważ Polkomtel, ani Plus i tak nie dostanie takiej odpowiedzi. Ręce opadają!

Re: reklamacja

: 7 lut 2017, o 16:36
autor: Magda_Plus
Pugilares masz numer sprawy? Podaj mi, go proszę poprzez ten formularz. Postaram Ci się pomóc w uzyskaniu odpowiedzi.

Re: reklamacja

: 7 lut 2017, o 16:50
autor: Pugilares
A normalnie nie da się załatwić reklamacji?

Re: reklamacja

: 7 lut 2017, o 16:53
autor: Magda_Plus
Pugilares bez informacji, o którą poprosiłam nie będę w stanie Ci pomóc.

Re: reklamacja

: 7 lut 2017, o 18:32
autor: Paweł333
Nie bawcie się w reklamację bo i tak winnym zawsze jest klient bo przecież plus za nic nie odpowiada co ich obchodzi zasięg albo sygnał jaki słyszą osoby dzwoniące do ciebie napisz odrazu do UKE lub UOKIK, ja też czekam na moją reklamację gdzie poraz kolejny mi odmówią a za powód podadzą że Polkomtel nie odpowiada za zasieg to będzie dowód.