Strona 1 z 64

Pakiet internetowy problem

: 8 sty 2013, o 10:37
autor: borsuk_20
Witam.
Jak w tytule widzicie mam problem nie z aktywacją, a raczej z ilością transmisji danych.
Aktywowałem pakiet 100MB za 7 zł non stop, przy czym mam jeszcze 125MB, które dostaję za każdym razem gdy doładuję.
Mam Samsunga Galaxy SII i pakiet włączony 2 stycznia i tego samego dnia pakiet 125 MB i po niecałych 6 dniach nie mam pakietu pomimo iż internet był włączony 24h, a z neta korzystałem gdy było mi potrzebny awaryjnie przez sieć Wi-Fi.
Avast Mobile Security pokazał mi jak na dłoni, że zużycie rzeczywiste przez 6 dni to 10.5MB, a androidowy miernik przekłamywał +10 ale nie biorę pod uwagę. Więc teraz się zapytam: gdzie się podziały 90MB które powinny starczyć na miesiąc?
Uprzedzam: nie instaluję apek niewiadomego pochodzenia z marketu tylko sprawdzonej marki. Sprawdzam zawsze dwa razy zanim zainstaluję.
Mam:
1, Jakdojade.pl
2. gg
3. Via bluethooh
4. Avast! Mobile Security
5. Poweramp wraz z Unlockerem
6. Astro File Manager
7. Shazzam
8. Latarka
9. Blokada połączeń
Nie korzystam z hubów bo mi nie sa potrzebne i mam niebrandowany soft (dostałem ten telefon z dofinansowania).
Podejrzewam, że winowajcą może być dwie naraz włączone pakiety internetowe, ale nie wiem czy na pewno.
Piszę tutaj bo liczę na Was, a słyszałem, że niejednej osobie już pomogliście :)
Może małymi kroczkami uda się ten dziwny problem rozwiązać.
z Góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Re: Pakiet internetowy problem

: 8 sty 2013, o 12:39
autor: Joanna_Plus
Witaj borsuk_20,

Proszę prześlij numer swojego telefonu za pomocą tego formularza.

Numer zgłoszenia, który otrzymasz w informacji zwrotnej zamieść w poście.

Re: Pakiet internetowy problem

: 9 sty 2013, o 12:32
autor: borsuk_20
@Joanna_Plus
Wysłałem formularz z numerem telefonu i treścią.
Nic się nie dzieje. Czy ożna dla pewności wysłać jeszcze raz?
Przy okazji link kierujący tam to było cś jak pisanie e-maila. Czy prawidłowo było?

Re: Pakiet internetowy problem

: 9 sty 2013, o 12:46
autor: Jrv
Nie napisałeś, że masz youtube, mapy, zegar, pogodę... każda z tych standardowo zainstalowanych aplikacji łączy się z internetem.

Teraz sprawa samych pakietów. Mając pakiet 7 non stop tylko ten jeden pakiet jest wykorzystywany. 125mb nie będzie ruszone wcale po wykorzystaniu pakietu 7non stop.

Sam telefon nawiązuje bardzo częste połączenia z internetem wysyłając zapytanie o aktualizacje i otrzymując odpowiedź. Przeważnie takie zapytanie to ok 30 do 70 kb w odpowiedzi otrzymujesz jakieś 10 - 25kb w praktyce oznacza to zmniejszenie pakietu danych o 200kb zgodnie z taryfikatorem operatora. Licznik w telefonie - najprawdopodobniej, ponieważ nie wiem z jakiego korzystasz - pokazuje jedynie dane odebrane a naliczane są dane w obie strony.

Re: Pakiet internetowy problem

: 9 sty 2013, o 13:08
autor: borsuk_20
Mój błąd to fakt nie napisałem.
nie korzystałem z youtube wogóle ani z map, zegar wyłączony.
Mam włączoną pogodę + tapetę ocean i tak jak na początku mam te aplikacje.
Licznik standardowy na bank przekłamuje, aczkolwiek mogę się mylić. moje dane opieram na wskaźniku od Avasta Mobile Security i tam jest wyszczególnione co wcinało i ile wysyłało i wczoraj było 10.5MB, a na dzień dzisiejszy mam za cały tydzień 11.4 MB czyli zjadło mi z wczorajszego i dziś niecałe 1MB więc nie jest źle.
Tylko mnie zastanawia dlaczego mi wcięło 90 MB w ciągu 6 dni (stan na wczoraj). Da się to wytłumaczyć?

EDIT:
co do aktualizacji mam z Google Play to mam ustawione żeby mnie powiadamiało, ponieważ gdyby automatycznie się aktualizowało to bym zrozumiał, że 90MB poszło na to, a wcale tak nie jest

Re: Pakiet internetowy problem

: 9 sty 2013, o 13:23
autor: luki
A bierzesz pod uwagę, ze każda z tych aplikacji (Avast, licznik Androida) rozlicza co 1 KB, a operator za każde rozpoczęte 100 KB? Musiałbyś ustawić w aplikacji system rozliczania za każde rozpoczęte 100 KB. np. w programie 3G WatchDog (wersja Pro zlicza w paczkach).

Zapytanie o pogodę - 2 KB wg licznika, operator weźmie 100 KB, kolejne zapytanie - 2 KB, operator weźmie 100, bo nie jest to ciągła sesja, tylko odrębne zapytania w jakimś obrębie czasu. A takich aplikacji jest wiele - Gmail, synchronizacje, zapytania o nowe wersje aplikacji itd. Podałem skrajny przypadek, bo z reguły różnica jest mniejsza, ale obrazuje zasadę działania.

Co innego w Plus Internet, tam jest rozliczenie co 1 KB.

Re: Pakiet internetowy problem

: 9 sty 2013, o 14:00
autor: borsuk_20
Hmmmm...
Szczerze to całkiem możliwe, że braku 90MB właśnie jest spowodowane tym naliczaniem przez operatora...
Nie jest to co najmniej do konca normalne bo u innego operatora naliczanie jes co 1kb...
zassę tą apkę przy najbliższej okazji i zobaczę jak to u mnie wygląda.

Re: Pakiet internetowy problem

: 9 sty 2013, o 14:05
autor: luki
To na pewno jest to. Tylko jak wspomniałem - wersja pro tak zlicza, która jest płatna, ale na pewno znajdziesz też jakiś zamiennik - aplikację za darmo do zliczania w paczkach.

p.s. a u jakiego operatora jest inaczej w pakiecie, bo nie słyszałem?

Re: Pakiet internetowy problem

: 9 sty 2013, o 14:09
autor: Jrv
Oj z tym naliczaniem nie masz racji. Jeden operator nalicza nawet co 300kb.
Youtube czy mapy aktualizuje się - nie trzeba tego używać by pobierało dane czy chociaż wysyłało zapytania o aktualizację.

Edit: Przejrzałem trochę cenników i najniższa taryfikacja to 50kb najwyższa 500kb. Nie znalazłem ani jednej gdzie sesja jest liczona z dokładnością do 1kb.

Re: Pakiet internetowy problem

: 9 sty 2013, o 14:24
autor: Krzysiek_Plus
luki pisze: Zapytanie o pogodę - 2 KB wg licznika, operator weźmie 100 KB, kolejne zapytanie - 2 KB, operator weźmie 100, bo nie jest to ciągła sesja, tylko odrębne zapytania w jakimś obrębie czasu. A takich aplikacji jest wiele - Gmail, synchronizacje, zapytania o nowe wersje aplikacji itd. Podałem skrajny przypadek, bo z reguły różnica jest mniejsza, ale obrazuje zasadę działania.

Co innego w Plus Internet, tam jest rozliczenie co 1 KB.
Tak dane w ramach pakietu rozliczane są właśnie w ten sposób.
borsuk_20 pisze:Podejrzewam, że winowajcą może być dwie naraz włączone pakiety internetowe, ale nie wiem czy na pewno.
Nie ma to wpływu na same połączenia GPRS. Tak jak napisał Jrv w tym przypadku tylko jeden pakiet będzie wykorzystywany.

Re: Pakiet internetowy problem

: 10 sty 2013, o 01:51
autor: borsuk_20
Wychodzi na to, że już zaczyna się wyjaśniać skąd się wzięło tak duże zużycie pakietu.
Jak będę miał wyniki, co tak zjada to napiszę w tym wątku i zostawiam dla innych to może komuś pomoc.
W sumie pakiet internetowy non stop wydaje się być dobrym zabezpieczniem przed zbamkrutowaniem zanim przyjdzie czas na doładowanie konta.

Taki mały offtop:
Czy suma, która pozostała z konta za poprzedni okres po doładowaniu sumuje się czy zostaje wyzerowana jak to bywa w zwykłym aobnamencie? Mam Mixa, a zapomniałbym dopytać w salonie tak z ciekawości.

Re: Pakiet internetowy problem

: 10 sty 2013, o 02:10
autor: PanMartik
Borsuk_20 jeżeli jakaś kwota z poprzedniego doladowania Ci została to po doladowaniu teraz kwoty się sumują. A co do pakietu 7 non stop używam akurat 9 non sto i czasami muszę się nieźle nameczyc żeby go wykorzystać.

Re: Pakiet internetowy problem

: 10 sty 2013, o 04:22
autor: Gryzzli
Sieć Bransona ma naliczanie za 5kb

Re: Pakiet internetowy problem

: 10 sty 2013, o 11:55
autor: borsuk_20
@PanMartk
To ciekawe bo ja niemalże nic nie robiąc z pakietem zżarło mi 90MB a z neta jak mi jest potrzebny to korzystam z Wi-Fi.
Generalnie powinno starczyć z hakiem do końca tego miesiąca, a tak nie jest.

Re: Pakiet internetowy problem

: 10 sty 2013, o 12:47
autor: Joanna_Plus
borsuk_20,

mam już Twoją wiadomość. Dzięki.

Twoje konto zostało zweryfikowane i nie stwierdzono, żadnych nieprawidłowości.
Najprawdopodobniej aplikacje działające w tle, generują transmisję danych.
Spróbuj też wyłączyć widgeta z pogodą.