Pakiet internetowy problem

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Jrv
Szalony PlusManiak
Posty: 1208
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 5 paź 2011, o 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: Jrv »

Joanna_Plus pisze:borsuk_20,

mam już Twoją wiadomość. Dzięki.

Twoje konto zostało zweryfikowane i nie stwierdzono, żadnych nieprawidłowości.
Najprawdopodobniej aplikacje działające w tle, generują transmisję danych.
Spróbuj też wyłączyć widgeta z pogodą.
Czyli niestety standard :/ Szkoda tylko, że to nam się obrywa...
Nie pomagam na PW. Forum służy do zadawania pytań i tu odpowiadam w wolnej chwili.
Awatar użytkownika
Xcz
PlusManiak
Posty: 137
Rejestracja: 8 lis 2011, o 00:03

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: Xcz »

Jrv pisze:
Joanna_Plus pisze:borsuk_20,

mam już Twoją wiadomość. Dzięki.

Twoje konto zostało zweryfikowane i nie stwierdzono, żadnych nieprawidłowości.
Najprawdopodobniej aplikacje działające w tle, generują transmisję danych.
Spróbuj też wyłączyć widgeta z pogodą.
Czyli niestety standard :/ Szkoda tylko, że to nam się obrywa...
co innego można napisać w sprawie standardowego problemu?
"Więc idź, są światy inne niż ten"
maso
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2013, o 23:54

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: maso »

Witam.
Moja żona ma następujący problem z pakietem internetu Non Stop 7 w swoim telefonie w Simplusie: aktywowała sobie po raz pierwszy pakiet Non Stop 7 22.12.2012. Dokładnie po 1 tygodniu, tj. w nocy z 29-tego na 30.12.2012 otrzymała sms z informacją, że cały pakiet, tj. 100 MB został zużyty. Według naszego programu zliczającego dane, w tym czasie wykorzystała może 10-15MB. Następnie aktywowała nowy pakiet płacąc już za niego 7 zł 31.12.2012. Dokładnie po 1 tygodniu, tj. z 7-go na 8.01.2013 otrzymała sms z info, że cały pakiet jest wykorzystany. Wg programu zliczającego danego zużyte zostało 16 MB. Oczywiście mamy wyłączone automatyczne aktualizacje, wyłączoną pracę w tle, wyłączone synchronizacje itd. Posiadam smartfon od ponad 1,5 roku, też mam pakiet, ale w abonamencie w Plus i wiem, że 100 MB nie powinno zostać wykorzystane w ciągu 1 tygodnia przy ustawieniach, o których mam pojęcie. Proszę podpowiedzieć, jak możemy rozwiązać te sprawę, ponieważ chcemy korzystać z państwa usług, ale na racjonalnych warunkach. Cóż, teraz moją żona jest okradana przez Plus.
Sprawa druga: przy próbie połączenia w roamingu moja żona nie ma możliwości zadzwonienia do kogoś. Może odbierać połączenia, ale nie może nigdzie się dodzwonić. Dodam, że jej karta sim ma już kilka ładnych lat.
Proszę podać, jak skutecznie załatwić reklamacje obu przypadków.

Dziękuje,
Maciek
Awatar użytkownika
Hunter
Starszy Plusmaniak
Posty: 186
Rejestracja: 1 lis 2012, o 17:47

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: Hunter »

maso pisze:Witam.
Wg programu zliczającego danego zużyte zostało 16MB.
:roll: Może dlatego, że program, którego używasz - zlicza dane w pakietach co 1kB, a sieć Plus zlicza co 100kB. Ustaw w programie zliczanie danych co 100kB i powinieneś mieć +- 5MB jak mało korzystasz rzeczywistego użycia internetu.
maso pisze:też mam pakiet, ale w abonamencie w Plus i wiem, że 100MB nie powinno zostać wykorzystane w ciągu 1 tygodnia przy ustawieniach, o których mam pojęcie
Nie nie masz pojęcia, wszystko co masz w androidzie może korzystać z internetu i korzysta jak tylko może.
maso pisze:Cóż, teraz moją żona jest okradana przez Plus.
Jasne, ktoś sięga do konta i zabiera kasę, bo mu się tak podoba :)
maso pisze:przy próbie połączenia w roamingu moja żona nie ma możliwości zadzwonienia do kogoś
Kontakt z bok jak karta jest zarejestrowana - informację o roamingu i jak dzwonić tutaj:http://nakarte.plus.pl/v.do?idx=836314, najważniejsze byś zobaczył gdzie system CAMEL jest włączony, a gdzie trzeba korzystać z kodów.
maso pisze:Proszę podać, jak skutecznie załatwić reklamacje obu przypadków.
Wg mnie nic nie załatwisz, wina w żadnym wypadku nie leży po stronie operatora, tylko po Twojej.

Pozdrawiam:)
[center]Moje posty nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska operatora sieci Plus. Zazwyczaj nie odpowiadam na pw.[/center]
maso
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2013, o 23:54

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: maso »

Witam.
Dzięki za komentarz, natomiast nie zgadzam się z Twoją opinią. Ktoś z Plus musi mi to sprawdzić. Generalnie cudów nie ma, natomiast miałem już kilka razy problemy właśnie z Plusem odnośnie ściągania danych z mojego pakietu, tj. z abonamentu i wina była po stronie Plus. Reklamacja była uwzględniona, a błąd dalej się powtarza. Konkretnie: mój abonament jest od 25 do 24 dnia kolejnego miesiąca, a Plus nalicza mi należność wg taryfy!!! każdego 24 dnia miesiąca. Miałem już zwrot z 6 faktur, reklamacja uwzględniona, a błąd dalej się powtarza... w każdym miesiącu... Także w sprawie złego naliczania danych z konta mojej żony nie odpuścimy. Jak napisałem, ja używam pakietu 100 MB od dłuższego czasu, wiem jakie są ustawienia, więc nikt mi nie wmówi, że "coś" nam bezwiednie pobiera dane. Każde "coś" można wyjaśnić. Dam znać, jak sprawa się rozwiąże.
Pozdrawiam
Maciek
maso
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2013, o 23:54

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: maso »

Hunter pisze:
maso pisze:Cóż, teraz moją żona jest okradana przez Plus.
Jasne, ktoś sięga do konta i zabiera kasę bo mu się tak podoba :)
Nie chodzi o kradzież pieniędzy, bo te na razie nie znikają, tylko o zły pobór danych z pakietu 100 MB.

Pozdr.
Maciek
borsuk_20
PlusManiak
Posty: 135
Rejestracja: 8 sty 2013, o 10:13

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: borsuk_20 »

@maso
Też mam tak samo a mogę wyłączyć tapetę ocean bo ona bierze dużo, ale nie uwierzę żeby tyle żarło. Rozumiem że są zapytania o aktualizacje, o których mnie powiadamia i inne rzeczy więc możecie też na moim przykładzie powalczyć bo mam to samo. Nieprawidłowości Wam nie wykryją bo u mnie też tak było i nie winię tu nikogo ale pobór danych
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22374
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: Joanna_Plus »

maso,

tak jak napisał Hunter, w przypadku pakietu 7 zł Non Stop, rozliczenia rozdzielane są oddzielnie dla danych wysyłanych i odbieranych, zgodnie z jednostką taryfikacyjną określoną w posiadanej taryfie.

Jaką jednostkę ma ustawioną, program zliczający, z którego korzystasz?

W telefonach o których piszesz, jest mnóstwo aplikacji, które działają w tle i powodują pomniejszanie pakietu. A to czy starczy on na dzień, tydzień, czy dwa tygodnie, nie da się zdefiniować.

Proszę prześlij numer małżonki przez ten formularz i sprawdzimy, czy faktycznie następują jakieś niestandardowe rozliczenia.

Numer sprawy, który pojawi się w informacji zwrotnej, wklej w poście.

A w kwestii, numeru abonamentowego, jak to wygląda? Jest włączony pakiet i taryfikacja poza nim, jest tylko ostatniego dnia cyklu?

Co do problemów z roamingiem, na numerze małżonki, jest dokładnie tak jak napisał Hunter. Jest wiele krajów w których, połączenia trzeba zestawiać za pomocą kodu, aby mogło zostać zrealizowane. Do niedawna w bardzo niewielu państwach, można było dzwonić tylko przez prefix i numer docelowy. Teraz ich lista, została nieco rozbudowana.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
Jrv
Szalony PlusManiak
Posty: 1208
Rejestracja: 5 paź 2011, o 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: Jrv »

Sprawa małżonki i okresów rozliczeniowych to dwie różne sprawy i łączenie ich jest niezasadne.
Napisałeś dość istotna informację a mianowicie, że sms przyszedł w nocy. Skoro tak to i w nocy telefon się łączył a jeżeli tak jest to z kolei znaczy... Że Hunter miał rację mówiąc, że nie do końca kontrolujesz telefon.

@borsuk_20 - uwierz mi ale telefon nie pyta Cię o możliwość sprawdzenia aktualizacji. Robi to KAŻDA aplikacja bez Twojej wiedzy. Możesz mieć ustawione, że jedynie w momencie znalezienia aktualizacji zostaniesz zapytany czy ją instalować.

I tu właśnie jest problem dla was obu panowie. Zapytania aplikacji o aktualizacje. Im więcej gier, widżetów, programów do personalizacji tym więcej zapytań w ciągu doby jest wysyłanych a z każdego takiego zapytania z pakietu pobierane jest nie mniej jak 200kb.
Nie pomagam na PW. Forum służy do zadawania pytań i tu odpowiadam w wolnej chwili.
maso
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2013, o 23:54

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: maso »

Witam.

Przerzucanie winy zawsze na klienta jest niepoważne. Takie podejście do tematu nie jest warte komentarza. Pisanie, że klient nie ogarnia telefonu też jest dziwne.. Równie dobrze mogę napisac, że pracownik Plus nie zna procedur, albo nie udziela rzetelnej informacji - bzdura, prawda?
Wysłałem numer na wskazany formularz, zobaczymy jak będzie.
Nie łącze obu błędów w jeden, tj. złe naliczanie danych oraz roaming, tylko stwierdzam fakty. Wiem, co to sa dane wysłane i odebrane. Wszelkie aktualizacje, synchro kont, autouzupełnienia, praca w tle są WYŁĄCZONE. Jak już pisałem, mam smartfon od jakiegos czasu i coś wiem na ten temat. Zresztą sam się musiałem nauczyć, bo pierwsza faktura była dość pokaźna - nikt w Plus nie udzielił mi wskazówek, ale to było dawno, inne prawo, inne przepisy - nieważne.
Nie wymagam od programu, którego używamy do zliczania danych, aby działał z dokładności do 1kB. Mogę przyjąć błąd rzędu 15-20%, tj. 15-20MB, ale nie błąd 85%. Miliony ludzi używają tego programy, ja też, i jakoś nikt nie narzeka specjlanie na oprogramowanie. Chce płacić Plusowi za rzetelną usługę, ale nie za bubel - za duzo ich w tym kraju.

Temat błędu w naliczaniu kosztów w moim abonamencie nie jest przeznaczony do tego forum. Cóż, o swoje trzeba walczyć - taki świat.

Pozdrawiam i liczę na wyjaśnienie tej sprawy.
Maciek
Awatar użytkownika
Jrv
Szalony PlusManiak
Posty: 1208
Rejestracja: 5 paź 2011, o 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: Jrv »

Kto mówi, że zawsze na klienta? Sam pisałeś, że w usługach abonamentowych jest wina operatora.
Kto odpowiada za używanie wiertarki? Jej operator czy elektrownia? Tak samo z telefonem operator tylko świadczy usługi i pobiera za to opłaty.
Łączysz błędy i jeszcze nie rozumiesz tego co napisałem. Rozliczanie internetu w abonamencie - przesunięcie okresu rozliczeniowego - i pakiety internetowe w usługach na kartę nie są tym samym błędem. A to sugerowałeś.
A jaki to jest program i jaką taryfikacje masz ustawioną? Pytam ponieważ chyba nadal nie zrozumiałeś, że taryfikacja we wspomnianym pakiecie to 100kb.
Nie pomagam na PW. Forum służy do zadawania pytań i tu odpowiadam w wolnej chwili.
maso
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2013, o 23:54

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: maso »

Nie bój się tak kolego moich wpisów odnośnie błędów Plusa;) Forum to dobre miejsce do zgłaszania i wyjaśniania tego typu spraw. Chyba po to powstało, nieprawdaż?, a nie do głaskania usługodawcy, czyt. pracowników.
Rozumiem, co znaczy jednostka 1kB, czy 100kB itd. Nie musisz mi tu nic powtarzać, umiem czytać. Inna sprawa, czy taka jednostka poboru danych jest sprawiedliwa, niech ocenią klienci..

Pozdrawiam Normalnych;)
Maciek
Awatar użytkownika
Jrv
Szalony PlusManiak
Posty: 1208
Rejestracja: 5 paź 2011, o 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: Jrv »

To teraz już zamiast reklamacji chcesz poddać dyskusji czy taryfikacja 100kb jest sprawiedliwa? I pytanie sprawiedliwa czy odpowiadająca? Pytam ponieważ sprawiedliwym jest WSZYSTSKO to co zaakceptowałeś i zdecydowałeś się z tego korzystać.
I nie boję się kolego Twych wpisów jedynie poraża mnie Twoja ignorancja.
Nie pomagam na PW. Forum służy do zadawania pytań i tu odpowiadam w wolnej chwili.
maso
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2013, o 23:54

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: maso »

Moglibyśmy prowadzić taki wywód filozoficzny jeszcze długo, ale to nie miejsce i nie czas. Interesuje mnie rozwiązanie zagadki, nic więcej. Krótko i na temat: nie godzę się z info, że android sam bez żadnych śladów utopił 85MB danych. Wyjaśnię to za pomocą tego forum, albo innej drogi, niekoniecznie łatwej dla mnie i ogłoszę wynik tutaj. Kolega, który zgłaszał Wam podobny problem też powinien podziałać w tym temacie. Być może jest nas więcej. Oczywiście wcześniej Kolego powinieneś być pewny ustawień swojego smarkacza - tak jak ja.

Pozdrawiam Wszystkich, bez wyjątku;)
Maciek
borsuk_20
PlusManiak
Posty: 135
Rejestracja: 8 sty 2013, o 10:13

Re: Pakiet internetowy problem

Post autor: borsuk_20 »

Ktoś pisał, że 3g Watchdog pozwoli mi zobaczyć jakie mam zużycie.
Otóż nie jest to możliwe dlatego że nie zlicza 2G a którym jestem 95% czasu, a rzadko na 3G.
Tak jestem pewny jego konfiguracji, ponieważ nie korzystam z Samsungowskich hubów, GTalk wyłączony, mam takie apikacje jakie napisałem na samiutkim początku plus widget pogody i tapeta "morze"
Nie wyłączałem transmisji danych chociaż widget pogody aktualizuje się wtedy gdy ja telefon wybudzę żeby sprawdzić godzinę smsa itd, a przez ten czas siedzi cicho. Co ważne mam kolegę, który może potwierdzić, że widget pogody tak się zachowuje i mam tego dowody. g+ wyłączony bo on też bardzo dużo zżera także kolega maso może mieć jak i jego żona ten sam problem.
Z każdym postem jestem pewny, że jest coś nie tak i na pewno kolega maso przyzna mi rację.
Można podziałać poprzez znane fora i znaleźć ludzi, którzy to potwierdzą.
Tak na wszelki wypadek mam już w ręku trzeci smartfon i nigdy nie miałem takich problemów nawet wtedy gdy 100 MB miałem w Orange.
ODPOWIEDZ