Powiadomienie o próbie połączenia.

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Simi22
Nowy
Posty: 5
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 7 lut 2013, o 12:49

Powiadomienie o próbie połączenia.

Post autor: Simi22 »

Witam, czy jest możliwe włączenie takiej usługi, że gdy jestem poza zasięgiem i ktoś do mnie próbował się dodzwonić, to gdy złapię zasięg dostaje sms'a z informacją że ktoś próbował się do mnie dodzwonić ? Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Powiadomienie o próbie połączenia.

Post autor: Krzysiek_Plus »

Simi22 tak, jest taka możliwość. ;-)

Jak włączyć/wyłączyć Kto dzwonił?

Zapoznaj się również z tym wątkiem: http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=99& ... %82#p64840
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Simi22
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 7 lut 2013, o 12:49

Re: Powiadomienie o próbie połączenia.

Post autor: Simi22 »

Dzięki wielkie.
jerrez
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 8 gru 2013, o 14:35

Re: Powiadomienie o próbie połączenia.

Post autor: jerrez »

Witam

Mam problem z usługą.

Sama usługa "KTO DZWONIŁ" jest włączona, co potwierdza sms zwrotny (8023-S)
Natomiast Wyłączenie usługi NIE WYSYŁAJ, GDY ZAJĘTY (8023-ZN) nie jest skuteczne. To znaczy po wysłaniu smsa ZN przychodzi potwierdzenie, że "Opcja NIE WYSYŁAJ GDY ZAJĘTY usługi KTO DZWONIŁ już wyłączona" ale już po sprawdzeniu, czy rzeczywiście jest już wyłączona (8023-SZ) przychodzi sms swrotny "Opcja NIE WYSYŁAJ SMS GDY ZAJĘTY usługi Kto Dzwonił jest włączona".
Czyli wyłączam usługę a sprawdzając okazuje się, że jest włączona. Nieskuteczne wyłączenie.

Jak temu zaradzić?
Taryfa PLUSH


Korzystam z tej podpowiedzi:
http://www.plus.pl/uslugi/kto-dzwonil

i tej:
http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... _topview=1

Na wszelki wypadek:
Po zmianie na PLUSH wyłączyłem pocztę głosową, ponieważ włączała się, gdy mój numer był zajęty. Nikt nie lubi, kiedy dzwoni do mnie i włącza się poczta. Natomiast cytowanych podpowiedziach nie ma mowy o aktywnej poczcie głosowej, jako warunku poprawnego działania opcji ZN.

Pozdrawiam
jerrez
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 8 gru 2013, o 14:35

Re: Powiadomienie o próbie połączenia.

Post autor: jerrez »

Poradziłem sobie, jednak musiałem postępować metodą prób i błędów. Zamiast pytać o to, co i jak kto robi, należałoby napisać prostą instrukcję, co należy zrobić, by otrzymywać smsy powiadamiające o próbach uzyskania połączenia podczas rozmowy (zajęte) czy też w czasie, kiedy telefon jest wyłączony lub poza zasięgiem sieci.
U mnie problem pojawił się (przestały przychodzić powiadomienia) w momencie przejścia z Samych Swoich do PLUSHa.
A więc instrukcja, którą już dawno osoby udzielające rad powinny przedstawić:

Gdy poprawnie działająca usługa przestała działać należy:
1. Wyłączyć usługę KTO DZWONIŁ wysyłając smsa o treści N na nr 8023 (8023 -N).
2. Wyłączyć telefon.
3. Włączyć telefon.
4. Włączyć usługę KTO DZWONIŁ wysyłając smsa o treści T na nr 8023 (8023 -T)
5. Wyłączyć opcję NIE WYSYŁAJ GDY ZAJĘTY wysyłając smsa o treści ZN na nr 8023 (8023 -ZN)


To wszystko.
Smsy o próbie połączenia w trakcie trwania rozmowy zaczną przychodzić po zakończeniu rozmowy. Zaczną też przychodzić smsy o próbie połączenia w czasie, gdy nasz telefon był wyłączony lub poza zasięgiem.
Szkoda, że nigdzie nie ma tak prostego opisu postępowania.
A dlaczego dzieje się tak, że cały czas są z tym problemy? Bo w tłumaczeniu usług użyto zasady podwójnego przeczenia. Po prostu jest tak skonstruowana, by dla słabiej myślących była trudna do zrozumienia. Jej krótka instrukcja powoduje niezrozumienie u wielu klientów Plusa.

A wystarczyłoby napisać prostą instrukcję:

Włączenie usługi KTO DZWONIŁ - T
Wyłączenie usługi KTO DZWONIŁ - N
Sprawdzenie aktywności usługi - S
To było i jest oczywiste
ale dalej powinno być:
WYSYŁAJ GDY ZAJĘTY - ZT
NIE WYSYŁAJ GDY ZAJĘTY - ZN


Instrukcja byłaby tym samym przejrzysta i zrozumiała.
Zwróćmy uwagę, że w tym przypadku zamieniona jest rola ZN i ZT, co należałoby podkreślić a co znakomicie prostuje logikę.
Myślę, że programiści, czy też technicy powinni to wyprostować, by usługa stała się zrozumiała dla wszystkich. Wiem, spore zamieszanie, ale warto wyjść naprzeciw swoim klientom czyt. CHLEBODAWCOM.
Osobną sprawą jest moment otrzymywania powiadomień. Kiedyś bez problemów przychodziły one w trakcie trwania rozmów. Cóż takiego musiało się stać, że to zmieniono? Chyba tylko względy techniczne (czyt. ekonomiczne) spowodowały, że moment wysyłania smsów przeniesiono na czas po zakończeniu rozmowy. Dlaczego? Chyba tylko dlatego, by odciążyć system i sieć z transmisji dodatkowej ilości danych (smsy powiadamiające) w trakcie trwania rozmowy. A wcześniej było tak wygodnie bo na bieżąco można było przerwać rozmowę i oddzwonić na być może ważniejszy telefon. Politykę taką odczytuję jako krok wstecz.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ