Od dziś zmiany w telekomunikacji (nowe prawo)

Testy telefonów, smartonów i tabletów przeprowadzane przez plusblog.pl . Wszytko co związane z telefonami. Jaki telefon wybrać, pytania, porady, sugestie.
Awatar użytkownika
vod
Moderator
Posty: 1064
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 24 lut 2009, o 20:48
Kontakt:

Od dziś zmiany w telekomunikacji (nowe prawo)

Post autor: vod »

Mniejsze kary przy rozwiązaniu umowy z operatorem, obowiązek informowania o każdej zmianie w cenniku, brak opłat za przenoszenie numeru z jednej sieci do drugiej, ekspresowa zmiana operatora - to niektóre zmiany obowiązując od dziś w polskiej telekomunikacji.
Od poniedziałku - 6 lipca 2009 roku - obowiązuje nowe prawo telekomunikacyjne. Wśród zmian istotnych dla konsumentów nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, zarówno w przypadku abonentów, jaki i użytkowników telefonów na kartę (pre-paid), znosi jednorazową opłatę za przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora publicznej sieci telefonicznej. Kolejna zmiana dotyczy świadczenia usług o podwyższonej opłacie, które będzie się odbywało na podstawie umowy o świadczeniu usług telekomunikacyjnych.

Kolejna prokonsumencka zmiana określa, że w przypadku jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie, abonent powinien zwrócić równowartość przyznanej ulgi na dzień rozwiązania umowy, a nie jak dotychczas na dzień jej podpisania.

W nowelizacji przywrócono również kadencyjność prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, określono zasady powoływania i przypadki, kiedy Prezes UKE może być odwołany przez upływem 5-letniej kadencji.

Dodatkowo przedsiębiorca telekomunikacyjny będzie miał obowiązek informowania o każdej zmianie cennika usług telekomunikacyjnych oraz o każdej obniżce cen usług. Jednak nie każda zmiana - tak jak do tej pory - będzie upoważniała do bezkarneego rozwiązania umowy.

Pod tym względem nowe prawo bardziej chroni operatorów, bo nie pozwala na bezkarne rozwiązanie umowy w przypadku każdej zmiany w regulaminie. Abonent nie będzie mógł złożyć rezygnacji z usług bez ponoszenia kar, gdy przykładowo zmiana regulaminu jest spowodowana czynnikami niezależnymi od operatora (np. konieczność dostosowania do przepisów prawa oraz usunięcia niedozwolonych klauzul umownych).

Także dzisiaj w życie chodzi rozporządzenie Ministra Infrastruktury, które skrócą całą procedurę przeniesienia numeru. Wniosek o przeniesienie numeru podlegał będzie rozpatrzeniu w terminie: 6 godzin roboczych lub 3 dni roboczych (dla abonentów sieci ruchomych) oraz 1 dnia roboczego lub 14 dni roboczych (dla abonentów sieci stacjonarnych). Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku abonenta i podpisaniu umowy z nowym dostawcą dostawca usług jest obowiązany przenieść numer najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego (w sieciach ruchomych) lub 7 dni roboczych (w sieciach stacjonarnych).

Operatorzy deklarują, że są gotowi do przenoszenia numeru w jeden dzień, ale zastrzegają, że w pierwszym okresie mogą pojawić się kłopoty wynikające z problemów technicznych (mało czasu na dostosowanie systemów
wszystkich operatorów). - Klient, który będzie chciał przenieść swój numer do/z Play w ciągu 24H nie zrobi tego, bo wszystko wskazuje, że tylko my jesteśmy gotowi robić to - niestety w procesie uczestniczą dwaj operatorzy - więc nic się nie zmieni - pisze na swoim blogu rzecznik sieci Play. W sobotnim wywiadzie dla Gazety Wyborczej gotowość potwierdził także prezes Plusa. Przedstawiciele Ery i Orange zapewniają, że wdrożą wszelkie wymagane przez nowe prawo rozwiązania.

(ź)media2
""... życie upiornym oddechem pluskiew
pisz ten aforyzm i noś na bluzce ..."

http://www.youtube.com/watch?v=SV0IPygR ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=7fU59FeRg2A
ODPOWIEDZ