Zmiana daty płatności

Wszytko o planach taryfowych, abonamencie w sieci plus. Wasze uwagi i opinie
pawelryb
Szalony PlusManiak
Posty: 257
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 8 sty 2008, o 21:07

Zmiana daty płatności

Post autor: pawelryb »

Na swoich telefonach mam okres rozliczeniowy od 17. każdego miesiąca, a płatność do 3. każdego miesiąca. Chciałbym przesunąć datę płatności np. do 7 dnia miesiąca. Jest taka możliwość?
Awatar użytkownika
BUCiu
PlusManiak
Posty: 119
Rejestracja: 16 lis 2008, o 19:18
Lokalizacja: Tuchów

Re: Zmiana daty płatności

Post autor: BUCiu »

Zmiana terminu płatności faktury wiąże się ze zmianą okresu rozliczeniowego, inaczej nie będzie. W Polkomtelu zmienią Ci okres rozliczeniowy na istniejącym koncie abonenckim tylko jak masz uruchomione polecenie zapłaty lub zdecydujesz się na jego uruchomienie. Taką zmianę okresu rozliczeniowego załatwia się drogą reklamacyjną. Piszesz jakieś tam pisemko, że w związku z uruchomionym poleceniem zapłaty pasuje Ci zmienić termin płatności bo tak masz środki na koncie i podajesz mniej więcej kiedy Ci pasuje, żeby pobierali kasę, to na taki okres rozliczeniowy Ci zmienią. Nie spotkałem się jeszcze, żeby zmienili okres rozliczeniowy jak ktoś nie będzie korzystał z polecenia zapłaty.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że jak się zmienia okres rozliczeniowy na istniejącym koncie (nie mylić z przeniesieniem z jednego konta abonenckiego na inne), to pierwsze dwa rachunki po zmianie to niezły kosmos jest. Abonamenty nalicza proporcjonalnie ale np. nowe minuty/pakiet kwotowy odnowi się wg. starego okresu rozliczeniowego. W ogóle dziwne się rzeczy wtedy mogą wydarzyć z różnego rodzaju pakietami dlatego niechętnie zmieniają okres rozliczeniowy. Sam na swoim koncie abonenckim miałem zmieniany okres 2x odkąd mam telefonu w Plusie i pierwsze 2 rachunki naprawdę kosmicznie śmiesznie wyglądały. Dobrze, że w temacie siedzę/siedziałem to wiem, że w perspektywie 2 rachunków wszystko OK jest, i nic nie ubyło minut ani nie przybyło nagle więcej nie wiadomo skąd.

Podsumowując nie polecam, za dużo zamieszania.

Inny sposób to trafić na kumatego konsultanta w POKu przy salonie firmowym, który sam potrafi zrobić nowe konto abonenckie w Spectrum (a nie zrobi wniosek i wyśle do "zmian"), zagadać do niego niech zrobi nowe konto z okresem rozliczeniowym jaki nam pasuje i przenieść numer/numery na to nowe konto abonenckie. Tylko jak znam życie to ciężko Ci będzie na kogoś takiego kompetentnego trafić niestety.
Warto tu zaznaczyć, że przy takim przenoszeniu na nowe konto przepadają niewykorzystane minuty/pakiet kwotowy z poprzednich okresów rozliczeniowych jeżeli takie są i niektóre (promocyjne szczególnie) usługi mogą przepaść.

Nie wiem czy warto się w to bawić czy po prostu nie płacić kilka dni później faktury jak to jest w Twoim przypadku.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2009, o 22:43 przez BUCiu, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelryb
Szalony PlusManiak
Posty: 257
Rejestracja: 8 sty 2008, o 21:07

Re: Zmiana daty płatności

Post autor: pawelryb »

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź
BUCiu pisze:tylko jak masz uruchomione polecenie zapłaty
Właśnie mam uruchomione polecenie zapłaty, jednak 3. każdego miesiąca, kiedy mija termin płatności nie mam jeszcze pensji i czasami jest problem, bo konto puste :-/.
Po jakim czasie naliczana jest kara?
Awatar użytkownika
BUCiu
PlusManiak
Posty: 119
Rejestracja: 16 lis 2008, o 19:18
Lokalizacja: Tuchów

Re: Zmiana daty płatności

Post autor: BUCiu »

pawelryb pisze:Po jakim czasie naliczana jest kara?
Opłaty za blokadę połączeń wychodzących już od jakiegoś czasu nie naliczają także spokojnie. Jak nie jesteś notorycznym "klientem" działu windykacji to dopiero 14 dni po terminie płatności się ktoś Tobą "zainteresuje".
Swoją drogą jak masz PZ uruchomione to są dwie próby pobrania opłaty, pierwsza w dniu terminu płatności a druga za jakieś 2 lub 3 dni. Z resztą przychodzi chyba SMS z informacją, że próba pobrania kasy nie powiodła się i w tym SMSie jest info kiedy będzie następna próba.
tilla
Starszy Plusmaniak
Posty: 159
Rejestracja: 15 lut 2009, o 15:33

Re: Zmiana daty płatności

Post autor: tilla »

Ale to nawet nie trzeba reklamacyjnie tylko wystarczy do DOKu zadzwonić :-)
Tylko nie wiem czy wszyscy konsultanci są zorientowani, że jak ktoś ma polecenie zapłaty aktywne to można zmienić okres rozliczeniowy :-D
W każdym razie na pewno można, ja sama kilka razy takie zgłoszenie zmiany okresu (oczywiście po aktywacji polecenia zapłaty) wysyłałam i bez problemu było zmieniane :-)

Aczkolwiek rzeczywiście domyślam się, że może być spore zamieszanie na kolejnych fakturach ;-)

A reklamacyjnie można próbować i bez aktywnego polecenia zapłaty. Wydaje mi się, że jak się dobrze uargumentuje to jest szansa, że DR wyrazi zgodę na zmianę okresu rozliczeniowego :-) tzn wydaje mi się, że nawet z taką sytuacją się spotkałam ;-) (choć nie jestem tego na 100% pewna :-D )
Awatar użytkownika
BUCiu
PlusManiak
Posty: 119
Rejestracja: 16 lis 2008, o 19:18
Lokalizacja: Tuchów

Re: Zmiana daty płatności

Post autor: BUCiu »

tilla pisze:W każdym razie na pewno można
Jak ja to zawsze powtarzałem: wszystko można tylko trzeba mieć odpowiednie loginy ;-)
pawelryb
Szalony PlusManiak
Posty: 257
Rejestracja: 8 sty 2008, o 21:07

Re: Zmiana daty płatności

Post autor: pawelryb »

Dzięki za odpowiedzi
pit_er
Początkujący PlusManiak
Posty: 25
Rejestracja: 25 lip 2009, o 20:53
Lokalizacja: Na zachód od Wisły

Re: Zmiana daty płatności

Post autor: pit_er »

pawelryb pisze:Na swoich telefonach mam okres rozliczeniowy od 17. każdego miesiąca, a płatność do 3. każdego miesiąca. Chciałbym przesunąć datę płatności np. do 7 dnia miesiąca. Jest taka możliwość?
Musialbys zmienic cykl billingowy z 17 na 21, albo 25. Wtedy platnosc bedzie wypadala ok. 4 - 8 dni pozniej.
Musisz pamietac o tym, o czym napisal BUCiu: "Warto tu zaznaczyć, że przy takim przenoszeniu na nowe konto przepadają niewykorzystane minuty/pakiet kwotowy z poprzednich okresów rozliczeniowych jeżeli takie są i niektóre (promocyjne szczególnie) usługi mogą przepaść."
Druga sprawa, ze taka zmiana powinna nastapic pomiedzy 17 (a wlasciwie po tym jak rozliczy sie faktura, co trwa ok. 3 dni) - 20 dniem, czyli na tyle krotko, ze pewnie nie bedzie mozna tego technicznie zrobic. Łatwiej bedzie zmienic na 25 cykl - jest kilka dni wiecej. Dzieki temu skracasz cykl - faktura bedzie za okres 17-24 i nastepna juz standardowa 25-24. Mnie uczono, ze nigdy nie wydluzamy cyklu, bo to moze sie zakonczyc... (mowiac skrotowo) źle. Czyli odpada opcja, ze zmiana nastepuje np. 30 dnia miesiaca i mamy fakture 17-24 nastepnego miesiaca (ok. 40 dni).

Druga, prostsza opcja, to np. kupic nowa aktywke na nowym koncie z cyklem billingowym 21/25 (czyli zakup pomiedzy 18-20 dniem - nowe konto ma najblizszy cykl billingowy) i pozniej transfer ze starego konta klienta na to nowe. Ale wada jest ta sama - przy transferze pomiedzy kontami tracisz skumulowane wczesniej minuty/pakiety kwotowe.
ODPOWIEDZ