"Abonent" vs. "użytkownik".
- Ius
- Prawie PlusManiak
- Posty: 36
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 17 cze 2009, o 15:26
- Lokalizacja: Katowice
"Abonent" vs. "użytkownik".
Swego czasu słyszałem o zbliżających się zmianach w prawie telekomunikacyjnym, mających doprowadzić do zniewelowania różnic w traktowaniu klientów pre- i postpaid. Miało to oznaczać, że np. fakt, iż jestem Simplusowcem niekoniecznie musi mnie skazywać na brak możliwości przekierowania rozmowy na inny numer, bądź rozmowy konferencyjnej (to tylko jeden z przykładów, generalnie chodziło o to, że "użytkownik" ma mieć te same uprawnienia, co "abonent"). Ktoś coś słyszał, ktoś coś wie? Czy to tylko takie moje marzenia?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
...scio me nihil scire...
Re: "Abonent" vs. "użytkownik".
Słyszałem o tym, po prostu klienci prepaid będą traktowani jak abo, więc nawet będą faktury z połączenia.
Re: "Abonent" vs. "użytkownik".
Dobra informacja... odnośnie tych faktur: czy one będą w postaci elektronicznej np. plik pdf ze strony EBOK czy papierowej ? Szczerze powiedziawszy to wolałbym tą pierwszą wersję- mniej zużytego papieru i jest bardziej ekologiczna
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2012, o 15:58 przez ManMoon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: "Abonent" vs. "użytkownik".
No... to mnie zaskoczyłeś. Nawet o te faktury już nie chodzi (mam nadzieję, że nie robisz sobie tzw. jaj ). Chodzi po prostu o to, żeby w XXI wieku można było korzystać z tych funkcji telefonii, które istnieją, i tyle...
...scio me nihil scire...
Re: "Abonent" vs. "użytkownik".
Dokładnie... chociaż jakby był billing połączeń, smsów, mmsów, sesji Internet z dokładnymi godzinami i datami to już by było coś i na stronie
Jak to jest z wiadomościami sms: to idzie przez system ale czy są one zapisywane w jakikolwiek sposób czy tracone łącznie z wysyłką... czy ktoś ma wgląd do nich np. sprzed miesiąca czy z roku ? Czy po prostu wysłano i stracone informacje o treści? Mam nadzieje, że nikt nie ma wglądu do osobistych smsów, w końcu to też prywatność
Jak to jest z wiadomościami sms: to idzie przez system ale czy są one zapisywane w jakikolwiek sposób czy tracone łącznie z wysyłką... czy ktoś ma wgląd do nich np. sprzed miesiąca czy z roku ? Czy po prostu wysłano i stracone informacje o treści? Mam nadzieje, że nikt nie ma wglądu do osobistych smsów, w końcu to też prywatność
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2012, o 15:57 przez ManMoon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: "Abonent" vs. "użytkownik".
Aaa no właśnie... w Orange chyba coś takiego mają?????ManMoon pisze: jakby był billing połączeń, smsów, mmsów, sesji Internet z dokładnymi godzinami i datami to już by było coś i na stronie
A co do tych smsów... coś mi się obiło o uszy, że istnieje wymóg przechowywania takiej bazy danych, więc chyba nie nikną w przestrzeni okołoziemskiej... (vide: liczne nasze afery i późniejsze komisje)
...scio me nihil scire...
Re: "Abonent" vs. "użytkownik".
Wszystkie sieci maja. Tylko Plus nie ma dla pre-paid - w abonamencie już jest.Ius pisze:Aaa no właśnie... w Orange chyba coś takiego mają?????
Re: "Abonent" vs. "użytkownik".
Sms, maile, wszystko jest przechowywane w UE przez długi okres. A za niedługo chipka pod skórę dostaniecie żeby Wielki Brat wiedział gdzie mróweczka jest i co robi. Ale nie ma obaw, w końcu: uczciwy obywatel nie ma nic do ukrycia
Najwięcej dający na głowę Simplus Maximus.
Re: "Abonent" vs. "użytkownik".
Źródło: http://news.pasjagsm.pl/wieksze-uprawni ... -7121.htmlpasjaGSM.pl pisze:Większe uprawnienia dla użytkowników pre-paid
Podczas posiedzenia w dniu 16 lutego br. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. W związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej ze stycznia 2009 r. zmieniono definicję abonenta. Będzie nim podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej z dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.
Wykreślnie z definicji zwrotu "w formie pisemnej" oznacza zwiększenie liczby podmiotów zaliczanych do abonentów. Oprócz podmiotów będących stroną umowy pisemnej, pojęciem tym zostaną również objęci m.in. użytkownicy tzw. pre-paid w telefonii komórkowej (telefony komórkowe na kartę), a także użytkownicy korzystający z aparatów publicznych.
Nowelizacja wskazuje, że dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest zobowiązany do doręczenia na piśmie informacji o zmianie warunków umowy tylko tym abonentom, którzy udostępnili swoje dane. Jeżeli abonent udostępni swoje dane i poda adres poczty elektronicznej będzie mógł otrzymać informację o każdej proponowanej zmianie regulaminu świadczenia usług – drogą elektroniczną lub za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość.
W nowych przepisach doprecyzowano, że dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych będzie bezpłatnie dostarczał abonentowi, który udostępnił swoje dane, cennik wraz z umową o świadczenie usług. Będzie musiał to też zrobić na każde jego żądanie.
Wprowadzono też przepis, że każdy abonent, który udostępnił swoje dane, będzie otrzymywał bezpłatnie podstawowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych, zawierający informację o zrealizowanych płatnych połączeniach, tj. biling wraz z fakturą. W przypadku usługi przedpłaconej, abonent który udostępnił swoje dane, będzie mógł otrzymać na żądanie wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych.
Znowelizowane przepisy miałyby obowiązywać po 30 dniach od daty ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
Re: "Abonent" vs. "użytkownik".
No i nareszcie... swoją drogą jakieś przeczucie chyba miałem, za wróżbiarstwo się wezmę
Ale się dyskusja na forach rozwinęła, pęknąć idzie... abonamentowcy czują się zranieni do bólu...
Ale się dyskusja na forach rozwinęła, pęknąć idzie... abonamentowcy czują się zranieni do bólu...
...scio me nihil scire...