LTE Advanced i D-Link DWR-966

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
bartoleq
PlusManiak
Posty: 66
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 23 lip 2013, o 11:18

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: bartoleq »

Hmm. Szkoda, a co z nadajnikami w Karczewie?
Mieszkam na granicy Otwocka i Karczewa. Ewentualnie mógłbym przekręcić antenę jeśli to coś da.
Czy któryś z Karczewa ma już lub w planach LTE-A ?
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: Przemek_Plus »

bartoleq, niestety, ale aktualnie brak zasięgu LTE-A w Karczewie (tutaj jest orientacyjna mapka zasięgu, może będzie pomocna). Nie mamy też w najbliższym czasie planów co do dodania pasma LTE2600 na którejś z okolicznych stacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
krzysztof4822
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:16

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: krzysztof4822 »

Panie Przemku,
Byłem pod BTS-em zgodnie z Pana sugestią
''Najbliżej jest najprawdopodobniej 10276 (w okolicach ulicy Odrębnej)''
i sprawdzałem czy jest tam LTE+. Niestety znacznik (zielona kropka) w programie routera nie przeskakuje w pozycję LTE+ . Mam wrażenie, że oprogramowanie D-linka nie jest dopracowane i z tąd problem z nieprzeskakującą do LTE+ kropką. Ustawiając tryb AUTO, w zakładce Status LTE/3G pojawiają mi się parametry
Status CA - dostępne ( myślę że chodzi o Carrier Aggregation )
Główne Pasmo - Band 7 ,
Zapasowe pasmo - Band 3
Robiłem testy prędkości pobierania dla tego ustawienia ok. 53Mb/s a potem wymuszałem only Band 7 - ok 39Mb/s , a potem wymuszałem only Band 3- 8 Mb/s Wydaje mi się że w ustawieniu Auto sumują się prędkości Band 7 i Band 3
To by znaczyło że parametry Status CA, Główne pasmo , Zapasowe pasmo pokazują nam że jesteśmy w LTE+ a nie zielona kropeczka .
Prosiłbym o weryfikacji tych spostrzeżeń . Ja próbowałem zrobić to u D-linka ale na infolinii technicznej siedzą ludzie którzy po prostu czytają manuale dostarczane z urządzeniem i nic więcej nie wiedzą. Może Pan będzie miał więcej szczęścia.
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: Przemek_Plus »

krzysztof4822, zgadza się, status CA oznacza uruchomioną agregację pasm. Band 7 to LTE2600, natomiast band 3 oznacza pasmo LTE1800. To z agregacji tych częstotliwości korzystałeś podczas wykonywania testu, co zresztą potwierdza wyższa prędkość uzyskana przy tej konfiguracji względem wymuszenia jednego, konkretnego pasma.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
krzysztof4822
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:16

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: krzysztof4822 »

Przemku, dziękuje za informację .
Swoją drogą , czy ktoś miał tą nieszczęsną zieloną kropkę w programie obsługi po lewej stronie od symbolu LTE+ ?
i jak wtedy wyglądał ekran Status LTE/3G ?
Jeśli ktoś taki jest niech umieści screen shoty
Awatar użytkownika
bramowicz1
Starszy Plusmaniak
Posty: 151
Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:14
Lokalizacja: Toruń, Lubicz

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: bramowicz1 »

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jednak i u mnie pojawiła się agregacja pasm czego wcześniej nie potwierdził pracownik Plusa. U mnie to wygląda następująco: wybór pasma auto, Status CA - dostępne lub aktywne i tu uwaga dopiero wtedy pojawia się czerwona ikonka po lewej stronie LTE+, agreguje różnie, tzn. najczęściej Główne Pasmo - Band 7 , Zapasowe pasmo - Band 3, ale bywa też tak: Główne Pasmo - Band 7 , Zapasowe pasmo - Band 20.
A zatem mam również dostępne pasmo LTE 800 mHZ, i tu prośba o potwierdzenie ze strony pracownika bo nie widzę tego w pozwoleniach a wymuszając pasmo band 20 łączy mnie w tej technologii, Lokalizacja Ząbki, koło Warszawy, ulica Kwiatowa.
Parametry i prędkości lepsze na agregacji LTE 2600 i LTE 1800 chociaż spodziewałem się lepszych rezultatów.
Za dnia speed około 60 Mbps, w nocy jeszcze nie sprawdziłem.
Trochę dziwna i zagadkowa ta sytuacja z tą ikonką po stronie LTE+ i status dostępne lub aktywne, jak to rozumieć naprawdę to powinni na wyjaśnić technicy, w każdym razie parametry i prędkości nie ulegają zmian podczas zmian tego statusu z dostępne na aktywne.
Proszę podzielcie się również swoimi spostrzeżeniami.

Blisko swojej lokalizacji zauważyłem też pozwolenie na LTE 1800 na ul. Rychlińskiego:

http://beta.btsearch.pl/?dataSource=uke ... 38&zoom=16
czy to tylko pozwolenie czy też fizyczny BTS?

A tu moja lokalizacja:

http://beta.btsearch.pl/?dataSource=uke ... 23&zoom=16
D-Link DWR-966, Motorola Edge 30 Pro
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: Krzysiek_Plus »

bramowicz1 pisze:Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jednak i u mnie pojawiła się agregacja pasm czego wcześniej nie potwierdził pracownik Plusa.
Rozumiem, że masz na myśli 16394 Ząbki Stadion? Agregacja w tej lokalizacji została aktywowana 19/12/2016, a więc stosunkowo niedawno ;-).
bramowicz1 pisze:A zatem mam również dostępne pasmo LTE 800 mHZ, i tu prośba o potwierdzenie ze strony pracownika, bo nie widzę tego w pozwoleniach
LTE800 jest również na 16394 od 09/2015.
bramowicz1 pisze:Blisko swojej lokalizacji zauważyłem też pozwolenie na LTE 1800 na ul. Rychlińskiego:
To pasmo jest dostępne w tej lokalizacji już od kilku lat. Na 14108 jest również LTE800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
bramowicz1
Starszy Plusmaniak
Posty: 151
Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:14
Lokalizacja: Toruń, Lubicz

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: bramowicz1 »

Dzięki za info. Dobrze mieć tą agregacje, rewelacji w wynikach nie ma mimo dobrego zasięgu i parametrów co pewnie wynika z obciążenia. Cóż trzeba się zadowolić tym co jest bo nie wszystkim jest to dane. Tylko mnie zastanawia czemu przełącza w auto raz na: Główne Pasmo - Band 7 , Zapasowe pasmo - Band 3, lub: Główne Pasmo - Band 7 , Zapasowe pasmo - Band 20.
Gdy byś mógł to krótko wyjaśnić, bo szczerze ta pierwsza agregacja jest bardziej korzystna. LTE 800 na band 20 ma mniejszą przepustowość.
D-Link DWR-966, Motorola Edge 30 Pro
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: Przemek_Plus »

bramowicz1, najprawdopodobniej jesteś na granicy LTE2600 i dlatego czasem Twój router "łapie" to pasmo i z nim agreguje, a czasem - nie.
bramowicz1 pisze:Gdy byś mógł to krótko wyjaśnić, bo szczerze ta pierwsza agregacja jest bardziej korzystna. LTE 800 na band 20 ma mniejszą przepustowość.
Zgadza się - LTE2600 jest pojemniejszym pasmem, jednocześnie jednak warto mieć na uwadze, że ma znacznie mniejszy zasięg niż LTE800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
maszkara72
PlusManiak
Posty: 125
Rejestracja: 24 mar 2013, o 20:00
Lokalizacja: Białystok-ZIELONE PŁUCA POLSKI

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: maszkara72 »

Mam pytanie do konsultantów Plusa?Czy ten router będzie jeszcze dostępny w sprzedaży i jeśli tak to kiedy?
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: Przemek_Plus »

maszkara72, w przypadku pytań o dostępność sprzętu w salonie, to niestety nie posiadamy takich informacji. Najlepiej byłoby skierować się do wybranego punktu i zapytać pracownika o konkretny model urządzenia.

Jeżeli zaś chodzi o Sklep Internetowy Plusa, to nie ma zaplanowanych kolejnych dostaw tego sprzętu, ewentualnie mogą pojawić się pojedyncze sztuki, np. z zamówień anulowanych bądź nieodebranych przez Klientów. Jeżeli chciałbyś na bieżąco monitorować sytuację, możesz zostawić na stronie swój adres mailowy, a zostaniesz poinformowany, gdyby tylko ten model ponownie miał być dostępny.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
maszkara72
PlusManiak
Posty: 125
Rejestracja: 24 mar 2013, o 20:00
Lokalizacja: Białystok-ZIELONE PŁUCA POLSKI

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: maszkara72 »

Dzisiaj zadzwoniła do mnie konsultantka Waszej sieci i zdecydowałem się na Huawei E 5186 LTE z nową umową.Warunki,które mi zaproponowała całkowicie mi wystarczają.Mam nadzieję,że ten model routera będzie spisywał się dobrze i nie będzie sprawiał mi problemów.
Westpack
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 sty 2017, o 10:56

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: Westpack »

Że się wtrące...
Brak podświetlonej pozycji LTE + w modemie Dlink 966 nie oznacz braku agregacji. Znacznik przełącza sie podczas pobierania większych plików z LTE na LTE+ i pozkończeniu wraca do LTE. Konieczne jest częste "odświerzanie" strony żeby zobaczyć zminę. Jest to normalne.
Awatar użytkownika
hyniks
PlusManiak
Posty: 72
Rejestracja: 11 mar 2012, o 14:27
Lokalizacja: P-śl

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: hyniks »

Witam
A ja mam pytanie - czy DWR-966 będzie jeszcze w ofercie czy już po sprzęcie?
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: LTE Advanced i D-Link DWR-966

Post autor: Przemek_Plus »

hyniks:
Przemek_Plus pisze:w przypadku pytań o dostępność sprzętu w salonie, to niestety nie posiadamy takich informacji. Najlepiej byłoby skierować się do wybranego punktu i zapytać pracownika o konkretny model urządzenia.

Jeżeli zaś chodzi o Sklep Internetowy Plusa, to nie ma zaplanowanych kolejnych dostaw tego sprzętu, ewentualnie mogą pojawić się pojedyncze sztuki, np. z zamówień anulowanych bądź nieodebranych przez Klientów. Jeżeli chciałbyś na bieżąco monitorować sytuację, możesz zostawić na stronie swój adres mailowy, a zostaniesz poinformowany, gdyby tylko ten model ponownie miał być dostępny.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ