Zestaw ODU-IDU

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
wojtek4531
Nowy
Posty: 7
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 6 lis 2016, o 00:27

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: wojtek4531 »

Yodas pisze:
wojtek4531 pisze:Witam ponownie. Wcześniej niskie prędkośći jak sie okazało powodowała wadliwa karta Sim. Wymieniłem ją, wszystko super, dzisiaj rozpoczął się nowy okres rozliczeniowy więc chciałem przedstawić wam dane które nadal nie są zachęcające. Rano gdy sprawdzałem prędkość na speedtest.net wynosiła ona 15mb/. Raz nawet udało mi sie wyciągnąć 75mb/s, lecz teraz wieczorem prędkość to jest około 3mb/s. Raz tylko złapało 50mb/s. Co może być spowodowane taką rozbieżnośćią?
Porostu obciążenie bts'a.... U mnie prędkości też spadają w godz.16-21....
Czyli co? Codziennie mam się borykać z prędkośćią 2-3mb/s? Oczywiście do czasu aż mi się wyczerpie limit, wtedy spadnie do 0,5mb/s, a bez limitu mam wtedy gdy jest prędkośc lte.
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: Przemek_Plus »

Svipp, czy problem pojawił się nagle, czy obserwujesz go od początku korzystania z zestawu?

Czy przywracałeś ustawienia fabryczne zarówno na ODU jak i IDU?

Spróbuj też może wejść w panel admina urządzenia, w zakładkę ustawienia->zdalna aktualizacja i w polu „tryb aktualizacji” wybierz opcję „ręczny”. Czy wówczas sprzęt nadal się resetuje?

wojtek4531, jeżeli prędkości spadają w godzinach szczytu, to istotnie wszystko wskazuje na to, że powodem jest duże obciążenie stacji. Tak jak kiedyś wspominałem, mamy plany dodania pasma LTE1800 na nadajniku w Dzwoli, co powinno zwiększyć pojemność sieci i w efekcie – osiągane prędkości w tych najbardziej newralgicznych godzinach.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wojtek4531
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 6 lis 2016, o 00:27

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: wojtek4531 »

Jest jeszcze jedna sprawa. Przed chwilą sprawdzałem na speedteście że prędkość internetu na moim komputerze stacjonarnym(podłączonym przez kabel ethernet) wynosi 2,5mb/s. Natomiast gdy sprawdziłem na smartfonie poprzez aplikacje speedtest.net prędkość wynosi 55mb/s. Na laptopie prędkości są następujące: 75mb/s (połączenie ethernet), 25mb/s (wifi). Czy to moze być wina karty sieciowej zamontowanej w komputerze stacjonarnym ?
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: Przemek_Plus »

wojtek4531, przyczyna może leżeć w komputerze (i jego karcie sieciowej), o ile pomiary wykonywałeś w tym samym czasie i w tej samej lokalizacji. Wówczas nie powinno być takich różnic w transferze. Oczywiście zwróć też uwagę, czy np. nie miałeś uruchomionej na komputerze żadnej aplikacji typu P2P (torrent) pobierającej duże ilości danych, bo to mogłoby zaburzyć wynik pomiaru prędkości.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wojtek4531
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 6 lis 2016, o 00:27

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: wojtek4531 »

Sprawdziłem jeszcze raz, upewniłem się że nic nie obciąża mi prędkośći i to samo. Najprawdopodobniej jest to karta sieciowa. No nic. Dziękuje za dotychczasową pomoc.
Svipp
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2016, o 15:58

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: Svipp »

Przemek_Plus pisze:Svipp, czy problem pojawił się nagle, czy obserwujesz go od początku korzystania z zestawu?

Czy przywracałeś ustawienia fabryczne zarówno na ODU jak i IDU?

Spróbuj też może wejść w panel admina urządzenia, w zakładkę ustawienia->zdalna aktualizacja i w polu „tryb aktualizacji” wybierz opcję „ręczny”. Czy wówczas sprzęt nadal się resetuje?
Sprzęt resetuje się codziennie, w interwale ok. 10 minut. WiFi działa cały czas, natomiast router traci połączenie z anteną, ODU Power przestaje świecić, potem wraca, czeka na LTE i działa poprawnie. Jeśli jednak w tym slocie żadne urządzenie nie rozpocznie aktywnie pobierać danych, jak np. Netflix, Speedtest Spotify, to znika LTE, po czym status ODU jest czerwony, a Power znów świeci na czerwono - i tak w kółko.

Co ciekawe, przy oglądaniu Netflixa przez kilka godzin, nic takiego nie ma miejsca.

Zmieniałem już kable, gniazdka elektryczne, przywracałem wszelkie ustawienia, przestawiałem wszelkie wajchy w ustawieniach, ale efekt cały czas jest taki sam - jeśli dane nie są pobierane strumieniowo, router gubi antenę i powtarza się ten sam proces. I tak już drugi miesiąc, bez zmian.
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: Przemek_Plus »

Svipp, przekażę sprawę do konsultacji przez naszych techników. Potrzebowałbym jednak jeszcze kilku informacji, czy mógłbyś podać:

- nr SN/IMEI urządzeń?
- czy problemy były od początku, czy pojawiały się niedawno, a jeżeli tak – to po jakim czasie użytkowania?
- jaką wersję oprogramowania posiadasz (panel admina->zakładka diagnostyka->oprogramowanie)?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
prayy
Prawie PlusManiak
Posty: 33
Rejestracja: 24 paź 2016, o 19:17

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: prayy »

Svipp pisze:
Przemek_Plus pisze:Svipp, czy problem pojawił się nagle, czy obserwujesz go od początku korzystania z zestawu?

Czy przywracałeś ustawienia fabryczne zarówno na ODU jak i IDU?

Spróbuj też może wejść w panel admina urządzenia, w zakładkę ustawienia->zdalna aktualizacja i w polu „tryb aktualizacji” wybierz opcję „ręczny”. Czy wówczas sprzęt nadal się resetuje?
Sprzęt resetuje się codziennie, w interwale ok. 10 minut. WiFi działa cały czas, natomiast router traci połączenie z anteną, ODU Power przestaje świecić, potem wraca, czeka na LTE i działa poprawnie. Jeśli jednak w tym slocie żadne urządzenie nie rozpocznie aktywnie pobierać danych, jak np. Netflix, Speedtest Spotify, to znika LTE, po czym status ODU jest czerwony, a Power znów świeci na czerwono - i tak w kółko.

Co ciekawe, przy oglądaniu Netflixa przez kilka godzin, nic takiego nie ma miejsca.

Zmieniałem już kable, gniazdka elektryczne, przywracałem wszelkie ustawienia, przestawiałem wszelkie wajchy w ustawieniach, ale efekt cały czas jest taki sam - jeśli dane nie są pobierane strumieniowo, router gubi antenę i powtarza się ten sam proces. I tak już drugi miesiąc, bez zmian.
Miałem podobny problem. W dzień przy włączonym komputerze podczas korzystania z internetu router działał tak, jak powinien.
Wieczorem można powiedzieć zaraz po wyłączeniu komputera, w przeciągu 5-10minut potrafił się zrestartować, a dokładnie to stracić połączenie z ODU. Taka sytuacja miała miejsce nawet co kilka minut. Poszedłem ze sprzętem do salonu, okazało się, że jest uszkodzony. Wymienili na nowy zestaw i działał bezproblemowo. Umowę podpisywałem w CP i o wymianę routera poprosiłem jeszcze w okresie pierwszych dwóch tygodni testowania, być może dlatego wymienili bez gadania, jednak sprzęt jest na gwarancji, więc możesz spróbować.

Pozdrawiam
Obrazek
Svipp
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2016, o 15:58

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: Svipp »

Przemek_Plus pisze:Svipp, przekażę sprawę do konsultacji przez naszych techników. Potrzebowałbym jednak jeszcze kilku informacji, czy mógłbyś podać:

- nr SN/IMEI urządzeń?
- czy problemy były od początku, czy pojawiały się niedawno, a jeżeli tak – to po jakim czasie użytkowania?
- jaką wersję oprogramowania posiadasz (panel admina->zakładka diagnostyka->oprogramowanie)?
Problemy były od samego początku. Od pierwszych minut. Numery:

ODU: 869983020617798, 123021604062681
IDU: 122021604069957

Wersja oprogramowania IDU CPE2_PT12_PL_V1.3.1
Wersja oprogramowania ODU ATL2_AT_2.2.20.0
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: Krzysiek_Plus »

Svipp, dziękuje za informację, sprawę przekazuje dalej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: Przemek_Plus »

Svipp, niestety, w tej sytuacji jedynym rozwiązaniem będzie oddanie sprzętu do serwisu celem przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wojtek4531
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 6 lis 2016, o 00:27

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: wojtek4531 »

Witam. Przychodzę teraz z innym problemem. Mam Internet 60gb limitu (lte bez limitu). Zasięg i prędkosc na urządzeniach (laptop, smartfony) jest lte. Wczoraj wykorzystalem te 60 gb i prędkość spadla do zera. Czemu tak sie dzieje skoro mam lte ?
goro202
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 31 paź 2016, o 20:07

Problem z zestawem IDU-ODU 200...

Post autor: goro202 »

Witam. Kolejny raz pisze tu na forum moze bedziecie wstanie pomoc. Jakis czas temu wzialem zestaw IDU-ODU 200 z internetem do domu jednorodzinnego. Od samego poczatku był problem z routerem a mianowicie po podłączeniu jednym kablem z telewizja z cyfrowego polsatu był problem. Gdy nie korzystalem z internetu router resetowal sie co 3 minuty przez co przez ok 10 sekund nie bylo telewizji. Natomiast w momencie kiedy korzystalem z internetu np puszczony byl film na youtube wszystko bylo ok nie resetowal sie. Zestaw trafił do serwisu na reklamacje. po 2 tygodniach wrocil z opisem ze serwis nie znalazl zadnych nieprawidlowosci. Wrocilem z zestawem do domu wezwalem kolejny raz firme do podlaczenia zestawu znowu na jednym kablu i sytuacja taka sama. W informacji od pana w salonie plusa dowiedzialem sie zeby sprobowac na osobnych kablach no ok wszystko jest ok telewizja chodzi bo nie idzie przez router internetu. Ale co z tego skoro jesli nie korzystam z internetu router sie resetuje samoczynnie co kilka minut. Gdy uda mi sie juz podlaczyc do routera to jest ok dziala i mozna normalnie korzystac z internetu. ale wystarczy ze wylącze komputer i router od internetu resetuje sie i w tym czasie nie ma szans sie z nim polączyc trzeba czekac do momentu az sie nie włączy i tak w kolko. Czasami jest tak ze resetuje sie 2-3 razy pod rzad i w tym czasie nie ma szans sie polaczyc z tym routerem. Prosze pomozcie co to moze byc? Oczywiscie wszystko probowane , przywracanie ustawien fabrycznych itp itd. Moze sa jakies ustawienia ktore powinienem jeszcze zmienic zeby bylo ok?? jesli nie to we wtorek ide do salonu plusa i rezygnuje z internetu. Wydaje mi sie ze nawet jesli nie korzystam z internetu to ten internet powinien byc dostepny o kazdej godzinie pory dnia i nocy. No chyba ze ja czegos nie rozumiem? Prosze o pomoc.

Dodam tylko ze resetowanie i przywracanie do ustawien fabrycznych nic nie daje. Zdalna aktualizacja takze przelączana w tryb reczny, Wymieniono takze okablowanie calego zestawu na nowe i takze nic nie dało...
Ostatnio zmieniony 5 gru 2016, o 09:49 przez Przemek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono wątki
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: Daniel_Plus »

wojtek4531, czy prędkość bliska zeru jest stała, czy transfer jest zmienny? Czy jest w ogóle dostęp do internetu?

goro202, problem jest na tyle specyficzny, że najprawdopodobniej nie wystąpił podczas testów w serwisie, stąd taka odpowiedź od niego. Możesz oddać zestaw na gwarancji razem z nagraniem zachowania routera, gdy nie występuje transfer danych. Będzie to sygnał dla serwisu, żeby sprawdzić zestaw w tym konkretnym scenariuszu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Svipp
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2016, o 15:58

Re: Zestaw ODU-IDU

Post autor: Svipp »

Wracam po dłuższym czasie - wczoraj udało się wymienić sprzęt i nowy działa bez zarzutów, nareszcie :)
ODPOWIEDZ