Problem z prędkością LTE
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Szalony PlusManiak
- Posty: 5657
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
- Lokalizacja: Polska
Re: Problem z prędkością LTE
W tym okresie rozliczeniowym już szybciej nie będzie, dostałeś lejek w ramach FUP.
- Daniel_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1629
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01
Re: Problem z prędkością LTE
SadUser
uniucz, mniej obciążone jest zatem 3G, a LTE1800 ze względu na swoją popularność niestety jest mocno eksloatowane. Przełącz więc modem na tryb 3G, żeby korzystać z wyższych transferów. Na 3 kwartał jest zaplanowana modernizacja BT16393 polegająca na dodaniu dodatkowe sektora w LTE1800 co powinno poprawić prędkości i zwiększyć pojemność sieci.
Rockingv8, jeśli stale odnotowujesz podaną prędkość oraz w każdym paśmie LTE to powodem jest najprawdopodobniej FUP.
To oznacza, że nie wystąpiła żadna awaria i stacje działają prawidłowo oraz:SadUser pisze:Co to znaczy, że stacje działają poprawnie?
Tak, jak napisałem wcześniej niższe prędkości najczęściej wynikają z obciążenia sieci.SadUser pisze:zapewniają maksymalny możliwy transfer non-stop
Przy podanym wyniku testu prędkości jest to bardzo możliwe. To potwierdzałoby wcześniejszy wniosek, że stacje są obciążone, a pobierając dodatkowo znaczne ilości danych może to spowodować zastosowanie FUP-a.SadUser pisze:Czy jest może to nałożony na mnie FUP
uniucz, mniej obciążone jest zatem 3G, a LTE1800 ze względu na swoją popularność niestety jest mocno eksloatowane. Przełącz więc modem na tryb 3G, żeby korzystać z wyższych transferów. Na 3 kwartał jest zaplanowana modernizacja BT16393 polegająca na dodaniu dodatkowe sektora w LTE1800 co powinno poprawić prędkości i zwiększyć pojemność sieci.
Rockingv8, jeśli stale odnotowujesz podaną prędkość oraz w każdym paśmie LTE to powodem jest najprawdopodobniej FUP.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Dziękuje za odpowiedź ale to nie jest obciążenie gdyż taka sytuacja stała się z dnia na dzięń dodatkowo spadł mi zasięg na LTE1800. Wcześniej od kilku lat miałem zawsze minimum 3 kreski a teraz po tej burzy co wspominałem wcześniej mam jedną kreskę zasięgu, także ewidentnie jest coś nie tak z nadajnikiem na maszcie
- Daniel_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1629
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01
Re: Problem z prędkością LTE
uniucz, prześlij mi proszę tym formularzem numer usługi Plus Internet, a przekażę sprawę do działu technicznego.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Witam ponownie
Informuję ze zasięg wrócił oraz prędkości też już są na poziome takim jak przed tą felerną burzą. Jeśli coś siępogorszy będe informował
Informuję ze zasięg wrócił oraz prędkości też już są na poziome takim jak przed tą felerną burzą. Jeśli coś siępogorszy będe informował
- Daniel_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1629
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01
Re: Problem z prędkością LTE
uniucz, dziękuję za informację
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 lip 2017, o 21:13
Re: Problem z prędkością LTE
U mnie nic sie nie poprawilo nadal slaby transfer jak od miesiaca, czekam na nowy okres rozliczeniowy i zglaszam sprawe tu jeszcze raz. W razie czego kiedy moge liczyc na odciazenie anteny i kiedy predkosci wroca do normy.
Re: Problem z prędkością LTE
Ogółem chyba nie ma szans na poprawę prędkości wszędzie tam, gdzie występuje problem z "podobno" przeciążonymi BTSami. Poniżej odpowiedź z działu technicznego na zgłoszoną przeze mnie reklamację (dot.słabego DL):
Niegdyś głównym problemem z internetem Plusa był nagminny i bezczelny FUP, teraz podejrzanie coraz więcej przeciążonych stacji nadawczych, co jeszcze nas czeka?? Czy nie można tak ustawić BTSów, aby każdy użytkownik korzystał z miarę dobrych prędkości rzędu 5-10 MBit/s? Drogi Plusie - żyjemy w XXI wieku, a prędkości LTE mamy wręcz żałosne, gorsze poniżej oczekiwań, praktycznie na poziomie marzeń każdego, kto miał kiedyś modem od Tepsy. Ale kiedy to było? Jakie są teraz standardy? Na pewno nie takie jakimi się chwalicie w mediach. LTE Advanced? Ahahahah chyba tylko w głowie techników Plusa.
Poniżej świeży test internetu (Bolszewo k/Wejherowa, wykorzystanie pakietu podstawowego: 17 z 45GB):
ŻENADA!
Czyli wszystko graSzanowny Panie
Odpowiadając na zgłoszenie z 29.7.2017 r. informuję, że zapoznałem się ze sprawą. Opisany przez Pana problem przekazany został do działu technicznego.
Przeprowadzona analiza, poparta konsultacją z Pracownikami Działu Technicznego wykazała, że parametry emitowanego sygnału umożliwiają korzystanie z usług świadczonych przez naszą sieć.
Pakietowa transmisja danych w sieci komórkowej nie gwarantuje stałej, dużej przepływności danych. Polkomtel udostępnia łącze o określonej (maksymalnej) szybkości transmisji danych ale jej realna wartość zależy również od obciążenia danej stacji bazowej. Im więcej osób łączy się z siecią tym sumaryczna ilość wolnych zasobów przeznaczonych dla transmisji danych jest mniejsza, a co za tym idzie każda z osób korzystających w tym czasie z transmisji danych, (na danej stacji) teoretycznie będzie dysponować mniejszą przepływnością. Informuję, że nasza firma dokłada wszelkich starań, aby uruchomić wystarczającą ilość nadajników o odpowiednich parametrach i mocy, by w przyszłości nasi Klienci byli w pełni usatysfakcjonowani z usług świadczonych przez sieć Plus. Nadmieniam, że uruchomienie stacji przekaźnikowych nie jest uzależnione jedynie od naszej firmy. Wiąże się to niejednokrotnie z długotrwałą procedurą związaną z uzyskaniem pozwoleń na budowę, procedurami administracyjnymi, infrastrukturą regionu.
W opisanej sytuacji nie zachodzi przesłanka uzasadniająca odpowiedzialność Polkomtel z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, która została określona w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Polkomtel dla Abonentów.
Biorąc pod uwagę przedstawione uzasadnienie, reklamację rozpatrzyłem negatywnie. Informuję o zakończeniu postępowania reklamacyjnego w powyższej sprawie.
Niegdyś głównym problemem z internetem Plusa był nagminny i bezczelny FUP, teraz podejrzanie coraz więcej przeciążonych stacji nadawczych, co jeszcze nas czeka?? Czy nie można tak ustawić BTSów, aby każdy użytkownik korzystał z miarę dobrych prędkości rzędu 5-10 MBit/s? Drogi Plusie - żyjemy w XXI wieku, a prędkości LTE mamy wręcz żałosne, gorsze poniżej oczekiwań, praktycznie na poziomie marzeń każdego, kto miał kiedyś modem od Tepsy. Ale kiedy to było? Jakie są teraz standardy? Na pewno nie takie jakimi się chwalicie w mediach. LTE Advanced? Ahahahah chyba tylko w głowie techników Plusa.
Poniżej świeży test internetu (Bolszewo k/Wejherowa, wykorzystanie pakietu podstawowego: 17 z 45GB):
ŻENADA!
- Daniel_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1629
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01
Re: Problem z prędkością LTE
damianosr3, obciążenie sieci jest zmienne, więc niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Blaszak, w przyszłym roku planujemy postawienie nowej stacji w miejscowości Luzino - BT42469 z GSM, U900 i LTE1800. Jeśli faktycznie powstanie to można liczyć na to, że odciąży sąsiednie stacje i pozytywnie wpływie również na transfery w Twojej miejscowości. Na razie w najbliższej okolicy nie ma zaplanowanych więcej prac.
Blaszak, w przyszłym roku planujemy postawienie nowej stacji w miejscowości Luzino - BT42469 z GSM, U900 i LTE1800. Jeśli faktycznie powstanie to można liczyć na to, że odciąży sąsiednie stacje i pozytywnie wpływie również na transfery w Twojej miejscowości. Na razie w najbliższej okolicy nie ma zaplanowanych więcej prac.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Którego dnia są odnawiane pakiety?Daniel_Plus pisze: Rockingv8, jeśli stale odnotowujesz podaną prędkość oraz w każdym paśmie LTE to powodem jest najprawdopodobniej FUP.
- Daniel_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1629
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01
Re: Problem z prędkością LTE
Rockingv8, to zależy do tego, którego dnia miesiąca rozpoczyna się cykl rozliczeniowy na Twoim numerze Plus Internet. Możesz tę informację sprawdzić np. na fakturze lub w aplikacji Plus Online.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 lip 2017, o 21:13
Re: Problem z prędkością LTE
Słuchajcie użytkownika Blaszak, to nie cyrki. To prawda. Skoro widzicie że wam zapychają się kanały to po co upychacie tak na maksa. Teraz powinniscie sie glowic co zrobic aby nie zanizac nam standardow. Poza tym ten test od internetu to co od was dostalem na maila to o t. rozstrzaskac. Co mi po testowaniu waszego lte jak za pol roku sami robicie takie "upychadla".
Re: Problem z prędkością LTE
Z 2 lata temu jeszcze można było korzystać z LTE. Teraz wiecznie przeciążenia gdzie się nie ruszę w godzinach szczytu. Współczuję każdemu kto jest skazany na ten syf.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Re: Problem z prędkością LTE
Witam serdecznie.
Mam prośbę o odpowiedź na kilka pytań.
Od wielu lat jestem abonentem Plusa, w tym internetu LTE. Mieszkam w dość "trudnym" terenie (góry i lasy), i muszę przyznać, że jedynie Plus zapewnia(ł?) mi w tej lokalizacji internet na przyzwoitym poziomie. Ostatnio jednak pojawiły się problemy, połączenie jest niestabilne, ruter (B593s-22) gubi lte i przełącza się na 3G. Sprawdzałem też na innym mobilnym i sytuacja jest podobna. Prędkości przesyłu spadają do 1 mb/s.
Pomyślałem, że zainwestuję w antenę zewnętrzną, ale nie jestem pewien, czy ta inwestycja ma sens, czy może problemy powoduje zwiększenie obciążenia sieci i wtedy czy zastosowanie dodatkowej anteny coś zmieni?
Proszę zatem o informacje, z jakiego BTSa korzystam i z jakiej częstotliwości lte, próbowałem to ustalić za pomocą aplikacji w telefonie network cell info, ale ta pokazuje mi lokalizację nadajnika, która fizycznie nie istnieje (?).
Sygnał jest słaby (w domu -110 db, na zewnątrz - 95 db, mierzone aplikacją w telefonie), ale do tej pory dawał radę bez anteny zewnętrznej.
Podaje moje dokładne dane lokalizacyjne gps: sz: 50,75983 dł: 16,41517 miejscowość 58-100 Lubachów.
Nazwa miejscowości jest niemiarodajna, ponieważ mieszkam na jej peryferiach (za tzw. górką) i sądzę, że właściwsze będzie 58-321 Zagórze Śląskie, dlatego podaję współrzędne.
Pytania są następujące:
- jaka jest lokalizacja BTS i częstotliwość sygnału,
- czy ewentualna antena zewnętrzna (dopasowana do częstotliwości - jeśli są jakieś propozycje bardzo o nie proszę),cokolwiek zmieni,
- czy Plus planuje jakieś inwestycje w infrastrukturę w mojej okolicy.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Arek
Mam prośbę o odpowiedź na kilka pytań.
Od wielu lat jestem abonentem Plusa, w tym internetu LTE. Mieszkam w dość "trudnym" terenie (góry i lasy), i muszę przyznać, że jedynie Plus zapewnia(ł?) mi w tej lokalizacji internet na przyzwoitym poziomie. Ostatnio jednak pojawiły się problemy, połączenie jest niestabilne, ruter (B593s-22) gubi lte i przełącza się na 3G. Sprawdzałem też na innym mobilnym i sytuacja jest podobna. Prędkości przesyłu spadają do 1 mb/s.
Pomyślałem, że zainwestuję w antenę zewnętrzną, ale nie jestem pewien, czy ta inwestycja ma sens, czy może problemy powoduje zwiększenie obciążenia sieci i wtedy czy zastosowanie dodatkowej anteny coś zmieni?
Proszę zatem o informacje, z jakiego BTSa korzystam i z jakiej częstotliwości lte, próbowałem to ustalić za pomocą aplikacji w telefonie network cell info, ale ta pokazuje mi lokalizację nadajnika, która fizycznie nie istnieje (?).
Sygnał jest słaby (w domu -110 db, na zewnątrz - 95 db, mierzone aplikacją w telefonie), ale do tej pory dawał radę bez anteny zewnętrznej.
Podaje moje dokładne dane lokalizacyjne gps: sz: 50,75983 dł: 16,41517 miejscowość 58-100 Lubachów.
Nazwa miejscowości jest niemiarodajna, ponieważ mieszkam na jej peryferiach (za tzw. górką) i sądzę, że właściwsze będzie 58-321 Zagórze Śląskie, dlatego podaję współrzędne.
Pytania są następujące:
- jaka jest lokalizacja BTS i częstotliwość sygnału,
- czy ewentualna antena zewnętrzna (dopasowana do częstotliwości - jeśli są jakieś propozycje bardzo o nie proszę),cokolwiek zmieni,
- czy Plus planuje jakieś inwestycje w infrastrukturę w mojej okolicy.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Arek
- Daniel_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1629
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01
Re: Problem z prędkością LTE
arek626
BT33688 - GSM, U900 i LTE800. Miejscowość Lubachów. Stacja jest w jej centralnej części, 1.4 km w kierunku północno-wschodnim od Twojej lokalizacji,arek626 pisze:- jaka jest lokalizacja BTS i częstotliwość sygnału
Antena może poprawić parametry sygnału odpowiadające jakości połączenia, ale jej użycie nie ma żadnego znaczenia przy obciążeniu stacji. Biorąc pod uwagę dzielący Cię las od stacji to użycie anteny może niewiele zmienić, ale ostateczną odpowiedź na swoje pytanie uzyskasz dopiero wtedy, gdy samemu przetestujesz internet z zamontowaną anteną. Im wyżej zamontowana to tym większa szansa na uzyskanie lepszego sygnału. Wątek dotyczący anten jest tutaj: http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=100 ... 27#p223682arek626 pisze:- czy ewentualna antena zewnętrzna (dopasowana do częstotliwości - jeśli są jakieś propozycje bardzo o nie proszę),cokolwiek zmieni
Nie ma obecnie zaplanowanych prac.arek626 pisze:- czy Plus planuje jakieś inwestycje w infrastrukturę w mojej okolicy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ