wysoki rachunek za internet
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 12
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 4 sie 2017, o 10:41
Re: wysoki rachunek za internet
"...iż zgodnie z wymogiem prawnym wprowadzona została usługa "Limiter Data w roamingu", polegająca......."
kurcze w żaden sposób nie mogę znaleźć tych sms-ów z Plusa o wykorzystaniu limitu, różne mam, a tych akurat nie:(
kurcze w żaden sposób nie mogę znaleźć tych sms-ów z Plusa o wykorzystaniu limitu, różne mam, a tych akurat nie:(
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3149
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: wysoki rachunek za internet
master1,
Jest to informacja o usłudze, a jakie stanowisko Departament Reklamacji zajął w sprawie naliczonych opłat (faktury)?master1 pisze:"...iż zgodnie z wymogiem prawnym wprowadzona została usługa "Limiter Data w roamingu", polegająca......."
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: wysoki rachunek za internet
dalej jest, ze wysłali sms o wykorzystaniu limitu i że dostali sms z treścią "odblokuj", tym samym limit na usługi oparte na transmisji danych w roamingu został odblokowany do końca okresu rozliczeniowego. Wszystkie czynnosci wykonane przy użyciu karty SIM traktowane są jako dokonane przez Abonenta bądź za jego zgodą"
jeszcze jest "że zablokowanie danych komórkowych w telefonie nie jest równoznaczne z zablokowaniem powiadomień lub aktualizacji dla aplikacji i kont programów pocztowych. Przesyłanie danych może następować w tle a Pan nie jest informowany o tym na wyświetlaczu telefonu. Wyłączenie danych w tle może nastąpic z pozycji menu aparatu."
"Biorąc pod uwagę przedstawione uzasadnienie reklamację rozpatrzyłam negatywnie"
No i reklamacja za bieżący okres rozliczeniowy nie może być jeszcze rozpatrzona, bo nie została wystawiona faktura:(
w sumie to ciekawe, czy "odblokuj" dotyczy dwóch okresów rozliczeniowych, czy jednego?
jeszcze jest "że zablokowanie danych komórkowych w telefonie nie jest równoznaczne z zablokowaniem powiadomień lub aktualizacji dla aplikacji i kont programów pocztowych. Przesyłanie danych może następować w tle a Pan nie jest informowany o tym na wyświetlaczu telefonu. Wyłączenie danych w tle może nastąpic z pozycji menu aparatu."
"Biorąc pod uwagę przedstawione uzasadnienie reklamację rozpatrzyłam negatywnie"
No i reklamacja za bieżący okres rozliczeniowy nie może być jeszcze rozpatrzona, bo nie została wystawiona faktura:(
w sumie to ciekawe, czy "odblokuj" dotyczy dwóch okresów rozliczeniowych, czy jednego?
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3149
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: wysoki rachunek za internet
master1,
Jeżeli okres rozliczeniowy został już zamknięty, a faktura wystawiona i nie zgadzasz się z naliczonymi opłatami, to wówczas należy zgłosić reklamację.master1 pisze:No i reklamacja za bieżący okres rozliczeniowy nie może być jeszcze rozpatrzona, bo nie została wystawiona faktura:(
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: wysoki rachunek za internet
Zgłosiłem i czekam. Po pierwszej odpowiedzi bez większych nadziei na pozytywne dla mnie załatwienie sprawy. To co mnie frustruje to to, że ja z tych danych nie korzystałem a muszę za nie zapłacić mimo, że pilnowałem aby dane komórkowe były wyłączone.
Re: wysoki rachunek za internet
To może zgłosić reklamacje do Google'a (Androida) czy jaki tam system masz w telefonie, że nie działa jak oczekujesz. Bo z twego opisu wynika, że to nie jest wina Plusa...
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5191
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: wysoki rachunek za internet
master1,
czy posiadasz numer zgłoszenia?master1 pisze:Zgłosiłem i czekam.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: wysoki rachunek za internet
Cześć
Ja będąc na wakacjach na przełomie lipca/sierpnia a dokładnie od 27.07-02.08 otrzymałam za lipiec - ok 3000 zł rachunek za transfer danych przy czym za sierpień również mam otrzymać rachunek na taką kwotę . Telefon służbowy gdzie bym wyjątkowo bardzo mało używany. Przebywałam na Cyprze gdzie dzwoniąc na infolinię Pan sam się zadziwił gdyż powiedział że Cypr jest w Unii Europejskiej -> telefon zaś połączył się na transfer danych na sieć Turecką po czym konsultant stwierdził że połączenia musiały być jeszcze na kurorcie Tureckim a wg bilingu wskazuje inaczej. Najlepsze jest to że mając telefon służbowy z sieci Plus który był sporadycznie mało wykorzystywany otrzymałam za 6 dni prawie 6000 zł rachunku a telefon prywatny który użytkowałam w dużo większym zaangażowaniu tyle że z sieci Play otrzymałam rachunek za cały pobyt 150 zł .
Co najlepsze miałam w hotelu sieć wi-fi i jeżeli już sprawdzałam pocztę firmową to przy wi-fi bo transfer danych był przez cały czas wyłączony jedynie włączyłam i wyłączyłam ale trwało to kilku sekund.
Od operatora usłyszałam że zapewne miałam ukryte aplikacje które ściągnęły mi taki transfer danych a że mogłam mieć słabe wi-fi i pociągnęło z transferu danych - z tym że korzystając z wi-fi transfer danych był wyłączony.
Czy możecie doradzić co w powyższym mogę zrobić ? Pisać reklamację czy od razu szukać dobrego prawnika bo firma będzie za pewne mi potrąci kwotę za w/w rachunek a mi nie uśmiecha się wydać za coś kasy czego nie używałam..
Nie mogę zrozumieć jak mogłam z telefonu którego korzystałam częściej dostać rachunek na 150 zł a z telefonu który był mało co użytkowany prawie kilkadziesiąt razy większy rachunek :
Ja będąc na wakacjach na przełomie lipca/sierpnia a dokładnie od 27.07-02.08 otrzymałam za lipiec - ok 3000 zł rachunek za transfer danych przy czym za sierpień również mam otrzymać rachunek na taką kwotę . Telefon służbowy gdzie bym wyjątkowo bardzo mało używany. Przebywałam na Cyprze gdzie dzwoniąc na infolinię Pan sam się zadziwił gdyż powiedział że Cypr jest w Unii Europejskiej -> telefon zaś połączył się na transfer danych na sieć Turecką po czym konsultant stwierdził że połączenia musiały być jeszcze na kurorcie Tureckim a wg bilingu wskazuje inaczej. Najlepsze jest to że mając telefon służbowy z sieci Plus który był sporadycznie mało wykorzystywany otrzymałam za 6 dni prawie 6000 zł rachunku a telefon prywatny który użytkowałam w dużo większym zaangażowaniu tyle że z sieci Play otrzymałam rachunek za cały pobyt 150 zł .
Co najlepsze miałam w hotelu sieć wi-fi i jeżeli już sprawdzałam pocztę firmową to przy wi-fi bo transfer danych był przez cały czas wyłączony jedynie włączyłam i wyłączyłam ale trwało to kilku sekund.
Od operatora usłyszałam że zapewne miałam ukryte aplikacje które ściągnęły mi taki transfer danych a że mogłam mieć słabe wi-fi i pociągnęło z transferu danych - z tym że korzystając z wi-fi transfer danych był wyłączony.
Czy możecie doradzić co w powyższym mogę zrobić ? Pisać reklamację czy od razu szukać dobrego prawnika bo firma będzie za pewne mi potrąci kwotę za w/w rachunek a mi nie uśmiecha się wydać za coś kasy czego nie używałam..
Nie mogę zrozumieć jak mogłam z telefonu którego korzystałam częściej dostać rachunek na 150 zł a z telefonu który był mało co użytkowany prawie kilkadziesiąt razy większy rachunek :
Re: wysoki rachunek za internet
Basia_Plus pisze:master1,
czy posiadasz numer zgłoszenia?master1 pisze:Zgłosiłem i czekam.
nie, tak jak poprzednim razem nic nie przyszło
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5191
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: wysoki rachunek za internet
Witaj Pat90,
być może, tak jak informował konsultant opisana sytuacja jest związana z aplikacjami działającymi w tle.
Dodam tylko, że reklamację może złożyć właściciel telefonu, prawny reprezentant firmy lub osoba pisemnie upoważniona.
master1,
sprawę przekazałam dalej.
być może, tak jak informował konsultant opisana sytuacja jest związana z aplikacjami działającymi w tle.
Jeżeli nie zgadzasz się z naliczonymi opłatami to jak najbardziej możesz złożyć pisemną reklamację w tej sprawie.Pat90 pisze:Pisać reklamację
Dodam tylko, że reklamację może złożyć właściciel telefonu, prawny reprezentant firmy lub osoba pisemnie upoważniona.
master1,
sprawę przekazałam dalej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: wysoki rachunek za internet
Pani Basiu dziękuje za odpowiedź.
Proszę jeszcze o jedną informację jak to jest wg możliwe że wakacje na które się udałam to wyjazd bez paszportu (gdyż paszport mam nieważny od kilku lat) i poleciałam na dowód do Unii Europejskiej (Cypr) czyli powinnam być rozliczona wg cennika UE a na bilingu widnieje mi transfer z Turcji gdzie było i jest to niemożliwe gdyż tak jak wspomniałam wyżej - nie posiadam ważnego paszportu?
Jeżeli wyślę reklamację rozumie że mogę spodziewać się odpowiedzi pozytywnej ze względu że nawet Państwa konsultant poinformował mnie że Cypr należy w całości do UE i muszę być rozliczona wg tych stawek (oczywiście nie wspominając że transfer danych nie był używany)?
Proszę jeszcze o jedną informację jak to jest wg możliwe że wakacje na które się udałam to wyjazd bez paszportu (gdyż paszport mam nieważny od kilku lat) i poleciałam na dowód do Unii Europejskiej (Cypr) czyli powinnam być rozliczona wg cennika UE a na bilingu widnieje mi transfer z Turcji gdzie było i jest to niemożliwe gdyż tak jak wspomniałam wyżej - nie posiadam ważnego paszportu?
Jeżeli wyślę reklamację rozumie że mogę spodziewać się odpowiedzi pozytywnej ze względu że nawet Państwa konsultant poinformował mnie że Cypr należy w całości do UE i muszę być rozliczona wg tych stawek (oczywiście nie wspominając że transfer danych nie był używany)?
Re: wysoki rachunek za internet
Temat był już poruszany na forum innych operatorów.
Osobiście na Cyprze nie byłem ale czytając lekturę owych for, abonenci bardzo często opisywali sytuację gdy na plaży w Cyprze telefony były zalogowane do Tureckich sieci komórkowych.
Osobiście na Cyprze nie byłem ale czytając lekturę owych for, abonenci bardzo często opisywali sytuację gdy na plaży w Cyprze telefony były zalogowane do Tureckich sieci komórkowych.
Re: wysoki rachunek za internet
Powoli, powoli, paszport nie jest tu żadnym argumentem. Np. Szwajcaria jest w Strefie Schengen i możesz sobie bez paszportu jeździć, ale za usługi telefoniczne to już zapłacisz jak za zboże (patrz inne wątki w tej sprawie), bo oni nie podlegają umowie roamingowej Unii.Pat90 pisze:Pani Basiu dziękuje za odpowiedź.
Proszę jeszcze o jedną informację jak to jest wg możliwe że wakacje na które się udałam to wyjazd bez paszportu (gdyż paszport mam nieważny od kilku lat) i poleciałam na dowód do Unii Europejskiej (Cypr) czyli powinnam być rozliczona wg cennika UE a na bilingu widnieje mi transfer z Turcji gdzie było i jest to niemożliwe gdyż tak jak wspomniałam wyżej - nie posiadam ważnego paszportu?
Jeżeli wyślę reklamację rozumie że mogę spodziewać się odpowiedzi pozytywnej ze względu że nawet Państwa konsultant poinformował mnie że Cypr należy w całości do UE i muszę być rozliczona wg tych stawek (oczywiście nie wspominając że transfer danych nie był używany)?
Co do Cypru, to mamy właściwie 2 państwa: Cypr (Południowy) i Cypr Północny (Turecka Republika Cypru Północnego). Część turecka nie jest de facto w Unii i nie podlega ustaleniom roamingowym Unii, a że mają mocne nadajniki to będąc blisko granicy można złapać ich sygnał i kłopot gotowy. Tutaj czytaj więcej:
https://www.fly4free.pl/forum/roaming-c ... 135,113747
Re: wysoki rachunek za internet
Z tym że konsultant z Plus potwierdził że cały Cypr jest rozliczany wg Unii.
Do tego miałam dwa telefony z czego jeden z Plusa drugi z Play i jakoś Play rozliczył mnie wg Unii a Plus żąda zapłaty poza Unią ?
To jedna sieć łapie Cypr a druga Turcję a człowiek był w tym samym miejscu ?
Dodatkowo
Wg taryf roamingu na stronie plusa Cypr cały podlega jako płatność w Unii ..
Do tego miałam dwa telefony z czego jeden z Plusa drugi z Play i jakoś Play rozliczył mnie wg Unii a Plus żąda zapłaty poza Unią ?
To jedna sieć łapie Cypr a druga Turcję a człowiek był w tym samym miejscu ?
Dodatkowo
Wg taryf roamingu na stronie plusa Cypr cały podlega jako płatność w Unii ..
Re: wysoki rachunek za internet
Tak, to jest możliwe. Inne ustawienia telefonu dotyczące wyboru operatora, inna czułość anteny aparatu itp. itd.Pat90 pisze:Z tym że konsultant z Plus potwierdził że cały Cypr jest rozliczany wg Unii.
Do tego miałam dwa telefony z czego jeden z Plusa drugi z Play i jakoś Play rozliczył mnie wg Unii a Plus żąda zapłaty poza Unią ?
To jedna sieć łapie Cypr a druga Turcję a człowiek był w tym samym miejscu ?
Możesz podać linka, gdzie to znalazłeś "Wg taryf roamingu na stronie plusa Cypr cały podlega jako płatność w Unii .."?