Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

Daniel wg mnie tutaj nie chodzi o lokalizację chyba że to chodzi o jakiś element z core sieci, który obsługuje stacje bazowe z Małopolski.
Przykładowo takie testy wykonałem dzisiaj około godz, 06:30 w Jordanowie, ul Rynek z wykorzystaniem aplikacji RFBenchmark i speedtest (Ookla) => wynik speedtest (download 0,36Mbps - zawsze gdy występuje problem jest to wartość z przedziału 0,35-0,36Mbps). Będąc w tym samym miejscu wł i wyłączyłem tryb samolotowy i transfer (download) wzrósł do 8,66Mbps. Poziom sygnału (3G) wg aplikacji RFBenchmark wynosił wtedy -68dBm.

Dokładnie taka sama sytuacja występuje np w Krakowie, ul. Rakowicka stąd wnioskuję, że problem jest w jakimś elemencie corowym Waszej sieci.
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: Daniel_Plus »

jacek300, podeślij proszę screeny z aplikacji ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

W załączeniu zrzuty ekranu z aplikacji speedtest (ookla) w sytuacji gdy występował problem (2018-01-08 godz. 06:22)
Załączniki
2018-01-08_not_ok2.jpg
2018_01_08_not_ok1.jpg
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

... i zrzut ekranu z aplikacji RFBenchmark po "przelogowaniu" telefonu.

Daniel jeżeli jest taka potrzeba to mogę podesłać więcej zrzutów z kolejnych dni bo w moim przypadku problem występuje kilka razy dziennie. Wygląda to jakby sesja się zamrażała (transfer jest wtedy zawsze na stałym poziomie ~0,35Mbps) => tak jak pisałem pomaga przelogowanie telefonu.

Testy robiłem na:
Moto G2 (XT1072) => Android 6
Neffos X1 Lite => Android 7

9 sty 2018, o 10:41

Daniel, możecie teraz sprawdzać. Każdy pomiar speedtest ookla 0,37Mbps. IP: 31.0.44.25, Kraków ul. Rakowicka.
Załączniki
2018-01-08_ok.jpg
Ostatnio zmieniony 9 sty 2018, o 11:45 przez Daniel_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie postów - proszę nie pisz post pod postem, tylko używaj opcji Zmień
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: Daniel_Plus »

jacek300
jacek300 pisze:mogę podesłać więcej zrzutów z kolejnych dni
Poproszę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

Daniel podsyłam wyniki pomiaru z speedtest Ookla z dzisiejszego dnia
Załączniki
2018_01_09_not_ok.jpg
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

oraz aplikacji RFBenchmark
Załączniki
2018_01_09_not_ok1.jpg
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

...
Załączniki
2018_01_09_not_ok2.jpg
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

...
Załączniki
2018_01_09_not_ok3.jpg
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

...
Załączniki
2018_01_09_not_ok4.jpg
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: Michał_Plus »

jacek300, włącz proszę tryb LTE i wykonaj testy. Jak wtedy wyglądają wyniki? Wlej screeny.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

Michał zmieniłem dzisiaj w ustawieniach telefonu preferowany tryb sieci na 4G nie zdążyłem jednak wykonać testów. Potestuję jutro w ciągu dnia i podeślę wyniki wieczorem.
LTE to inna technologia (inne zasoby) więc tutaj problem z zamrażaniem transferu może być niewidoczny. Ponadto każde połączenie przychodzące czy wychodzące będzie powodowało, że telefon przeloguje się do 3G więc ciągle warunki (zasoby po stronie sieci) będą się zmieniały.

Zauważyłem dzisiaj (przed włączeniem LTE) bardzo ciekawą kwestię (może Was naprowadzi na jakiś trop), a mianowicie w sytuacji gdy wystąpił problem (zamrożenie transferu na poziomie 0,35Mbps) wyłączyłem/włączyłem transfer danych (bez włączania/wyłączania trybu samolotowego) i po takim zabiegu transfer w aplikacji speedtest od razu podskoczył do poziomu ~10Mbps.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: Michał_Plus »

jacek300, zdaję sobie z tego sprawę. Jednak Twoje dotychczasowe wypowiedzi mogą sugerować, że pasmo 3G jest mocno obciążone w tym rejonie. A to może powodować, że korzystanie z internetu jest w 3G niekomfortowe. Chwilowe skoki transferu w testach, również mogą się zdarzać w takim przypadku. Stąd moja prośba o testy w LTE. Przy korzystaniu z LTE, przelogowanie telefonu do 3G, na czas rozmowy, jest z punktu widzenia użytkownika niezauważalne i odbywa się tylko na czas połączenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

Michał na wstępie odniosę się do przelogowania telefonu z LTE do 3G w czasie połączeń głosowych. Napisałeś, że jest to dla niezauważalne - zgadza się i z tym nie polemizuję.
Pisząc o tym miałem na myśli fakt, że przerywana jest sesja internetowa w LTE (ponieważ jest przelogowanie do 3G) i po zakończeniu połączenia głosowego następuje ponowne zalogowanie telefonu do LTE i nawiązanie nowej sesji => jest to więc tak naprawdę wyłączenie i ponowne załączenie transferu danych w LTE co jak pisałem w poprzednim poście również rozwiązywało problem zamrożonego transferu danych. Dlatego pisałem, że w sytuacji aktywnego w telefonie trybu LTE warunki ciągle będą się zmieniały i sesje będą ciągle przerywane.

Ale do rzeczy ponieważ mój problem dotyczy transferu w 3G a nie w technologii LTE.
Podsumowanie moich dzisiejszych/kilkugodzinnych testów:
- telefon zalogowany tylko do sieci LTE
- w czasie testów nie było żadnego połączenia głosowego co spowodowałoby przelogowanie telefonu do 3G
- telefon znajdował się w tym samym miejscu

W takiej konfiguracji nie ma żadnego problemu z transferem. Wszystkie pomiary speedtest Ookla są zbliżone i utrzymują się na poziomie (download) ~20Mbps.
Poniżej podsyłam wyniki z testów.

Odnośnie Twojej sugestii, że pasmo 3G może być mocno obciążone w moim rejonie - możliwe, że tak jest (myślę, że dysponujecie odpowiednimi statystykami więc możecie to łatwo zweryfikować) ale to nie jest powodem moich problemów.
Po pierwsze analogiczna sytuacja jest w różnych częściach południowej Małopolski (o czym pisałem w poprzednim postach).
Po drugie jak wytłumaczysz fakt, że w momencie zamrożenia transfer mierzony aplikacją Ookla jest zawsze w zakresie 0,35-0,37Mbps?
Po trzecie zawsze pomaga przelogowanie telefonu lub, jak ostatnio zauważyłem wyłączenie i ponowne włączenie transferu danych w telefonie (nie zmieniając umiejscowienia telefonu) => transfer (download )od razu wzrasta do poziomu ~10Mbps. Taki stan utrzymuje się przez 1godz/2godz. i ponownie następuje zamrożenie transferu do poziomu 0,35-0,37Mbps.

Testy które przeprowadziłem dzisiaj w trybie LTE potwierdziły tylko, że takie rozwiązanie może być wyłącznie rozwiązaniem tymczasowym problemu zamrażania transferu w sieci 3G z uwagi na fakt, że:
Po pierwsze każdy może zmienić ustawienia w telefonie i wybrać preferowany tryb sieci 3G co spowoduje, że będzie miał problem z zamrożeniem transferu.
Po drugie zakładam, że znaczna część użytkowników może dysponować smartfonami bez trybu LTE i w przypadku tych klientów niestety nie jest możliwe rozwiązanie tego problemu.

Reasumując mam zasadnicze pytania:
1) Czy przeprowadziliście analogiczne testy (dla prepaid bo w abonamencie ten problem może nie występować)?
2) Czy udało się Wam ten problem odtworzyć?
3) Czy możecie wysłać technika do mnie w celu potwierdzenia występujących nieprawidłowości związanych z zamrożeniem transferu w sieci 3G?
jacek300
Prawie PlusManiak
Posty: 38
Rejestracja: 8 sty 2018, o 09:40

Re: Nie działa Internet LTE w ofercie Plus na Kartę/Plus Mix

Post autor: jacek300 »

Wyniki testów LTE...
Załączniki
2018_01_11_testy_LTE.jpg
ODPOWIEDZ