ODU IDU - 200
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Nowy
- Posty: 6
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 18 sie 2017, o 16:57
ODU-IDU 200 + EvoBox = zanik telewizji po zmianie kanału
Witam po raz pierwszy forumowiczów,
Nie potrafię poradzić sobie z dość mocno frustrującym problemem z odbiorem TV w moim zestawie CP.
Mianowicie, posiadam następujący zestaw:
- EvoBox z konwerterem Inverto
- zestaw Odu-Idu 200
- kabel z konwertera (złotego złącza) idzie do Odu, z Odu do routera w domu (około 25 metrów kabla), z routera do EvoBox
Osiągane średnie wartości sygnału:
- siła: 75%
- jakość: 80%
W większości czasu wszystko sprawuje się poprawnie, odbiór jest poprawny, bez zakłóceń, nagrywanie równoczesne kilku kanałów działa poprawnie, zestaw Odu-Idu nie zakłóca pracy TV.
Jednakże co najmniej kilka razy dziennie, zmieniając kanał na dekoderze, wyświetla komunikat Brak sygnału i oczywiście obrazu jak i dźwięku nie ma. Wchodząc jednak w informacje o sygnale (czy to w diagnostyce, ustawieniach anteny czy po przytrzymaniu przycisku i) wartości sygnału są według mnie nadal poprawne: siła ponad 70%, jakość 80%, SNR 12.8 dB.
Problem ten jest nie do rozwiązania: czasem muszę tak odczekać 5-30 minut i odbiór kanałów powraca, czasem pomaga przełączenie kanału +/- 1 i odbiór powraca.
Czego już próbowałem:
- poprawiałem/sprawdzałem wszystkie końcówki każdego odcinka kabla (wszystko jest ok)
- korygowałem ustawienie kąta konwertera - nic to nie poprawia
- kilkukrotnie przywracałem dekoder EvoBox do ustawień fabrycznych - nie to nie pomaga
- wznawiałem odbiór sygnały satelitarnego w iCOK - nic to nie pomaga
----UPDATE----
Koledzy z forum SatKurier polecili mi odłączyć ODU-IDU od instalacji antenowej i wykonać kilka pomiarów odbioru telewizji. ODU leży teraz w pokoju na podłodze podłączony bezpośrednio z IDU. Internet działa stabilnie, ale zdecydowanie wolniej, niż gdy ODU był na dachu. Co więcej, w linii prostej od ODU na dachu do BTS mam maksymalnie 50 metrów, więc jakość połączenia była bardzo dobra.
Rezultat z próby odłączenia ODU-IDU 200 od anteny jest jeden: od tamtej pory wszystko działa bez zarzutów, ani razu nie zdarzyła się sytuacja z brakiem odbioru telewizji.
BBC Brit HD [siła/jakość/SNR] - 95 / 66 / 12.0
TVN HD [siła/jakość/SNR] - 86 / 85 / 13.6
CI POLSAT [siła/jakość/SNR] - 87 / 79 / 13.1
Paramount Channel HD [siła/jakość/SNR] - 92 / 94 / 14.5
Co więc może być nie tak? ODU-IDU jest wadliwe? Nadmienię, że po jego zdemontowaniu, sprawdziłem dostępność aktualizacji. Dostępne było nowe firmware zarówno dla ODU, jak i IDU. Niestety nie znalazłem żadnego changelogu. Może problem był znany Plusowi i został wyeliminowany? A może mój zestaw jest wadliwy? Co mogę dalej zrobić, aby zamontować ODU na dachu, tak aby telewizja działała poprawnie?
Pozdrawiam
Nie potrafię poradzić sobie z dość mocno frustrującym problemem z odbiorem TV w moim zestawie CP.
Mianowicie, posiadam następujący zestaw:
- EvoBox z konwerterem Inverto
- zestaw Odu-Idu 200
- kabel z konwertera (złotego złącza) idzie do Odu, z Odu do routera w domu (około 25 metrów kabla), z routera do EvoBox
Osiągane średnie wartości sygnału:
- siła: 75%
- jakość: 80%
W większości czasu wszystko sprawuje się poprawnie, odbiór jest poprawny, bez zakłóceń, nagrywanie równoczesne kilku kanałów działa poprawnie, zestaw Odu-Idu nie zakłóca pracy TV.
Jednakże co najmniej kilka razy dziennie, zmieniając kanał na dekoderze, wyświetla komunikat Brak sygnału i oczywiście obrazu jak i dźwięku nie ma. Wchodząc jednak w informacje o sygnale (czy to w diagnostyce, ustawieniach anteny czy po przytrzymaniu przycisku i) wartości sygnału są według mnie nadal poprawne: siła ponad 70%, jakość 80%, SNR 12.8 dB.
Problem ten jest nie do rozwiązania: czasem muszę tak odczekać 5-30 minut i odbiór kanałów powraca, czasem pomaga przełączenie kanału +/- 1 i odbiór powraca.
Czego już próbowałem:
- poprawiałem/sprawdzałem wszystkie końcówki każdego odcinka kabla (wszystko jest ok)
- korygowałem ustawienie kąta konwertera - nic to nie poprawia
- kilkukrotnie przywracałem dekoder EvoBox do ustawień fabrycznych - nie to nie pomaga
- wznawiałem odbiór sygnały satelitarnego w iCOK - nic to nie pomaga
----UPDATE----
Koledzy z forum SatKurier polecili mi odłączyć ODU-IDU od instalacji antenowej i wykonać kilka pomiarów odbioru telewizji. ODU leży teraz w pokoju na podłodze podłączony bezpośrednio z IDU. Internet działa stabilnie, ale zdecydowanie wolniej, niż gdy ODU był na dachu. Co więcej, w linii prostej od ODU na dachu do BTS mam maksymalnie 50 metrów, więc jakość połączenia była bardzo dobra.
Rezultat z próby odłączenia ODU-IDU 200 od anteny jest jeden: od tamtej pory wszystko działa bez zarzutów, ani razu nie zdarzyła się sytuacja z brakiem odbioru telewizji.
BBC Brit HD [siła/jakość/SNR] - 95 / 66 / 12.0
TVN HD [siła/jakość/SNR] - 86 / 85 / 13.6
CI POLSAT [siła/jakość/SNR] - 87 / 79 / 13.1
Paramount Channel HD [siła/jakość/SNR] - 92 / 94 / 14.5
Co więc może być nie tak? ODU-IDU jest wadliwe? Nadmienię, że po jego zdemontowaniu, sprawdziłem dostępność aktualizacji. Dostępne było nowe firmware zarówno dla ODU, jak i IDU. Niestety nie znalazłem żadnego changelogu. Może problem był znany Plusowi i został wyeliminowany? A może mój zestaw jest wadliwy? Co mogę dalej zrobić, aby zamontować ODU na dachu, tak aby telewizja działała poprawnie?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 5 sty 2018, o 15:46 przez Daniel_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniesienie do odpowiedniego wątku
Powód: przeniesienie do odpowiedniego wątku
Re: ODU-IDU 200 + EvoBox = zanik telewizji po zmianie kanału
Czy w panelu administracyjnym ODU-IDU200 włączyłeś opcję konwertera Unicable?
Ostatnio zmieniony 5 sty 2018, o 15:46 przez Daniel_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniesienie do odpowiedniego wątku
Powód: przeniesienie do odpowiedniego wątku
- Daniel_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1629
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01
Re: ODU IDU - 200
matmic
Od razu po zmianie kanału, czy po jakimś czasie?matmic pisze:zmieniając kanał na dekoderze, wyświetla komunikat Brak sygnału
Jakie diody świecą na IDU i w jakich kolorach, gdy zanika telewizja? I w jakim kolorze jest wtedy dioda na ODU?matmic pisze:Co więc może być nie tak? ODU-IDU jest wadliwe?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: ODU IDU - 200
Tak, w ustawieniach modemu mam poprawnie włączoną opcję Konwerter Unicable.
Zanik wizji i fonii następuje od razu po zmianie kanału, nigdy po jakimś czasie.
Diody na IDU wszystkie na niebiesko, dioda na ODU fioletowa. Zmiana kanału w żaden sposób nie wpływa na diody na ODU-IDU.
Zanik wizji i fonii następuje od razu po zmianie kanału, nigdy po jakimś czasie.
Diody na IDU wszystkie na niebiesko, dioda na ODU fioletowa. Zmiana kanału w żaden sposób nie wpływa na diody na ODU-IDU.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5527
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: ODU IDU - 200
matmic, wyłącz opcję i sprawdź bez niej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: ODU IDU - 200
Proszę o informację co to za oprogramowanie dla odu-idu 200 i co ono wnosi:
Wersja oprogramowania IDU CPE2_PT12_PL_V1.4.4
Wersja oprogramowania ODU ATL2_AT_2.2.35.2
Dodam tylko, iż takie oprogramowanie widzę u siebie po powrocie zestawu z serwisu, w związku z restartami ODU (powszechny problem)
Wersja oprogramowania IDU CPE2_PT12_PL_V1.4.4
Wersja oprogramowania ODU ATL2_AT_2.2.35.2
Dodam tylko, iż takie oprogramowanie widzę u siebie po powrocie zestawu z serwisu, w związku z restartami ODU (powszechny problem)
Ostatnio zmieniony 12 sty 2018, o 15:19 przez pinol, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5527
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: ODU IDU - 200
pinol, oprogramowanie poprawia stabilność pracy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: ODU IDU - 200
Witam. Znowu oczywiście mam problemy. Nowy miesiąc nowy pakiet.Wykorzystane całości 11 gb. a mój internet chodzi gorzej niż źle.Czy to jest rano czy w nocy oczywiście upload większy od dl.Już nie wiem co robić ale chyba oddam to i wrócę do neo :( Zdjęcia pokazują co jest grane :(
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5527
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: ODU IDU - 200
swietyxxx, podane dane wskazują na obciążenie stacji w trakcie wykonywania testu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: ODU IDU - 200
tylko że to sie dzieje nawet o 4 w nocy czy o 12 w południe :(
Re: ODU IDU - 200
Maciej_Plus. Jeżeli istnieje aktualizacja oprogramowania, to czemu nie jest upubliczniona? A może to użytkownicy, którzy oddali sprzęt domserwisu są testerami powyższej serii? Jak ponownie się nie zgłoszą z rozłączaniem modemu to jest ok? Tylko liczba testujących jest za mała? Dowiedz się proszę konkretnie co to za wersja i kiedy (jeśli wogole) będzie upubliczniona.
Re: ODU IDU - 200
swietyxxx,
- na tę chwilę nie widać niestety innych planów w tej okolicy oprócz tych, o których wspominał Michał_Plus.
pinol,
- dostałeś najnowszą aktualizację, która za chwilę będzie wdrożona dla wszystkich Klientów ODU/ IDU
- na tę chwilę nie widać niestety innych planów w tej okolicy oprócz tych, o których wspominał Michał_Plus.
pinol,
- dostałeś najnowszą aktualizację, która za chwilę będzie wdrożona dla wszystkich Klientów ODU/ IDU
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: ODU IDU - 200
Rozumiem, dziekuje za odpowiedz.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5527
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: ODU IDU - 200
pinol, inaczej aktualizuje się sprzęt, który posiadamy fizycznie (np. serwis) a inaczej ten w posiadaniu Klientów (aktualizacja zdalna). Jak tylko wersja zostanie wysłana do wszystkich, damy znać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: ODU IDU - 200
Witam wszystkich!
Od dwóch miesięcy borykałem sie z problemem zerwanych połączeń (kilka razy dziennie...). Natrafiłem jednak na aktualizację na stronie CP i póki co od dwóch dni kamery IP działają cały dzień i połączenia nie rwie!
Soft na stronie: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/inte ... rnetu-2.cp
Bezpośrednino: http://www.cyfrowypolsat.pl/CMS/media/i ... _1.4.4.zip
Pozdrawiam!
Od dwóch miesięcy borykałem sie z problemem zerwanych połączeń (kilka razy dziennie...). Natrafiłem jednak na aktualizację na stronie CP i póki co od dwóch dni kamery IP działają cały dzień i połączenia nie rwie!
Soft na stronie: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/inte ... rnetu-2.cp
Bezpośrednino: http://www.cyfrowypolsat.pl/CMS/media/i ... _1.4.4.zip
Pozdrawiam!