Proszę Państwa pierwszy raz w tym roku od 7 dni jestem na dłużej niż dzień za granicą na terenie Unii Europejskiej. Dziś
(16.08.2018) otrzymałem takiego SMSa:
"W ciagu ostatnich 30 dni zaobserwowalismy przewazajace uzycie uslug w Roamingu Regulowanym. W zwiazku z tym od dnia
16.08.2018 bedziemy naliczac dodatkowe oplaty w Roamingu Regulowanym wynikajace z Decyzji Prezesa UKE: polaczenie wykonane 0,07 zl/min, polaczenie odebrane 0,05 zl/min, transmisja danych 4,66 zl/GB. Oplaty te nie beda naliczane, jesli w ciagu 30 dni bedziesz zarowno wiecej przebywac jak i korzystac ze wszystkich uslug poza Roamingiem Regulowanym (w tym w Polsce) lub gdy zaczna byc naliczane dodatkowe oplaty roamingowe wynikajace z Polityki Uczciwego Korzystania. Wiecej na plus.pl/roaming."
Pakiet na Internet mam niewykorzystany
zostało mi wciąż 1,9 GB w pakiecie roamingowym.
Dzisiejszego dnia
mam naliczoną kwotę ponad abonament 1,80 zł.
Z tego co mi wiadomo jest to niezgodne z obecnym prawem, że po tak krótkim czasie zaczęliście mi naliczać opłaty mimo że mam aktywny pakiet, poza tym dziś otrzymałem informację że dziś zaczęliście naliczać opłaty. Zgodnie z ustaleniami Komisji Europejskiej oraz Zasadami uczciwego korzystania:
"W ramach zasad uczciwego korzystania Twój operator może przez okres 4 miesięcy monitorować i sprawdzać Twój sposób korzystania z roamingu. Jeżeli w tym okresie spędzasz więcej czasu za granicą niż we własnym kraju oraz jeżeli częściej korzystasz z usług w roamingu niż z usług krajowych , Twój operator może się z Tobą skontaktować i poprosić o wyjaśnienie Twojej sytuacji. Będziesz mieć na to 14 dni. Jeśli nadal będziesz spędzać więcej czasu za granicą niż we własnym kraju i jeśli będziesz nadal częściej korzystać z usług w roamingu niż z usług krajowych, Twój operator może zacząć naliczać dodatkową należność za Twoje wykorzystanie roamingu."
Sprawa zgłoszona na
bok@plus.pl. Próbowałem coś wskórać telefonicznie, ale Pani mi powiedziała, że nic nie może zrobić dopóki za miesiąc nie otrzymam faktury z naliczoną kwotą, i wtedy dopiero mogę kolejny raz zadzwonić bo do tej pory nikt nie widzi ile czasu jestem za granicą, ile mi zostało pakietu i jakie mam zużycie. Wtedy też zostanie złożona reklamacja, na której odpowiedź Plus będzie miał 30 dni, po której (o ile zostanie pozytywnie rozpatrzona) moja księgowa będzie miała dodatkowy dokument do zaksięgowania jako "korekta faktury". Nie wiem jak to rozumieć, ale wygląda po tej rozmowie to tak, że w Plusie nie pracują ludzie tylko roboty, a ludzie tylko są w stanie przeczytać to co zostanie wydrukowane na fakturze :) Poza tym, jak mam swobodnie korzystać z telefonu przez najbliższy miesiąc skoro cały czas są naliczane opłaty za rozmowy i Internet? Z tego co wiem jest domyślny limit na roaming 250 zł.
W związku z tym że opłaty są ciągle naliczane, a ja służbowo korzystam z telefonu i Internetu, proszę o niezwłoczne wyjaśnienie sytuacji, poprawienie błędu i korektę nadpłaty.