wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 21
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 29 gru 2022, o 16:48
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
dzień dobry. Na nowo przeniesionym numerze (włączone VoLTE i VoWiFi) problem z wykonywaniem połączeń. Każdy numer jest niedostępny. Zgłoszone w piątek. Numer zgłoszenia: C00000001890524 . Można przyspieszyć? Nie da się korzystać z telefonu PS. SMS, MMS i transmisja danych działają OK.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22384
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Witaj Mannix44,
Przekazałam prośbę o weryfikację powyższej sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Bardzo dziękuję.
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Już się pogubiłem, przeniosłem numer do Plus na kartę, aktywowałem kodem Volte, jak wykręcam numer to "abonent czasowo niedostępny". O co chodzi? Mam Samsung S23. Dzięki
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5191
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
AdamR,
czy przesłałeś zgłoszenie przez formularz?Joanna_Plus pisze: ↑27 mar 2023, o 13:35 AdamR, witaj local,
prześlijcie proszę krótki opis sprawy wraz z numerem telefonu przez ten formularz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Tak wysłane
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Wychodzi na to, że kolejna awaria. Tym razem usług IMS . Mam nadzieję, że wszystko szybko będzie naprawione. Na innych numerach korzystam z VoLTE i VoWiFi i nie wyobrażam sobie nie korzystać na tym nowo przeniesionym. "Trzymam kciuki" za szybką naprawę, bo jak nie... no to kolejne przeniesienie, tam gdzie to działa.
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Czyli co IMS to właśnie to całe Volte i problem z dzwonieniem?
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Usługi VoLTE i VoWiFi to tak zwane usługi IMS, dzięki którym można dzwonić będąc zalogowanym do sieci LTE, a w przyszłości także do sieci 5G lub sieci WiFi. Nikt tego nie wie co się na prawdę stało. Czytając jednak wpisy forumowiczów i moje własne doświadczenia problem pojawia się gdy ktoś uruchomi na swoim numerze (nowym lub nowo przeniesionym) usługi VoLTE i VoWiFi. Objaw jest zawsze taki sam z tego co czytam i obserwuję u siebie - normalnie działają SMS, MMS i transmisja danych. Normalnie działają połączenia przychodzące, ale tylko gdy telefon jest włączony. Nie działają połączenia wychodzące - wybranie dowolnego numeru powoduje nie połączenie, ale komunikat "Abonent jest czasowo niedostępny". Szwankują także przekierowania na pocztę głosową. Gdy wyłączysz telefon, to zamiast poczty głosowej rozmówca usłyszy także komunikat o niedostępości - tym razem Twojego numeru. Wszystko wskazuje na problem z poprawną aktywacją lub konfiguracją nowo włączanych usług VoLTE i VoWiFi, czyli usług opartych o IMS.
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Właśnie aktywowałem ponownie i usłyszałem po wybraniu "abonent czasowo niedostępny". Wyłączyłem usługę i problemu już nie ma.
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Czyli jednak miałem rację. Problem leży w IMS. Mam nadzieję, że technicy Plusa szybko to wszystko naprawią, bo IMS w dzisiejszych czasach to podstawa.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22384
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Tutaj nie mam zgłoszenia, dzwoniłem do działu technicznego to zdalnie wyłączyli usługę i przekazali bym jej nie aktywował, trochę słabo to zabrzmiało ale taka prawda. Usłyszałem tylko, że jest z nią problem ..
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22384
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Mannix44,
po wyłączeniu VoLTE/VoWiFi w urządzeniu, jak wygląda sytuacja? Połączenia są wówczas dostępne?
po wyłączeniu VoLTE/VoWiFi w urządzeniu, jak wygląda sytuacja? Połączenia są wówczas dostępne?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE
Wygląda to tak. Przy włączonej usłudze VoLTE/VoWiFi - SMS, MMS i transmisja danych działają poprawnie. Połączenia przychodzące działają poprawnie. Nie można natomiast wykonać żadnego połączenia wychodzącego. Wybranie każdego numeru powoduje, że w słuchawce słyszymy "Abonent jest czasowo niedostępny". Dzieje się tak za każdym razem, nawet jak dzwonimy na telefon, który obok leży i wiemy, że działa. Nie da się wykonać żadnego połączenia wychodzącego - nawet na numer 601102601 - on też jest "niedostępny".Joanna_Plus pisze: ↑28 mar 2023, o 11:24 Mannix44,
po wyłączeniu VoLTE/VoWiFi w urządzeniu, jak wygląda sytuacja? Połączenia są wówczas dostępne?
Nie działają także przekierowania na pocztę głosową.
Przy aktywnej usłudze VoLTE/VoWiFi nawet w 3G i 2G połączenia wychodzące nie działają. Po wyłączeniu systemowym VoLTE i VoWiFi działa wszystko jak należy.
Moje zgłoszenie z piątku dalej nie rozwiązane
EDIT:
No to są jakieś jaja. Moje zgłoszenie numer C00000001890524 zostało przed chwilą zamknięte. Oczywiście nic dalej nie działa przy włączonym VoLTE i VoWiFi. Po prostu ktoś je zamknął bez słowa wyjaśnienia. Czy tak ma wyglądać obsługa klienta? Jutro idę do konkurencji przenieść swoje numery. Porażka.
EDIT:
Przepraszam, że piszę nowy post, ale nie mogę zaktualizować poprzedniego. Rozmawiałem z konsultantem. Był bardzo niemiły. Przerywał mi, udawał mądrzejszego ode mnie. Nie potrafił mi wyjaśnić dlaczego muszę wyłączyć usługi będące oficjalnie w ofercie (VoLTE i VoWiFi) by działały mi połączenia wychodzące, a dział techniczny nawet palcem nie kiwnie by je naprawić. Nie wyobrażam sobie niekorzystania z tych usług. Nie potrafię też pojąć tak niegrzecznego zachowania konsultanta i jego opryskliwości. Skoro to tak w Plusie na Kartę wygląda (o potrzebie ciągłych reklamacji na przyznanie pakietu 1500 GB nie wspomnę) to jeszcze dziś idę do konkurencji przenieść numery. Szkoda. 5G macie fajne, ale to nie wszystko.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2023, o 18:59 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie postów zmieszczonych jeden pod drugim
Powód: Połączenie postów zmieszczonych jeden pod drugim