wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Sivvek
Nowy
Posty: 9
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 6 mar 2024, o 00:46

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Sivvek »

Wyłączyłem to dzwoniąc na infolinię:

Usluga VoLTE zostala wylaczona. Data dezaktywacji: 2024-03-06 14:13:45.

Niestety nadal usługa po resecie telefonu nie działa
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Joanna_Plus »

Sivvek,

sprawdziłeś działanie usługi przy włączonym trybie samolotowym?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sivvek
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 6 mar 2024, o 00:46

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Sivvek »

Próbowałem.
Na sim1 - brak usługi (plus)
Na sim2 - wifi calling działa (orange)

Tak, zamieniałem miejsca kartami i nadal nie działa.
Dodam że karta żony plusa na kartę normalnie działa z usługa wifi calling także to coś po waszej stronie.

Screenshot_20240306_194156.jpg
hugo5
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 18 wrz 2023, o 22:19

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: hugo5 »

Usługi miales prawidłowe
Aktywne uslugi: VoLTE, VoLTE_VoWIFI, 5G, CLIRblock, Roaming, LTE (APN atrybutu A:plus APN atrybutu B:mms), Pay4Me, Wideorozmowy, GPRS

Błędem jest deaktywacja volte przez konsultanta gdyż wifi calling natywne jest dodatkiem do volte. Obie bazują na usługach ims, zmienia się tylko medium dostępowe. Dlatego musisz miec volte żeby miec możliwość rejestracji w ims. Do tego mozesz mieć wifi calling.
Skoro inna karta dziala w twoim terminalu poprawnie to sprawdź swoją kartę w telefonie żony? Jeśli nadal nie dziala to znaczy że problem jest w subskrypcji u operatora. W takim wypadku należałoby od strony operatora deaktywowac wifi calling , potem ew. volte. I aktywowac wszystko od nowa można kodem od razu z 1327 zamiast 1317.

Wpisując krótki kod *101*11*1327# i naciskając zieloną słuchawkę. Przyjdzie sms że aktywowano i wtedy sprawdzać jak dalej nie działa to potrzeba analizy logów u operatora.
Sivvek
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 6 mar 2024, o 00:46

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Sivvek »

hugo5 pisze: 6 mar 2024, o 21:15 Usługi miales prawidłowe
Aktywne uslugi: VoLTE, VoLTE_VoWIFI, 5G, CLIRblock, Roaming, LTE (APN atrybutu A:plus APN atrybutu B:mms), Pay4Me, Wideorozmowy, GPRS

Błędem jest deaktywacja volte przez konsultanta gdyż wifi calling natywne jest dodatkiem do volte. Obie bazują na usługach ims, zmienia się tylko medium dostępowe. Dlatego musisz miec volte żeby miec możliwość rejestracji w ims. Do tego mozesz mieć wifi calling.
Skoro inna karta dziala w twoim terminalu poprawnie to sprawdź swoją kartę w telefonie żony? Jeśli nadal nie dziala to znaczy że problem jest w subskrypcji u operatora. W takim wypadku należałoby od strony operatora deaktywowac wifi calling , potem ew. volte. I aktywowac wszystko od nowa można kodem od razu z 1327 zamiast 1317.

Wpisując krótki kod *101*11*1327# i naciskając zieloną słuchawkę. Przyjdzie sms że aktywowano i wtedy sprawdzać jak dalej nie działa to potrzeba analizy logów u operatora.
Poczekam co Konsultant powie bo każdy z kim rozmawiam czy to przez bok czy tu mówi co innego. Oni sami nie wiedzą tak mi się wydaje.

U żony w telefonie moja karta również nie wykrywa wifi calling.

No operator kopie się z tym od listopada i efektów brak
Awatar użytkownika
monter
PlusManiak
Posty: 115
Rejestracja: 3 sty 2013, o 14:39

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: monter »

Cześć,
Ja ostatnio miałem taką sytuację, że WiFi Calling działało i nagle, z dnia na dzień przestało.
Dopiero po aktualizacji oprogramowania systemowego telefonu (Android, klasyczna aktualizacja), usługa zaczęła działać.
Sprawdź w ustawieniach, czy nie masz oczekującej na wykonanie aktualizacji.
Pozdrawiam!
Sivvek
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 6 mar 2024, o 00:46

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Sivvek »

monter pisze: 6 mar 2024, o 22:40 Cześć,
Ja ostatnio miałem taką sytuację, że WiFi Calling działało i nagle, z dnia na dzień przestało.
Dopiero po aktualizacji oprogramowania systemowego telefonu (Android, klasyczna aktualizacja), usługa zaczęła działać.
Sprawdź w ustawieniach, czy nie masz oczekującej na wykonanie aktualizacji.
Pozdrawiam!
Aktualizacja telefonu nie ma z tym nic wspólnego bo na innych telefonach gdzie wificalling jest aktywne to po włożeniu mojej karty nie działa, oraz gdy przełożę czyjaś kartę czy to żony czy moja druga z orange to wszystko na moim telefonie działa prawidłowo (zarówno na slocie nr1 i nr2 wyskakuje dostęp do wifi calling)
Na infolinii mówią że u nich wszystko jest ok i powinno działać a ja głupi już jestem od tego wszystkiego i nie wiem gdzie uderzyć.
Awatar użytkownika
monter
PlusManiak
Posty: 115
Rejestracja: 3 sty 2013, o 14:39

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: monter »

Przepraszam, wcześniej nie doprecyzowałem, że WiFi Calling przestało działać na karcie Plusa. W drugim slocie mam kartę innego operatora i tam działało cały czas.
Po aktualizacji Plus zaczął działać.
Telefon jest z dystrybucji Plusa.

PS
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się ... ;-) Podpowiadam tylko...
hugo5
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 18 wrz 2023, o 22:19

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: hugo5 »

Skoro masz znaczek volte nadal to oznacza, że Ci działa i masz subskrypcje w imsie. Zatem spróbuj aktywować ręcznie wifi calling wpisując krótki kod *101*11*1327# i naciskając zieloną słuchawkę. Przyjdzie sms, że aktywowano u wtedy sprawdzić. A jak SMS nie przychodzi to do zgłoszenia, że nie możesz aktywować usługi.
Daj znać jaki efekt po wykonaniu kodu ussd.
Sivvek
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 6 mar 2024, o 00:46

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Sivvek »

hugo5 pisze: 7 mar 2024, o 11:46 Skoro masz znaczek volte nadal to oznacza, że Ci działa i masz subskrypcje w imsie. Zatem spróbuj aktywować ręcznie wifi calling wpisując krótki kod *101*11*1327# i naciskając zieloną słuchawkę. Przyjdzie sms, że aktywowano u wtedy sprawdzić. A jak SMS nie przychodzi to do zgłoszenia, że nie możesz aktywować usługi.
Daj znać jaki efekt po wykonaniu kodu ussd.
Przed chwilą ze wsparcia technicznego ktoś do mnie zadzwonił i też podał ten kod do sprawdzenia. W odpowiedzi otrzymalem:

Usluga VoLTE_VoWIFI jest juz aktywna.

EDIT:

Wpisałem ten kod i dodatkowo otrzymałem dwa inne:

Wi-Fi Calling+ zostalo wylaczone. Data dezaktywacji: 2024-03-07 10:42:29.

Wi-Fi Calling+ zostalo wlaczone. Sprawdz, czy telefon posiada najnowsze oprogramowanie i uruchom go ponownie. Szczegoly na www.plus.pl/vowifi. Data aktywacji: 2024-03-07 10:42:53.

EDIT:

I kolejne zgłoszenie techniczne poszlo:

Dziekujemy za zgloszenie problemu dla 609xxxxxx. Zostal on zarejestrowany pod numerem C00000001960262. Plus
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Joanna_Plus »

Sivvek,

przeloguj proszę urządzenie i ponownie zweryfikuj działanie usługi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sivvek
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 6 mar 2024, o 00:46

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Sivvek »

Po 128 dniach od zgłoszenia w końcu udało się uruchomić usługę. Dziękuję.
Szkoda tylko że tyle to trwało, ile ja nerwów i czasu na połączenie z Bok straciłem to moje...
Załączniki
Screenshot_20240307_190815.jpg
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Joanna_Plus »

Sivvek,

i to się nazywa dobra wiadomość :-). Dziękuję za weryfikację oraz informację zwrotną i najmocniej przepraszam, że tak długo to trwało.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ