Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
m.mankowski
Nowy
Posty: 4
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 11 cze 2013, o 12:57

Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: m.mankowski »

Witam, chciałbym uzyskać informację jak to się dzieje że przy wyłączonym WiFi , transmisji danych i lokalizacji lub całkowicie wyłączonym telefonie pobierane są dane, przynajmniej takie informacje są na Plus online dotyczy to telefonu nokia 820 LTE. Chciałem poinformować ze tak samo skonfigurowany telefon mojej żony nie pobiera danych.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: Krzysiek_Plus »

m.mankowski co dokładnie sprawdzałeś w Plus online? Czy masz aktywny "Wykaz bieżącego użycia"?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
m.mankowski
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2013, o 12:57

Re: Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: m.mankowski »

Tak mam aktywny "wykaz bieżącego użycia" który pokazuje kiedy w jakim czasie nastąpiło pobranie danych przez mój telefon, tylko jak to mogło nastąpić kiedy wyłączona jest transmisja danych oraz lokalizacja, oczywiście WiFi tego nie dotyczy ponieważ połączenia z internetem są darmowe np. w sieci domowej i nie powinny się pokazywać na wykazie połączeń w Plus online. Były przypadki kiedy telefon miał rozładowaną baterię a w tym czasie na Plus online były pobrania danych.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: Krzysiek_Plus »

m.mankowski proszę prześlij przez formularz:
- listę kwestionowanych połączeń
- numer telefonu
- imię i nazwisko;
- dokładny adres zamieszkania
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
m.mankowski
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2013, o 12:57

Re: Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: m.mankowski »

Witam,
zamieszczam poniżej listę danych z wykazu bieżącego zużycia. Poza połączeniami telefonicznymi które są też umieszczone na liście nie pobierałem żadnych danych z tego wykazu, po prostu transmisja danych przez ten okres czasu była wyłączona. Łączyłem się z internetem przez WIFI w dniu dzisiejszym o godzinie 18.30.
PatrycjaN
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 12 cze 2013, o 07:12

Re: Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: PatrycjaN »

Witam,
mam bardzo podobną sytuację i chciałabym się poradzić i to w miarę możliwości wyjaśnić.
Wczoraj przyszedł mi sms w którym było napisane, że blokują moje konto w związku z wysoką kwotą wykorzystanych usług i proszą o pilny kontakt. Zadzwoniłam i okazało się, że mam rachunek na 730 zł za transfer danych, którego nawet nie włączałam. Sprawdzałam na wykazie bieżącego użycia kiedy i w jakim czasie miało to miejsce i o dziwo było tam napisane, że wczoraj o 9:25 w ciągu minuty nastąpił transfer danych za 385,22 zł, a dzień wcześniej o 19:01 za 198,39 zł także w ciągu minuty. W innych dniach były to kwoty po 0,40 zł czy nie przekraczające 4,00 zł. Chciałam zaznaczyć, że takiej możliwości nie ma, ponieważ nie miałam włączonego transferu danych, powiem więcej, nigdy czegoś takiego w swoim telefonie nie używałam. Mogłabym się zastanawiać, czy nie bawilam się komórką i nie włączyłam tego przez pomyłkę, ale i wczoraj rano kiedy tak duży transfer miał miejsce komórki nie używałam. Z drugim transferem za prawie 200 zł i z innymi mniejszymi kwotami tak samo.
Idę złożyć reklamację w tej sprawie. Czy mam możliwość odzyskania tych pieniędzy?
Ta kwota jest dla mnie kosmiczna i nie ukrywam, że nie mogę tego tak zostawić, bo nie chodzi o 10 zł, a o ponad 700.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2013, o 17:57 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Reg. PlusForum pkt 10 - poprawną pisownię wyróżniono.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: Krzysiek_Plus »

m.mankowski niestety szczegółowe sprawdzenie będzie możliwe dopiero po wystawieniu faktury. Wtedy proponuje złożyć reklamacje. W trakcie cyklu nie możliwość weryfikacji poprawności wskazanych przez ciebie połączeń.

Ale rozumiem że nie masz naliczone
PatrycjaN pisze:Sprawdzałam na wykazie bieżącego użycia kiedy i w jakim czasie miało to miejsce i o dziwo było tam napisane, że wczoraj o 9:25 w ciągu minuty nastąpił transfer danych za 385,22 zł, a dzień wcześniej o 19:01 za 198,39 zł także w ciągu minuty. W innych dniach były to kwoty po 0,40 zł czy nie przekraczające 4,00 zł.
To godzina zakończenia sesji i naliczenia opłaty.
PatrycjaN pisze:Chciałam zaznaczyć, że takiej możliwości nie ma, ponieważ nie miałam włączonego transferu danych, powiem więcej, nigdy czegoś takiego w swoim telefonie nie używałam. Mogłabym się zastanawiać, czy nie bawilam się komórką i nie włączyłam tego przez pomyłkę, ale i wczoraj rano kiedy tak duży transfer miał miejsce komórki nie używałam. Z drugim transferem za prawie 200 zł i z innymi mniejszymi kwotami tak samo.
Z tego co widzę korzystasz z Sony Sola, czyli aparatu z system Androida. W przypadku tego systemu przy aktywnej transmisji danych na telefonie aparat realizuje samodzielnie połączenia np.: w celu aktualizacji widgetów, aplikacji itp.
PatrycjaN pisze:Idę złożyć reklamację w tej sprawie. Czy mam możliwość odzyskania tych pieniędzy?
Ta kwota jest dla mnie kosmiczna i nie ukrywam, że nie mogę tego tak zostawić, bo nie chodzi o 10 zł, a o ponad 700.


Oczywiście masz prawo do złożenia reklamacji. Pracownicy zweryfikuj poprawność naliczonych opłat.
Reklamacje należy złożyć po wystawieniu faktury.

Jak złożyć reklamacje.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
PatrycjaN
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 12 cze 2013, o 07:12

Re: Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: PatrycjaN »

Tak,wiem ze to godzina zakonczenia sesji,jednakże na wykazie użycia początek sesji byl o 9:25,koniec sesji byl o tej samej godzinie. Na wykazie bylo to wypisane jako dwa osobne podpunkty.
Mam jeszcze jedno pytanie...czy problemy z nadajnikiem podczas burzy mogly wplynąc na cala sytuacje ? Bo zarowno podczas pobrania za 200 zl jak i za prawie 400zl byla burza i telefony w Plusie nie dzialaly jakies 20 minut,nie dalo sie nigdzie dodzwonic...czy to moze miec jakiekolwiek znaczenie?
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: Krzysiek_Plus »

PatrycjaN pisze:Tak,wiem ze to godzina zakonczenia sesji,jednakże na wykazie użycia początek sesji byl o 9:25,koniec sesji byl o tej samej godzinie. Na wykazie bylo to wypisane jako dwa osobne podpunkty.
Pierwsza pozycja to download, druga to upload. (dane pobrane/wysłane)
PatrycjaN pisze:Mam jeszcze jedno pytanie...czy problemy z nadajnikiem podczas burzy mogly wplynąc na cala sytuacje ? Bo zarowno podczas pobrania za 200 zl jak i za prawie 400zl byla burza i telefony w Plusie nie dzialaly jakies 20 minut,nie dalo sie nigdzie dodzwonic...czy to moze miec jakiekolwiek znaczenie?
Działanie stacji nie ma wpływu na sposób naliczenia opłaty.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
m.mankowski
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 11 cze 2013, o 12:57

Re: Pobieranie danych przy wyłaczonej transmisji w telefonie

Post autor: m.mankowski »

Już złożyłem reklamację.
Zaobserwowałem to w ubiegłym miesiącu ale nie byłem pewien czy coś mi się nie pomyliło, więc od początku okresu rozliczeniowego wyłączyłem transmisję danych i obserwowałem plus online. Okazało się że czas pobrań plików czy danych jest kompletnie różny z użytkowaniem mojego telefonu w zakresie połączeń z internetem. Najbardziej zdumiony byłem kiedy po rozładowaniu telefonu w trakcie ładowania wyłączonej komórki na online pojawiły się kolejne pobrania danych.
Nie będę budował teorii spiskowych ale przypuszczam, że jak miałem inną taryfę i ten sam telefon, spokojnie mogłem wyłączyć transmisję danych i odzwierciedlenie pobrania danych z internetu zgadzało się na online. Obecnie jak mam 1Gb do wykorzystania jest jakaś sekwencja w systemie która w zaprogramowanym czasie pobiera dane.
Pozdrawiam
M.M.
ODPOWIEDZ