Odzyskanie, reaktywacja numeru.

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj 8lopez9,
8lopez9 pisze: 23 lut 2024, o 21:11 CASE/240223/1635
Odpowiedź na powyższą korespondencję jest już na Twojej skrzynce e-mail.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Ada_
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2024, o 13:14

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

Post autor: Ada_ »

Dzień dobry,
chciałam się dowiedzieć czy można aktywować numer, który został dezaktywowany dość dawno?
Z tego co mi wiadomo numer nie wrócił do wolnej puli. Na Infolinii powiedzieli mi, że widnieje jako ,, zarchiwizowany" i Operatorem numeru jest Polkomtel Sp. z o.o.
Czy jest jakaś szansa aby go aktywować?
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj Ada_,

niestety nie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
yawnin
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2024, o 20:46

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

Post autor: yawnin »

Dzień dobry.

Zapomniałam opłacać swojego numeru telefonu, bo wyjechałam za granicę i po prostu go nie używałam. Wczoraj przyszedł mi e-mail, że konto zostało usunięte. Jeśli dzwoni się na ten numer, automat mówi, że nie ma takiego numeru.
Zależy mi na odzyskaniu go, bo miałam ten sam numer od 2005 roku, jest do niego podłączona masa rzeczy + weryfikacje dwuetapowe + "aby zmienić numer A na numer B, podaj hasło, które przyszło SMSem na numer A (który teoretycznie nie istnieje, więc nie ma takiej możliwości)".

Według BIC numer należy do Play P4 Sp. z o.o. (RPT: 92), bo tam też miałam go przez ostatnie lata, ale oryginalnie jest to numer Plusa, przeniesiony ileś lat po zakupie. Play mówi, że oni nie mogą nic zrobić, mimo że uregulowałam zaległości od razu jak zobaczyłam mail. Internet za to mówi, że są jakieś szanse, tym bardziej, że sprawa jest bardzo świeża (w tym momencie nie minęły nawet 24 godziny od wyłączenia numeru).

"Prawo telekomunikacyjne od 21 grudnia 2020 r. zapewnia możliwość przeniesienia numeru do innej sieci w ciągu miesiąca od wyłączenia numeru."

"1b. Abonent zachowuje prawo do przeniesienia dotychczasowego numeru przez okres nie krótszy niż 1 miesiąc od daty rozwiązania umowy. Abonent może zrzec się tego prawa."

To akurat z forum Orange, ale komuś się udało:

https://nasz.orange.pl/t5/Na-kartę/Usun ... 378/page/2

"Przełom..... sprawa wyglada tak, ze pomogł mi jeden z uzytkownikow tego forum. Numer juz działa byłem go przed chwila ponownie zarejestrowac. Jednak znajomosci tego uzytkownika przebily wszelka probe ratunku u konsultantow (dodam ze wszedzie slyszalem ze sie nie da) A jednak sie da. Uzytkownik chce zostac aninimowy ale macie tu na prawde kogos poteznego i nieocenionego w systemie Orange. W sumie smutne jest to ze nie zalatwilem tego normalnie oficjalnymi kanałami. Takze chciałem mu teraz podziekowac publicznie (wiem ze to czyta) uchronił mnie przed drakonskimi cenami abonamentu ( play dawalo mi smieszne 6GB za 40zł miesiecznie) A bylem juz na granicy desperacji. Takze dziekuje ci za to co zrobiles i bede wiedzial do kogo sie zglosic z jakims problemem. Z tym ze to nauczylo mnie zeby pilnowac tego numeru jeszcze bardziej niz pilnowałem."

A w sytuacji tego użytkownika minęło trochę więcej czasu, niż w moim.

To jak, Play, też umiecie takie rzeczy? Są jakieś szanse?

Zaznaczam, że nie mam możliwości iść do salonu stacjonarnego, nadal mieszkam za granicą, w Polsce bywam tylko parę razy w roku. Chętnie przeniosłabym ten numer do Plusa, zależy mi po prostu na odzyskaniu go.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6159
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

Post autor: mariusz9a »

yawnin pisze: 27 lut 2024, o 20:58 Według BIC numer należy do Play P4 Sp. z o.o. (RPT: 92), bo tam też miałam go przez ostatnie lata
Skoro numer należy do Play to co do tego ma Plus? Pytasz nie tego operatora. A to że numer ileś lat temu był Plusa to kompletnie nie ma znaczenia.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
yawnin
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2024, o 20:46

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

Post autor: yawnin »

A to, że na innym forum ludzie pisali (w lipcu zeszłego roku), że jak mieli taką sytuację, to jeden operator powiedział, że nic się nie da zrobić, a drugi bez problemu zarejestrował ten numer, czyli się dało. Chcę wiedzieć, czy jest to możliwe w Plusie.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6159
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

Post autor: mariusz9a »

Jeśli Twój obecny operator będzie w stanie uwolnić numer i przekazać ten numer innemu operatorowi to będzie się dało. Ale przecież tego nikt tutaj nie wie. Według prawa telekomunikacyjnego masz miesiąc na przeniesienie numeru po jego wyłączeniu, inaczej numer bezpowrotnie przepada. Nikt z Plusa przecież nie wie jaki jest status Twojego numeru w Play, więc jak ma Ci odpowiedzieć na Twoje pytanie? Po prostu spróbuj przenieść numer i tyle - jak będzie się jeszcze dało to operacja dojdzie do skutku, natomiast jeśli nie będzie się dało, to zostanie odrzucona przez Twojego obecnego operatora. Często jest tak, że operatorzy nie pilnują tego terminu jednego miesiąca, może i tak będzie w Twoim przypadku i numer się przeniesie - musisz próbować, inaczej nikt Ci nie powie czy się da czy nie, bo nikt poza Play tego nie wie.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
someduda
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 2024, o 21:32

Termin ważności upłynął - jak odzyskać numer?

Post autor: someduda »

Witam. Dzisiaj rano bez żadnych wcześniejszych upomnień wygasł mi numer. Nie mogę sprawdzić czy dlatego, że okres ważności konta minął bo nie mogę zrobić *100# ani nic. Muszę mieć ten sam numer spowrotem, bo jest on bardzo ważny i powiązany z różnymi rzeczami. Nie mogę doładować numeru bo pisze, że "nie można doładować tego numeru". Gdy dzwoniłem na infolinie to powiedziano mi, ze musze wykupić kod doładowania gdzieś w sklepie i wtedy na infolinię znowu zadzwonić i wtedy oni mi przywrócą ten numer. Czy naprawdę nie ma innego sposobu? Nie rozumiem, dlaczego nie moge po prostu doładować przez bank lub stronę plusa i muszę specjalnie iść po kod, im go podać i dopiero wtedy odzyskac swój numer. Mieliście coś podobnego?
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2024, o 09:55 przez Joanna_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki - ten sam temat.
asandrzej
Szalony PlusManiak
Posty: 363
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 06:54
Lokalizacja: Polska

Re: Termin ważności upłynął - jak odzyskać numer?

Post autor: asandrzej »

Minął okres, w którym mogłeś doładować elektronicznie. Kod kupisz na znanym portalu i po podaniu konsultantowi wprowadzi doładowanie i numer wróci do żywych.
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 320
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Termin ważności upłynął - jak odzyskać numer?

Post autor: wlo »

someduda pisze: 20 kwie 2024, o 21:38 Nie rozumiem, dlaczego nie moge po prostu doładować przez bank lub stronę plusa i muszę specjalnie iść po kod, im go podać i dopiero wtedy odzyskac swój numer. Mieliście coś podobnego?
Każdy ma coś podobnego, kto nie pilnuje terminów ważności. REGULAMIN ;-)
Masz pretensje, że z powodu niedotrzymywania terminów doładowań operator zgodnie z regulaminem wygasza ważność konta? I nie jest prawdą, że bez ostrzeżenia. Jeśli nie masz włączonego telefonu... Jak niby mają skutecznie dostarczyć wiadomości? Jeśli nie czytasz - jak skutecznie mają Cię poinformować?
W tym przypadku numer jest w okresie karencji pewnie. Więc, jakbyś znał podstawowe zasady (a uważam, że jeśli ktoś korzysta z jakichś usług, powinien je znać), wiedziałbyś, że najmniejszym problemem jest "wskrzeszenie" numeru ;-)
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22378
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Odzyskanie, reaktywacja numeru.

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj someduda,

prześlij proszę krótki opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko, numer PESEL) przez ten formularz. Jeśli podasz nam tutaj numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ