Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

st4chuu, nie ma konkretnego wzoru, który ogólnym Ci przedstawić. Zależności jest wiele. Obciążenie nadajników w rejonie, czas tego przeciążenia, ilość osób się logujących, ilość ściąganych danych, ilość nadajników w okolicy mogąca obsłużyć ruch i ich obciążenie itp. FUP może, ale nie musi, zostać uruchomiony dla poszczególnego odbiorcy. Może też zostać uruchomiona po przekroczeniu innego progu pobranych danych. Dlatego nie ma możliwości wprowadzenia "stałych" do regulaminu.
st4chuu pisze:Proszę o podanie więc informacji gdzie określony jest czas nałożenia ograniczenia.
Regulamin w punkcie 11 mówi o Okresie rozliczeniowym. Wejście w życie nowego pakietu eliminuje ograniczenie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
st4chuu
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 9 lip 2017, o 22:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: st4chuu »

Michał_Plus pisze: Regulamin w punkcie 11 mówi o Okresie rozliczeniowym. Wejście w życie nowego pakietu eliminuje ograniczenie.
Regulamin mówi o zdjęciu ograniczeń wynikających z przekroczenia danych pakietowych. Zgodnie z umową te ograniczenia mnie nie dotyczą.

Ale skoro już mówimy o tak luźnej interpretacji umowy w innym punkcie jest zapis, że użytkownik jest informowany o nałożeniu ograniczenia.... Nie zostałem poinformowany. Więc jak by nie patrzeć Plus nie trzyma się sformuowanej przez siebie umowy.

Więc tylko potwierdzasz, że FUP jets elastyczny tym samym nie jednoznaczny. Kodeks cywilny wprost mówi o tym, że umowa (regulamin jest integralną częścią umowy) musi być jednoznaczny, niejednoznaczność jest rozstrzygana na korzyść klienta.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

st4chuu, SMS jest wysyłany przy uruchomieniu ograniczenia w przypadku włączonych usług „Internet LTE
bez limitu danych” lub „Internet LTE bez limitu danych za 0 zł”. FUP nie jest tego typu ograniczeniem. Jest powszechną zasadą realizowaną przez przydzielanie odpowiednich wartości parametrów dostępu do sieci telekomunikacyjnej zgodnie z rosnącym zużyciem danych, w tym obniżenie prędkości transmisji danych. Jeśli nie zgadzasz się z postanowieniami regulaminu i jego formą realizacji w stosunku do Ciebie, pozostaje mi zaproponować, byś wystosował do nas zgłoszenie np. tym formularzem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
st4chuu
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 9 lip 2017, o 22:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: st4chuu »

Owszem napisałem, ale co mi to da?
Kupiłem internet w Plusie u dotychczasowego dostawcy wypowiedziałem usługę, którą miałem za niższe pieniądze i to na czas nie określony. Teraz nie mogę wrócić do tamtych warunków.

Sam pokazujesz jak Plus elastycznie traktuje regulamin...

Ograniczenie jest na okres rozliczeniowy bo jest taki zapis w regulaminie (zapis dotyczy ograniczenia w przypadku braku LTE bez limitu)
Nie zostaje powiadomiony o nałożeniu ograniczenia bo mam LTE bez limitu i mnie to nie dotyczy....

Zgodnie z Twoją wypowiedzą, jeżeli mieszkam w okolicy bardziej obciążonego BTS jest większe prawdopodobieństwo, że zostanie nałożony na mnie FUP. Mieszkam niemal w centrum Gdańska...
W związku z tym przez Plusa zostałem zdyskryminowany ze względu na miejsce zamieszkania...

Proszę powiedz mi tylko. Czy regulamin w sposób jasny i jednoznaczny określa limitowanie internetu? Tj. kiedy ograniczenie zostaje założone.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

st4chuu,
st4chuu pisze:Plus elastycznie traktuje regulamin
Nie traktujemy regulaminu elastycznie.
st4chuu pisze:zostałem zdyskryminowany ze względu na miejsce zamieszkania...
Nikt nie jest na tej podstawie dyskryminowany. Usługa jest świadczona zgodnie z możliwościami technicznymi.
st4chuu pisze:Owszem napisałem, ale co mi to da?
Otrzymasz odpowiedz, pisemną lub mailową (zależnie od formy jaką składałeś zgłoszenie).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
st4chuu
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 9 lip 2017, o 22:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: st4chuu »

Michał_Plus pisze:st4chuu,
st4chuu pisze:Plus elastycznie traktuje regulamin
Nie traktujemy regulaminu elastycznie.
A więc:
Michał_Plus pisze:Progi nie są definiowane, bo nie istnieją. zależne są od wielu czynników, między innymi obciążenia sieci w danej okolicy itp.
Czyli ograniczenie jest elastyczne tym samym sam zapis regulaminu jest elastyczny. Więc i cały regulamin i umowa jest elastyczna. Raz to może być 60 Gb a raz 200Gb.
Michał_Plus pisze:
st4chuu pisze:zostałem zdyskryminowany ze względu na miejsce zamieszkania...
Nikt nie jest na tej podstawie dyskryminowany. Usługa jest świadczona zgodnie z możliwościami technicznymi.
Michał_Plus pisze:st4chuu, nie ma konkretnego wzoru, który ogólnym Ci przedstawić. Zależności jest wiele. Obciążenie nadajników w rejonie, czas tego przeciążenia, ilość osób się logujących, ilość ściąganych danych, ilość nadajników w okolicy mogąca obsłużyć ruch i ich obciążenie itp. FUP może, ale nie musi, zostać uruchomiony dla poszczególnego odbiorcy. Może też zostać uruchomiona po przekroczeniu innego progu pobranych danych. Dlatego nie ma możliwości wprowadzenia "stałych" do regulaminu.
Czyli nie zostałem zdyskryminowany? Jasno napisałeś, że ograniczenie zależy od Obciążenia nadajników w rejonie. Ilości osób logujących się. Ilości nadajników w okolicy.... A co do ograniczeń technicznych rozumiem je doskonale. Jednak ograniczenia techniczne takie nie występują 24h.
FUP może być a nie musi... To jest właśnie elastyczność. I ostatnie zdanie potwierdza elastyczność, że Plus w sposób nie jasny i nie oczywisty dla abonenta nakłada karę regulaminową. Co jest sprzeczne z wcześniej wspomnianym Art. z Kodeksu Cywilnego.
lukasbiggie
Prawie PlusManiak
Posty: 46
Rejestracja: 19 sty 2015, o 12:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: lukasbiggie »

Może mi ktoś powiedzieć dlaczego internet tak mi działa? Choć przez LTE idzie ok? A po wifi to szkoda gadać?



Obrazek

Tak mam od piątku, w przyszłym miesiącu rozwiązuje z wami umowę i przechodzę do Orange nie będę płacił 100zl za takie gówno. Jutro idę do salonu i lepiej żebym zastał kogoś odpornego na stres bo będzie miał zepsuty cały dzień. Jakoś zasięg mam i internet po sieci LTE działa ale już przez router nie koniecznie. Tj istna żenada. Macie gdzieś swoich klientów.


Kraków, ul. Rydla 22

Przez te dwa dni straciłem cały Internet udostępniając go na całe mieszkanie. Zadam abyście coś z tym zrobili bo tak nie powinien działać nawet Internet radiowy. Albo może od razu obnizycie mi rachunki o 90%

Nie pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

lukasbiggie, jaki model routera posiadasz? Czy na włożonej do niego karcie SIM pakiet podstawowy został wykorzystany?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lukasbiggie
Prawie PlusManiak
Posty: 46
Rejestracja: 19 sty 2015, o 12:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: lukasbiggie »

Router to jakiś Huawei b pisałem w jednym poście. Wystarczy przejrzeć historię. Wątpię aby był wykorzystany ponieważ używam internetu głównie do PlayStation 4
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

lukasbiggie pisze:Przez te dwa dni straciłem cały Internet udostępniając go na całe mieszkanie.
Co dokładnie masz na myśli? Udostępniłeś sieć Wi-Fi innym użytkownikom?

Jeśli spadek prędkości jest tylko na karcie Plus Internet to najprawdopodobniej powodem jest działanie systemu FUP, więcej na ten temat znajdziesz tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lukasbiggie
Prawie PlusManiak
Posty: 46
Rejestracja: 19 sty 2015, o 12:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: lukasbiggie »

Tzn że musiałem zrobić hotspot wifi z telefonu a że już miałem kilka GB wykorzystane to po weekendzie zostało mi 2gb tylko.
EDIT:
No tak zadziałał Fup a jak mam sprawdzić ile GB przekroczyłem?
Ostatnio zmieniony 11 lip 2017, o 17:45 przez Krzysiek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie postów, proszę nie pisz post pod postem, korzystaj z opcji edytuj/zmień!
volin97PL
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 11 lip 2017, o 19:53

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: volin97PL »

Czy to jest kur.. jakiś żart czy co ? Obrazek
Internet LTE bez limitu danych hahahahahah Jeszcze 7.07.2017 działał bez problemu download wtedy 40Mb/s upload 3Mb/s a teraz ? O co tu chodzi to już raz się zdarzyło pisałem tu o tym dostałem odpowiedź żeby napisać w formularzu o moim problemie opisałem szczegółowo ale oczywiście odpisali po 2 dniach jak było już po problemie. To są jakieś kpiny !! Moja lokalizacja: Gdańsk ul.Traugutta Router: ZTE MF28D Zasięg LTE: 4 kreski z 5 dostępnych w panelu routera. Dzwoniłem dziś na infolinię plusa ale oczywiśćie przez 30 minut nikt nie podnosił słuchawki tylko ta denerwująca muzyczka :/ Proszę o jak najszybszą odpowiedź bo szczerze to już mnie krew zalewa z tym internetem. Dzieje się to już od 3-4 dni !!!
st4chuu
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 9 lip 2017, o 22:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: st4chuu »

volin97PL pisze:Czy to jest kur.. jakiś żart czy co ? Obrazek
Internet LTE bez limitu danych hahahahahah Jeszcze 7.07.2017 działał bez problemu download wtedy 40Mb/s upload 3Mb/s a teraz ? O co tu chodzi to już raz się zdarzyło pisałem tu o tym dostałem odpowiedź żeby napisać w formularzu o moim problemie opisałem szczegółowo ale oczywiście odpisali po 2 dniach jak było już po problemie. To są jakieś kpiny !! Moja lokalizacja: Gdańsk ul.Traugutta Router: ZTE MF28D Zasięg LTE: 4 kreski z 5 dostępnych w panelu routera. Dzwoniłem dziś na infolinię plusa ale oczywiśćie przez 30 minut nikt nie podnosił słuchawki tylko ta denerwująca muzyczka :/ Proszę o jak najszybszą odpowiedź bo szczerze to już mnie krew zalewa z tym internetem. Dzieje się to już od 3-4 dni !!!
Na 90% masz ten sam problem co ja. Mieszkasz też w gdańsku i to w okolicy Polibudy. Ja mieszkam koło centrum
Plus to jest straszne łajno... Umowa jest nie jasna i nie klarowna. "Specjalista" Plusa udzielił wcześniej informacji. Jeżeli ciągniesz dane przez obciążony nadajnik a już przekroczyłeś zakładany transfer danych...
Akurat okolice polibudy, wrzeszcz to mocno zaludnione miejsce i potencjalnie mocno obciążone stacje.

Obrazek
Musiałem udostępnić z telefonu

Obrazek
Tak wygląda LTE bez limitu od około 15 dni po podpisaniu umowy...
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

lukasbiggie, wykorzystanie pakietu możesz sprawdzić na Plus Online. Do sprawdzenia ilości pobranych danych ponad to, wymagany byłby, na telefonie/komputerze, zainstalowany licznik.

volin97PL, z danych, które podałeś wynika że w Twoim przypadku zastał uruchomiony FUP. Prędkość internetu zostanie przywrócona wraz z nowym okresem rozliczeniowym.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
volin97PL
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 11 lip 2017, o 19:53

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: volin97PL »

To dlaczego po zalogowaniu do plus online mam włączoną usługę LTE bez limitu danych czy coś w tym stylu. Te prędkości zaczęły spadać od zeszłego miesiąca zawsze był nielimitowany. Co nagle włączyliście z powrotem lejek ? Czas chyba zmienić operatora :/
ODPOWIEDZ