poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na powyższą korespondencję.
roaming
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5191
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: roaming
Natalia1993,
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: reklamacja
Dzień dobry.
We wrześniu byłem z dziewczyną w Grecji na wyspie Rodos. Na wyspie staraliśmy się nie korzystać z danych internetowych (pomimo, że Grecja to kraj znajdujący się w unii europejskiej). W hotelu korzystaliśmy z wifi, a poza hotelem sporadycznie z danych internetowych, tylko do map google podczas zwiedzania. W którymś momencie telefon mojej dziewczyny musiał złapać zasięg z Turcji (w której NIE BYLIŚMY), bo faktura, która przyszła za wrzesień wyniosła 406zł (a powinna około 150zł). Złożyliśmy reklamacje przez maila opisując całą sytuację i o dziwo dostaliśmy odpowiedź pozytywną:
"(...)W drodze indywidualnego podejścia postanowiłem jednak uznać roszczenie dotyczące reklamowanej opłaty. Tym samym niezwłocznie zostanie wystawiona stosowna faktura korygująca, którą prześlemy oddzielną korespondencją.
Liczę, że zastosowane rozwiązanie jest zgodne z oczekiwaniami, a nasza współpraca będzie przebiegać pomyślnie.
Z poważaniem
Paweł Bartoś
Kierownik Sekcji"
Bardzo mnie ucieszyła ta odpowiedź, jednak nie otrzymałem faktury korygującej, więc postanowiłem zapytać kiedy ją otrzymam. W odpowiedzi otrzymałem takiego maila:
"Szanowna Pani
Odpowiadając na zgłoszenie z 24.10.2023 r. informuję, że zapoznałam się z opisaną sprawą.
Informuję, iż w reklamowanej fakturze 2310160523797zostały naliczone opłaty: rata za Xiaomi Redmi Note 12 5G 4/128GB DS (49,42 zł brutto); rata za Xiaomi Mi Watch (23,00 zł brutto); abonament dla numeru 60XXXXXXX (59,00 zł brutto); za usługę „Och.InternetTozsamosci(5) 24mce” (20,00 zł brutto); abonament dla numeru 60XXXXXXX (0,01 zł brutto); opłaty roamingowe (254,86 zł brutto).
Wyjaśniam, że zgodnie z „cennikiem połączeń międzynarodowych i w roamingu międzynarodowym 4” abonentowi posiadającemu w taryfie/promocyjnym planie cenowym w ramach abonamentu pakietu kwotowego bezpłatny pakiet transmisji danych do wykorzystania na terenie polski („pakiet transmisji danych”) przyznaje się w ramach tego pakietu limit na transmisję danych w roamingu regulowanym („limit roamingowy data”), z zastrzeżeniem części III. Wielkość limitu roamingowego data zależy od wysokości abonamentu/pakietu kwotowego uiszczanego przez abonenta.
Analiza wykazała, że dla nr 601*****8 przedmiotowy pakiet limitu roamnigowego, jest aktywowany prawidłowo. Wielkość pakietu jest ujęta każdorazowo w fakturach w pozycji zestawienie pakietów – limit roamingowy.
Analiza faktury za okres od 17.09.2023 do 16.10.2023 r. wykazała, że wpływ na jej wysokość miały usługi wykonane w roamingu tureckim, naliczone dla nr 601*****8.
Zwracam uwagę, na fakt że zgodnie z ww. cennikiem, pakiet limitu roamingowego data może być wykorzystywany wyłącznie na terenie Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii i Liechtensteinu. Tym samum opłaty ujęte z ww. fakturze zostały naliczone prawidłowo i nie mam podstaw do ich anulowania.
Zapewniam jednocześnie, iż wydruki połączeń roamingowych są weryfikowane przez pracowników naszej firmy, odpowiedzialnych za kontrolę jakości usług oferowanych naszym abonentom przez zagranicznych operatorów. Wszystkie dane zawarte na ww. Wydrukach podlegają analizie i w razie jakichkolwiek nieścisłości firma nasza interweniuje, u odpowiedniego operatora. Analiza zrealizowanych połączeń pakietowej transmisji danych nie wykazała nieprawidłowości. Wszystkie usługi zostały zrealizowane poprawnie i nie budzą wątpliwości pod względem technicznym. Podstawą do naliczenia opłat za reklamowane połączenia były informacje o ich zrealizowaniu, a więc o pobraniu i wysłaniu konkretnej liczby danych (kb).
Wszelkie czynności wykonane przy użyciu telefonu i karty sim traktowane są jako dokonane przez abonenta bądź za jego zgodą.
Biorąc pod uwagę, przedstawione wyjaśnienia, brak podstaw do uznania reklamacji. Informuję o zakończeniu postępowania reklamacyjnego w zgłoszonej sprawie. Na podstawie § 7 ust. 2 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. z 2014 r., poz. 284) uprzejmie informujemy, że zgodnie z przysługującymi uprawnieniami po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego istnieje możliwość dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. W przypadku, gdy reklamującym jest konsument, przysługuje także możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub innego podmiotu uprawnionego, wpisanego do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie art. 109 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (tekst jednolity Dz.U. z 2022 r. poz. 1648, 1933, 2581, z 2023 r., poz. 1703 ) oraz ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r., poz. 1823).
Z poważaniem
Angelika Wilk
Doradca Klienta"
o co tu chodzi? Najpierw jakiś kierownik sekcji w ramach indywidualnego podejścia informuje, że idą na rękę i informują o korekcie na fakturze, a jak pytam kiedy ją otrzymam to odpisuje jakaś konsultantka, że mam zapłacić całość.
Miał ktoś podobnie? co robić?
We wrześniu byłem z dziewczyną w Grecji na wyspie Rodos. Na wyspie staraliśmy się nie korzystać z danych internetowych (pomimo, że Grecja to kraj znajdujący się w unii europejskiej). W hotelu korzystaliśmy z wifi, a poza hotelem sporadycznie z danych internetowych, tylko do map google podczas zwiedzania. W którymś momencie telefon mojej dziewczyny musiał złapać zasięg z Turcji (w której NIE BYLIŚMY), bo faktura, która przyszła za wrzesień wyniosła 406zł (a powinna około 150zł). Złożyliśmy reklamacje przez maila opisując całą sytuację i o dziwo dostaliśmy odpowiedź pozytywną:
"(...)W drodze indywidualnego podejścia postanowiłem jednak uznać roszczenie dotyczące reklamowanej opłaty. Tym samym niezwłocznie zostanie wystawiona stosowna faktura korygująca, którą prześlemy oddzielną korespondencją.
Liczę, że zastosowane rozwiązanie jest zgodne z oczekiwaniami, a nasza współpraca będzie przebiegać pomyślnie.
Z poważaniem
Paweł Bartoś
Kierownik Sekcji"
Bardzo mnie ucieszyła ta odpowiedź, jednak nie otrzymałem faktury korygującej, więc postanowiłem zapytać kiedy ją otrzymam. W odpowiedzi otrzymałem takiego maila:
"Szanowna Pani
Odpowiadając na zgłoszenie z 24.10.2023 r. informuję, że zapoznałam się z opisaną sprawą.
Informuję, iż w reklamowanej fakturze 2310160523797zostały naliczone opłaty: rata za Xiaomi Redmi Note 12 5G 4/128GB DS (49,42 zł brutto); rata za Xiaomi Mi Watch (23,00 zł brutto); abonament dla numeru 60XXXXXXX (59,00 zł brutto); za usługę „Och.InternetTozsamosci(5) 24mce” (20,00 zł brutto); abonament dla numeru 60XXXXXXX (0,01 zł brutto); opłaty roamingowe (254,86 zł brutto).
Wyjaśniam, że zgodnie z „cennikiem połączeń międzynarodowych i w roamingu międzynarodowym 4” abonentowi posiadającemu w taryfie/promocyjnym planie cenowym w ramach abonamentu pakietu kwotowego bezpłatny pakiet transmisji danych do wykorzystania na terenie polski („pakiet transmisji danych”) przyznaje się w ramach tego pakietu limit na transmisję danych w roamingu regulowanym („limit roamingowy data”), z zastrzeżeniem części III. Wielkość limitu roamingowego data zależy od wysokości abonamentu/pakietu kwotowego uiszczanego przez abonenta.
Analiza wykazała, że dla nr 601*****8 przedmiotowy pakiet limitu roamnigowego, jest aktywowany prawidłowo. Wielkość pakietu jest ujęta każdorazowo w fakturach w pozycji zestawienie pakietów – limit roamingowy.
Analiza faktury za okres od 17.09.2023 do 16.10.2023 r. wykazała, że wpływ na jej wysokość miały usługi wykonane w roamingu tureckim, naliczone dla nr 601*****8.
Zwracam uwagę, na fakt że zgodnie z ww. cennikiem, pakiet limitu roamingowego data może być wykorzystywany wyłącznie na terenie Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii i Liechtensteinu. Tym samum opłaty ujęte z ww. fakturze zostały naliczone prawidłowo i nie mam podstaw do ich anulowania.
Zapewniam jednocześnie, iż wydruki połączeń roamingowych są weryfikowane przez pracowników naszej firmy, odpowiedzialnych za kontrolę jakości usług oferowanych naszym abonentom przez zagranicznych operatorów. Wszystkie dane zawarte na ww. Wydrukach podlegają analizie i w razie jakichkolwiek nieścisłości firma nasza interweniuje, u odpowiedniego operatora. Analiza zrealizowanych połączeń pakietowej transmisji danych nie wykazała nieprawidłowości. Wszystkie usługi zostały zrealizowane poprawnie i nie budzą wątpliwości pod względem technicznym. Podstawą do naliczenia opłat za reklamowane połączenia były informacje o ich zrealizowaniu, a więc o pobraniu i wysłaniu konkretnej liczby danych (kb).
Wszelkie czynności wykonane przy użyciu telefonu i karty sim traktowane są jako dokonane przez abonenta bądź za jego zgodą.
Biorąc pod uwagę, przedstawione wyjaśnienia, brak podstaw do uznania reklamacji. Informuję o zakończeniu postępowania reklamacyjnego w zgłoszonej sprawie. Na podstawie § 7 ust. 2 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. z 2014 r., poz. 284) uprzejmie informujemy, że zgodnie z przysługującymi uprawnieniami po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego istnieje możliwość dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. W przypadku, gdy reklamującym jest konsument, przysługuje także możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub innego podmiotu uprawnionego, wpisanego do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie art. 109 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (tekst jednolity Dz.U. z 2022 r. poz. 1648, 1933, 2581, z 2023 r., poz. 1703 ) oraz ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r., poz. 1823).
Z poważaniem
Angelika Wilk
Doradca Klienta"
o co tu chodzi? Najpierw jakiś kierownik sekcji w ramach indywidualnego podejścia informuje, że idą na rękę i informują o korekcie na fakturze, a jak pytam kiedy ją otrzymam to odpisuje jakaś konsultantka, że mam zapłacić całość.
Miał ktoś podobnie? co robić?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2023, o 19:06 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: ukrycie numeru telefonu.
Powód: ukrycie numeru telefonu.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3149
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: roaming
Witaj Lukasz_S,
korekty są wystawiane w najszybszym możliwym terminie. Z pozycji forum nie mamy wglądu na konto numeru. W celu weryfikacji sytuacji, możesz kontynuować sprawę, wysyłając maila na bok@plus.pl lub poprzez ten formularz.
korekty są wystawiane w najszybszym możliwym terminie. Z pozycji forum nie mamy wglądu na konto numeru. W celu weryfikacji sytuacji, możesz kontynuować sprawę, wysyłając maila na bok@plus.pl lub poprzez ten formularz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 paź 2023, o 13:40
Re: roaming
Witam,
Proszę o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi dla sprawy CASE/231120/435.
Dziękuję
Proszę o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi dla sprawy CASE/231120/435.
Dziękuję
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3149
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: roaming
Witaj Natalia1993,
poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Plus i Iphone - same naliczają się jakieś opłaty za dane pomimo wyłączonego roamingu danych
Od kilku miesięcy zauważyłem dziwną rzecz.
Telefon to Iphone 13 PRO, abonament w Plusie. Roaming danych wyłączony.
Za każdym razem jak lecę do USA lub Kanady mam wyłączony roaming danych.
I co miesiąc w billingu do faktury widzę dodatkowe opłary za przesłanie 2 paczek po 50 KB (2x2,46 zł). O co chodzi?
Za każdym razem muszę składać reklamację.
Dlaczego Plus nalicza mi jakieś opłaty pomimo wyłączonego roamingu danych? Przecież nie chodzi o to, by co miesiąc składać reklamację
Telefon to Iphone 13 PRO, abonament w Plusie. Roaming danych wyłączony.
Za każdym razem jak lecę do USA lub Kanady mam wyłączony roaming danych.
I co miesiąc w billingu do faktury widzę dodatkowe opłary za przesłanie 2 paczek po 50 KB (2x2,46 zł). O co chodzi?
Za każdym razem muszę składać reklamację.
Dlaczego Plus nalicza mi jakieś opłaty pomimo wyłączonego roamingu danych? Przecież nie chodzi o to, by co miesiąc składać reklamację
Ostatnio zmieniony 19 sty 2024, o 14:29 przez Joanna_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki - ten sam temat.
Powód: Połączono wątki - ten sam temat.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22383
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: roaming
pasażer,
z pozycji forum nie mamy wglądu w konta numerów. Tym samy opisz proszę sprawę i prześlij przez ten formularz. W korespondencji należy podać numer telefonu oraz dane (imię i nazwisko, numer PESEL). Jeżeli podasz nam numer sprawy, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
z pozycji forum nie mamy wglądu w konta numerów. Tym samy opisz proszę sprawę i prześlij przez ten formularz. W korespondencji należy podać numer telefonu oraz dane (imię i nazwisko, numer PESEL). Jeżeli podasz nam numer sprawy, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: roaming
CASE/240120/738
Myślałem, że ten problem jest Państwu znany dlaczego są naliczane opłaty za jakieś dane informacyjne wysyłane przez iphony - pomimo wyłączonego roamingu.
Reklamacje składam co miesiąc i co miesiąc jest uznawana - ale to przecież bez sensu. Nikt nie pochylił się nad problemem i go nie rozwiązał. A tak to ja co miesiąc marnuję czas, pracownik Plusa marnuje czas i niepotrzebnie jeszcze wysyłacie odpowiedź Pocztą
Myślałem, że ten problem jest Państwu znany dlaczego są naliczane opłaty za jakieś dane informacyjne wysyłane przez iphony - pomimo wyłączonego roamingu.
Reklamacje składam co miesiąc i co miesiąc jest uznawana - ale to przecież bez sensu. Nikt nie pochylił się nad problemem i go nie rozwiązał. A tak to ja co miesiąc marnuję czas, pracownik Plusa marnuje czas i niepotrzebnie jeszcze wysyłacie odpowiedź Pocztą
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22383
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: roaming
pasażer,
Poprosiłam o weryfikację oraz odpowiedź na tę wiadomość.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: roaming
Łukasz.s
Wartość GPRS limitera czyli max opłat za datę w roamingu można w abonamencie ustawiać na różne wartości, nawet już od 50 zł zamiast domyślnych 250 zł na wszelki wypadek jak nas złapie zasięg Turcji czy Ukrainy, Szwajcarii itd:
https://bok.plus.pl/article/349/9
Poprzez sms na 2601 o odpowiedniej komendzie.
Wartość GPRS limitera czyli max opłat za datę w roamingu można w abonamencie ustawiać na różne wartości, nawet już od 50 zł zamiast domyślnych 250 zł na wszelki wypadek jak nas złapie zasięg Turcji czy Ukrainy, Szwajcarii itd:
https://bok.plus.pl/article/349/9
Poprzez sms na 2601 o odpowiedniej komendzie.
Re: roaming
Można powtarzać...hugo5 pisze: ↑3 lut 2024, o 19:28 Łukasz.s
Wartość GPRS limitera czyli max opłat za datę w roamingu można w abonamencie ustawiać na różne wartości, nawet już od 50 zł zamiast domyślnych 250 zł na wszelki wypadek jak nas złapie zasięg Turcji czy Ukrainy, Szwajcarii itd:
https://bok.plus.pl/article/349/9
Poprzez sms na 2601 o odpowiedniej komendzie.
Wiedzą dopiero jak mają problem i szukają pomocy, żeby nie płacić
Szkoda tylko, że niektórym sama się blokada limitera zdejmuje!! Z tym operator powinien zrobić porządek ;)
Re: roaming
Taka uwaga dla wszystkich - nawet jak macie wyłączony roaming danych, to telefony same coś wysyłają i Plus za nie nas fakturuje. To są jakieś miniaturowe dane ale niestety w krajach typu USA kosztują dużoJoanna_Plus pisze: ↑22 sty 2024, o 11:16 pasażer,Poprosiłam o weryfikację oraz odpowiedź na tę wiadomość.
Re: roaming
Zgadza się. Kiedyś rzecznik Orange to opisywał - można poszukać w google i poczytać jak to działa jeśli ktoś jest zainteresowany.
Re: roaming
Czyli nic się nie da z tym zrobić i mamy za to płacić?
Szukam tego artykułu ale nie mogę znaleźć
Edit: https://gsmonline.pl/artykuly/orange-ro ... net-w-unii
- krupniok200
- PlusManiak
- Posty: 120
- Rejestracja: 19 wrz 2015, o 14:59
- Lokalizacja: Katowice
Re: roaming
Witam, przychodzę tutaj w zapytaniem odnośnie Pakietu Altantyckiego. W czerwcu planuje wyjazd do Włoch oraz jeden dzień w Szwajcarii. Z racji tego że Włochy to UE i obowiązuje RLAH to sprawa jasna, jednak bardziej chodzi mi o Szwajcarię bo wiadomo nie są w Unii i RLAH tam nie działa. Planuje zakup pakietu atlantyckiego i moje pytanie brzmi: Czy będąc w zasięgu sieci włoskiej najpierw będzie brany pod uwagę limit danych dla RLAH czy pakiet danych z pakietu altantyckiego?