Awaria BTS'a ?

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: Michał_Plus »

Wiktorb28, modernizacja jest w trakcie. Dodatkowe sektory dla L1800 i L2600 będą działały z chwilą zakończenia prac. Uruchomienie komercyjne nowych pasm następuje dopiero po testach i uzyskaniu wymaganych pozwoleń.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Wiktorb28
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 5 mar 2024, o 20:58

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: Wiktorb28 »

Czyli rozumiem że nie ma na razie jakiegoś szacunkowego czasu zakończenia prac?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: Michał_Plus »

Wiktorb28, nie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Wiktorb28
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 5 mar 2024, o 20:58

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: Wiktorb28 »

Dobrze, w takim razie dzięki za pomoc.
smefju
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2024, o 19:28

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: smefju »

smefju pisze: 30 sty 2024, o 19:33 Od około dwóch tygodni występują problemy z internetem przy łączeniu do BT44724. Wcześniej download wahał się pomiędzy 70-180 Mb/s. Obecnie, w godzinach wieczornych, speedtest daje wyniki na poziomie 1.5-6 Mb/s. Z rana maksymalnie 15-25 Mb/s. Router najczęściej łączy się do LTE jednak dopchanie się do 5G niewiele zmienia. Ping jest raczej stabilny na poziomie 35-65 ms do google.com ale sporadycznie gubi pakiety (odczuwalnie przy godzinnych spotkaniach online).

Raczej wykluczam problem z routerem i dedykowaną anteną ponieważ mam ten sam problem na dwóch telefonach (oba pokazują 5G a speedtest daje podobne wyniki co na komputerze).

Maszt BT44724 widzę z okna (bez przeszkód w postaci drzew czy innych obiektów). Jest oddalony o 1-2km w linii prostej.

eNB ID: 44724
Sector ID: 1
PHY Cell ID: 500
Data Class: LTE
Primary Band: B8@5Mhz earfcn: 3526 phy-cellid: 500
CA Band:
B3@20Mhz earfcn: 1300 phy-cellid: 21
B7@20Mhz earfcn: 2850 phy-cellid: 387
UL CA Band:
B3@20Mhz earfcn: 1300 phy-cellid: 21
RSSI: -68 dBm (good)
RSRP: -95 dBm (fair)
SINR: 14 dB (good)
RSRQ: -12.0 dB (good)

Sprawa zgłoszona przez formularz podany wyżej pod numerem CASE/240130/1488. Będę wdzięczny jeżeli ktoś jest w stanie popchnąć tą sprawę i przyspieszyć zbadanie sytuacji.
Dostałem odpowiedź, że to wina routera, który łączy się z najbardziej zawalonym pasmem. Sęk w tym, że wcześniej śmigało bez problemu. Sprawdziłem cell monitor i pasmo n38/n41 faktycznie ma bardzo słaby zasięg: RSRP -105 i RSRQ -13. Nie jestem w stanie wymusić połączenia.

Uznałbym to za winę routera ale iPhone 15 Pro i iPhone 12 mini mają ten sam problem. Sporadycznie pokazują 5G ale transfer jest tak samo tragiczny jak na routerze. Ktoś z działu technicznego powiedział mi przez telefon, że widzi tylko na kartę z routera a "telefony to inna historia".

Co ciekawe (i pewnie totalnie bez związku) ale w mieście obok też mam słabe transfery (sprawdzając tylko na telefonie).

Czy da się gdzieś sprawdzić prace modernizacyjne w regionie? Zakładam, że nie mam co liczyć na sprawdzenie czy faktycznie w ciągu 3-4 miesięcy ilość klientów lawinowo wzrosła.

Sprawdziłem Orange Flex na telefonie. Wygląda na to, że używa tej samej infrastruktury bo transfery podobne.

edit.
Router Mikrotik Chateau 5G z anteną zewnętrzną LTE-A/4G 17dBi 1800-2600MHz MIMO połączona SMA 1m. Testowane też z anteną z zestawu i dodatkowo z anteną Mikrotik mANT LTE 5o.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3140
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: Marta_Plus »

smefju,

jakie są aktualne wyniki testu prędkości (w ciągu dnia i np. o godzinie 21:00)? Jeśli masz możliwość, spróbuj przestawić router bliżej okna, w stronę stacji.
smefju pisze: 11 mar 2024, o 20:27 Czy da się gdzieś sprawdzić prace modernizacyjne w regionie? Zakładam, że nie mam co liczyć na sprawdzenie czy faktycznie w ciągu 3-4 miesięcy ilość klientów lawinowo wzrosła.
Nie są prowadzone żadne prace w tym rejonie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
smefju
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2024, o 19:28

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: smefju »

Marta_Plus pisze: 12 mar 2024, o 13:13 smefju,

jakie są aktualne wyniki testu prędkości (w ciągu dnia i np. o godzinie 21:00)? Jeśli masz możliwość, spróbuj przestawić router bliżej okna, w stronę stacji.
smefju pisze: 11 mar 2024, o 20:27 Czy da się gdzieś sprawdzić prace modernizacyjne w regionie? Zakładam, że nie mam co liczyć na sprawdzenie czy faktycznie w ciągu 3-4 miesięcy ilość klientów lawinowo wzrosła.
Nie są prowadzone żadne prace w tym rejonie.
Router i antena stoją na oknie. Antena jest skierowana prosto na nadajnik (bez drzew, domów czy czegokolwiek pomiędzy). Do godziny ~11 potrafi dobić do 50 Mb/s, około 12 jest już ~15-30 Mb/s, po 15 trudno prowadzić spotkania przez Google Meet czy Slack Huddle. Router w ogóle nie łączy się na pasmo 2600. Równolegle rozmawiam z supportem Mikrotika, który po logach twierdzi, że to wina nadajnika ale proponują downgrade firmware'u wbudowanego modemu.
arckadius
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 23 cze 2021, o 06:45

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: arckadius »

Witam serdecznie. Mogę prosić o zweryfikowanie BTS-u w miejscowości Trzcianka. Czy jest jakaś awaria lub prowadzone są jakieś pracę konserwacyjne?
Jakość łącza internetowego od wczoraj jest bardzo problematyczna. Prędkość spadła kilkukrotnie.
Załączniki
Screenshot_20240314-125921 (1).png
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: Michał_Plus »

arckadius, nie mam informacji o żadnych pracach. Jakie masz prędkości wg speed testu? Jeśli możesz, podaj również parametry sygnału.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
arckadius
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 23 cze 2021, o 06:45

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: arckadius »

Michał_Plus pisze: 14 mar 2024, o 15:41 arckadius, nie mam informacji o żadnych pracach. Jakie masz prędkości wg speed testu? Jeśli możesz, podaj również parametry sygnału.
Prędkość nie przekracza 1Mb przy pobieraniu i wysyłaniu.
Teraz odczułem że w mieście prędkość jest zadowalająca. Problem dotyczy jakości połączenia poprzez wifi.
Czy można sprawdzić czy na internet domowy nie nałożono "ustawowego" spowolnienia z powodu przekroczenia limitu danych?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: Michał_Plus »

arckadius, jeśli pakiet jest wykorzystany w pełni, prędkość mogła zostać ograniczona. Rozumiem, że prędkość jest stała bez względu na porę dnia?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
arckadius
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 23 cze 2021, o 06:45

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: arckadius »

Michał_Plus pisze: 14 mar 2024, o 16:30 arckadius, jeśli pakiet jest wykorzystany w pełni, prędkość mogła zostać ograniczona. Rozumiem, że prędkość jest stała bez względu na porę dnia?
Tak. Prędkość jest stała i ograniczona bez względu na porę dnia.
A czy można gdzieś sprawdzić że nałożono ów spowolnienie łącza i ewentualnie jak długo ono trwa?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: Michał_Plus »

arckadius, jeśli jest stała, bez względu na porę dnia, ograniczenie jest aktywne. Jest to proces automatyczny. Prędkość zostanie przywrócona wraz z nowym okresem rozliczeniowym i odnowieniem się pakietu podstawowego.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
arckadius
Początkujący PlusManiak
Posty: 24
Rejestracja: 23 cze 2021, o 06:45

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: arckadius »

Michał_Plus pisze: 14 mar 2024, o 18:21 arckadius, jeśli jest stała, bez względu na porę dnia, ograniczenie jest aktywne. Jest to proces automatyczny. Prędkość zostanie przywrócona wraz z nowym okresem rozliczeniowym i odnowieniem się pakietu podstawowego.
Dzięki za wyjaśnienie.
A możesz mi powiedzieć czy na terenie mojego miasta,tzn Trzcianka 64-980 będzie uruchomiona sieć 5G?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Awaria BTS'a ?

Post autor: Michał_Plus »

arckadius, jest na BT32193 - Wileńska 1. Obecnie nie ma planów dla pozostałych stacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ