Awaria BTS'a ?
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5522
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
Wiktorb28, modernizacja jest w trakcie. Dodatkowe sektory dla L1800 i L2600 będą działały z chwilą zakończenia prac. Uruchomienie komercyjne nowych pasm następuje dopiero po testach i uzyskaniu wymaganych pozwoleń.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Czyli rozumiem że nie ma na razie jakiegoś szacunkowego czasu zakończenia prac?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5522
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
Wiktorb28, nie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Dobrze, w takim razie dzięki za pomoc.
Re: Awaria BTS'a ?
Dostałem odpowiedź, że to wina routera, który łączy się z najbardziej zawalonym pasmem. Sęk w tym, że wcześniej śmigało bez problemu. Sprawdziłem cell monitor i pasmo n38/n41 faktycznie ma bardzo słaby zasięg: RSRP -105 i RSRQ -13. Nie jestem w stanie wymusić połączenia.smefju pisze: ↑30 sty 2024, o 19:33 Od około dwóch tygodni występują problemy z internetem przy łączeniu do BT44724. Wcześniej download wahał się pomiędzy 70-180 Mb/s. Obecnie, w godzinach wieczornych, speedtest daje wyniki na poziomie 1.5-6 Mb/s. Z rana maksymalnie 15-25 Mb/s. Router najczęściej łączy się do LTE jednak dopchanie się do 5G niewiele zmienia. Ping jest raczej stabilny na poziomie 35-65 ms do google.com ale sporadycznie gubi pakiety (odczuwalnie przy godzinnych spotkaniach online).
Raczej wykluczam problem z routerem i dedykowaną anteną ponieważ mam ten sam problem na dwóch telefonach (oba pokazują 5G a speedtest daje podobne wyniki co na komputerze).
Maszt BT44724 widzę z okna (bez przeszkód w postaci drzew czy innych obiektów). Jest oddalony o 1-2km w linii prostej.
eNB ID: 44724
Sector ID: 1
PHY Cell ID: 500
Data Class: LTE
Primary Band: B8@5Mhz earfcn: 3526 phy-cellid: 500
CA Band:
B3@20Mhz earfcn: 1300 phy-cellid: 21
B7@20Mhz earfcn: 2850 phy-cellid: 387
UL CA Band:
B3@20Mhz earfcn: 1300 phy-cellid: 21
RSSI: -68 dBm (good)
RSRP: -95 dBm (fair)
SINR: 14 dB (good)
RSRQ: -12.0 dB (good)
Sprawa zgłoszona przez formularz podany wyżej pod numerem CASE/240130/1488. Będę wdzięczny jeżeli ktoś jest w stanie popchnąć tą sprawę i przyspieszyć zbadanie sytuacji.
Uznałbym to za winę routera ale iPhone 15 Pro i iPhone 12 mini mają ten sam problem. Sporadycznie pokazują 5G ale transfer jest tak samo tragiczny jak na routerze. Ktoś z działu technicznego powiedział mi przez telefon, że widzi tylko na kartę z routera a "telefony to inna historia".
Co ciekawe (i pewnie totalnie bez związku) ale w mieście obok też mam słabe transfery (sprawdzając tylko na telefonie).
Czy da się gdzieś sprawdzić prace modernizacyjne w regionie? Zakładam, że nie mam co liczyć na sprawdzenie czy faktycznie w ciągu 3-4 miesięcy ilość klientów lawinowo wzrosła.
Sprawdziłem Orange Flex na telefonie. Wygląda na to, że używa tej samej infrastruktury bo transfery podobne.
edit.
Router Mikrotik Chateau 5G z anteną zewnętrzną LTE-A/4G 17dBi 1800-2600MHz MIMO połączona SMA 1m. Testowane też z anteną z zestawu i dodatkowo z anteną Mikrotik mANT LTE 5o.
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3149
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: Awaria BTS'a ?
smefju,
jakie są aktualne wyniki testu prędkości (w ciągu dnia i np. o godzinie 21:00)? Jeśli masz możliwość, spróbuj przestawić router bliżej okna, w stronę stacji.
jakie są aktualne wyniki testu prędkości (w ciągu dnia i np. o godzinie 21:00)? Jeśli masz możliwość, spróbuj przestawić router bliżej okna, w stronę stacji.
Nie są prowadzone żadne prace w tym rejonie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Router i antena stoją na oknie. Antena jest skierowana prosto na nadajnik (bez drzew, domów czy czegokolwiek pomiędzy). Do godziny ~11 potrafi dobić do 50 Mb/s, około 12 jest już ~15-30 Mb/s, po 15 trudno prowadzić spotkania przez Google Meet czy Slack Huddle. Router w ogóle nie łączy się na pasmo 2600. Równolegle rozmawiam z supportem Mikrotika, który po logach twierdzi, że to wina nadajnika ale proponują downgrade firmware'u wbudowanego modemu.Marta_Plus pisze: ↑12 mar 2024, o 13:13 smefju,
jakie są aktualne wyniki testu prędkości (w ciągu dnia i np. o godzinie 21:00)? Jeśli masz możliwość, spróbuj przestawić router bliżej okna, w stronę stacji.
Nie są prowadzone żadne prace w tym rejonie.
Re: Awaria BTS'a ?
Witam serdecznie. Mogę prosić o zweryfikowanie BTS-u w miejscowości Trzcianka. Czy jest jakaś awaria lub prowadzone są jakieś pracę konserwacyjne?
Jakość łącza internetowego od wczoraj jest bardzo problematyczna. Prędkość spadła kilkukrotnie.
Jakość łącza internetowego od wczoraj jest bardzo problematyczna. Prędkość spadła kilkukrotnie.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5522
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
arckadius, nie mam informacji o żadnych pracach. Jakie masz prędkości wg speed testu? Jeśli możesz, podaj również parametry sygnału.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Prędkość nie przekracza 1Mb przy pobieraniu i wysyłaniu.Michał_Plus pisze: ↑14 mar 2024, o 15:41 arckadius, nie mam informacji o żadnych pracach. Jakie masz prędkości wg speed testu? Jeśli możesz, podaj również parametry sygnału.
Teraz odczułem że w mieście prędkość jest zadowalająca. Problem dotyczy jakości połączenia poprzez wifi.
Czy można sprawdzić czy na internet domowy nie nałożono "ustawowego" spowolnienia z powodu przekroczenia limitu danych?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5522
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
arckadius, jeśli pakiet jest wykorzystany w pełni, prędkość mogła zostać ograniczona. Rozumiem, że prędkość jest stała bez względu na porę dnia?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Tak. Prędkość jest stała i ograniczona bez względu na porę dnia.Michał_Plus pisze: ↑14 mar 2024, o 16:30 arckadius, jeśli pakiet jest wykorzystany w pełni, prędkość mogła zostać ograniczona. Rozumiem, że prędkość jest stała bez względu na porę dnia?
A czy można gdzieś sprawdzić że nałożono ów spowolnienie łącza i ewentualnie jak długo ono trwa?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5522
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
arckadius, jeśli jest stała, bez względu na porę dnia, ograniczenie jest aktywne. Jest to proces automatyczny. Prędkość zostanie przywrócona wraz z nowym okresem rozliczeniowym i odnowieniem się pakietu podstawowego.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Dzięki za wyjaśnienie.Michał_Plus pisze: ↑14 mar 2024, o 18:21 arckadius, jeśli jest stała, bez względu na porę dnia, ograniczenie jest aktywne. Jest to proces automatyczny. Prędkość zostanie przywrócona wraz z nowym okresem rozliczeniowym i odnowieniem się pakietu podstawowego.
A możesz mi powiedzieć czy na terenie mojego miasta,tzn Trzcianka 64-980 będzie uruchomiona sieć 5G?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5522
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Awaria BTS'a ?
arckadius, jest na BT32193 - Wileńska 1. Obecnie nie ma planów dla pozostałych stacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ