Strona 1 z 1

PROBLEM Z TELEFONEM I Z MIX PLUSEM

: 25 sie 2008, o 15:00
autor: poziom7
witam.
posiadam następujący problem: w marcu związałem się umową w mix plusie dostałem telefon LG SHINE za 70 pare złotych na 36 doładowań po 50 złotych. Wszystko było by pięknie tylko telefon zaczął szwankować. Pod koniec czerwca został oddany do serwisu. NA telefon czekałem 4 tygodnie (nie dostałem zastępczego-nawet mi go nie zaproponowano). Po czterech tygodniach gdy otrzymałem telefon okazało się się że niestety dalej nie działał!!! oddałem po raz kolejny do serwisu z zaznaczeniem co dokładnie nie działa.Kolejne 2 tygodnie (kolejny raz bez telefonu zastępczego) i po raz kolejny dostaję niesprawny telefon!!! W Plusie powiedzieli że to nie zależy od nich i żebym oddał po raz kolejny do serwisu a jak spytałem o telefon zastępczy pan serdecznie poinformował mnie że nie mają :] MAM już serdecznie dość tego telefonu więc spytałem czy mogę dostać inny lecz po raz kolejny usłyszałem że to nie zależy od nich tylko od serwisu. TERAZ JUŻ MAM DOŚĆ PLUSA I MOJE PYTANKO JEST TAKIE czy nie mógł bym rozwiązać umowy z winy operatora - wydaje mi się że nie dotrzymuje warunków umowy ale niestety się na tym nie znam :/ jeśli macie jakieś sugestie bardzo proszę o pomoc.

: 25 sie 2008, o 16:52
autor: simplusowiec
Dosc dziwne ze masz dosc Plusa a nie firmy LG.Plus wywiazuje sie z umowy,swiadczy Ci uslugi,karta sim jest aktywna i dziala.Plus sprzedal tel,oddaje go do serwisu a zastepczy moze Ci dac ale wcale nie musi.

: 25 sie 2008, o 20:29
autor: mariusz9a
Dokładnie tak jak napisał simplusowiec. Wina leży po stronie LG. Polkomtel nie może Ci dać nowego telefonu. Taki telefon może dać Ci LG jeżeli telefon trzy razy trafi do serwisu z ta samą wadą. Muszą wtedy wymienić go na nowy a jeśli nie to są już do tego środki prawne żeby dali ;-) Plus do tego nic nie ma. On tylko świadczy usługi telekomunikacyjne a nie produkuje telefonów i nie serwisuje ich!
Co do telefonu zastępczego to zawsze mogłeś wybrać inny salon, który może Ci zapewnić telefon zastępczy. Zazwyczaj dany punkt sprzedaży ma na stanie tylko dla telefony zastępcze, więc o to nie trudno aby ich aktualnie nie mieli...

: 25 sie 2008, o 23:28
autor: poziom7
dzięki Mariusz za pomoc.oddam do serwisu kolejny raz i zobaczymy co będzie, Ale i tak myślę że to Plus nie wywiązuje się z umowy ponieważ gdy podpisywałem umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych to dostałem telefon (za który płacę) abym mógł korzystać z tych usług. wydaje mi się że jest to tranzakcja wiązana - dostaje telefon abym mógł korzystać z ich usług i mnie nie powinno obchodzić to jaki to model telefonu. ale niestety nie znam się za bardzo na tym więc mogę się mylić :)

: 25 sie 2008, o 23:55
autor: mariusz9a
W tym wypadku po prostu kupujesz telefon od Plusa (tak samo jak w każdym innym sklepie). Plus zobowiązany jest świadczyć Ci usługi telekomunikacyjne oraz pośredniczyć w serwisowaniu telefonu który u nich zakupiłeś. Jeśli z tego się nie wywiązuje to jest to podstawa do zerwania umowy oraz w pewnych przypadkach nałożenia na Polkomtel kary przez UKE. Plus nie jest zobowiązany do zapewnienia Ci dostępu do usług jeśli Twój telefon się zepsuje, ukradną Ci go itp. Wtedy musisz sobie poradzić sam. Czasami dadzą telefon zastępczy czasami nie, w przypadku kradzieży to już sam musisz zakupić nowy telefon. I tak jest w każdej sieci.
Szczerze mówiąc to czasami w salonie wystarczy kogoś opierniczyć aby nagle telefon zastępczy się jednak jakiś znalazł ;-) Po prostu jest tak że oni trzymają te telefony zastępcze dla klientów biznesowych i abonamentowych (wiadomo że u nich brak telefonu = brak dochodu dla sieci, a w pre-paidzie i tak ładujesz z góry...). A że nie ma obowiązku dawania telefonu zastępczego to mówią że nie mają :roll:

: 26 sie 2008, o 10:08
autor: simplusowiec
Plus dotuje dla Ciebie telefon,jego cene rozbija na raty aby mozna go bylo za rozsadna kwote zakupic.Mozesz oddac kolejny raz do serwisu,jak wroci z tym samym defektem to uzyj formuly prawnej mowiacej o nie zgodnosci towaru z umowa i w ten sposob pograj z LG.Proponuje tez zglosic sie do rzecznika praw konsumenta,powie jak to zrobic i pomoze przygotowac dokumentacje.Nie odpuszczaj ale dzialaj z rozsadkiem.

: 26 sie 2008, o 10:25
autor: poziom7
okey dzięki panowie za informacje :) Będę próbował to jakoś rozwiązać :) jeśli tym razem serwis LG nie naprawi fona lub nie wymieni na nowy to spróbuje skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta i jakoś to rozwiązać:) JESZCZE RAZ DZIĘKI :)