Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Mark #1
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 17 cze 2018, o 09:42

Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: Mark #1 »

cedero pisze: 22 gru 2023, o 15:13 U mnie natomiast obserwuję co jakiś czas samoczynne wyłączanie się natywnego wifi calling (suwak). Po ręcznym włączeniu usługa działa prawidłowo przez jakiś czas (powiedzmy kilka dni) a potem sprawdzam w ustawieniach i znów jest wyłączona.
Ponadto aktualizacja softu wyłącza suwak.
IPhone 14 PRO na bieżąco aktualizowany.
Dokładnie mam ten sam problem (Iphone 12) z samoczynnym wyłączaniem wifi calling. Czy jest to związane z oprogramowaniem i ustawieniami przez Plusa ? Nie wiem czy dobrze zauważyłem ale chyba suwak wyłącza się w momencie gdy telefon ma stabilny zasięg macierzysty Plusa. Miało by to jakiś sens ale niestety są miejsca gdzie niestety Plus ma zasięg z jednej strony budynku i tylko tam jest stabilny zasięg a przechodząc do drugiego pomieszczenia zasięgu po prostu nie ma i trzeba od nowa włączyć suwak. Nie jest to może jakieś mega uciążliwe ale denerwuje.
cedero
Szalony PlusManiak
Posty: 242
Rejestracja: 21 mar 2013, o 11:35

Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: cedero »

To o czym piszesz to priorytet VoLTE/LTE/3G nad VoWifi w konfuguracji Plusa. Tylko najczęściej podczas połączenia i pogorszeniu zasięgu sieci w mieszkaniu rozmowa spada z VoLTE na 3G i tu już nie ma gdzie tylko na 2G (z tego co wiem to na VoWifi może przejść tylko z VoLTE).
Takie zachowanie wymusza Plus poprzez swój konfig. Dodam że na T-Mobile działa to u mnie niemal idealnie (priorytet VoWifi które niemal non-stop jest aktywne). Jakość sygnału Plusa i TMobile w mieszkaniu mam porównywalną.
lolek2417
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 5 mar 2024, o 18:40

Re: Re: WiFi Calling już w Plusie! Przetestuj!

Post autor: lolek2417 »

Witam, czy możecie mi doradzić ( bo już zaczynam wariować ), co może się dziać z WifiCalling że po 10-15 sekundach rozmowy zaczyna mnie u odbiorcy szarpać w głośniku i zniekształcać głos ?
Pacjent Huawei P30 Pro, operator plus, w domu światłowód 600 MB/s Orange.
Wcześniej nie widziałem takich problemów, od nie dawna nie mogę sobie poradzić.
W domu wifi tylko z jednego routera, bez żadnych wzmacniaczy itp.
Testowałem i na 2.4 i 5ghz - brak efektów
Żeby było śmieszniej testy odbywają się w pokoju gdzie stoi router, więc siła sygnału wifi jest super, testowałem komendą ping pod wifi sygnał, nie odnotowałem żadnych przerw czy dropów.

Rozmawiałem z kilkoma różnymi osobami które mają zasięgi, tylko ze mną występują dziwne zniekształcenia i przerwy w głosie.
ODPOWIEDZ