Reklamacja Digital Care (serwis wyświetlacza)

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Adam1710
Nowy
Posty: 1
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 11 maja 2020, o 11:59

Reklamacja Digital Care (serwis wyświetlacza)

Post autor: Adam1710 »

Witam Państwa

Zawarłem z Plusem umowę numer RNB/00034823285, dnia 25.02.2019. Dotyczyła ona usługi "Plus dla Firm 2.0-raty-dla stałych klientów". Usługa zawierała internet, abonament telefoniczny oraz zakup ratalny telefonu Huawei Mate 20 Dual Sim o numerze IMEI 866705040704220 w kwocie 2198,99 złotych.Urządzenie zostało objęte usługą "Serwis Wyświetlacza", w kwocie miesięcznej 4.99 złotych.

Dnia 23.03.2020 zgłosiłem uszkodzenie wyświetlacza w urządzeniu Huawei Mate 20 Dual Sim. 24.03.2020 urządzenie zostało sfotografowane w obecności kuriera, zapakowane w oryginalne pudełko i przekazane kurierowi z firmy Digital Care.

31.03.2020 otrzymałem informację o konieczności dopłaty w kwocie 220 zł, za wymianę elementu obudowy. Podkreślam, że obudowa nie była uszkodzona na co dowodem są zdjęcia.

Przez dłuższy okres nie otrzymywałem konkretnej odpowiedzi, dotyczącej, jaki element obudowy wymaga wymiany.Otrzymywałem jedynie ciągłe powiadomienia o konieczności uiszczenia opłaty w wysokości 220 zł(SMS-y, maile).
Podczas wymiany korespondencji mailowej okazało się, że w trakcie próby wymiany wyświetlacza, obudowa, a konkretnie kamera tylnego aparatu została zdewastowana przez firmę Digital Care. W związku z zaistniałą sytuacją, zażądałem wymiany zniszczonego urządzenia przez firmę Digital Care na nowy model tego samego telefonu, czyli Huawei Mate 20 Dual Sim. W odpowiedzi zaoferowano mi w ramach zadośćuczynienia:
- Samsung Galaxy A10-699 zł
- Huawei P Smart 2019-699 zł.
Forma rekompensaty jest uwłaczająca. Zaproponowane modele były kolejną próbą oszukania mnie. Proponowane aparaty telefoniczne mają gorsze parametry i niższą wartość rynkową.

Próbę wymuszenia opłaty 220 zł oraz stałą opłatę serwisową w kwocie 4.99 zł miesięcznie traktuję jako wyłudzenie. Brak umiejętności w serwisowaniu urządzeń w firmie Digital Care jest jawnym oszustwem, które doprowadziło do zniszczenia mojego mienia. W związku z powyższym skutkuje to:
-brakiem możliwości korzystania z urządzenia, za które w dalszym ciągu płacę ratę- 61,09 zł miesięcznie,
-stratami moralnymi,
-stratami wizerunkowymi firmy,
-finalną utratą urządzenia, za które została wniesiona do tej pory opłata w wysokości 733,08 zł.

Propozycja naprawy szkody przez firmę Digital Care jest nie do przyjęcia. Żądałem rekompensaty w postaci nowego urządzenia. Tylko takie-ostateczne-zadośćuczynienie ze strony Digital Care zaspokoiłoby poniesione, wyżej wymienione szkody. W załącznikach przesyłem korespondencję meilową z firmą Digital Care wraz ze zdjęciami urządzenia, wykonanymi chwilę przed przekazaniem dla kuriera firmy Digital Care.

W odpowiedzi otrzymałem już od plusa dnia 4.05.2020 odpowiedź o treści:

"Szanowny Kliencie
Odpowiadając na zgłoszenie z 29.4.2020 r. wyjaśniam, że opisaną sprawę przeanalizowałam.
Informacje uzyskane z Centrum Pomocy potwierdzają, że diagnostyka serwisowa wykazała uszkodzenie wyświetlacza oraz obudowy (zarysowania na tylne kamerze). Użytkownik zgłosił reklamację, iż do uszkodzeń kamery doszło w serwisie, ale reklamacja ta nie została uznana za zasadną. Urządzenie z takimi uszkodzeniami dotarło do serwisu. Użytkownik został poinformowany o konieczności dopłaty do kompleksowej naprawy lub możliwości wydania nowego urządzenia. Zaproponowane zostały urządzenia, których wartość nie przekracza kosztów wymiany wyświetlacza w urządzeniu, zgodnie z regulaminem usługi.
W tym miejscu wyjaśniamy, że autoryzowany serwis nie dokonuje napraw częściowych, w związku z tym wymiana samego wyświetlacza, nie jest możliwa. Autoryzowany serwis zobowiązany jest dostarczyć po naprawie w pełni sprawne urządzenie, zgodne ze specyfikacją techniczną oraz właściwościami deklarowanymi przez producenta. Naprawa musi być zatem kompletna co oznacza, że wymienione muszą zostać wszystkie uszkodzone części, tak aby Użytkownik zachował prawo do korzystania z rękojmi lub Gwarancji. Serwis nie jest uprawniony do realizacji częściowej naprawy urządzenia.
Nadmieniam, iż diagnostyka urządzenia przeprowadzana po przyjęciu w punkcie serwisowym, wymaga demontażu uszkodzonych elementów. W trakcie procesu diagnostycznego technik musi otworzyć urządzenie. Proces ten przebiega według schematów i zaleceń producenta. Jeśli wyświetlacz oraz obudowa urządzenia posiadają uszkodzenia mechaniczne, w trakcie tego procesu mogą one się powiększyć. Może dojść także do popękania całego elementu, co wynika z charakterystyki materiału, z którego jest wykonany. Uszkodzone elementy mają wpływ na pozostałe podzespoły i w każdej chwili mogą doprowadzić do pogorszenia lub zaprzestania pracy urządzenia, jeśli nie zostaną poddane naprawie. Jednocześnie pragniemy wyjaśnić, iż uszkodzenia mechaniczne mają charakter postępujący.
Informuję o zakończeniu postępowania reklamacyjnego w powyższej sprawie . Na podstawie § 7 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. z 2014 r. poz. 284) informuję, że zgodnie z przysługującymi uprawnieniami po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego istnieje możliwość dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. W przypadku, gdy reklamującym jest konsument, przysługuje także możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu konsumenckiego do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub innego podmiotu uprawnionego, wpisanego do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (podstawa prawna: art. 109 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. z 2019 r. poz. 2460 t.j.) oraz ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.2016 r., poz. 1823)."

Po otrzymaniu tego maila poprosiłem o pomoc radcę prawnego. W tym czasie dzwoniła do mnie firma Digital Care z zapytaniem kiedy zapłacimy 220 zł za tylną obudowę. Poinformowałem ich że kontaktować się będzie z nimi już firma plus. Bez mojej zgody i rozwiązania końcowego reklamacji w dniu dzisiejszym otrzymałem aparat telefoniczny zdewastowany.

Jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc proszę o kontakt ponieważ zostały mi jeszcze 24 miesiące płacenia za telefon a jestem bezsilny. Mogę wysłać wszystkie zdjęcia i maile ze sprawy.

Pozdrawiam Adam Błachewicz
Ostatnio zmieniony 11 maja 2020, o 14:40 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesienie do oficjalnego działu.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5188
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Reklamacja Digital Care (serwis wyświetlacza)

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Adam1710,

proszę o złożenie w tej sprawie reklamacji. Jeśli podasz nam tutaj numer zgłoszenia, wówczas postaramy się przyśpieszyć rozpatrzenie Twojej sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
milqfxp
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2019, o 20:49

Re: Reklamacja Digital Care (serwis wyświetlacza)

Post autor: milqfxp »

Czy udało się Panu doprowadzić pozytywnie sprawę do końca? Również mam spory problem z firmą digital care i nie bardzo wiem jak mogę to rozwiązać. Zgadzam się z opinią że mają w... klienta i są nastawieni typowo na zysk.
ODPOWIEDZ