problem z uzyskaniem połączenia

Napraw serwisowych w Plusie, procedury, uwagi dotyczące serwisów....
ojeja
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 16 gru 2019, o 23:35

problem z uzyskaniem połączenia

Post autor: ojeja »

Witam. Kupiłam starszej osobie telefon na przyciski MM724. I po przełożeniu karty do tego telefonu, mam problem z uzyskaniem połączenia. Mianowicie chcąc zadzwonić, w moim telefonie słyszę komunikat - "abonent chwilowo niedostępny". Taki komunikat pojawia się kilka/naście razy. Po czym na telefonie pojawia się informacja - "numer z którym chciałeś się połączyć, jest już dostępny. Spróbuj ponownie". Ale ponowne połączenie skutkuje znów z komunikatem w telefonie, że abonent jest chwilowo niedostępny. Następnie na telefonie mam informację - "Problem z połączeniem lub błędny kod MMI". Nie wiem czym jest ten "kod MMI' i jaki ma lub może mieć związek z wykonaniem połączenia. Próbowałam wyłączyć i włączyć telefon, wyjęłam kartę z telefonu i ją przetarłam, ale problem pozostaje. Jedynie, chcąc nie mieć problemu z połączeniem, pozostaje nie rozłączenie się mojego rozmówcy, tylko ja się rozłączam. Jak rozwiązać ten problem, proszę o jakieś podpowiedzi co mogę jeszcze zrobić.
Jeśli ów post napisałam w złym dziale, to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.
Pozdrawiam
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1249
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: problem z uzyskaniem połączenia

Post autor: zbych_in_flames »

Rozumiem, że na poprzednim telefonie z tą kartą nie było problemów? Jeśli tak to jaki był to tel?

Czyli jak ty dzwonisz z swojego tel na telefon MM724 to masz ciągle komunika, ze jest niedostępny tak? Na tamtym tel jaki jest poziom zasięgu i czy to jest GSM/ 3G czy LTE? Jak LTE to czy zmianie na tylko GSM/3G jest to samo?

A no i pytanie czy na tej karcie jest aktywne VoLTE? Telefon nie jest na liście oficjalnie wspieranych przez operatora - wyłącz usługę i sprawdź czy jest tak samo.
ojeja
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2019, o 23:35

Re: problem z uzyskaniem połączenia

Post autor: ojeja »

Witam. Tak, na poprzednim telefonie nie było problemu z kartą. To był telefon - "myPhpne HALO-Q".
Jeśli mój rozmówca się rozłączy, to tak, taki słyszę komunikat. Natomiast jeśli tylko ja się rozłączę, to przy ponownym dzwonieniu, takiego problemu nie ma. VoLTE jest wyłączone, podobnie jak GPRS. Natomiast jeśli chodzi o sieć to jest to:
1. 4G/3G/2G Tryb
2. 3G/2G Tryb
3. 2G Tryb
Na tym telefonie jest zaznaczone(włączone) 4G/3G/2G Tryb
A na wyświetlaczu wyświetla się operator Plus i sieć(?) 3G
ojeja
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2019, o 23:35

Re: problem z uzyskaniem połączenia

Post autor: ojeja »

Witam. Mam pytanie - Czy problem z połączeniami może wynikać z tego, że w tym telefonie w "połączeniach" jest zaznaczony internet? Bo w tamtym, poprzednim telefonie nie było internetu. Zresztą w każdym z poprzednich telefonów nie było internetu, i nie było problemu z połączeniami. W tym telefonie, w "połączeniach" jest "opcja" MMS. Czy może spróbować ją włączyć zamiast tego internetu, i przełączyć z trybu 4G/3G/2G na 3G/2G lub 2G? I jeszcze zauważyłam, że jeśli długo czekam na dźwięk połączenia w telefonie, to wiem że usłyszę informację "abonent chwilowo niedostępny". Bardzo proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam
ojeja
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2019, o 23:35

Re: problem z uzyskaniem połączenia

Post autor: ojeja »

Witam. Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie. Poradziłam sobie z tym problemem. Telefon wylądował na podłodze, pod butem. Można zamknąć temat.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ