Strona 1 z 1

Ciekawostka

: 30 maja 2011, o 22:32
autor: sintesi
Jakiś czas temu (niecałe 2 lata) kupiłem telefon od przedstawiciela. Oddałem go ostatnio na naprawę gwarancyjną i ku mojemu zdziwieniu serwis stwierdził, że telefon ma starszą datę sprzedaży, niż przedstawiony przeze mnie dokument. Po wstępnej weryfikacji okazało się, że aparat został kupiony w pewnej firmie, jednak był z nim problem i został (podobno) wysłany na naprawę przedsprzedażną. Wrócił z niej później i nastąpił spory misz-masz, bo telefon był w międzyczasie wymieniony przez przedstawiciela na inny egzemplarz (dokumenty sprzedaży były wystawione na dany IMEI). Ja zakupiłem go jako egzemplarz "nowy", poniewczasie okazało się, że nie :( Serwis zarzuca mi oszustwo, jednak (bynajmniej nie poczuwam się do winy). Ma ktoś jakieś porady?

Re: Ciekawostka

: 30 maja 2011, o 22:41
autor: gatuso_18
Jeśli masz paragon, faktur albo umowe to powołaj sie na te dokumenty. Powiedz ze z ta data otrzymałes GW jak i paragon zakupu :)

Re: Ciekawostka

: 31 maja 2011, o 09:41
autor: rafal2119
[ad]Serwisowanie telefonu na przedsprzedaży nie ma nic wspólnego z gwarancją. Sprzedawca namieszał w dokumentach sprzedaży i serwis gwarancyjny ma problem w ich rozeznaniu. Do obowiązku sprzedawcy należy poprawne wypełnienie karty gwarancyjnej i wystawienie dowodu zakupu. To nie jest twoja wina.
Najlepiej idź do przedstawiciela od którego jest zakupiony telefon i żądaj naprawy z tytułu niezgodności z umową. Niech odpowiada za to, że źle wypełnił dokumenty.
Zawsze można iść do Rzecznika Praw Konsumenta. Żaden sprzedawca go nie lubi:)[/ad]