Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Napraw serwisowych w Plusie, procedury, uwagi dotyczące serwisów....
Kamil1000
PlusManiak
Posty: 75
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 4 lip 2011, o 22:36
Lokalizacja: Polkowice

Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: Kamil1000 »

Pod koniec ubiegłego miesiąca zepsuł mi się modem Huawei E398 (znajdował sieć 2G/3G, ale nie wykonywał rejestracji CS/PS; sieci LTE w ogóle nie znajdował). 31 marca dokonałem w salonie Plusa złożenia reklamacji na modem. Niestety zdziwiło mnie bardzo, że nie dostałem nowego modemu od ręki lub przynajmniej modemu zastępczego (na formularzu reklamacji jest opcja "telefon zastępczy"). Przez następne 3 tygodnie kombinowałem więc z braniem LTE na próbę przez różnych członków rodziny. Po tym okresie wkurzyło mnie to i przestałem się w to bawić. Teraz nie wiem już co zrobić, bo niedługo minie miesiąc od reklamacji, a 115 zł abonamentu się należy. Czy mogę się teraz ubiegać o modem zastępczy i/lub zwrot niewykorzystanego abonamentu?
Awatar użytkownika
gatuso_18
Szalony PlusManiak
Posty: 257
Rejestracja: 6 lut 2011, o 12:00

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: gatuso_18 »

Taka prawda ze powinni miec modem zastepczy w Salonie Firmowym Plusa. Jesli ich nie ma to napisz reklamacje ze płacisz 110 zł abonamentu a nie masz modemu i niech Ci obniza abonament !
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: luki »

Modem zastępczy to dobra wola operatora. Jeśli jest na stanie to go dają. Można złożyć tę reklamację. Przy czym musi być już wystawiona faktura obejmująca ten okres, który uwzględnia oddanie modemu do serwisu, dwa najlepiej skserować dokument potwierdzający oddanie modemu i przedłożyć wraz z reklamacją. Wówczas to już jest decyzja DR.
Kamil1000
PlusManiak
Posty: 75
Rejestracja: 4 lip 2011, o 22:36
Lokalizacja: Polkowice

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: Kamil1000 »

Modemy na pewno mieli na stanie, bo po złożeniu reklamacji wydali mi LTE na próbę.
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: luki »

Tu nie chodzi o modemy nowe, tylko o modemy, które służą tylko do takich rzeczy. Z reguły to już są starsze modemy, zużyte, z których klient może skorzystać na czas naprawy swojego.
Kamil1000
PlusManiak
Posty: 75
Rejestracja: 4 lip 2011, o 22:36
Lokalizacja: Polkowice

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: Kamil1000 »

A to modem zastępczy może być bez LTE, skoro "starszy"?
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: luki »

Tak i z reguły jest. Po prostu na tej samej karcie USIM działają Ci wówczas inne technologie 2G i 3G, bez LTE, ale ten niedługi czas można się przemęczyć. ;-)
Awatar użytkownika
gatuso_18
Szalony PlusManiak
Posty: 257
Rejestracja: 6 lut 2011, o 12:00

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: gatuso_18 »

taka prawda ze abonament nie kosztuje 2 zł tylko 110 zł. Usługodawca dostarcza usługe ale bez modemu ona jest nic nie warta. Jesli jest to specjalna usługa to powinna byc jakas rekompensta jesli na stanie nie posiadali modemu LTE. Z telefonem czlowiek moze zakombinowac, pozyczyc ale z modemem LTE to raczej ciezko bedzie. Pisz reklamacje i tyle :D
Kamil1000
PlusManiak
Posty: 75
Rejestracja: 4 lip 2011, o 22:36
Lokalizacja: Polkowice

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: Kamil1000 »

Gdyby mi zależało na jakimkolwiek dostępie do internetu, to zawsze mogę włożyć do mojej Nokii N9 kartę iPlusa z modemu (pomijając kwestię microSIM), a ten telefon ma dosyć dobrą wydajność w sieciach 3G (14,4 Mb/s download, 5,76 Mb/s upload). Ale ponieważ jakiś tam dostęp mam "po sąsiedzku", to interesuje mnie tylko i wyłącznie LTE, które pozwala osiągać znacznie większe prędkości.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6159
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: mariusz9a »

Ja Wam odpisze tak... Operator nie musi dawać telefonu czy modemu zastępczego. Modem jest Twoja własnością i jak się popsuł musisz czekać aż producent go naprawi. Operator świadczy usługi a modemy sprzedaje tak samo jak zwykły sklep. Jak oddajesz OTV do serwisu to też dostajesz OTV zastępczy? Przecież abonament też płacisz. Co innego jakbyś modem wypożyczał od operatora, wtedy dostałbyś drugi. Ale modemy nie byłyby wtedy Twoją własnością.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Kamil1000
PlusManiak
Posty: 75
Rejestracja: 4 lip 2011, o 22:36
Lokalizacja: Polkowice

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: Kamil1000 »

Dzisiaj wrócił do mnie modem i okazało się, że jest to nowy (inny) modem. Czy nie mogli mi dać od razu nowego (innego)?

I co mam zrobić z tym niewykorzystanym abonamentem? Faktura za okres rozliczeniowy, który kończy się dzisiaj jest już opłacona, a czas naprawy/wymiany nie zajął pełnego jednego okresu rozliczeniowego (31 marca - 24 kwietnia, a okres rozliczeniowy mam 25 marca - 24 kwietnia).
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Reklamacja modemu, brak modemu zastępczego

Post autor: luki »

Kamil1000 pisze:Dzisiaj wrócił do mnie modem i okazało się, że jest to nowy (inny) modem. Czy nie mogli mi dać od razu nowego (innego)?
To serwis producenta wydaje decyzję. Widocznie tyle im zajęło wykrycie usterki i wydanie ekspertyzy. Albo nie dało się go naprawić, albo nie opłacało. Tak czy tak to serwis producenta wydaje decyzję o wymianie na nowy również. Operator nie ma z tym nic wspólnego poza pośrednictwem w przesłaniu.
I co mam zrobić z tym niewykorzystanym abonamentem? Faktura za okres rozliczeniowy, który kończy się dzisiaj jest już opłacona, a czas naprawy/wymiany nie zajął pełnego jednego okresu rozliczeniowego (31 marca - 24 kwietnia, a okres rozliczeniowy mam 25 marca - 24 kwietnia).
Zareklamuj okres, dni, kiedy nie miałeś modemu.
ODPOWIEDZ