Teraz jest 24 maja 2019, o 14:11

Zostaw Kontakt





Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2736
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 12 razy
    Otrzymał podziękowań: 538 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post14 maja 2019, o 09:21

Nix2, bezpośrednio na modemie nie ma takiej możliwości. Najprościej zainstalować, np. na telefonie, jakąś aplikację do monitorowania połączenia i sprawdzić czy jesteś w zasięgi kilku pasm, które podlegają agregacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

sokół54

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 21 paź 2017, o 22:07
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Ja +Internet LTE 30
  • Model telefonu: Huawei P10 Lite

Re: Problem z prędkością LTE

Post15 maja 2019, o 18:07

Witam. Chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy, a także zgłosić problemy w funkcjonowaniu LTE.
Na początek moja lokalizacja: Warszawa, ul. Krasnobrodzka 6.

1. Czy jest jakaś aplikacja na telefon umożliwiająca sprawdzenie, pod jaki BTS telefon się łączy? Zaznaczam, że nie mam rootowanego telefonu.
2. Czy plus ma jakiś zamiar rozbudowy sieci? Obecnie widzę, że ilość nadajników plusa w porównaniu do takiego tmobile/orange/play jest chyba z 2x mniejsza. Dodatkowo w warszawie jest mały "pasek na mapie" z nadajnikami LTE2600, gdzie pozostali operatorzy mają ich znaaaaacznie więcej i są rozmieszczone po całej warszawie. Zaznaczam, że biorę pod uwagę nadajniki od plusa i aero2.
3. W mojej lokalizacji prędkość internetu jest bardzo mała- pomiar z godziny 18:19 z dzisiaj przy przy wykorzystaniu aplikacji speedtestu wykazał pobieranie na poziomie 0.37 Mb/s oraz 1.14 Mb/s wysyłanie (to są megabity, żeby nikt nie miał wątpliwości). Drugi pomiar był jeszcze gorszy. Pomiary wykonywane przy zasięgu 4 kreski na 5 dostępnych.
Kilka dni temu w losowych miejscach w mieszkaniu tym samym urządzeniem, o godzinie 21 (czyli szczyt) dokonywałem pomiaru, ale korzystając z sieci tmobile- prędkości rzędu 20-35 Mb/s, potrafiło zejść do zakresu 10-20 Mb/s. Dziś powtórzę pomiary(dla karty tmobile) i je zapiszę.
Zaznaczam też, że słabe prędkości w plusie się utrzymują od dłuższego czasu, a w godzinach wieczornych 3G działa szybciej od LTE( prędkości dla 3G dochodzą do nawet 4Mb/s, a LTE poniżej 1Mb/s)
4. Czy w mojej lokalizacji planowane jest postawienie nowych nadajników? Jeżeli tak to- gdzie, kiedy i jakie częstotliwości będą obsługiwać.
5. Czy plus ma zamiar coś zrobić z LTE800? Albo inaczej- kiedy ma ruszyć aukcja części zakresu LTE800, które się zwolniło po odejściu od niego Plusa? Czy Plus weźmie udział w tej aukcji?
6. Od jakiegoś czasu dostaję maile od plusa w sprawie oferty na przedłużenie umowy, ale muszę zezwolić na zadzwonienie do mnie(jest podany link). Szkoda tylko, że strona ta nie działa poprawnie- po wypełnieniu wszystkich pól i zaznaczeniu wszystkich zgód przycisk do potwierdzenia jest szary i nie można go kliknąć.
Dodatkowo- zostawiłem kontakt na stronie plusa, żeby konsultant do mnie zadzwonił. Kontakt zostawiłem w sobotę, a mamy środę- nadal cisza.
W przypadku innych operatorów zostawienie kontaktu skutkowało telefonem od konsultanta w ciągu tego samego lub następnego dnia.

Nie oczekuję, żeby odpowiedź była jutro rano. Może być nawet za tydzień. Chcę tylko, żeby odpowiedź rozwiązała wszelkie poruszone przeze mnie kwestie i nie była odpowiedzią- proszę się udać tam, siam, bo my nie wiemy. Dlatego wam daję czas, żebyście się dowiedzieli i udzielili mi odpowiedzi.

Pozdrawiam.
@edit
Wykonałem wyniki pomiarów.
W jednym z punktów zaskoczyła mnie prędkość internetu, bo pobieranie wyniosło aż 30 Mb/s i 50Mb/s (wykonałem 2 pomiary, bo nie wierzyłem). Zacząłem dochodzić skąd coś takiego się wzięło. W miejscu dla którego otrzymałem te wyniki pokazywało mi ikonę LTE+. Postanowiłem wychodzić poza LTE+ z telefonem i wracać tam, ale umieszczając telefon w różnych punktach, na różnych wysokościach. Okazało się, że od pewnej wysokości dla określonych punktów łapie LTE+ i pomiary prędkości są powtarzalne. Biorąc pod uwagę uzyskaną prędkość zacząłem podejrzewać agregację z LTE2600. Zacząłem więc szukać na mapach nadajników, z którymi mógłby się telefon połączyć. Znalazłem 2- jeden w odległości ponad 4km, a drugi w odległości 3km(w okolicach centrum Marywilska 44). Prawdopodobnie telefon łączy się z tym drugim, gdyż jest bliżej, a dwa- na linii nadajnik-telefon znajdują się 2 bloki, a dalej tylko drogi i niskie zabudowania.
Jutro jeszcze sprawdzę, dlaczego telefon nie chce mi agregować z LTE2600 umieszczonym w okolicy CH Marki M1- ten fakt najbardziej mnie zastanawia.
Niemniej jednak powyższy opis tylko potwierdza, że jest za mało nadajników LTE2600 w Warszawie. To trochę parodia, żebym musiał ustawiać dokładną pozycję telefonu, żeby agregowało pasma. W tmobile LTE+ pokazuje w całym mieszkaniu (przynajmniej nie dostrzegłem, aby był z tym problem). Część dalsza dochodzenia- jutro.

I co prawda muszę przyznać, że maksymalna prędkość w tmobile uzyskałem dziś na poziomie 24 Mb/s, a plus 50,5 Mb/s. Szkoda tylko, że plus w pozostałych punkatch miał prędkość w okolicy 1 Mb/s... W tmobile prędkości nie są tak rozjechane. Poza tym średnia prędkość pobierania we wszystkich punktach pomiarowych dla tmobile wyszła 16,095Mb/s, a dla Plus 8,502Mb/s- troszkę kiepsko.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2736
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 12 razy
    Otrzymał podziękowań: 538 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post16 maja 2019, o 09:46

sokół54, poniżej:
1. Tak, np. LTEWatch.
2. Cały czas rozbudowujemy naszą infrastrukturę.
3. A jakie są parametry sygnału?
4. W tym rejonie, do końca roku, powstanie nowa stacja BT16391 a BT10439 otrzyma w lipcu LTE2600.
5. Nie zostały podjęte żadne decyzje, sugerujemy śledzić naszą stronę z komunikatami.
6. Czy posiadasz numer zgłoszenia? Podaj mi go a postaram się przyspieszyć kontakt.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

sokół54

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 21 paź 2017, o 22:07
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Ja +Internet LTE 30
  • Model telefonu: Huawei P10 Lite

Re: Problem z prędkością LTE

Post16 maja 2019, o 21:16

Michał_Plus napisał(a):sokół54, poniżej:
1. Tak, np. LTEWatch.
2. Cały czas rozbudowujemy naszą infrastrukturę.
3. A jakie są parametry sygnału?
4. W tym rejonie, do końca roku, powstanie nowa stacja BT16391 a BT10439 otrzyma w lipcu LTE2600.
5. Nie zostały podjęte żadne decyzje, sugerujemy śledzić naszą stronę z komunikatami.
6. Czy posiadasz numer zgłoszenia? Podaj mi go a postaram się przyspieszyć kontakt.

1. Problem tylko, że bez wykupienia pełnej wersji aplikacji nie podejrzę jakie częstotliwości wykorzystuje mój telefon. Jedynie mogę odczytać siłę sygnału.
2. Oj chciałbym zobaczyć wykaz dodanych częstotliwości od stycznia 2018 roku :-D
3. w miejscu, w którym wykonywałem wspomniany wcześniej pomiar mam takie parametry:
RSPP -108dBm
RSSNR -1dB
RSRQ -17dB
3 kreski zasięgu na 5 możliwych.
4. BT10439 mam w odległości 1,6km- raz że mniej niż do BT11356, to sygnał przechodzi tylko przez 1 bok, drugi szczęśliwie mija bokiem, a dalej są niskie zabudowania. Być może to częściowo rozwiąże problem, ale wcale nie musi.
BT16391- a jakaś dokładniejsza lokalizacja? Może być w postaci wysokości i szerokości geograficznej. Szukałem w pozwoleniach UKE i nie widzę tej stacji. Jakie ona będzie miała częstotliwości LTE? standardowo LTE900+LTE1800? czy z LTE2600?
5. Śledzić.... Jak bym nie miał nic ciekawszego do roboty :-D
6. Ja zostawiałem kontakt na tej stronie - https://www.plus.pl/kontakt i nie kojarzę, abym otrzymał jakiś numer zgłoszenia? Może to nie wysłało?
I teraz jeszcze patrzyłem co do linku, który jest wysyłany mi na maila. Jeszcze raz tak ot sobie w niego wszedłem, wpisałem dane, kliknąłem WYŚLIJ. Pokazało mi nową stronę, że konsultant skontaktuje się ze mną- a wszystko robiłem tak samo jak wcześniej (cuda). Zresztą teraz to mi konsultant nie jest potrzebny, bo i tak już na forum wszystko wyjaśniam, a nowej umowy nie podpisze dopóki internet nie zacznie normalnie chodzić. Dasz radę odwołać konsultanta? Mogę na PW wysłać numer telefonu na który ma zadzwonić.

Co do dalszych testów- muszę je odłożyć na niedzielę, gdyż wyjeżdżam póki co.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2736
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 12 razy
    Otrzymał podziękowań: 538 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post17 maja 2019, o 09:37

sokół54, masz możliwość podać jeszcze parametr SINR? BT16391 - Malborska i Kowalskiego. Z LTE na początek będzie LTE900 i LTE1800.
sokół54 napisał(a):Dasz radę odwołać konsultanta? Mogę na PW wysłać numer telefonu na który ma zadzwonić.
Prześlij mail na specjalista_plus@plus.pl, w temacie wiadomości dodaj słowo: FORUM oraz zawrzyj też swoją nazwę użytkownika.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Poprzednia strona

Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości