Widać wyraźnie, że prywatne APN'y zaliczają się do grupy inne i nie mają nic wspólnego z m2m.Opłata za transmisję danych, połączenie przez APN:
internet, optimizer, http://www.plusgsm.pl, plusnet.pl, blackberry.net, m2m, m2m.plusgsm.pl, pro, pro.plusgsm.ploraz inne APN-y m.in. prywatne APN-y, ptt, ptt.plusgsm.pl, video, video.plusgsm.pl, wap, wap.plusgsm.pl
Zresztą nie trzeba być informatykiem, żeby dostrzegać różnicę między słowem "publiczny", a "prywatny". Publiczny adres IP zapewnia dostęp do danego urządzenia z dowolnego zakątka świata, a prywatny APN zapewnia stworzenie w oparciu o infrastrukturę operatora telekomunikacyjnego wirtualnej sieci prywatnej, w której urządzenia danej firmy mogą się ze sobą komunikować, ale niemożliwa lub w znaczny sposób ograniczona jest komunikacja tych urządzeń z resztą świata, czyli internetem. To chyba najprostsza definicja bez zbędnego wnikania w szczegóły techniczne.
Niestety przepowiednia kolegi mikiasa spełniła się - od dzisiaj straciłem stały adres IP!!! Router pokazuje kod błędu 285 i nie ma szans na nawiązanie połączenia z APN'em m2m.plusgsm.pl. Wg informacji z działu technicznego dzisiaj rano przyszła decyzja "z góry", że publiczny stały adres IP jest niedostępny dla tych co kupili Power LTE. Ci którzy śledzą wątek być może pamiętają, że kupiłem to jako komplet, czyli od razu Power LTE i statyczny adres IP. Równo po 30 dniach stały adres IP został mi wyłączony. Jest to ewidentne złamanie zasad regulaminu. I pomijam tu całkowicie zapisy z regulaminu Power LTE. Chodzi o zapisy regulaminu o publicznym adresie IP, z którego wynika, że o jakiejkolwiek zmianie regulaminu lub zakończeniu "promocji" mam być powiadomiony z 30 dniowym wyprzedzeniem. Czy wg firmy Polkomtel podpisanie umowy na świadczenie usługi stałego adresu IP jest tożsame z zawiadomieniem mnie, że z tej usługi za 30 dni nie będę mógł korzystać? To po prostu chamstwo w najczystszej postaci i totalne olewanie klienta. Dzisiaj nie mam czasu, ale jutro przysiądę i napiszę skargę do UOKiK i UKE.