Stały adres IP w usłudze LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
anwu
Nowy
Posty: 6
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 2 sie 2014, o 00:15

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: anwu »

Wyszedłem z takiego założenia jak kolega mcp, czyli że APN m2m.plusgsm.pl NIE jest APN'em prywatnym. Na stronach Plusa jest m.in. informacja o transmisji danych w ramach Eurotaryfy, a tam znajdziemy taki wycinek tekstu:
Opłata za transmisję danych, połączenie przez APN:
internet, optimizer, http://www.plusgsm.pl, plusnet.pl, blackberry.net, m2m, m2m.plusgsm.pl, pro, pro.plusgsm.ploraz inne APN-y m.in. prywatne APN-y, ptt, ptt.plusgsm.pl, video, video.plusgsm.pl, wap, wap.plusgsm.pl
Widać wyraźnie, że prywatne APN'y zaliczają się do grupy inne i nie mają nic wspólnego z m2m.
Zresztą nie trzeba być informatykiem, żeby dostrzegać różnicę między słowem "publiczny", a "prywatny". Publiczny adres IP zapewnia dostęp do danego urządzenia z dowolnego zakątka świata, a prywatny APN zapewnia stworzenie w oparciu o infrastrukturę operatora telekomunikacyjnego wirtualnej sieci prywatnej, w której urządzenia danej firmy mogą się ze sobą komunikować, ale niemożliwa lub w znaczny sposób ograniczona jest komunikacja tych urządzeń z resztą świata, czyli internetem. To chyba najprostsza definicja bez zbędnego wnikania w szczegóły techniczne.

Niestety przepowiednia kolegi mikiasa spełniła się - od dzisiaj straciłem stały adres IP!!! Router pokazuje kod błędu 285 i nie ma szans na nawiązanie połączenia z APN'em m2m.plusgsm.pl. Wg informacji z działu technicznego dzisiaj rano przyszła decyzja "z góry", że publiczny stały adres IP jest niedostępny dla tych co kupili Power LTE. Ci którzy śledzą wątek być może pamiętają, że kupiłem to jako komplet, czyli od razu Power LTE i statyczny adres IP. Równo po 30 dniach stały adres IP został mi wyłączony. Jest to ewidentne złamanie zasad regulaminu. I pomijam tu całkowicie zapisy z regulaminu Power LTE. Chodzi o zapisy regulaminu o publicznym adresie IP, z którego wynika, że o jakiejkolwiek zmianie regulaminu lub zakończeniu "promocji" mam być powiadomiony z 30 dniowym wyprzedzeniem. Czy wg firmy Polkomtel podpisanie umowy na świadczenie usługi stałego adresu IP jest tożsame z zawiadomieniem mnie, że z tej usługi za 30 dni nie będę mógł korzystać? To po prostu chamstwo w najczystszej postaci i totalne olewanie klienta. Dzisiaj nie mam czasu, ale jutro przysiądę i napiszę skargę do UOKiK i UKE.
lechpiek
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 6 cze 2014, o 12:40

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: lechpiek »

@anwu:
Na ja właśnie doświadczyłem dzisiaj tego samego. Power LTE kupiłem na początku czerwca, statyczne IP tydzień później. Wszystko działało do dzisiaj. Od rana router strzela tym samym błędem.
A już miałem nadzieję, że podejście do biznesu się zmieniło w Polkomtelu i zacząłem znajomym zachwalać ofertę.

Pytanie do Plusa: czy to jest przejściowe, czy docelowe rozwiązanie? Mogę całkowicie zapomnieć o zewnętrznym IP w ofercie Power LTE? Mam wystawione 3 usługi, do których to rozwiązanie jest mi bardzo potrzebne.
Jaką ofertę ma Plus ramach Internetu, żeby był statyczny IP? I żeby tej usługi nie wycięli po miesiącu pozostawiając klientów na kolejne 2 lata z ułomną usługą.

Leszek
Wiech62
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:49

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: Wiech62 »

Też potwierdzam ten sam problem co innego było i nagle bez powodów się zmieniło..........i teraz mam masę problemów bo mi ten IP potrzebny
grzegorz0plonka
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 5 lis 2012, o 21:04

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: grzegorz0plonka »

Niestety zauważyłem się ze na stronie http://www.plus.pl/dla-firm/uslugi/publiczny-adres-ip pobrałem regulaminie i tu patrzę wersja z dnia 7 maja 2012 roku. To czyli zostało wycofane.

Mamy istotnie zapisu regulaminie.
Promocji skorzystają z Usługi. Usługa nie jest dostępna w ramach pakietowej transmisji danych w technologii LTE.
Jedyny możecie mieć adres publicznie ip na firmie http://www.plus.pl/dla-firm/uslugi/internet-plus.
Ale nie jest napisane o LTE i może być o mowa dsl.

Dla mnie już wszystko jasne i dlatego musiały przestać działać na power LTE.

A jedyny Nie rozumiem dlaczego plus wycofał wersji regulaminie.
Mogliśmy powiedzieć ze mieliście adres ip publicznie jako bonus.
Ostatnio zmieniony 6 sie 2014, o 13:18 przez grzegorz0plonka, łącznie zmieniany 1 raz.
lechpiek
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 6 cze 2014, o 12:40

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: lechpiek »

@grzegorz0plonka: nie w bonusie, tylko za 18 zł/mc.
Też widziałem ten regulamin z 2012 roku. Tylko, że jak ja aktywowałem swoją usługę, to obowiązywał w wersji z dn. 11.06.2014. W archiwalnych postach jest link (który po przebudowie strony już nie działa):
Możesz podać link do dokumentu, ja bazuje na http://internet.plus.pl/documents/59602 ... 29+new.pdf i tu niema takiego paragrafu.
grzegorz0plonka
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 5 lis 2012, o 21:04

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: grzegorz0plonka »

Jakiego paragrafu?

Acha, mam regulamin power LTE 03.06.2014 i zapis był taki sam ze nie można korzystać innego APN.

Nie rozumiem skąd zamieszania adresu publicznie Ip. Raz działał a teraz przestał. plus nie wydaje oficjalnie info:(
anwu
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 2 sie 2014, o 00:15

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: anwu »

Jak ja podpisywałem umowę (7 lipca) to obowiązywał regulamin z 11 czerwca 2014r. Teraz go usunęli i przywrócili ten z 7 maja 2012r. W nowszym regulaminie było napisane:
Abonent otrzymuje pełny dostęp do Internetu z wykorzystaniem technologii pakietowej transmisji danych UMTS/EDGE/GPRS lub LTE/UMTS/EDGE/GPRS z publicznym adresem IP:
dynamicznym, w ramach połączeń z APN pro.plusgsm.pl,
statycznym, w ramach połączeń z APN m2m.plusgsm.pl
Rozbój w biały dzień.
lechpiek
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 6 cze 2014, o 12:40

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: lechpiek »

Coś się chyba w Plusie komuś decyzje pomieszały i się zrobił jeszcze większy b...

W Regulaminie "Power LTE" z czerwca jest zapis, że nie można się łączyć z APN prywatnymi oraz m2m i pro. Ale w najnowszej wersji Regulaminu jest już tylko zapis o prywatnych APN (logicznie ujmując: nowe umowy powinny mieć możliwość łączenia się z m2m oraz pro => mieć dostępną usługę IP).

We wcześniejszych wątkach na forum, padało potwierdzenie od pracowników Plusa, że można aktywować usługę IP na taryfach LTE. I z jakiegoś powodu udało się ją aktywować na moim koncie. Również ze strony Plusa, na forum padały zapewnienia, że usługa IP jest zablokowana na nowych umowach, ale na tych sprzed lipca (jeśli dobrze pamiętam) nadal jest dostępna.

Dlatego ponawiam swoje pytania do Plusa:
1. Czy możemy prosić o wyjaśnienia dla kogo w ramach "Power LTE" opcja IP jest dostępna?
2. Czy wycięcie usługi IP jest tymczasowe, czy docelowe?
3. Jaką ofertę ma Plus, w której klient będzie mógł "bezpiecznie" uruchomić opcję zew/pub IP?

Leszek
maniekpbk
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 6 sie 2014, o 14:33

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: maniekpbk »

Witam
Power LTE na firmę opcja full - stały Ip - poczatek testów 4.08.2014r
Dnia dzisiejszego 6.08.2014 nie ma mozliwości połaczenia się na APN m2m.plusgsm.pl ale 2 dni była taka mozliwość
odpowiedź :

Takie mam info z działu wsparcia sprzedaży:

Informujemy, że oferty POWER LTE umożliwiają korzystanie z internetu tylko za pośrednictwem APN internet, uruchomienie stałego IP jest możliwe, ale będzie miało wpływ na limitowanie transmisji.

Zapis w regulaminach bieżących odsłon promocji:
W ramach promocji Abonent może korzystać tylko i wyłącznie z usług transmisji danych przez APN internet oraz wiadomości tekstowych SMS. Nie może korzystać z usługi MMS oraz transmisji danych w ramach APN: WAP, video, plus, oraz prywatnych

Dobrze że w fazie testów - dziś zwrot karty sim i B593s-22 ............ ale sprzedawca zapewniał że będzie działało.
lord_borsuk
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:28

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: lord_borsuk »

Witam,
Ja podpisałem umowę 9 lipca, jako umowę testową. Potem zadzwoniłem do BOK po aktywację usługi, po paru chwilach wszystko działało ekstra, wiec nie rezygnowałem z umowy. Dziś kiedy nie mogę już zrezygnować bez kary, nie mam dostępu do usługi po którą kupiłem internet.
We wszystkim najgorsze jest to że dowidziałem się o tym od konsultanta, nikt mnie nie poinformował że coś takiego będzie mieć miejsce, zresztą sam konsultant wydawał się zaskoczony tą sytuacją.
I teraz moje pytanie czy jest cień szansy na zerwanie umowy bez ponoszenia kary ? Bo nie uśmiecha mi się płacenie za internet dla samej idei jego posiadania.
grzegorz0plonka
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 5 lis 2012, o 21:04

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: grzegorz0plonka »

No nie wiem jaki sens zerwanie umowy, bo czytałem regulaminie publicznie ip i tam było zapis o mają prawo wypowiedzenie/zakończenie usługą IP, dziś już stało się. Powód nieznany.
Ciekawie jak długo będą ofertować power bez limitów.
lord_borsuk
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:28

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: lord_borsuk »

Dzięki za odpowiedz.

Nie mogę sobie pozwolić czekać, więc zarobi konkurencja.
P... - nie ma oferty
T... - 15 zł netto
O... - nie ma oferty
Olorin
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 6 sie 2014, o 18:36

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: Olorin »

Przed chwilą skończyłem rozmowę z konsultantem z technicznego działu. Stwierdził, że w regulaminie jest napisane że zewnętrzne stałe ip nie działa w promocji power lte. Na moje stwierdzenie, że przed zakupem tj. na początku lipca zapewniał mnie inny konsultant o działaniu stałego ip w powerlte kazał złożyć reklamacje i zaproponował wyłączenie usługi.
Jak dla mnie jest to całkowite olanie klienta.
Awatar użytkownika
mcp
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2014, o 11:28

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: mcp »

Olorin pisze:... zaproponował wyłączenie usługi...
Jeszcze dojdzie do tego, że każą zapłacić za usługę, która nie działała od chwili aktywacji :-D A konsultanci niewiele mogą, czytają tylko to co jest na ekranie, a na końcu mają napisane "zaproponuj klientowi złożenie reklamacji".
Olorin
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 6 sie 2014, o 18:36

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: Olorin »

Czy ktoś składał już wypowiedzenie umowy w związku z dzisiejszym wyłączeniem usługi zewnętrzne stałe ip i mógłby podzielić się wzorem? bez zewn. ip (w moim przypadku)dalsze użytkowanie powerlte jest całkowicie bezsensu..
ODPOWIEDZ