LTE bez limitu

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
JADWININ
PlusManiak
Posty: 142
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 28 mar 2014, o 21:49

Re: LTE bez limitu

Post autor: JADWININ »

Jestem w grupie osób pokrzywdzonych. Miałem kilka lat temu 50 - 100 Mbps.
Promowałem Was w moim środowisku.
Teraz mam 5 - 20 Mbps.
Sprawa prosta; odcięliście mnie właśnie od NETFLIX 4K HDR i YouTube 4K HDR.
Zmiana cywilizacyjna polega na tym, że coraz więcej osób ma TV 4K i oczekuje na możliwość wykorzystania takiej jakości wideo.
Tymczasem PLUS i inni dostawcy LTE drastycznie ograniczyli szybkość transferu. Wysłaliście nas na drzewo ...
W moim przypadku skandal polega na tym, że mieszkam na odludziu i żadnych zmian od 10 lat tu nie ma. Gmina rozdała darmowy net radiowy. Na wschód wody jeziora Zegrzyńskiego, na zachód kartoflisko 25 Ha. We wsi 50 chałup. Zero firm i blokowisk. Na "moim" BTS-e zerowy przyrost konsumentów.
Czas na pytanie: jaka jest strategia PLUS-a w kategorii LTE domowy ?
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: LTE bez limitu

Post autor: TomPL »

A te luksusy (NETFLIX 4K HDR...) to też masz od kilku lat? Zmiana cywilizacyjna, no bez przesady...
marioooo46
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 24 sty 2019, o 13:02

Re: LTE bez limitu

Post autor: marioooo46 »

witam
Czy jest możliwość z rezygnacji z umowy na "LTE bez granic " w " " dlatego że czuję się oszukany , operator nie przedstawił mi obostrzeń ....lejków i innych cudów ... powiedział mi że jeżeli mam dostęp LTE to mam nielimitowany .....w tym momencie po niecałych dwóch tygodniach użytkowania mam prędkość 0,61Mbps oczywiście głównym sprawcą przekroczeń w pakiecie podstawowym to Netflix i YT. Umowa podpisana 05.01.2019 , inetrnet aktywowany przez sieć około 11 czy 12 stycznia .

Już wiadomo konsultant wyliczył mi karę na 1425 zł :shock: , nie mnniej jednak miałem zapis w umowie o weźna próbe/testuj i wtedy liczone jest 15 dni od dnia aktywacji karty więc chyba się wywinę ...
Ostatnio zmieniony 24 sty 2019, o 14:12 przez marioooo46, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: LTE bez limitu

Post autor: Michał_Plus »

marioooo46, jakim kanałem została zawarta umowa? Została podpisana w punkcie czy za pośrednictwem kuriera?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
marioooo46
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 24 sty 2019, o 13:02

Re: LTE bez limitu

Post autor: marioooo46 »

kurier 05.01.2019 jednak aktywacja karty nastąpiła 10.01.2019 więc przy zapisie weź na próbe / testuj mam chyba czas do 25.01.2019....
po sprawie przyjechał kurier TNT dosłownie w pół godziny od zgłoszenia i zabrał "niby LTE bez granic " na Łubinową razem z odstąpieniem od umowy.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: LTE bez limitu

Post autor: Michał_Plus »

marioooo46, jest to 14 dni od daty aktywacji karty, czyli możliwość odstąpienia upływała 24 stycznia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
marioooo46
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 24 sty 2019, o 13:02

Re: LTE bez limitu

Post autor: marioooo46 »

dał bym sobie rękę obciąć że gdzieś widziałem zapis 14 dni (wliczając dzień w którym nastąpiła aktywacja 15 dni ) hm........
tak czy inaczej chyba się wyrobiłem , na pewno gdyby operatorzy informowali o tych wszystkich lejkach , 32kb/s i tak dalej ....zaoszczędziło by to wiele niepotrzebnych nerwów dla wszystkich . Ja rozumiem że umowy trzeba czytać ale wiele osób bazuje na informacji głosowej jaką otrzymali bądź informacji jaką mogą przeczytać na necie lub zobaczyć w tv a tam o obostrzeniach ani mru mru...... i nie zagłębia się w tajniki tych umów które to są zapisane często nie zrozumiale dla zwykłego Kowalskiego. Umowy są robione uniwersalne z bardzo dużą ilością informacji i tak naprawdę nie wiadomo co do czego i dlaczego... Plus powinien się zastanowić nad wykluczeniem Netflixa i innych tego typu platform z poboru danych pakietowych. Co innego jak ktoś na potęgę ciągnie filmy i inne np torrentami , a co innego jak ktoś najzwyczajniej w świecie ogląda filmy.

Generalnie byłem bardzo pozytywnie zaskoczonym tym LTE , prędkości oscylowały w granicach 120-150 Mbps po wi-fi żyć nie umierać ....ale niestety po przekroczeniu pakietu podstawowego skonczyło się na 0,5Mbps i klops otwarcie zwykłej strony www
było sporym wyzwaniem ....dlatego praktycznie eliminuje to wszystkich użytkowników co oglądają filmy na platformach takich jak Netflix ( film oglądany w 4k z tego co wiem potrafi zeżreć 7GB na godzinę wiec przy pakiecie 45GB mamy ok 4-5 filmów na miesiąc)
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: LTE bez limitu

Post autor: Michał_Plus »

marioooo46, zgadza się. 14 dni. Licząc od 11 (pierwszy dzień po aktywacji) wychodzi 24 stycznia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lukaszko
PlusManiak
Posty: 136
Rejestracja: 10 lut 2014, o 14:11

Ukryty lejek czyli jak działa FUP w ofercie LTE bez limitu.

Post autor: lukaszko »

Witam.
Chciałbym opisać działanie internetu LTE "bez limitu".
Temat już pewnie wielokrotnie wałkowany ale ja już mam dość takiemu postępowaniu!
Na wstępie dodam że jestem klientem plusa "od zawsze" a sam internet mam już ponad 4 lata więc jest to już moja 3 umowa.
Moja taryfa to PLUS Internet 45 w którym mam pakiet 40GB i internet w LTE "bez limitu".

Jak to działa???
Schemat jest następujący:
- do 40GB(czyli pierwszy tydzień) jest wszystko ok z pełną prędkością,
- w przedziale 40-80GB(drugi tydzień) dostaję pierwszy lejek na 20mbit/s, co ważne to jest na stałe i dokładnie tyle a nie zgodnie z zasadami FUP wtedy gdy sieć jest przeciążona,
- po około 80-100GB(trzeci tydzień) dostaję drugi lejek na 5mbit/s, podobnie jak wyżej na stałe niezależnie od pory dnia,
- po około 120GB(zazwyczaj ostatni tydzień okresu rozliczeniowego) dostaję ostatni lejek 0,5mbit/s czyli internet praktycznie nie działa i tak już do końca okresu rozliczeniowego!
To się powtarza miesiąc w miesiąc i jest regułą a nie wtedy gdy sieć jest przeciążona w celu sprawiedliwego podziału pasma!
Dodam że nie nadużywam internetu, normalne przeglądanie stron, odbieranie poczty, youtube i netflix. Miesięcznie zużywałbym około 200GB gdyby nie lejek.

Podsumowują uważam że oferta LTE bez limitu to OSZUSTWO w którym ukryty jest lejek, który działa regularnie niezależnie od warunków. Nie dajcie się nabierać na to!

Jeżeli to się nie zmieni, będzie to moja ostatnia umowa na internet w Plusie.

Naiwnie jeszcze liczę że może jakiś konsultant się tym zainteresuje i zrobi coś w tej sprawie.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2019, o 11:10 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: Ukryty lejek czyli jak działa FUP w ofercie LTE bez limi

Post autor: TomPL »

Żaden konsultant nie ma tu nic do powiedzenia - to jest polityka firmy, żeby się im całkiem łącza nie zatkały ;)
A może być jeszcze gorzej: https://www.telepolis.pl/artykuly/dysku ... -normy-pem
Ostatnio zmieniony 14 mar 2019, o 11:11 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: LTE bez limitu

Post autor: Michał_Plus »

lukaszko, temat FUP był już wielokrotnie omawiany. Odpowiedzi na przedstawione kwestie były już udzielane.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lukaszko
PlusManiak
Posty: 136
Rejestracja: 10 lut 2014, o 14:11

Re: LTE bez limitu

Post autor: lukaszko »

Ja rozumiem o co chodzi i zdaję sobie sprawę z ograniczenia sieci.
Chodzi o to że maja ofertę "bez limitu" a tak naprawdę tam są praktycznie na sztywno ustawione lejki.
FUP ma działać sprawiedliwie w zależności od obciążenia sieci i na czas obciążenia sieci, a nie jak moje doświadczenie pokazuje według sztywnego schematu!
Niech zmienią ofertę i napiszą wprost że lejek włączy mi się o określonej prędkości to chociaż będę wiedzieć którą ofertę wybrać.



post14 mar 2019, o 10:21

Michał_Plus napisał(a):
lukaszko, temat FUP był już wielokrotnie omawiany. Odpowiedzi na przedstawione kwestie były już udzielane.


W takim razie proszę mi zacytować dlaczego lejek jest na sztywno ustawiony przy określonym zużyciu danych?
Proszę mi powiedzieć przy jakim zużyciu włączy mi się lejek w najwyższej ofercie z pakietem 90GB?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2019, o 11:54 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono. Nie pisz proszę posta pod postem. Używaj opcji edycji.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: LTE bez limitu

Post autor: Michał_Plus »

lukaszko, na podobne pytania również padały już odpowiedzi. Proszę, ponownie, o prześledzenie tematu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
lukaszko
PlusManiak
Posty: 136
Rejestracja: 10 lut 2014, o 14:11

Re: LTE bez limitu

Post autor: lukaszko »

Naprawdę mam przeczytać 10183 posty?
Obawiam się że nie starczy mi internetu bo włączy mi się lejek.
Proszę o wskazanie postu w którym było to wyjaśnione.

Wszystkie posty które znalazłem po wpisaniu FUP nie informują wprost kiedy jest wprowadzony lejek tylko zwodzą że może być a nie musi(a z postów wynika że musi;)).
Ogólnie tłumaczenia mgliste ale wskazujące że PLUS NIE MA oferty bez limitu, za to ma swoich klientów w d.....
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5500
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: LTE bez limitu

Post autor: Michał_Plus »

lukaszko, nie ma informacji, wprost, o dokładnej chwili włączenia FUP, bo nie jest ona określona. Aktywacja następuje automatycznie, zależnie od wielu zmiennych, głównie od obciążenia sieci w danym rejonie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ