LTE bez limitu

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
bartex03
Szalony PlusManiak
Posty: 730
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 14 cze 2014, o 00:04

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: bartex03 »

Czyj to problem nasz czy Operatora zemu sieć nie wyrabia.

Podam naprawdę adekwatny przyklad

Firma na N kończąca sie na litera A , pewnego czasu uruchomiła usługę Wimax. Sam jestem nadal jej użytkownikiem. I prosze mi wierzyć chciałem tą umową rozwiazać z racji że kupiłem (po gruntownym przeanalizowniu) Internet Power LTE 25GB z opcją bez limitu jeżeli jest się w zasięgu LTE.

Dzownie wiec do firmy wspomnianej i mówie Konsultantowi, że chcę wypowiedzieć umowę - przeszla na czas nieokreslony, z racji tego że podpisalem umowę z Plusem i łacze bedę mial o wiele szybsze, tłumacze ze nadajnik mam tuż za oknem i regulamin dobry (bo LTE BEZ LIMITU ). Facet słucha i słucha i mówi tak :

"Oczywiście może Pan złożyć wypowiedzienie i wyłączymy Panu usługę za 30 dni - przyjedziemy po sprzęt i odbierzemy go na nasz koszt. Uprzedzam Pana jednak że jeśli wyłaczymy Panu usługę i zechce Pan kiedyś do nas wrócić, to obawiam się że NIE PODŁACZYMY Pana ponownie z powodu przesycenia użytkowników Wimax. Musimy zagwarantować odpowiedni poziom jakości usługi i NIE PODŁACZAMY nowych aktywacji już od dawna."

Z racji że mam firmę mam od N***** łacze 2Mb/s.

Bardzo Panu z którym rozmawiałem dziekuje bo dzięki jego uczciwości mam dostęp do sieci w celach prowadzenia firmy gdy dostaję limit na czerwcowej umowie BEZ LIMITU W LTE W POWER LTE.

Mozna ? Tak można.
Sansuii
Prawie PlusManiak
Posty: 30
Rejestracja: 12 lis 2014, o 14:38

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: Sansuii »

bartex03 pisze:Czyj to problem nasz czy Operatora zemu sieć nie wyrabia.

Podam naprawdę adekwatny przyklad

Firma na N kończąca sie na litera A , pewnego czasu uruchomiła usługę Wimax. Sam jestem nadal jej użytkownikiem. I prosze mi wierzyć chciałem tą umową rozwiazać z racji że kupiłem (po gruntownym przeanalizowniu) Internet Power LTE 25GB z opcją bez limitu jeżeli jest się w zasięgu LTE.

Dzownie wiec do firmy wspomnianej i mówie Konsultantowi, że chcę wypowiedzieć umowę - przeszla na czas nieokreslony, z racji tego że podpisalem umowę z Plusem i łacze bedę mial o wiele szybsze, tłumacze ze nadajnik mam tuż za oknem i regulamin dobry (bo LTE BEZ LIMITU ). Facet słucha i słucha i mówi tak :

"Oczywiście może Pan złożyć wypowiedzienie i wyłączymy Panu usługę za 30 dni - przyjedziemy po sprzęt i odbierzemy go na nasz koszt. Uprzedzam Pana jednak że jeśli wyłaczymy Panu usługę i zechce Pan kiedyś do nas wrócić, to obawiam się że NIE PODŁACZYMY Pana ponownie z powodu przesycenia użytkowników Wimax. Musimy zagwarantować odpowiedni poziom jakości usługi i NIE PODŁACZAMY nowych aktywacji już od dawna. Z racji że mam firmę mam od N***** łacze 2Mb/s.

Bardzo Panu z którym rozmawiałem dziekuje bo dzięki jego uczciwości mam dostęp do sieci w celach prowadzenia firmy gdy dostaję limit na czerwcowej umowie BEZ LIMITU W LTE W POWER LTE.

Mozna ? Tak można.
Wina operatora to jedno.
Kupowanie Tico i narzekanie na strefę zgniotu to drugie ;)
bartex03
Szalony PlusManiak
Posty: 730
Rejestracja: 14 cze 2014, o 00:04

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: bartex03 »

Sansuii pisze:
bartex03 pisze:Czyj to problem nasz czy Operatora zemu sieć nie wyrabia.

Podam naprawdę adekwatny przyklad

Firma na N kończąca sie na litera A , pewnego czasu uruchomiła usługę Wimax. Sam jestem nadal jej użytkownikiem. I prosze mi wierzyć chciałem tą umową rozwiazać z racji że kupiłem (po gruntownym przeanalizowniu) Internet Power LTE 25GB z opcją bez limitu jeżeli jest się w zasięgu LTE.

Dzownie wiec do firmy wspomnianej i mówie Konsultantowi, że chcę wypowiedzieć umowę - przeszla na czas nieokreslony, z racji tego że podpisalem umowę z Plusem i łacze bedę mial o wiele szybsze, tłumacze ze nadajnik mam tuż za oknem i regulamin dobry (bo LTE BEZ LIMITU ). Facet słucha i słucha i mówi tak :

"Oczywiście może Pan złożyć wypowiedzienie i wyłączymy Panu usługę za 30 dni - przyjedziemy po sprzęt i odbierzemy go na nasz koszt. Uprzedzam Pana jednak że jeśli wyłaczymy Panu usługę i zechce Pan kiedyś do nas wrócić, to obawiam się że NIE PODŁACZYMY Pana ponownie z powodu przesycenia użytkowników Wimax. Musimy zagwarantować odpowiedni poziom jakości usługi i NIE PODŁACZAMY nowych aktywacji już od dawna. Z racji że mam firmę mam od N***** łacze 2Mb/s.

Bardzo Panu z którym rozmawiałem dziekuje bo dzięki jego uczciwości mam dostęp do sieci w celach prowadzenia firmy gdy dostaję limit na czerwcowej umowie BEZ LIMITU W LTE W POWER LTE.

Mozna ? Tak można.
Wina operatora to jedno.
Kupowanie Tico i narzekanie na strefę zgniotu to drugie ;)
Przeanalizuj sobie czerwcowy regulamin Power LTE i powiedz czy tysiace osób kupiło Tico.
bartex03
Szalony PlusManiak
Posty: 730
Rejestracja: 14 cze 2014, o 00:04

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: bartex03 »

nervas pisze:A nie wiecie czy jest opcja złożenia pozwu zbiorowego?
Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie, że internet z Plusa/CP ma pewnie kilka tysięcy gospodarstw w Polsce (może i więcej, niestety nie znam dokładnych danych) a na tym forum od kilku miesięcy piszą jedne i te same osoby ( może w sumie jest ich ze 100). I nasunęło mi się takie pytanie czy większość osób ma takie problemy, ale nie piszą ?
90% użytkowników nie wie co ma z tym zrobić, jak zadzwonią do BOK i usłyszą tam wiadomo co. Uwazaja ze tak ma byc :)
Sierzmit
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 24 wrz 2014, o 22:21

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: Sierzmit »

nervas pisze: Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie, że internet z Plusa/CP ma pewnie kilka tysięcy gospodarstw w Polsce (może i więcej, niestety nie znam dokładnych danych) a na tym forum od kilku miesięcy piszą jedne i te same osoby ( może w sumie jest ich ze 100). I nasunęło mi się takie pytanie czy większość osób ma takie problemy, ale nie piszą ?
Obstawiam że zdecydowana większość tak jak ja nic nie pisze ale czeka jak rozwinie (lub zwinie) się ta sytuacja.
Ostatnio lejek 1Mb/s po troszku ponad ~40GB wliczając pakiet podstawowy (klasa wygodna).
Właściwie tylko YT no i przegladanie stron . (chętnie bym coś pobrał no ale internet by mi praktycznie odrazu 'znikł' :-P)
Na 1Mb/s ładowanie wszystkiego zaczyna się mocno ociągać... Współczucie dla wszystkich z < 0.5Mb/s ...
Czekam na jakiś cud który pozwoli każdemu rozwiązać umowę bez konsekwencji . :-D
Ostatnio zmieniony 13 lis 2014, o 00:58 przez Sierzmit, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DanielloJSA
PlusManiak
Posty: 51
Rejestracja: 13 cze 2014, o 21:39
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: DanielloJSA »

A urzedasy niech dalej ociagaja sie z przyznawaniem czestotliwosci wtedy te sieci na pewno pozdychaja jedna po drugiej zwlaszcza plus jadacy na radioliniach z jednym radiowezlem obslugujacym pol wojewodztwa.
mojltelejek
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 8 paź 2014, o 20:28

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: mojltelejek »

54gb w tym okresie i jak narazie dostalem dzisiaj lejek 20mb klasa maksymalna z czerwca. Troche lepiej niz w tamtym miesiacu gdzie po 35 dostalem 20 a po 40 0,5 mb ale to i tak nie to samo gdzie przez 3 miesiace bez lejkow pobieranie okolo 100-120 gb miesiac. W moim miescie nie ma zbytnio alternatywy innej swiatlowody sa tylko na jednym osiedlu co ciekawe najstarszym a u nas na nowym narazie brak planow najszybszy internet 7mb za 70 zl :-( wiec niestey musze byc narazie z plusem :-| jakos wytrzymam 2 tygodnie i odpale sobie nocne 100gb i jakos przetrwam te 1,5 roku moze doczekam się do tego czasu swiatlowodow. Albo plus zaczal przycinac predkosc nawet w pakiecie podstawowym albo siec faktycznie jest przeciazona bo z 70mb ba nawet 90mb jezeli chodzi np o serwery origin zostalo 30-40 pobierania a wysyl bez zmian na stalym poziomie 40mb
Awatar użytkownika
PawelP7
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 4 lis 2014, o 00:16

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: PawelP7 »

Ktoś zarzucił że tylko kilkanaście osób piszę w temacie. Ale po co mamy pisać? Czekamy na rozwój wydarzeń. Jak będzie pozew zbiorowy to parę setek ludzi się przyłączy. Jak dla mnie Plus wykorzystuje FUP żeby nabrać jak największą liczbę klientów. To jest typowa korzyść majątkowa przy wykorzystaniu FUP
bartex03
Szalony PlusManiak
Posty: 730
Rejestracja: 14 cze 2014, o 00:04

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: bartex03 »

pawel1710 pisze:
nervas pisze:
DanielloJSA pisze:A urzedasy niech dalej ociagaja sie z przyznawaniem czestotliwosci wtedy te sieci na pewno pozdychaja jedna po drugiej zwlaszcza plus jadacy na radioliniach z jednym radiowezlem obslugujacym pol wojewodztwa.
Ale zauważ, że Plus ma największą infrastrukturę w Polsce. Ja nie jestem żadnym fanboyem Plusa/CP! Podaje tylko suche fakty, i zgadzam się z Tobą, że jeżeli operatorzy nie zaczną rozbudowywać sieci, budować nowych BTSów itp. to wszystkie sieci za jakiś czas padną, bo praw fizyki nie da się ominąć, no cóż ale oni wolą siedzieć na Cyprze albo innych wyspach i grzać swoje cztery litery zamiast wziąć się do rzetelnej i uczciwej pracy...
Plus ma większą, ale to wszystko przeważnie idzie na radioliniach. U konkurencji nie.



Obiecałem podzielić się odpowiedzą na moją reklamację w związku z czerwcowym regulaminem. Dla przypomnienia, najpierw treść reklamacji:
Reklamacja

Od 12 czerwca 2014 jestem użytkownikiem internetu Power LTE w najwyższej opcji Internet Power LTE 30 GB. Wybrałem najdroższą opcję, ponieważ tylko ta według informacji na stronie Plusa i według zapewnień pracownika w salonie Plusa z którym podpisywałem umowę (pracownik salonu Plusa z uporem przekonywał, że nie ma w tej opcji internetu absolutnie żadnych limitów), miała być kompletnie bez limitu prędkości. Podobnie mówi mój regulamin z czerwca 2014 roku, według którego tzw. "lejki" i FUP w mojej opcji internetu dotyczą tylko połączenia 2G/3G lub niższych opcji abonamentowych.

par. 2, punkt 7 mówi:

"W celu realizacji FUP w 2G/3G to Polkomtel zastrzega sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych GPRS, EDGE lub HSPA+ po przekroczeniu w jednym okresie rozliczeniowym"

i podpunkt c, który dotyczy mojej opcji internetu:

"30 GB przesłanych i odebranych danych w technologii GPRS, EDGE lub HSPA+ przy wyborze promocyjnego planu cenowego Internet Power LTE 30 GB."

Dodatkowo par. 2, punkt 9 mojego regulaminu mówi:

"Maksymalna prędkość wysyłania danych określona w cenniku nie obowiązuje Abonentów zawierających umowę w ramach promocji, W przypadku Abonentów zawierających umowę w ramach promocji prędkość ta nie jest ograniczana przez Polkomtel, jest ograniczana wyłącznie technologią transmisji danych z jakiej korzysta abonent."

Również w par. 2, punkcie 2, gdzie jest tabelka dostępnych planów cenowych, przy mojej opcji internetu jest napisane:

,,Maksymalna prędkość pobierania danych w ramach usługi ,,LTE bez limitu" po przekroczeniu podstawowego limitu transmisji danych: maksymalna"

I niżej dopisek co znaczy maksymalna:

,,Maksymalna prędkość pobierania danych ograniczona wyłącznie technologią transmisji danych z jakiej korzysta Abonament oraz uzależniona od: specyfikacji technicznej modemu lub routera, zasięgu sieci operatora, obciążenia stacji nadawczej, siły odbieranego sygnału oraz warunków atmosferycznych".

Czyli prędkość internetu w połączeniu LTE w moim abonamencie powinna nie mieć żadnych sztucznych ograniczeń prędkości wprowadzanych przez operatora po przekroczeniu pakietu podstawowego 30 GB. Moja opcja powinna być także w najwyższej klasie, mieć najwyższy priorytet i podczas gdy łączę się przez LTE, nie powinien działać FUP. Wszystko to okazało się kłamstwem, ponieważ jak wspomniałem wcześniej, mam Power LTE w najwyższej opcji, stale korzystam z połączenia LTE, a tzw. "lejki" i FUP dopadają mnie co chwile. Nie pobieram zbyt dużo danych z internetu, nie jestem tzw. "robiącym kopię internetu" jak to określił jeden z pracowników Plusa na oficjalnym forum, nadajnik BTS nie jest zbyt obciążony (ponieważ po włożeniu do routera karty prepaid z Plusa okazuje się, że na nadajniku nie ma żadnych obciążeń, prędkość internetu jest maksymalna jaką można wyciągnąć na moim zasięgu i jest znacznie wyższa jak w tym samym czasie w Power LTE, co dowodzi także, że prepaid ma wyższy priorytet niż moje Power LTE), a mimo to co chwilę prędkość downloadu i uploadu albo spada ograniczana przez FUP (jak wspomniałem wcześniej, po włożeniu karty prepaid prędkości są wyższe), który według regulaminu dotyczy tylko połączenia 2G/3G, a nie LTE z którego korzystam, albo prędkość maksymalna zarówno downloadu jak i uploadu jest mi na sztywno ustawiana na różnych (zazwyczaj niskich, nawet 5 Mbit/s, a często i niżej) wartościach i nawet nie drgnie dalej, nawet w godzinach nocnych kiedy BTS praktycznie w ogóle nie ma obciążenia. Jest to właśnie efekt tego tzw. "lejka", którego podobno miało nie być w mojej opcji internetu. A tymczasem "lejki" występują i jak złapią, to już nie puszczają aż do kolejnego okresu rozliczeniowego, a potem po niezbyt długim czasie jest znów to samo. Przypominam, że cały czas jest mowa o połączeniu w technologii LTE. Więc prędkość mojego internetu ewidentnie jest ograniczana przez operatora (Polkomtel) tzw. "lejkiem" lub FUP-em, a co za tym idzie Plus nie wywiązuje się z umowy, którą z nim zawarłem i stale łamie regulamin. Do tego jak już wspomniałem zostałem okłamany w żywe oczy przez pracownika salonu Plus, który cały czas mnie przekonywał, że w tej opcji internetu nie ma absolutnie żadnych limitów. Prośby o zdjęcie tych limitów nie przynoszą skutków, dlatego żądam rozwiązania umowy bez ponoszenia kar umownych, ponieważ żądam jej rozwiązania z winy operatora, który nie wywiązuje się z umowy, którą ze mną zawarł. Informuję również, że kopię owego pisma zachowam do przesłania odpowiednim instytucjom i prawnikom, w przypadku nie potraktowania mnie w odpowiedni i poważny sposób.

Z poważaniem.
I odpowiedź jaką dostałem na powyższą reklamację:
Szanowny Panie

Odpowiadając na zgłoszenie z 9.10.2014 r. dotyczące warunków zawartej Umowy dla numeru XXXXXXXXX informuję, że zapoznałam się ze zgłoszoną sprawą.
Biorąc pod uwagę przedstawione przez Pana dodatkowe okoliczności postanowiłam umożliwić Panu rozwiązanie zawartej Umowy dla numeru XXXXXXXXX, bez naliczenia kary umownej wynikającej z warunków Umowy. Umowa zostanie rozwiązana w przypadku odesłania zakupionego towaru w ciągu 14 najbliższych dni (od daty pisma), na adres:

XXXXX XXXXXX
Polkomtel Sp. z o.o. - Reklamacje
ul. Wołoska 16
02-675 Warszawa

wraz z dołączoną do przesyłki kopią niniejszego pisma

Z wyrazami szacunku
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kierownik Sekcji
Tak więc wszystkim, którzy podpisywali umowę na podstawie czerwcowych regulaminów polecam próbować wysyłać reklamacje do skutku. ;-)
Kto to pisze.

NIe mogą żądać od Ciebie odeslania sprzętu od momentu daty pisma ( czyli powstania pisma)

Mogą jedynie od daty Doreczenia listu poleconego !!

O rany wstyd !!!
bartex03
Szalony PlusManiak
Posty: 730
Rejestracja: 14 cze 2014, o 00:04

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: bartex03 »

Mnie najbardiej interesuje stwierdzenie nagrywane:

K: "ma Pan FUPa"
JA: Na LTE mam FUPa ??
K: Tak na LTE.


Koniec :)

**

Mozna się powoływać jeszcze na brak wyjasnienia co Plus rozumie przez limit podstawowy oraz co oznacza wyczerpanie limitu podstawowego.

Ja nie widzialem wyjasnień tych terminów...
Awatar użytkownika
Fenio
Szalony PlusManiak
Posty: 519
Rejestracja: 4 cze 2014, o 13:06

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: Fenio »

nervas pisze:A nie wiesz czy ktoś przygotowuje taki pozew zbiorowy?
Wpierw dowiedz się czy taki typ pozwu jest w ogóle możliwy dla tego przypadku. Dzwoń do UOKiK i pytaj. Jakiś czas temu pojawił się tutaj post z informacja że jeden z urzędów (nie pamiętam czy UOKiK czy UKE) wypowiedział się negatywnie na temat możliwości pozwu zbiorowego w tej sprawie. Tutaj małe FAQ o pozwach zbiorowych http://www.wspolnypozew.com
gazeciarz71
Starszy Plusmaniak
Posty: 198
Rejestracja: 5 lis 2014, o 14:21

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: gazeciarz71 »

nervas pisze:co z użytkownikami co podpisywali umowę przed i po czerwcu?
To samo - pisać reklamacje do skutku , aż rozwiążą umowę. Przecież powołanie się na regulamin to nie żaden automat na rozwiązanie umowy. Przeczytaj jeszcze raz pismo i zauważ co tam napisano-> dodatkowe okoliczności.
Nie ma wzmianki o regulaminie w tym piśmie, a te dodatkowe okoliczności mogą być różne. Wypowiedzi konsultantów na tym forum, brak informacji przy podpisywaniu umowy, czy też celowe wprowadzenie w błąd. Przecież nikt za Ciebie wypowiedzenia nie napisze. Jeżeli Plusa "coś spotka" za "nielimitowany LTE", to zapewne kara finansowa - resztę musisz zrobić sam.
bartex03
Szalony PlusManiak
Posty: 730
Rejestracja: 14 cze 2014, o 00:04

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: bartex03 »

Piszcie proponuje zawsze 2 warianty w reklamacjach

Chodzi mi o :

np : Proszę o niezwłoczne zaprzestanie i tak dalej , a w przeciwnym wypadku wnnioskuje o rozwiazanie Umowy z winy *** :)
gazeciarz71
Starszy Plusmaniak
Posty: 198
Rejestracja: 5 lis 2014, o 14:21

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: gazeciarz71 »

pawel1710 pisze: Dlatego warto powoływać się na wszystko na co się da. Nie tylko na regulamin, ale właśnie też między innymi na to, że sprzedawcy i przedstawiciele Plusa kłamią w żywe oczy, że jest bez jakiegokolwiek limitu. O tym też wspominałem w mojej reklamacji, więc to też mogło zaważyć na decyzji. Pewnie też dużo zależy od osoby, która akurat rozpatruje konkretną reklamację. Jeden uzna takie okoliczności za wystarczające i rozpatrzy reklamację pozytywnie, a drugi nie i rozpatrzy negatywnie. Dlatego jak się za pierwszym razem nie uda, to nie można się od razu zniechęcać, tylko wysłać im kolejną reklamację. ;-)
Do tego inne kwiatki - ograniczanie prędkości w limicie nocnym (czyli w innej usłudze), czy też niemożność skorzystania z niego po wykorzystaniu limitu podstawowego.
Awatar użytkownika
Fenio
Szalony PlusManiak
Posty: 519
Rejestracja: 4 cze 2014, o 13:06

Re: LTE bez limitu pytanie

Post autor: Fenio »

Ci z czerwcowego mają prostą sprawę bo powołują się na zapis regulaminu, cała reszta mająca już zmieniony regulamin musi opierać się na przekonaniu UOKiK że punkty opisujące działanie FUP mają wszystkie cechy klauzuli niedozwolonej.
ODPOWIEDZ