Tutaj filmik
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=2del0-V2F6E[/youtube]
I krótka historia:
Niestety zostałem namówiony na Internet z Cyfrowego Polsatu/Plusa pod nazwą Power LTE bez limitu. Pakiet miał być 30GB, ale Pani się źle kliknęło i jest 20GB + 5GB (jakiś gratis czy coś). Oczywiście jest to usługa Smart Dom, bo oprócz Internetu wziąłem też Telewizję i Kartę SIM.
Do TV zastrzeżeń nie mam, bo obraz i ilość kanałów przekracza to co miałem w kablówce. Internet z kolei to istny dramat.
Mój okres rozliczeniowy zaczyna się 2-giego każdego miesiąca. Jak już wspominałem Internet 20GB. Owe 20GB u mnie zlatuje bardzo szybko. Wspomnę tylko, że 4 osoby korzystają w u mnie w domu z Internetu. 3 komputery i 3 telefony są non stop połączone z Internetem.
Oglądanie filmików na YouTube, słuchanie muzyki, streaming piłki nożnej/NBA w sieci, generuje spory transfer co polecam sprawdzić samemu. W pierwszym dniu nowego okresu rozliczeniowego, nie ściągając NIC z internetu (p2p) wytransferowano 4.5GB. Patrząc na to, można zauważyć, że limit 20GB można zużyć w 5 dni normalnego użytkowania. Jak to się ma do danych przedstawionych przez Polsat/Plus GSM, że niby w Europie średnie zużycie jest na poziomie 20.4GB?! To jest bzdura!
Sam wysyłam filmy na YouTube, które ważą od 500MB do ~4.5GB. Średnio 1 film dziennie. Łatwo policzyć, że przez 30 dni można wysłać ok ~120GB danych!
WYSŁAĆ nie pobrać. Niestety limit w Power LTE jest liczony kumulatywnie czyli wysyłanie też wlicza się do limitu podstawowego, jakby ktoś o tym jeszcze nie wiedział ;).
Jeśli ktoś śledzi wielkość gier obecnie na Steam/Origin i wielkość filmów/seriali ten będzie wiedział, że 10-60GB to już nie jest szok, tylko coś przyjmowane za normalne (NBA 2K15 to bagatela tylko 38GB do ściągnięcia, FIFA 15 to 13GB itd., cała seria Przyjaciół np to ok 54GB). Od razu widać, że Internet z Plusa/CP nie nadaje się do domu, bo limity które oni mają... Nawet do ściągnięcia jednej gry się nadają.
Jeszcze śmieszniejsza rzecz w umowie którą mam, to pakiet nocny 100GB. Problem w tym, że chyba nikt Pani w punkcie nie poinformował, że owy pakiet NIE DZIAŁA Z MODEMEM ODU-IDU, czyli pakietem internetu domowego!!!!!!!!
Płacę i mam zapisane w umowie coś z czego nie mogę nawet skorzystać... Bajka po prostu :).
Acha i nie ma chyba znaczenia w jakim limicie jesteście i ile płacicie. Lejki i tak są zakładane i zależne od widzi mi się operatora.
Po tygodniu czyli 9.11.2014 założyli mi lejek na 10Mb/s dl i 3Mb/s upload. Z początkowych 30/30. Obecnie, czyli 15.11.2014 mam lejek już na 5Mb/s i 1.5Mb/s. Mając jeszcze 17 dni do nowego okresu rozliczeniowego, wiem co będzie następnym krokiem... Lejek 0.5Mb/s i 0.1Mb/s jak to zrobili już w październiku. Nie muszę mówić, że z takiego netu NIE DA SIĘ KORZYSTAĆ.
Czuję się OSZUKANY i sprawa trafi do UKE i UOKiK, bo to nie ma nic wspólnego z FUP. Chętnie rozwiążę z nimi umowę, ale o żadnych karach mowy być nie może, bo to Panowie z PLUSA/POLSATU powinni zadbać o klienta, żeby ten był zadowolony. Niestety, w moim przypadku, nie czuję satysfakcji, ba, nie mogę korzystać z tego co mam zapisane w umowie.
Wracam do poprzedniego dostawcy internetu jak najszybciej, a reszcie mówię, zastanówcie się dobrze czy chcecie się wpakować w to bagno!